BEG airport status
Grčka zvanično zatražila od SAD da joj prodaju borbene avione F-35 U obzir dolaze novi ali i polovni avioni / Foto: Lockheed Martin

Grčka zvanično zatražila od SAD da joj prodaju borbene avione F-35

Internet izdanje grčkog nedeljnika Proto Thema prenelo je informaciju da je Grčka zvanično zatražila od SAD da nabavi 18 do 24 višenamenhskih borbenih aviona 5. generacije F-35. Kako je navedeno, Ministarstvo nacionalne odbrane poslalo je 6. novembra “Pismo o zahtevu“ (LOR – Letter of Request) američkom Ministarstvu odbrane a pismo je potpisao generalni direktor za naoružanje i investicije Teodoros Lagios.

U pismu čiji je deo teksta objavljen na stranici grčkog nedeljnika, navodi se da će se odluka o ulasku Grčke u program Joint Strike Fighter zasnivati na različitim faktorima kao što su program isporuke lovaca, plan otplate, konfiguracija letelica i moguća kombinacija da se nabavi ukupno 18 do 24 aviona a u obzir dolaze novoproizvedeni i, ako su dostupni, avioni koje je koristilo RV SAD. Takođe u dokumentu se potvrđuje da je grčka vlada već dobila podatke o dostupnosti i cenama aviona u SAD koji su raspoloživi za prodaju Grčkoj.

Iz grčkog ministarstva odbrane je naglašeno da će oni biti zahvalni ukoliko američka strana odgovori u najkraćem mogućem roku i da je zbog unutrašnjih fiskalnih aranžmana i drugih važećih pravila u okviru budžeta i deficita EU, presudno je da se prvi F-35 isporuče u 2021. godini. Teodoros Lagios pozvao je nadležne američke zvaničnike da posete Grčku što je pre moguće kako bi započeli razgovori o nabavci aviona.

Do 1. novembra isporučeno je 585 aviona F-35. Grčka će postati 15-ti korisnik ovog aviona / Foto: Lockheed Martin

Novinar Proto Theme je u komentaru nabavke F-35 ali i francuskih borbenih aviona Rafal, naveo da grčka vlada na taj način nastoji da uravnoteži odnos snaga sa Turskom kao i da ruski raketni sistem PVO S-400 koji su Turci nabavili može stvarati probleme u svakodnevnim aktivnostima grčkih vojno-vazduhoplovnih snaga.

Kada je u pitanju nabavka Rafala, u tekstu je navedeno da bi prvi avioni mogli stići u Grčku već početkom sledeće godine, mesečno bi bio isporučivan po jedan avion i do sredine 2021. RV Grčke bi moglo imati prvih 6 primeraka a otkriveno je da će to biti polovni avioni koji su malo korišćeni u RV Francuske.

Da Grčka razmatra nabavku F-35 saznali smo početkom aprila prošle godine od ministra odbrane Evangelosa Apostolakisa koji je izjavio da se Grčka nalazi u procesu odabira novog aviona i spomenuo da će biti postepenog prelaza na novu generaciju vazduhoplova. Grčki list Katimerini je tada izneo informaciju da je Grčka kompaniji Lokid Martin poslala pismo zahteva za cene i dostupnost, za 25 do 30 F-35. Navodno je planirano da ti avioni zamene 23 najstarija grčka F-16C i D Block 30.

Početkom septembra agencija Rojters prenela je da Grčka pregovara sa Francuskom o nabavci naoružanja, između ostalog i o 18 višenamenskih borbenih aviona Rafal. Krajem istog meseca francuski list La Tribune objavio je da Grčka kupuje 6 novih i 12 polovnih Rafala u verziji F3R i da će oni koštati 1,7 milijardi evra dok će se za njihovo naoružanje izdvojiti još 300 miliona evra. Kako se navodi Rafali bi trebalo da zamene deo flote aviona Mirage-2000 koja nije modernizovana.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Kako sve ovo da financiraju?

U velikim su dugovima, letna sezona je propala a Korona još uvek bukti i nije sigurna ni sledeća sezona.

Znači još veće zaduzenje za još par milijardi evra 🙄

Odgovori
Da

Politicari ce prodat vlastitu mater, samo da stave nesto u dzep. Tako su Grci natukli 300 milijardi dolara duga.

fr

Jučer uplaćeno 500 miliona eura u proračun Hr. Kako se bude dalje uplačivao EU novac za razne projekte time će se osloboditi dio novca iz vlastitog proračuna koji bi išao za takve namjnene i biti odvojen za ovu kupovinu. Hrvatskoj su na raspolaganju 22.mlrd. Eura u narednih 7 g. U svakom slučaju bolja opcije nego je Srbija napravila potrošivši milijardu i 300 miliona dolara zadnjih godinu dana između ostalog preusmjerujući novac iz zdravstva i to u doba korone?? I onda se ljudi pitaju zašto lijeće djecu sms porukama.

Be

Ne Frane.
Ne mlati praznu slamu.

Nista se oslobadjati nece jer nije ni predvidjeno za te projekte financirane djelom sredstvima EU.

Be

A glede lijecenja djece SMS porukama…..zar to nije kod nas odavno vec postalo normalno?

Frane, ne mlati praznu slamu.

PO

Beduin,uštedili ste mi trud i vrijeme.Hvala Vam.Pozdrav…

Be

@frane

Pa onda se nesekiram za Hrvatsku. Novac pad s‘neba. Onda ce te i vi nabaviti bar 20 F-35.

Srpski zdravstveni sistem funkcijoniše vrlo dobro i budzet predvidja dovoljno novca. Grade se bolnice, itd. Apsolutno nema problema.

A ovo sa SMS ja malo drugačije nego što predstavljaš. Ima Srbija novac odvojen za to, samo neko kome nema spasa, ne moze da koristi taj novac ili ako se utvrdi da mu se moze pomoći u Srbiji a on to neće pa sakuplja pare za inostranstvo.

Pitanje za tebe, frane: kad bi ti imao neku bolest, koja se moze lečiti u Hrvatskoj, da li bi Hrvatski zdravstveni sistem financirao tvoje lečenje u Švedskoj?

fr

A šta je to Beduin mlaćenje slame molim te lijepo prosvijetli me! Neće direktno izdvojiti od novac dobijen od EU jer i ne mogu, ali ako se npr. pelješki most gradi 80% novcem EU, a ne 100 % iz državnog proračuna onda više tog novca ostaje u proračunu i može se raspodijeliti za druge namjene, pa i ovu. Ako će se raditi neka bolnica, škola.. neće se izgraditi iz sredstava predviđenih za zdravstvo ili obrazovanje već EU novcem, a novac koji bi inaće otišao za tu svrhu ostaje da se potroši na drugi način bez da zdravstvo ili školstvo budu zakinuti. Određeno je 22 mlrd eura za razne projekte kojima će se platiti ono što bi inaće išlo iz redovnog proračuna, onda taj nepotrošeni proračunski dio novca se može preusmjeriti direktno za kupovinu. Uostalom tako je i najavljeno! Kupovina će se financirati iz proračuna, a ne iz redovnih nabavki MORH-a. Šta je tu nejasno?

fr

@Beli “Pitanje za tebe, frane: kad bi ti imao neku bolest, koja se moze lečiti u Hrvatskoj, da li bi Hrvatski zdravstveni sistem financirao tvoje lečenje u Švedskoj?“

A zašto bi financirao u Švedskoj kada sam kažeš da se mogu liječiti u Hrvatskoj.

Be

Ma ne predstavlja on nista.
Lupeta samo da bi lupetao iako dobro zna kako je Hrvatska savrseno nefunkcionalna drzava.

Pe

@beli
Sramotno je ovo što si napisao. Zdravstvo u Srbiji je na nivou 19.veka. Sve se mora privatno. A ovo što si napisao, je toliko odvratno, i nadam se da će komentar skinuti. Ko si ti da pišeš kome nema leka, sram te bilo, botu. I znaj da neću takvom teletabisu da petsiram.

