BEG airport status
Kompanija ‘’Ruski helikopteri’’ predstavila nove opcije opreme za helikopter Ansat Ansat sada može biti opremljen dizalicom nosivosti do 272 kg i sistemom za nošenje spoljašnjeg tereta mase do 1000 kg / Foto: Ruski helikopteri

Kompanija ‘’Ruski helikopteri’’ predstavila nove opcije opreme za helikopter Ansat

Holding ‘’Ruski helikopteri’’ (deo Državne Korporacije Rosteh) saopšto je da je na ovogodišnoj izložbi „HeliRussia-2020“, koja se održava od 15. do 17. septembra, predstavio dodatne opcije opremanja višenamenskog helikoptera Ansat koje uključuju dodatni unutrašnji rezervoar za gorivo i balone na naduvavanje za sletanje na vodu.

– Projekat helikoptera Ansat se razvija kako bi zadovoljio potrebe naših kupaca. Mi aktivno odgovaramo na zahteve naših partnera, čineći naše proizvode konkurentnijim i udobnijim za upotrebu. Do kraja godine planiramo da predamo na testiranje prototip koji predstavlja novu generaciju Ansata. Pored širokog spektra opcione opreme, helikopter će dobiti nadograđeni gorivni sistem povećanog kapaciteta, najnoviju avioniku za instrumentalno letenje i laganu strukturu zmaja sa više kompozitnih materijala – izjavio je generalni direktor holding kompanije ‘’Ruski helikopteri’’ Andrej Boginski.

Sa dodatnim modifikacijama maksimalna poletna masa Ansata biće 3900 kg / Foto: Ruski helikopteri

Sistem za plutanje na vodi je konstruisan da održi helikopter na površini vode u slučaju prinudnog sletanja, tu su naduvavajući baloni koji mogu da omoguće plutanje na vodi 30 minuta. Sistem se sastoji od naduvavajućih komora odnosno balona, dva čamca za spasavanje, paketa za održavanje života u hitnim slučajevima a uključuje i radiofar koji spasiocima signalizira lokaciju mesta sletanja. Ansati opremljeni ovim sistemom biće sposobni za letove do postrojenja naftnih kompanija koja su prilično udaljena od obale, kao i da učestvuju u operacijama traganja i spasavanja iznad vodenih površina. Federalna agencija za vazdušni saobraćaj (Rosavijacija) je ove godine sertifikovala sistem za hitno sletanje na vodu za helikopter Ansat.

Dodatni rezervoar za gorivo dizajniran je da poveća maksimalni dolet helikoptera. Ova opcija će biti tražena prilikom obavljanja letova na velikim daljinama, na primer prilikom isporuke helikoptera do njegovog stalnog mesta baziranja. Dodatni rezervoar za gorivo od 192 litre povećaće maksimalni dolet Ansata za 140 do 150 km, na do 650 km. Pored toga, dorada Ansata sa uvećanim glavnim rezervoarima za gorivo, biće dostupna kupcima 2021. godine. Kapacitet glavnog gorivnog sistema biće uvećana za 20 procenata, povećavajući maksimalni dolet za 135 km. Kada je dodatni rezervoar za gorivo u upotrebi u kombinaciji sa nadograđenim Ansatom, maksimalni dolet premašiće 750 km.

U budućnosti, Ansat će takođe biti opremljen vitlom i kukom za nošenje spoljašnjeg tereta. Ova modifikacija se trenutno testira u ispitnom postrojenju fabrike ‘’Kazanjski helikopteri’’. Vitlo povećava efikasnost helikoptera u operacijama traganja i spasavanja i omogućuje izvođenje operacija utovara i istovara dok helikopter lebdi. Uređaj obezbeđuje podizanje i pomeranje ljudi i tereta ukupne mase do 272 kg. Spoljna kuka je konstruisana za transport tereta mase do 1000 kg. Maksimalna poletna masa Ansata sa sistemom za nošenje spoljašnjeg tereta će biti povećana na 3900 kg. Sistem se isporučuje sa mogućnostima merenja težine tereta i odbacivanja.

