Kompanija „Ruski helikopteri“ saopštila je u petak 13. marta da je firma „Kazanj helikopteri“ (koja je deo „Ruskih helikoptera“ i Rosteh-a) dobila dozvolu ruske federalne vazduhoplovne transportne agencije „Rosavijacija“ da helikoptere tipa Ansat opremi specijalnim modulima za transport neonatalnih pacijenata koji se mogu upotrebiti za obezbeđivanje evakuacije i medicinske nege beba tokom vazdušnog transporta.
Kako je navedeno, helikopter Ansat opremljen ovakvim modulom prošao je čitav niz neophodnih sertifikacionih testova. Tokom faze zemaljskog ispitivanja, sertifikacioni tim je prikazao sposobnosti letelice u izvršavanju hitne evakuacije posade, medicinskih radnika i neonatalnih pacijenata. Letnim testovima procenjene su performanse modula i verifikovana njegova elektromagnetna kompatibilnost sa standardnom opremom helikoptera.

Novi modul razvijen je zajedno sa firmom „Uralski opto-mehanički zavod“ koji nosi ime E.S. Jalamova (deo holding kompanije „Švabe“) specijalno za vazdušni transport novorođenčadi. Proizvođač medicinskog modula helikoptera Ansat, „Kazanjski agregatni zavod“, razvio je specijalnu platformu za inkubator kako bi se zamenio tradicionalniji dizajn nosila. Takođe napomenuto je da za postavljanje modula nije potrebno prilagođavanje unutrašnjosti helikoptera.
Generalni direktor „Kazanj helikoptera“ Juri Pustovgarov izjavio je da je sposobnost ugradnje neonatalnog medicinskog modula u Ansat bila zahtevana već duže vreme i da zahvaljujući saradnji holding kompanija Rosteh-a i drugih kompanija, helikopter sada ima nadograđenu opremu koja omogućuje medicinskim timovima da tokom leta neprestano prate stanje deteta, održavaju vitalne funkcije i sprovedu intenzivnu terapiju.
Inkubator se dobija sa kompletom medicinske opreme koji uključuje respirator, jedinicu za nadgledanje, aspirator i infuzijsku pumpu. Neonatalni modul se po potrebi može postaviti u svim helikopterima Ansat koji su opremljeni osnovnim medicinskim modulom.
Helikopteri Ansat se koriste za spasilačke operacije u raznim regionima Rusije, geografija njihove primene se neprestano proširuje. Program razvoja ruske ambulantne vazduhoplovne flote sprovodi se od 2017. godine i sada je deo Nacionalnog zdravstvenog projekta.
Medo s mora
Odlična stvar.
Jale
Za ovih devet H145 sto smo nabavili, mogli smo da uzmemo duplo vise Ansata.Naravno imajuci u vidu da je erbasov helikopter bolji,ali duplo je duplo brate.
dax
Питање је колико је бољи и да ли то баш нама треба. А узевши у обзир да са те стране света увек некако теже да нас придаве најбоље је не ослањати се на њих.
Paqe
Pa ne bas duplo ali blizu. Ulazio sam u helikopter sa druge slike i dobro je opremljen za HEMS. Doduse nije tada bilo opreme za prevoz beba. Ima svojih prednosti a i mana u odnosu na H-145. Po meni je najveca „mana“ (kvalitetan) kanadski motor. Za sada isporuka motora ide kako treba uz ogranicenje Rusima da helikopter ne sme biti naoruzan ni u varijanti za rusku vojsku. Sto ne znaci da uvodjenjem nekih ostrijih sankcija saradnja proizvodjaca helikoptera i proizvodjaca motora ne moze biti obustavljena. Situacija nije slicna kao sa motorima za helikoptere iz Ukrajinskog Motor Sica koja je resena sopstvenom proizvodjom vec je u pitanju motor za koji Rusi nemaju trenutno nikakav ekvivalent koji je u serijskoj proizvodnji.
Ikar
U BiH(RS) su narucili 3 kom vrijeme ce pokazati koliko su ovi helikopteri dobri ili losi ali sobzirom da provjerena kompanija stoji iza ovog projecta mislim da je ovo dobra investicija.
DOK
Bravo!
Kao lekar,anesteziolog,koji radi transport bolesnika veoma dobro znam sta znaci kvalitetan i siguran transport obolelih,gde je trka sa vremenom najcesce granica da li ce neko da zivi ili ne.
A opet kao neko ko prati vazduhoplovstvo dugo godina,mogu da dodam da mi je zelja da i mi u nasoj lepoj Srbiji nabavimo ovaj helikopter,treba nam.
Pozdrav svim ljubiteljima avijacije i redakciji Tango Six-a.