Wo

>> Jučer uplaćeno 500 miliona eura u proračun Hr. Kako se bude dalje uplačivao EU novac za razne projekte time će se osloboditi dio novca iz vlastitog proračuna

Haha, kako mali Perica zamislja podrsku EU zemljama clanicama. Kao oni nama uplacuju milione a mi nase, kojih ima btw. na pretek, trosimo kako hocemo. Ja sam mislio da poslije 5-6 godina clanstva stanovnistvo napreduje i stice odredjena znanja o uniji, ekonomiji itd ali kako stvai stoje…

St

@frane
Polako frane, i u Sloveniji a i na drugim mestima po EU se skupljaju plasticni zamasci, sms poruke i skupljaju prilozi za lecenje dece, nije Srbija nikakav izuzetak tu. Nego vole neki da to potenciraju. Drugo problem bi stvarno bijo, da su se sredstva iz zdravstva preusmerili na naurozanje i da bi tamo falilo, medjutim u istom tom periodu su krenuli da se prave novi klinicki centri po Srbiji medjukojim u Nisu vec zavrsen, u NS bijo ranije uradjen, u BG je gradnja vec daleko odmakla plus dve nove kovid bolnice se zavrsavaju do decembra, Novi Pazar i ostale obstine da ne spominjem, ispadam kao da sam SNS agitator medjutim treba priznati ono sta je stvarno a ne tedenciozno kao eto drugi bi bolje. Nebi jel jih ni nema, bili i upropastili sve, pocevsi od vojske. J**s drzavu ako ona za svoje projekte treba svo vreme da ceka, da joj neko iz centrale posalje pare i odredi za sta ces jih potrositi. Ovde Srbija iz vlastitog novca radi i bolnice i oprema vojsko. Mislim da je posteno ako se tako kaze. Jedna Srbija ne clanica EU ima vise izgradjenih avtoputeva nego vecina clanica EU i to sve u zadnjih par godina, maloli je. Vojska se dalje oprema i to me raduje. Da ima mesta za bolje ima.

Pa

jeste, i gigantska brodogradilista su u punom proizvodnom ciklusu, da bi izdvajao za vojsku moras imati ekonomiju.
a mozda neko zaista vidi hrvatsku kao dominantnu u regionu po pitanju avijacije.
uz tradiciju jos od doba monarhije, citav niz pilota asova iz skorijih sukoba, letnu skolu sa tradicijom, razvojne centre i obecane remontne kapacitete, to je lepa perspektiva.

Mi

“ Srpski zdravstveni sistem funkcijoniše vrlo dobro i budzet predvidja dovoljno novca. Grade se bolnice, itd. Apsolutno nema problema. “

Izvinjavam se T6 al moram da napišem da veću GLUPOST nisam odavno pročitao.
Nadam se Beli da tebe i familiji nece ovaj sistem spasavati zivot jednog dana.

@ Petronije
Slaźem se sa vama upptpunosti.

Br

@frane
Nije milijardu i 300 u ovoj godini nego i svim prethodim od 2017

Be

E Frane, Frane…..

Vrlo jednostavno, bez EU novca Peljeskog mosta ne bi bilo.

Sad jasnije?

fr

wolfgang

Procitaj šta sam napisao pa nakon čitanja pročitaj još desetak puta, možda skontaš.

Be

@frane:

Pa zato što neki ljudi dobiju termin u Srbiji da se nešto operiše a oni to ne prihvataju nego hoće da im drzava plati operaciju u inostranstvu zato što su čuli da tamo postoji neki stručnjak, koji je najbolji na svetu.
Onda drzava kaze da to neće da financira a onda taj pacijent sam počne da skuplja novac za operaciju i pljuje po drzavi. …e tako ti to kod nas funkcioniše i tako dolaze te priče koje nemaju veze sa realnošću.

Mi

@Beli
Nemate blage veze o zdravstvenom sistemu u Srbiji, te vas molim da ne nastavljate da lupetate o tome. Bolje vam ide o avionima i pvo.

Wa

Не брини ти за то,Грчка Авио Индустрија ће тренирати УАЕ техничаре и инжињере најмање наредних 10 година,и њихове пилоте у својој војној ваздухопловној академији,а прича се да ће им модернизовати и 16.тице са блока 60 на 70/72 мод.Исти им је непријатељ-Турска./e-Amyna.Twitter 19.Nov./

Iv

Frane, Hrvatska covece zemlja snova, ja ne znam ni jedan gradu u Hrvatskoj, nijedan portal u zivotu Hrvatski nisam posetio. Znam samo da imate tri mig 21, citajuci ovde poatove. Fascinantno kako ti sve znas o Srbbiji. Sto Englezi izadjose iz Eu kada je tako dobra.Misli sta hoces veruj mi u Srbiji nikog nije briga za misljenje vase

Wa

Бели,управо сам прочитао у твитовању грчког и француског колеге да ће Грчка добити 18 Рафала,почев од 2021.Такође,су гласине да ће ,до године, добити,прво 6 F-35,а наредних година,још 18.Потражите ово на TIGER.wrongname46 / у твитовању код слике стајанке где се налазе 4 ловца-F-16,F-35,Rafal i Mirage 2000 /“I can’ wait“/.16.Nov.

BELI – Шта то пишеш? О чему ти? Неко жели да операцију на глави новорођенчета искористи за шопинг у Паризу? Имаш ли болесно дете? Знаш ли какво је стање у Тиршовој? Ево сад кад оде жена неурохирург у пензију то је крај тог оделења у Тиршовој. И то неби ни ишла него је развлаче до максимума јер немају више доктора. Једноставно жена не може више да издржи. И где ће да се лече деца из целе Србије и Републике Српске? У Лончаревом џипу од 100 000 €

Tr

@beli

„Srpski zdravstveni sistem funkcijoniše vrlo dobro i budzet predvidja dovoljno novca. Grade se bolnice, itd. Apsolutno nema problema.“

U rangu izjava naseg predsednika i njegovih kompanjona i ne mogu da precutim. Srpski zdravstveni sistem nikada u svojoj istoriji nije bio gori. Igrom slucaja otac je lezao u bolnicama tj u jednoj istoj bolnici, u vreme vladavine Milosevica, zutih i ovih naprednih. Najbolji tretman je imao 1996. Ne zahvaljujuci Milosevicu, vec verovatno zaostavstini one ozbiljne bivse drzave. Kakva god da je bila sistem je funkcionisao. Ja sam 1996. imao 11 godina pa ne mogu da sudim o nekim drugim stvarima ali mogu da primetim razliku u funkcionisanju zdravstvenog sistema u ovom slucaju. 2000-ih se vidi drastican pad u zdravstvu ali i dalje funkcionise. 2016-2018. katastrofa. Ono sto sam doziveo sa ocem koji je u to vreme imao borbu sa kancerom, je blago je reci katastrofa, i ne bih pozeleo ni najgorem neprijatelju. Pa cak ni ovom korisniku „beli“ ne bih pozeleo da oseti sve blagodeti ovog sistema koji funkcionise „vrlo dobro“ i u kome nema nikakvih problema.

fr

Beli,

Ok. ako je to jedini razlog zašto se na taj način prikupljaju sredstva, a sve ostalo funkcionira.

Ivan Užice,

Možda bi atlas pomogao..

Mr

Frane..vi to malo naivno komentarište.. Hr će kao i druge EU države dobiti nepovratna sredstav in kredite.. ne znam tačan omjer nepovrtanih sredstava po državama.. same kredite ćete morati vratiti.. u primjeru raspada EU (vrlo vjerovatan scenarij) Hrvatska će morati i vraćati nepovratna sredstva iz EU fondova

Da

Ala će turci to da im poobaraju sa s400

WE

F-35 odgovor na turski S-400. Znači Grčka vidi F-35, kao ubicu S-400. PAMETNO !

Odgovori
mi

Pa bilo čime drugo protiv S400 realno i nemaju šanse.

Be

@WEREWOLF & minimatar

To je mozda najskuplja opcija za unistavanje S-400.

Upotrebom bezpilotnih letelica bi prosli jeftinije. Jos bolje kamikace BPL kao sto je Izraelski HAROP.

Kad saznas gde se nalazi S-400, posaljes 10 kamikace letelica kao sto je Harop. Najmanje 5 Haropa ce proci do cilja.

Pa

@Beli i svi ostali
Na vašu ili našu žalost, ne može proći ni jedno ni drugo do S-400 jer onaj ko ima S-400 oko njega ima ‘bunker ‘ raznorodih PVO sistema koji ga štite od svega što leti, gmiže ili rije ispod njega.

Be

@PakleniVuk

Nebih bio siguran u to.