Operativna dokumentacija će od sada biti dostupna i u elektronskom obliku / Foto: Ruski helikopteri

Istog dana ‘’Ruski helikopteri’’ izdali su saopštenje da je od ‘’Rosavijacije’’ dobijeno odobrenje da se izvrši glavna promena sertifikata za tip helikoptera Ansat, što će  omogućiti korisnicima da sa helikopterima koriste elektronsku dokumentaciju u punom obimu. Odobrenje se, kako je navedeno odnosi na pretvaranje operativne dokumentacije u interaktivni elektronski oblik.

– Ovo je jedinstveni projekat u Rusiji. Sada možemo zameniti set štampane dokumentacije interaktivnim. Ovaj korak će značajno ubrzati ažuriranje dizajna Ansata, što je posebno važno u svetlu naših planova za nadogradnju helikoptera u novu generaciju. Elektronska dokumentacija će takođe značajno pojednostaviti održavanje i popravku helikoptera Ansat – rekao je generalni direktor holding kompanije ‘’Ruski helikopteri’’ Andrej Boginski.

Ansat je laki višenamenski dvomotorni helikopter a njegova serijska proizvodnja odvija se u fabrici ‘’Kazanj helikopteri’’. Prema sertifikatu ovog helikoptera, konstrukcija omogućava njegovu brzu konverziju u transportnu varijantu ili u putničku letelicu koja može prevoziti do 8 ljudi. U maju 2015. sertifikovana je dorada helikoptera sa medicinski modulom a Ansat je sertifikovan za upotrebu u temperaturnom opsegu od -45 i +50ºC kao i na visokim planinama. Prošle godine Federalna agencija za vazdušni saobraćaj potvrdila je povećanje plovidbenosti zmaja Ansata na 16000 sati naleta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Da je zapadni bio bi jaka konkurencija H-145.

Odgovori
Ja

Nije bas u klasi H-145 ali je sigurno u H-135,mala zamerka zato sto nema zadnja vrata ali je sigurno dobar helikopter.

Pr

@Jale
Pogledajte u komentarima ovog teksta…
https://tangosix.rs/2020/20/05/ministarstvu-za-vanredne-situacije-rusije-isporucen-prvi-helikopter-ansat/
Živojin Banković Vam je odgovorio na istu zamerku i okačio linkove za fotografije.
Nema na čemu ; )

Sr

Nasli smo mu jednu prednost u odnosu na H145m. Moze vise vode da ponese u vedru(barem teoretski).

Odgovori
LQ

Надам се да их видимо ускоро у Републици Српској.
Лепа и корисна машина, са новом додатном опремом биће добар избор за све купце.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Vlado13:52, 13. maj. 2025. ,,Broj zemalja koje ga koriste ili su ga naručile ne potvrđuju tu tvrdnju." To nije tacno. Vise je do onoga sto je dostupno kupcu i politike koja diktira i celokupni paket. Isto vaze i za F-35 koji je prodat na stotine pre ikakvog iskustva protiv modernijeg RV/PVO. Rafal je takodje samo…

14. May 2025.Pogledaj

Pajo na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Vladimire, da to je onaj Izrael.koji je u ratu Egiptu uzeo Sinaj i skoro ušao u Kairo i isti Izrael uzeo Siriji Golan. Hamas, Hezbolah i Huti su pod direktnom kontrolom Irana i ne radi se o golorukim vojnim formacijama. Daleko od toga da podržavam neke akcije Izraela ali im treba skinuti kapu sto se…

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nije sve do pilota. Neka raketa ima realan domet od 120km i brzinu od 2 maha, neka raketa domet od 160km i brzinu od 4 maha...

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dusan AESA radar na F-16 ili Rafalu je svakako savremeniji, medjutim Su-30 je mnogo veci avion, sa dosta vecim poprecnim presekom "nosa" i tako nadomescuje tehnicku prednost manjih aesa radara, ima veci domet. Pored toga Su-30 ima i rakete veceg dometa koje mogu da isprate radar.

14. May 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Fascinantna je ekstaza oko navodnog rušenja Rafala, a muk na navodno rušenje Mig-29 i Su-30 istih onih koji su bili grlati zagovornici nabavke Suhoja za RV VS. Principijelnost samo takva.

14. May 2025.Pogledaj