Islamisti su u Siriji sa jednostavnim BPL prolazili kraj S-400, TORa i Pancira i oštetili ili uništili par helikoptera.

Jeste da su napali sa desetak letelica i da su Rusi većinu skinuli sa neba, ali 2-3 kamikace su prošle i napravile štetu na letelicama koje su bile na stajanci.

U Siriji i Libiji je Pancir više puta stradao od BPL, a on je taj koji treba da čuva S-400.
U Aserbedzanu je, čini mi se, stradao i TOR.

…pa ti sad vidi.

Mi

@PakleniVuk

A koji to PVO štiti turski S400?
Imaju oni jos tonu da uplate Rusima ako ce protiv Grcke i ako nece sa natom da se sigraju!

Bo

Beli
Ne treba mesati Siriju, i Rusku bazu u Siriji. Zasto bi Rusi trosili svoje resurse, na Siriju. A koliko je efikasna odbrana vidimo da ni kamen ne moze da padne na Rusku bazu u Siriji. Ko zna koliko puta su pokusavali, i raketama i dronovima i BL.

Be

@Bob

Pa upravo sam napisao da su islamisti uspeli da naprave štetu sa kamikace-BPL u toj ruskoj bazi. Na toj bazi u Latakiji su stacionirani ruski S-400, TOR, Pancir i mozda još neki drugi sistemi.
Znači nije to S-400 u rukama neke druge drzave, već baš ruski sistem koji štiti ruski bazu u Siriji.
Neka malo ozbiljnija vojska bi valjda bi bila ist uspešna ili uspešnija nego ti islamisti.

Iv

Beli daj podatke za to, gde si to procitao. Mi smo jos 99te skidali bespilotne kao ludi. Kakva crna steta. Ja sam samo gledao po youtubu kako Rusi zasipaju islamiste svim i svacim. Su 30,Su34,tupoljevi,milovi,kamovi,rokalo se iz svih aviona i helikoptera sto Rusi imaju. I da je bilko tako baza je i dalje tamo, i stoji kao neosvojiva tvrdjava, Asad ostao na vlasti. Znaci direktno je Ruska vojna moc to omogucila.

@Beli
KamikaZe. Malo pretražiti i videti šta znači izraz i kako je nastao. Za nekoga ko komentariše vazduhoplovstvo morali bi ste znati makar kako se piše.

Mi

Bob Ocigledno nisi ispratio vest kada su u bazi u Latakiji osteceni Ruski SU-24 u napadu dronova.

EV

Hrvatska ce imati pomoc od EU, ali ce sve drugo biti kao i kod Grka. zaduzi se i kupi od toga sta hoces. A pare EU se sigurno nece moci koristiti za sta neko hoce. I to smo naucili od Grckog primera.Osim toga postoje i kriteriji za ukupno zaduzenost zemalja EU. tako da kada si u EU i NATO TI IMAS 50 POSTO NACIONALNOG SUVERENITETA kad udjes uz to u EVRO nemas 40 posto suveriteta vise. To je cena za pomoc koju ces dobiti. Ni kod babe nema dzabe. Hrvati su spremni da imaju 40 posto suvereniteta , i to je jedina prava racunica. I to smo videli kod Grka. To je dil u celosti.

Be

@Paqe

Ne pravi se pametan. Znaš šta sam mislio.

Kamikaze dolazi od japanskih pilota samoubica. Znači aviona sa posadom.

Ali u zadnje vreme se taj izraz koristi i za BPL koje imaju mogućnost da napadnu cilj tako što bi se obrušile na taj cilj.

@Beli
Ne pravim se pametan. Nemam razloga za to. Napisati svaki put KamikaCe umesto KamikaZe je greška. Neznanje ili nešto drugo? A sam naziv ne dolazi od japanskih pilota samoubica iako se sada odnosi na bilo koje sredstvo/lice koje se samo uništi/ubije.

Pe

U normalnim uslovima sigurica bi im bilo da su uzeli F-16V ali ovde je ključno da žele isporuku u 2021. Žurba im je zbog Turske velika, Kipar lako može da nastrada. Ali opet u žurbi uzimati F-35 isto nije idealno rešenje ali šta da se radi.

Odgovori
Wa

Па сад Грци ојачавају своју флоту авионима 5 генерације и могу бити мирнији ,јер њиховим новим медитеранским савезницима у антитурској опасности,Египту,у исто време ће стизати20-24 вишенаменских ловаца Су-35 / већ се тестирају 5 ових авиона са бројевима 9210-9214,на аеродрому Толмачево у Новосибирску,по пристизању из фабрику у Комсомолкају на Амуру.Уговор је потписан у вредности од око 2 милијарде долара.Турци ће заостајати са својим 16-тицама иза своја 2 противника.

mi

Tehnika ili njeni operateri?

ma

Kipar teško može da strada. Prvo jer je članica EU, a drugo, tamo još neko ima vojnu bazu i ne gleda blagonaklono na Turke.

Wa

Погледајте како пилоти пара грчких F-16 супер ниским прелетом,поздрављају колеге у бази Кастелоризо,18.новембра,на Leonidas.Leo Sparta480BC.Twitter.

te

Imajuci u vidu kako se pokazala Ruska PVO tehnika, mislim da bacaju pare. Bolje da su kupili brdo F16 i F18 aviona i poceli masovno da obucavaju pilote;
U svakom slucaju nek im je sa srecom sa otplatom.

Odgovori
Sr

Ako 10 eskadrila F-16 nije „brdo“ za zemlju od 12 mil stanovnika, sta onda jeste?

Wo

>> Ako 10 eskadrila F-16 nije „brdo“ za zemlju od 12 mil stanovnika, sta onda jeste?

Moraju pod hito poceti „masovno obucavati pilote“ :-). Nivo komentarisanja ovde je dotakao dno zivota…

Sr

@Wolfgang
Za mene je dno dna bilo kada je Zoranu Vukosavljevicu neko rekao da je „primao platu“ za vreme bombardovanja.

Samo povodom ovoga „Moraju pod hito poceti „masovno obucavati pilote“, jeste cudna izjava, no moram nesto reci

Nije da se ne mogu uvesti neke „radikalnije“ reforme u obuci i selekciji pilota, prvenstveno mislim na nas, a morace. Trebaju po aeroklubovima da idu da vrbuju momke i devojke kako znaju i umeju i da se leti sto pre i sto vise, kao i da se uvedu neke kvote letnih sati koje drzava mora obavezno da obezbedi. Ovo sad sto imamo je samo neki privid RV, pogotovo sto se LA tice. ‘ajd ekipa na Orlovima je stvarno odlica sto se obucenosti i naleta tice i favorizuju se mladi kadrovi, ali dzabe kada im je oprema zaista losa. Za Grke stvarno ne znam kakvo je stanje, posto je sve vezano za njihovo RV „strogo poverljivo“ jos gore nego u Srbiji, ali ne verujem da im fali pilota posto su plate velike, a aviona ima zaista puno.

Wo

@Srbofil

Komentator je mislio na Grcku sto je bizarno, mi cemo sad ovde deliti savete o obuci pilota drzavi koja ima 10 eskadrila F-16 i u principu je vec decenijama spremna na rat sa jednom Turskom…

Za aeroklubove i obuku ne bih znao. Nekada, u SFRj je bilo tako, svako ko je bio ozbiljan i spreman da se ukljuci u razlicite „aktivosti“ u lokalnom aeroklubu, mogao je dobiti besplatnu padobransku, jedrilicarsku ili motornu obuku itd. Danas je pitanje da li je legitimno i pravedno subvencionirati jedan takav „hobi“. A koliko to zaista pomaze odabiru i skolovanju profesionalnih vojnih pilota…

Sr

@Wolfgang
Ne bojim se za Grke, imaju preozbiljno RV, nego sam samo koristio priliku da skrenem paznjju na neke stvari kod nas, digresija samo(komentar gore jeste bio blago bizaran). Nismo se razumeli, ne mislim da drzava subvencionise aeroklubove, nego da aktivno pokusava da privuce mlade ljude odatle, kao i generalno mlade i kvalitetne ljude sirom zemlje, a VS to ne radi, nego je praksa do sada bila otp. da stariji oficiri nabiju nalet za letacki dodatak, za ostale videcemo, dok je praksa drzave generalno bila “vojni budzet, sta je to?” Pre 2 godine cini mi se su prijemni na VA ponavljali 2 puta, toliko o “ozbiljnosti”, dok neki okoreli bivsi JNA oficiri ovde prosipaju nebuloze iz proslog veka.
Naravno posle se cude sto im se prijavi 10 klinaca ukupno(surprised pikachu face) i kao “fali kadrova”

te

Grcka trenutno ima
F-16 Fighting Falcon F-16C/D 153
Dassault Rafale naruceno 18
Dassault Mirage 2000 42 18 se menja za rafale.
F-4 Phantom II 35 po wiki i raznim drugim izvorima.

Turska ima
F-16 Fighting Falcon 249
F-4 Phantom II 48

U potencijalnom sukobu Grcke i Turske prevlast u vazduhu znaci sve. Turska ima vise iskustva u koriscenju BPL. Iz svega ovoga je jasno da je Grckoj sad potrebniji kvantitet jer im ti sjajni F35 nece puno pomoci ako Turska odmah ostvari prevlast u vazduhu i ogranici prostor za uvodjenje F35 u borbu unistavanjem aerodroma. Turska ima vise prostra da u startu uvede vise aviona u sukob zbog polozja njenih aerodroma dok je Grcka tu ogranicena zbog ostrva.
U takvom sukobu, nabaviti nove avione nece biti nemoguce, istrenirati nove pilote da odmah zamene poginule/ranjene jeste.

Odatle potreba da se omasovi regrutaciju pilota i da se posebno mladjim generacijama priblizi poziv jer ce u slucaju rata biti itekako potrebni. Ovaj problem Grcka ima vec duze vreme sa treniranjem pilota i to je i Grcko MO vec par puta naglasilo kao problem.
Izvinjavam se sto odmah nisam uzao parce krede i nacrtao sve pojedinacno za eksperte ovde.

Be

Aj ti sto teglis mete, ajd baci oko na kartu Egejskog mora i razmjestaj Grka…..

Pa malo promisli koliko Grci trebaju do Turcina a Turcini do Grka…

Ed

@tegljacmete
Kod vašeg navođenja inventara borbenih aviona Grčke i Turske trebalo bi spomenuti da je 84kom Grčkih F-16 u procesu modernizacije s Block 50 i Block 52+ na F-16V standard. Što je bitno jer to znači da će Grčka uskoro imati 84kom F-16V i 30kom F-16 Block 52+ Advanced koji su znatno napredniji od Turskih 30kom F-16 Block 50+, 70kom F-16 Block 50, ostatak ranije moderniziranih F-16 Block 30/40…

te

@Beduin
Ajde ti sto setas po pustinji pogledaj razmestaj aerodroma/pista/sletno-uzletnih mesta pa vidi ko odakle krece u startu potencijalnog rata. Turci sa kopna, Grci sa ostrva koja moraju da snabdevaju logisticki a pod dometom su Turskih aviona sa kopna.

Be

The name of the game is Outflank the Opponent

A tu je Grcka u daleko boljem polozaju

@tegljačmete

Erdogan je pravio čistke u vojsci posle onog čudnog puča. Najviše je stradalo vazduhoplovstvo. Najmanje 300 pilota je otišlo iz raznih razloga.

Neki misle da je broj pilota f16 u turskoj vojsci prepolovljen, a da je slična situacija sa ljudima iz tehničke podrške. Kažu zato je kupio s400, jer je lakše obučiti PVO posadu nego novog pilota.

Sada plaćaju pilote iz Pakistana da lete za Tursku.

Tako da je veliko pitanje u kakvom je stanju tursko vazduhoplovstvo i koliko uopšte imaju ispravnih letelica.

Ko

Ha ha ludaka Balkanskih, kupuju avione nemaju sta da jedu.

Odgovori
Ma

Definitivno vlade oko nas nesto znaju …cim se ovoliko zanavljaju.
Ovo lici da se svi spremaju za zadnji rat….
Nije dobro.

TT

Bolje kupovati avione na vreme nego proci kao Jermeni ..

Ni

Ma da, nemaju Grci sta da jedu a BDP po stanovniku im je $20,000, skoro kao izraelski i 3 puta veći od srpskog. Tek da podsetim da Kipar sluzi kao lokacija za razne offshore kompanije gde milijarderi peru pare a grčka elita dobija procenat.

Mi

Iz trećeg pasusa se vidi koliko im se žuri bilo novo il polovno. Baš interesantno sa obzirom da se bukvalno radi o ulaganju milijardi (još debljem zaduživanju) jedne članice nata da ide u ofanzivu protiv druge članice nata. Ko će njih da zaustavlja ako krenu..

Turska sada vise nema izbora nego da pazari nove borbene avione. Ali koje i od koga? UAE isto dobijaju F-35 a u proksi ratu su sa njima.

Sve je to Putin zakuvao izgkeda meni od obaranja onog Su-24. Nedugo posle je prodao S-400, i time izvukao Tursku iz F-35 programa. Da li će uspeti i Suhoje sada da im proda? Turskoj preostaju samo stariji F-16 ako nesto ne uplati ubrzo dok Grci sve F-16 modernizuju na blok 70\72 ili zamenjuju Rafalima i F-35 i to pod hitno!

Odgovori
PO

Miloše,sviđa mi se kako razmišljate.Sve što ste kratko i jasno napisali ima smisla.Pozdrav…

Pa

Miki ja sam ovo što ću sada napisati ponovio jedno zillion puta. Sled događaja ide ovako :obaranje suhoja, sankcije na paradajz i turiste, S-400 i cev Balkanskog (Južnog ) toka TAČNO na prolaz između Crnog i Sredozemnog Mora (koja se inače ‘pušta u pogon’ 01.01.2021.i to je odgovor onima koji pišu ‘Odakle Srbiji toliko novca, oni plaćaju lečenja SMS-om -15 milijardi kubika gasa godišnje eto odakle ),instalacija Ruske vojske u Siriji (čime su odsekli Turskoj pravac iz kog su Turci krali naftu i gas -nisam slučajno napisao krali, uzimati nešto, a ne plaćati u ovom slučaju Siriji je krađa),rat u Nagornjem Karabahu (čime su Rusi odsekli i drugi ALTERNATIVNI pravac snabdevanja Turske gasom i naftom ) I šta je na kraju ostalo Turcima kad su shvatili da ih Rusi opkoljavaju? Počeli su da burgijaju po Crnom i Sredozemnom moru u potrazi za gasom i naftom-što je dovelo do sukoba sa Grčkom. Turci grcaju za jeftinim izvorima nafte i gasa jer im je to jedini način da opstanu i da napreduju. S druge strane ni Rusiji ni Americi ne treba jaka Turska. I događa se da igraju ‘Zuce’ sa njima (udari ih Amerika, pa Rusija, pa se prave da ih nisu ni jedni ni drugi udarili- to je inače omiljena igra Rusa i Amera igrali su je i na svima nama na prostoru bivše Juge ).

Dodaj u tu čorbu i odbijanje da potpišu sporazum o raketama srednjeg dometa sa nuklearnim bojevim glavama (u koje spada Islander ) i imaš uz koronu, savršen poligon za bogaćenje prodajom oružija SVIMA. Srećom za razliku od devedesetih i pada Beelinskog zida, Srbija (zahvaljujući Rusiji i Kini koje su međusobno zavisne) ima vrlo značajnu ulogu u toj trgovini oružijem i godišnje inkasira celu milijardu dolara čistog profita (samo Zastava oružije ima 95 miliona evra godišnjeg izvoza ).

To ti je ukratko vojno -politička analiza I odgovor na pitanje ‘šta je Putin zakuvao ‘. Rezultat tog kuvanja je prost (ali ga neću navoditi jer se neki kunu u zaštitu toga ) ;-) .

Mi

@PakleniVuk
Ne bih se potpuno slozio da nikom ne ide u korist snazna Turska. Snazna Turska je jedina Turska koja moze da opstane, i od koje u ogromnu ruku zavisi sigurnost i stabilnost Evrope i Azije.

Pretpostavljam da ste hteli da kazete da nikom ne ide u korist (osim ISIS-u mozda) snazni Erdogan.
On se nikom ne uklapa u konacnu racunicu, i bukvalno se bore oko ko ce da se ga kontrolise kroz nekakvo „prijateljstvo“. Dokle ce to da traje sa njim, videcemo. Takvi u zadnje vreme ostaju kao i Putin. Malo duze nego sto se Zapad nadao.

Wo

>> Srbija (zahvaljujući Rusiji i Kini koje su međusobno zavisne) ima vrlo značajnu ulogu u toj trgovini oružijem i godišnje inkasira celu milijardu dolara čistog profita (samo Zastava oružije ima 95 miliona evra godišnjeg izvoza ).

The defense industry of Serbia is the largest in the Western Balkans. For the 2018 calendar year, Serbia’s export of weapons and military equipment was valued at $897 million (€796 million).

Cisti profit od milijardu a izvoz u vrednosti bruto 900 miliona? Kako je to moguce, smanjujte ribu covece, odose deca…

Bo

Wolfgang
Gomila stvari koja se izvozi, Kao na primer rezervni delovi, obuka,itd, ne podleze zaradi koja se smatra zaradom, od izvoza oruzja. Takodje postoji i deo na crno.

ma

Jos jedan klasicni skolski primer da sloboda nema cenu. Ono sto mi nikako da naucimo.
Grcka ne nabavlja naoruzanje zbog politicke promocije grupe ili pojedinca vec zato sto im gori pod nogama.
A Grcka moze biti u velikoj opasnosti u bliskoj buducnosti jer Erdogan ne propusta priliku da uputi nove pretnje.
Dalji razvoj situacije uveliko zavisi i od USA i ko ce konacno biti novi predsednik te drzave. Mnogi su pozurili da cestitaju Bajdenu pre vremena. To je na njihovu cast.
Pitanje je da li ce ,,predsednik“ Bajden biti naklonjeniji turcima ili grcima?
Da li ce preovladati tursko stratesko nato partnerstvo od samog problema zvanog S400 i F35. Bajden ce sigurno raditi na obnavljanju nato pakta sto je i strategija duboke drzave pa samim tim je moguce poboljsanje odnosa sa Turskom. Time bi Tursku odvojili od ruskog uticaja.
Grcka sa postojecim kapacitetima kojim poseduje u RV i PVO nije u stanju da se efikasno odupre turskim apetitima u regionu.
I Grcka bi imala poprilicno problema sa turskim BPL i ratnom mornaricom. Sto se tice avijacije Grcka bi mogla da odbrani svoj VAP ali ne bi imala kapaciteta da vrsi operacije dublje na turskoj teritorije zbog sistema S400. U njegove mogucnosti se uverili sama Turska gde je prevazisao sva njihova ocekivanja po sopstvenom priznanju.
Tu bi Grcka imali velikih problema bez obzira kojim lovcima raspolagali. Grci se najvise uzdaju u stealth karakteristike aviona F35 misleci da ce njime moci da probiju odbranu S400 zato su odlucni u kupovini ovog aviona bez obzira na ekonomsku i finansijsku situaciju jer nemaju kud. Ako dodje do najgoreg moguce uplitanje i Francuske u nekoj vrsti pomoci Grckoj.
F35 nije nikakva garancija kao i Rafal da mogu da probiju tursku PVO odbranu ali mogu da odbrane svoj VAP sto je mislim u ovom trenutku sasvim dovoljno za Grcku u odvracanju od agresije. Grci moraju veliku paznju da obrate na odbranu od dronova. Rat u Nagorno Karabahu mora biti svima upozorenje i nauk.
Ukoliko bi se Turska kao odgovor odlucila na kupovinu Su35s sa tu bi grcko RV bilo u ozbiljnom problemu ne mora da znaci i presudnom problemu, ali bi mnogo teze odbranili svoj VAP. Zavisi kakvo naoruzanje bi Rusija prodala Turskoj za Su35, ne verujem da bi im prodali sistem za zastitu Hibini jer bi time otkrili jednu od svojih najvecih tajni.
Postavlja se pitanje i koliko bi bila mogucnost uspesne upotrebe dronova kao u slucaju Nagorno K. sobzirom da se ovde radi o drugacijim uslovima sa drugim reljefom i morskim okruzenjem?
Do sada nije zabelezen slucaj napad dronovima na plovece objekte ako ne gresim?
1.7+mlrd evra za 12 polovnih i 6 novih Rafala? Grcka poruka ostalima je da bez obzira na cenu oruzja sami opstanak drzave je u pitanju!

Odgovori
Б

Mislim da mogu Grci veoma dobro da se odbrane pogotovo iz vazduha,a sa avionima f35 i rafal,vjerovatno bi imali vazdusnu prevlast bez obzira na eventualni su35s koji nije sigurno bolji od rafala a kamoli od f35,e sad turci imaju s400,grci imaju s300pmu i patriot ali i mirage2000-5mk2 koji nosi scalp krstareći projektil velikog dometa.

Pe

@mateus Nije jasno zasto bi Turska, koja ima F-16, uzimala Su-35?Pa to je slabiji avion od F-16 u svakom smislu.Ne samo da nije testiran u bilo kom pravom sukobu, vec i Turska nema iskustva sa ovim aparatom, dok F-16 odlicno znaju i, kako su pokazali, umeju sjajno da koriste.
E sad, bilo je reci o tome da ce Turska kupiti Su-57…ali, od tada Rusi nisu uspeli da proizvedu niti jedan primerak ovog aviona…
Sve ga „testiraju sa novim raketom“ pa“… sa novim motorom“-ali aviona nema, i tesko ce ga Turska kupiti.
Nazalost, korupcija u Rusiji je pojela ovaj projekat…a da su ga napravili,bar u 30-40 komada, danas bi zaista mogli ds prodaju Turskoj.Ipak, najverovatnije danasnja Rusija i ne moze da napravi Su-57 sa tim tehnickim karakteristikama, koje su najavili.

Mi

Protiv Rafala Su-35 i sa danasnjim radarom i raketama predstavlja veliku opasnost po Rafala i po F-35. Ja licno ne verujem u F-35 sa AiM-120 i njegovu polovicnu nevidljivost/stelt pred radarom i raketama koje danas nosi Su-35. Verujem daleko vise da ga spašavaju Elektronske kontra mere. Tu se nikad ne zna. Rafal ima Meteor koji predstavlja daleko vecu opasnost po Su-35 po meni.

Su-35 sa najnovijim raketama (generacija ispred R-77-1) koje ulaze u upotrebu je opaka zverka i verovatno ima prednost. Medjutim ta naoruzanja ipak nisu jos usla u upotrebu, ali se testiraju i jako su blizu. Spremaju se i zbog Su-57 koji ulazi u uoptrebu, i koji moze isto da bude kandidat za turski pazar. Uz pomoc letecih i zemaljskih radara i takvih VV raketa, današnji Suhoji su nocna mora u vazdusnom prostoru za bilo koga.
Pitanje je sta i kako Rusi prodaju, i na čijoj su stvarno strani, i strani kad se radi o čisto biznis odnosima. Putin je uvukao Edogana u biznis bez prijateljstva i na silu, i to je veliki uspeh za njega. Erdogan jos nije dao znake da se otrgao od toga.

Nisu Rusi bliži Turcima nego Grcima naravno, ponarucito dok je Erdogan na vlasti, iako je Grcka pouzdani član NATO pakta. Mnogo Rusa je izginulo direktno zbog Erdogana.

TT

Su-35 nije bolji avion od Rafala, ne znam o cemu vi pricate? Jedini Ruski avion koji bi bio ozbiljan problem za Rafala i F-35 je SU-57 ..

TT

Petrovic Dusan SU-35 nije slabiji od F-16 „u svakom smislu“, kako mozete tako nesto napisati? Pada mi na pamet samo dolet, nosivost i manevarske sposobnosti pa da to „u svakom smislu“ nema nikakvog smisla..

Mi

Turska verzija F-16 je u svakom pogledu inferiorniji avion od Su-35. Ne pišite koješta. Domet, radar, naoružanje.

Iv

Petrovic Dusan, druze dosadio si ponavljajuci kao papagaj,f16 bolji od su 35,mig 35 nepostoji, rafal bolji od suhoja, i ostale gluposti. Niko ti ovde nece poverovati te price, dzaba ponavljas

@TT
@Ivan Uzice
@Miloš77
Ne hranite trola/bota. Taman su ljudi prestali da se obaziru na njega.

TT

Ivan Uzice, Rafal u svojoj zadnjoj verziji jeste po nekim parametrima bolji avion od SU-35. Tu veliku ulogu igra meteor koji je bolja v-v raketa od r-77-1 i njegove mogucnosti kada su u pitanju prezizni v-z napadi. F-16b50/52 naravno nije bolji avion od SU-35, to su vec gluposti.

Pe

@TT @Ivan Uzice
Raffale je vrhunac tehnologije jedne Francuske, koja je svakako daleko naprednija drzava nego Rusija danas.
Su-35 je izuzetno krupan avion, dok je Raffale mali i ima odlike stealth.
Raffale je od samog pocetka pravljen kao visenamenski avion, a Su-35 je modifikacija Su-27-avion za premoc u vazduhu…
Na razumem sta oko MiG-35 tacno: MiG-35 je do danas,22.11.2020.napravljen u dva prototipa i dva navodno serijska aviona koje su pravili preko 2 godine, ili 12 meseci po avionu.
Ostalih nema.Nije u upotrebi ni u jednom RV,pa ni u Ruskom.To je objektivna istina-avion za sad nije u upotrebi, ne proizvodi se u iole ozbiljnim brojevima.Ako se uzme u obzir njegova cena (skoro kao Su-30) i trenutna ekonomska situacija (Covid-19) kao i kresanje vojnig budzetq Rusije, MiG-35 se najverovatnije nece nikada ni proizvoditi, ili posle 2030.
Nije moj problem sto poneki komentatori veruju u premoc tehnologije Rusije, koja ne proizvodi ni domaci frizider,a kamoli mobilni ili kompjuter, nad velikim drzavama kao zapadna Evropa i td.

fr

Interesantan mi je podatak od 1.7 mlrd. za 6 novih i 12 polovnih aparata u smislu predstave koliko bi Hrvatsku moglo koštati 12 polovnih s obzirom da ponude i cijene nisu u ovom procesu evaluacije još objavljene. Dakle ako izuzmemo nove aparate koje Grčka kupuje onda bi cijena mogla biti ispod milijarde za 12 polovnih Rafalea za Hrvatsku.

Odgovori
al

Simpaticne su mi te uporedbe „koliko bi koga sta kostalo“… Treba biti stvarno naivan pa verovati da je cena polovnog Rafala za Grcku koja je korisnik Miraza (cini mi se preko 3 eskadrile) skoro 40 godina ista kao i za Hrvatsku koja nema ni propeler od francuske aero-industrije…

Slicna situacija i u Srbiji gde se stalno meri koliko je ko sta platio a prenebegava se uticaj saveznistva, kolicine nabavki, dugogodisnje saradnje… To je generalno problem naroda sa ovih prostora: Mi bi uvek i redovno da smo u drustvu velikih igraca. A vrlo smo maleni…

lo

@alexanto
Toliko si talentiran da promašiš poantu da je to nevjerovatno. Tko je uopce spomenuo strateško partnerstvo o kojem ti laprdas. Ovo sto Frane pise je cist pokušaj izvlačenja nekog zaključka koliko bi eventualno mogao koštati ponuđeni paket za RH. Sve navedeno su varijable pošto su RH i Grčka u dosta drugačijoj situaciji i nemaju iste „startne pozicije“. Samo se vi Srbi lozite na neko strateško partnerstvo, bracu ruse, kineze, bjeloruse bla bla, a svako normalan može razlučiti da si s nekim partner sve dok vam se interesi poklapaju, kasnije ce doci do onog klasicnog zavrtanja ruke od strane onog jačeg. Strateško partnerstvo ne postoji svi gledaju samo svoje dupe, kod nas se sad ta floskula forsira zbog natječaja inace cijela suštna je u tome koliko ces love istresti na stol ili neki interes koji su veliki zamislili u trecem ili cetvrtom planu-

fr

Šta tačno je po tebi naivno i utiće da je ponuda Grčkoj jeftinija od one Hrvatskoj za avion koji ni jedna ni druga država nemaju u inventaru. Jel ti misliš da to što Grčka koristi od ranije Francusku tehniku utiće da se avioni prodaju po sustavu loyalty programa . Tek je to naivno razmišljanje! Uostalom vidjećemo kada cijene budu objelodanjene ko je bio naivan.

@frane
Na cenu može uticati određena količina naoružanja koju koriste i Mirage-2000 i Rafale. U slučaju Grčke cena zbog toga može biti niža jer već imaju određenu količinu recimo MICA raketa. Ne treba da začudi ako je kompatibilna i određena količina zemaljskih agregata, alata, rezervnih delova, ispitno-merne opreme, zemaljske opreme…Zbog toga se može desiti da Grke u konačnom računu pojedinačni avion izađe nešto jeftinije.

al

@frane
Apsolutno sam stava da cena istog proizvoda (rabljenog Rafala) nije ista za drzavu sa kojom Francuzi imaju visedecenijsku saradnju, koja je kupac 3 eskadrile Miraza i decenijama placa naoruzanje i delove za odrzavanje, pri tome je zainteresovana za eskadrilu polovnih i pola eskadrile novih Rafala i za drzavu koja bi uzela ekadrilu rabljenih Rafala a do sada nije koristila nista od francuske avio industrije. Da ne pominjem da ce Grci u perspektivi uzimati jos Rafala a Hrvati realno sem te eskadrile polovnih – nece skoro…

Naravno ako sam u krivu – nemam problem da priznam i da se izvinim. Vreme ce pokazati…

@lovac zrakoplovac:

Prijatelju, taj nivo tona u prepisci ostavi za You Tube i „navijacke komentare“ tamo. Nemoj da me etiketiras jer ja nikog na ovom portalu a i inace ne etiketiram nacionalno. Nemam tih poriva pa ne bih zalazio ni sa tobom u te teme. Moje talente ne poznajes kao ni mene… Uostalom u drugom delu svog komentara si napisao isto sto i ja otprilike: Ne vredi porediti cene jer nisu svi u istim pozicijama, iste snage i znacaja. Puno je razlicitih faktora koji uticu na krajnju cenu. A da svi sa ovih prostora volimo da smo bitni i vazni je fakat bez obzira sto ti se to ne svidja…

fr

Paqe, Alexanto,
navedeno je u članku da je za oružje neovisno od ove cijene planirano 300 miliona. Bez obzira što već koriste Miraže ovo je drugi tip aviona i nevjerujem da će moći kupiti aparate po fly away cijeni. Ipak će se morati uložiti u uvođenje sustav kao što bi bilo i u slučaju Hrvatske da prihvati ponudu.
Moja procjena je bila čisto špekulativna,a ne naivna i uprkos tome ipak ne vidim šanse da Hrvatsku 12 polovnih aviona može izaći više nego Grčku 12 polovnih i 6 novih.

Sr

@frane
Kada imas veliku zalihu MICA, HAMER, pa cak i SCALP itd., mozes potrositi „samo“ 300 miliona za dodatno naoruzanje. Drugo, kao sto je Paqe vec naglasio, postoji mogucnost da je i dobar deo zemaljske opreme kompatibilan sa Rafalima. Dalje, piloti/wso su vec obuceni da koriste najveci deo tih borbenih sistema, oruzari vec rukuju sa time, tehnicari itd. a to sve pored vremena, kosta i mnogo vise novca da se usvoji „od nule“ sto bi bilo u slucaju HR, RS i svih drugih zemalja koje ne koriste francuske „legacy“ sisteme, pa ni jedne druge „napredne“ borbene sisteme(pogotovo HR)

Pogledajte samo koliko je Rumunija potrosila na uvodjenje u naoruzanje svojih prvih 12 F-16AM/BM, od cega je svega petina otisla na same avione, dok druga tura od 5 je dosta jeftinije izasla(do duse, paket naoruzanja pokriva samo osnove).

Takodje ne mozemo znati cenu jer ne znamo sta ulazi u ponude kao i na kakve kompromise su spremni ponudjaci i kupac. Cisto primera radi, Bugarska je zbog visoke cene kupila 8 F-16V sa svega 3 rakete po avionu i nesto malo „glupih“ bombi, tako da to nisu „borbeni avioni“ vec vise trenazne masine za sada. Dok sa druge strane, Madjari su za svojih 12 Gripena kupili 100 AIM-120C! Pored toga, tu su i vodjena VZ sredstva u vecem broju.

Hocu reci, mi pojma nemamo sta Grci traze, koje naoruzanje, koje sposobnosti, kao ni HR, kao ni Srbija u ostalom. Mi smo kao platili „200 miliona“ modernizaciju 29ki sto je jako skupo obzirom na broj letnih sati, ali ako tu spada i veci broj R-77, tipa 70 do 100, onda nikako nije „skupo“ nego je jako jeftino, tako da, na zalost, ne znamo, mozemo samo da nagadjamo.

Ik

Bolje im je da sjednu i dogovore se sa Turcima a ne da budu pijuni Francuske i EU u ovom sukobu oko morskog pojasa, vecinu otoka(stim i omcu oko vrata) uz Tursku su dobili posle II svjetskog rata. Turska je vec postala vojna sila proizvode sve(municiju, orudja, dronove, brodove uskoro i zrakoplove), bilo koji sukob ce biti poguban po ionako losu Grcku ekonomiju.

Odgovori
Pa

Ikar, jel možemo da se poigramo zanimljive geografije ? Odakle Turska dobija sirovine za izradu oružija (metale i sirovine za barutna punjenja )? Onda shvatimo sve probleme, mane i slabosti Turske. Ona apsolutno zavisi od uvoza i bez uvoza njihova industrija (vojna ) nestaje za par dana, kao da je nikad nije ni bilo. Metale uvoza iz Rusije (ili posredstvom Rusije ) sirovine za ostale proizvode iz Bugarske i Srbije, elekteoniku iz Zapadne Evrope i Izraela. …I ta lista ide u nedogled. Tu ‘ogoljenost ‘ su im indirektno Amerikanci i drugi članovi nato demonstrirali tokom ove godine sankcijama (to mu dođe kao neka vrsta žutog kartona u spoljnoj politici ). ;-)

Wo

Nisu Grci nista „dobili“ nego se radi o drevnim helenskim ostrvima na kojima 3000+ godina u kontinuitetu zivi isto stanovnistvo, nekadasnji i danasnji Grci. Da je Rodos npr. imao tursku vecinu 1921. tesko bi danas bio u sastavu Grcke. No i ako tesko da sa Turskom moze biti dogovora, Grckoj ne preostaje nista drugo nego do poslednjeg trenutka pokusavati resiti probleme bez sukoba…

St

Napad na EU clanicu bi znacijo momentalne sankcije i zatvaranje finasijskog sektora u EU i iz EU prema Turskoj.
U takvim okolnostima moze drzava i njena ekonomija samo da stagnira i propada na nacin kako smo u Srbiji imali od 1992 do nekde 2000. Grcka koristi Evro i za njene ekonomije stoji evro mehanizam, zato i nije bankrotirala. Sta ce stajati iza turske lire?

TT

Bila bi ludost da Grcka pravi kompromise sa diktatorom, pogotovo kada ima zapad na svojoj strani. Grcka je izuzetno ozbiljna vojna sila i nema potrebe da se boji Turske cija je vojska upitnog kvaliteta, mislim na kadar, a ne na Nemacku/US tehniku naravno ..

Ik

@Pakleni Vuk,
Turska je jedna inacica(varijanta) Kine u susjedstvu, ja iskreno mislim da je TAI(odnosno Turska) onaj S-400 kupili da ga probaju kopirati , pa da sami pocnu proizvoditi isti. Nevjerovatno je kako se brzo razvijaju i usvajaju nove tehnologije. I jos nesto da bi proizvodio dronove, osnova je vlastita elektronika. EU sankcijama bi dobili 5-7 miliona izbjeglica iz Turske, koji bi nazalost prvo prosli kroz nase i grcko dvoriste(ne smijem ni pomisliti takvu situaciju).

Mi

Ikar Turska je sirotinjska drzava sa prosecnom platom skoro dva puta manjom od Srpske. To sto ih ima ko Svaba pa u apsolutinim brojevima zvuce ozbiljno ne menja cinjenicu da jedna Svajcarska sa 8m ljudi ima ekonomiju ko pola Turske.

Bo

Slažem se sa Paklenim Vukom i Wolfgangom

Da dodam da Turska razvija svoj tenk, koji nije loš, ali je razvoj stao najviše zbog otezanja Nemačke da im osporuči motor i transmisiju. Isti problem ima za jurišni helikopter ATAK. Navodno će da razviju svoje motore, ali teško da će to biti slično Zapadnim i ko zna kada će ih završiti. A ta odlaganja su dobili pre Erdoganovih avantura u Libiji i na Kavkazu, tako da sada može da bude samo gore.

Da dodam da turska lira rapidno gubi vrednost i da je danas kurs 9 lira za evro, a pre godinu dana je bilo 6,3 za evro. Kao kad bi kod nas evro otišao sa 117 na preko 170 dinara. I taj trend je već nekoliko godina.

Turska ekonomija je toliko jaka da Erdogan štampa pare da bi finansirao budžet, a dodajte da mu je ove godine propala turistička sezona, a verovatno će i sledeće.

Toliko je Turska jaka. Tigar od papira.

Još je i razjurio vojne pilote.

Pa

@Ikar
Ja ne mislim, ja znam da su ga kupili zato što su morali. Inače ga nikada ne bi kao članica NATO kupili i time žrtvovali i novac od delova i sam F-35. Rusi.

De

Ikar, nema razgovora sa Erdoganom. On zeli novo Osmansko Carstvo.

Mi

Ikar Erdogan poznaje samo jezik sile i Grci samo njega treba da koriste i mirna Backa. Nikada Erdogan nece udariti na sebi ravnog.

Lo

Grčka je najzaduženija zemlja na svijetu srazmjrno broju stanovnika. Postavlja se pitanje koliko su zemlje članice EU i NATO-a uopšte nezavisne zemlje. Moramo da imamo na umu da je prijekat F35 najskuplji vojni projekat u istoriji SAD-a. Ja lično mislim da su sve članice NATO prisiljene da kupuju taj avion. Zna se ko je tata u NATO-u. Projekat treba napraviti isplativim i povratiti uložena sredstva. Sa druge strane avion je na neki način nedovršen proizvod, odnosno ima veliki broj nedostataka koje su i Ameri priznali, pa je malo čudno da je tolika navala za tim avionom. E sad, koliko su stelt avioni uopšte danas nevidljivi, ako se sjetimo 1999. Jedan stari P18 je tu stelt tehnologiju vidio dovoljno jako da pošalje rakete. Duduše nešto slabije ali dovoljno. Sjetimo se Sirije. Rusi su došli i dovukli svoju tehniku, a Ameri su i dalje letili sa svojim Reptorima. Rusi su sve to lijepo isprobali na njima. Možda ih nisu imali na radarima, ali prije da jesu. Tako da samostalno srljanje zemalja članica NATO- da kupuju najskupljeg nevidljivog, i to još da se suprostave sistemima S400 i ko zna čemu još je najveća glupost.

Odgovori
Pe

@Lovac U Vasoj analizi postoji ogroman mana: jedan jedini avion F-117 je srusen tokom vise od 20 godina letova u uslovima pravog rata.Pa to je dokaz savrsenstva,a ne“slabosti“ stealth aviona.
Ako bi izracunali broj uspesnih letova, pa onda procenat koliko letova je oboreno, matematika bi Vam objasnila sta je stealth: nikada u istoriji avijacije od brace Rajt do danas, ni jedan bombarder nije imao manje gubitaka u ratnim sukobima od F-117.
A to,da tehnicki i ekonomski najnaprednije zemlje kupuju F-35 jer ih je neko naterao,je naivno.
Cak u jednoj Srbiji postoje timovi inzenjera,generala i td koji odlucuju o tipu letelice za nasu vojsku na osnovu karakteristika.
Zasto mislite da velike vazduhoplovne sile kao Engleska,Izrael,Japan i dr to nemaju?Nema logike

Bo

@Petrović Dušan

F117 je posle tog obaranja brzo penzionisan. Uporedite karijeru f117 sa karijerom B-52 ili F-ova sličnih godišta kao f-15 i f-16 koji se još proizvode.

Zašto bi neko penzionisao savršenstvo?

To za male gubitke je istina, ali šta mislite da neko napadne sa f117 iz rezerve Tursku, da li bi i dalje imali male gubitke?

I nemački ju-87 štuka je imao famu da je odličan bombarder sve dok se nije suprotstavio ozbiljnom vazduhoplovstvu i bio izmasakriran.

Amerikanci su shvatili koliko je ranjiv i izbacili ga iz aktivne upotrebe

ma

@Boza F117 bi bio povučen oboren ili ne. Jer to je 1999te već bio zastarjeli avion na više načina – prva generacija stealth konstrukcije, elektronika nikad nije doživjela upgrade. A bio je ionako polutestni proizvod u malim brojevima. To je elektronička igračka i nije za usporedbu sa Fovima ili B52 (pogledajte samo koliko su puta upgrejdani ti avioni a za f117 to nije imalo smisla).

Pe

@Boža M Navodite potpuno netacne navode.
Pokusavate da povezete rusenje F-117 sa njegovim penzionisanjem.
Ali, F-117 je leteo u jos nekoliko ratova posle 1999, i to u Iraku 2003 u Avganistanu, a i u Siriji posle zvanicnog penzionisanja.A leti i dan danas.Tesko da je slucajni pogodak PVO SRJ tek 3 od 78 dana rata na bilo koji nacin uticao na karijeru ovog fantasticnog aviona.
Dovoljno je znati da za preostalih 75 dana rat PVO SRJ nije srusila niti jedan F-117, dok je nasa PVO i RV unistena i nasa vojska bila prinudjena na predaju Kosova.
Ako zelite da uporedite F-117 sa B-52, pa B-52 je meuporedivo vise puta rusen, samo u Vijetnamu je sovjetski PVO SA-2 srusio na stotine B-52, upravo zato i jeste razvijena stealth tehnologija.

@max

Avion koji u današnje vreme ima karijeru dugu 15 godina je rano penzionisan. V. Britanija je bila zainteresovana za njega, ali se posle obaranja ohladila.

To što je upotrebljen protiv Iraka 2003. koji je bio senka Iraka iz 1991 ili protiv talibana ne znači ništa.

Da je bio uspešan, unapredili bi oni njemu elektroniku i pravili bi nove serije.

Valjda je logično da apdejtuju F15 zato što je uspešan. Da je neuspešan i njega bi penzionisali i razvili bi novi avion.

Međutim, realitivno mala serija f22 i nedostatak kasnijih serija (koliko znam mašine za njegovu proizvodnju su uništene) dovodi u pitanje ceo koncept stealth tehnologije. Koliko je stvarno uspešna za tako veliki novac.

F35 je više politički proizvod, bar tako meni izgleda, nego što je neki avion koji obećava.

Pe

@Boža M Nije Vam neki argument sto je 2003 Irak bio slabiji nego 1991.Po toj logici, nije trebalo da F-117 koriste nad SRJ jer je slabija od Iraka 2003?
Kao sto se pokazalo na nasem nebu, upravo F-117 je masakrirao nasu odbranu i doprineo brzoj pobedi NATO i predaji Kosova.
F-35 se pravi u 140 primeraka godisnej, sa ciljem da izadju na 180 primeraka u narednim godinama.
Sve vise tehnoloski i ekonomski najrazvijenijih zemalja na svetu kupuje upravo ovaj avion,koji koristi pre svega principe stealth.
Samo mali Perica moze da veruje da su vlade tih drzava sacinjene od budala koje bi kupile sta im naredi Amerika.
Velika Britanija,Japan,Israel…sve same“naivcine“.
Svi znamo razlog male serije F-22 – raspad SSSR, jedine sile koja je mogla da napravi letelice koje bile iole blizu kvalitetu americkih aviona.Odsustvo jedinog protivnika je ucinilo cenu pravljenja F-22 i casa leta F-22 preskupom. Ne samo da nije „neuspeh“ vec je i dan danas po citavom nizu karakteristika F-22 najbolji avion na svetu.Dovoljno je znati da je zakonom u Americi zabranjen izvoz ovog aviona cak i najblizim saveznicima.

Pe

Fantastican preokret: umesto da Turska postane najjaca vazdusna sila u tom delu sveta sa F-35, ostaju bez F-35,a isti avion moze da se pojavi kod njihovih protivnika-Grcke!
Komentatori nisu upuceni da, uprkos ekonomskom stanju, Grcka ima veliku vojsku i vazduhoplovne snage, bas zbog Turske.
A posle velikih uspeha turske vojne opreme u ratovima 2020 (Sirija,Libija,Azerbejdzan/Nagorno Karabah),
Grci imaju razloga za brigu.
Bas da vidimo sta je bilo sa pricom da ce“Turska da kupi Su-57 umesto F-35″…To se pricalo kao,bice bolji.
Istina je da do sad ne leti ni jedan jedini Su-57 ni u Rusiji, navodno ce drugi biti gotov do kraja 2020(prvi im je pao pre nego sto je prosao testove)…

Odgovori
ma

nemoj tako, SU57 će kad jednom poleti biti najbolji, kad dobije radar biće to najbolji radar, kad konačno dobije motore biti će to najbolji motori. Nakon samo 3-4 decenije kašnjenja za F22 Rusija će imati najbolji stealth avion (ili bar najbolji stealth avion prošlog stoljeća).

TT

Max Mozda nece biti najbolji ali ce svakako biti iskorak u odnosu na 4. generaciju koju Rusi danas koriste.

Pe

@max Nazalost propustena je sansa.SU-57 jeste odlican projekat, i ovo bi bila sjajan prilika da ga prodaju Turskoj, ili cak zajednicki proizvode.
Nazalost, trenutno stanje u Rusiji ne dozvoljava konkurentnu ekonomiju, i Su-57 nije doveden do tog nivoa, da moze da se proda.Velika greska i gubitak za Rusiju!
No, to je poslednje sto njih tamo zanima-u Rusiji postoje sasvim drugi interesi,a to je osvajanje para iz budzeta RF i „otkat“-odlivanje novca na privatne racune umesanih drzavnih cinovnika…kada bi zavrsili Su-57 i prodali ga, ne bi mogli!

Al

Petronije@
nisi u potpunosti u pravu. Beli je u pavu samo je to rekao na ruzan nacin. Sve operacije koje se rade u Srbiji o trosku zdravstvenog osiguranja Republike Srbije se placa iz budzeta. Moja cerka je pre tri godine (bila je maloletna) operisana u Bolnici Majka i dete na N.Beogradu i nismo platili ni dinar. Takva operacija je u Americi minimum 100.00 usd. Normalno, da sam insistirao da se operise u Nemackoj, a ne u Srbiji, morao bih sam da platim za operaciju. Cak postoji opcija da ti drzava Srbija plati operaciju u inostranstvu ukoliko su u Srbiji ohromni redovi, a operacija je hitna. Radpitaj se malo nemoj samo pljuvati!

Odgovori
Pe

@Aleksandar I
ne znam koje veze ima sa avijacijom…Jeste zdravstvo dobro, ali Amerika bi Vam dala nacin da zaradite posteno taj novac (prosecna plata 4500 dolara) dok u Srbiji (prosecna plata 450 dolara)- ne mozete.Bar se ne placa lecenje.

Br

EU bi zbog svoje bezbednosti trebalo na neki indirektni nacin subvencionisati ovu kupovinu. Dali vecim finansiranjem EU fondovima neke stvari koje do sada nisu finansirali a grci su vec odresili kesu ili kojim vec. Ali ova nabavka mora biti subvencionisana

Odgovori
Mr

Hm hm sad znamo da nece uzeti RAFALE…. to je put da ga mi uzmemo!! Da! Nece se od 22 milijarde potrositi ni centa na vojnu nabavu…. ali da bi dobio moras se oduziti… makar uzeo od mirovina, zdravstva, skolstva!!!

Odgovori
TT

Kako nece? Uzece i rafale i f-35, kao sto su uzimali miraze i f-16..

Ed

@Mr.D
Uzeli su Rafale, 12 komada polovnih u F3-O4T vrijanti (AESA radar, ali bez podrške za Meteor) + 6 komada novih na F3-R standardu.

Jo

Sjajni komentari. Nezna se ko je više napredovao. Pa evo da i ja malo dodam. Pored bolnica otvoreno je samo u prestonici više desetina tržnih centara za onih ili ovih vlasti. I to ne bilo gde neko u krugovima neprofitabilnih industrijskih kapaciteta kao što su Zmaj IMT IMR Rekord DMB ( koji je uzgred imao kupljenu tehnologiju za izradu mlaznih motora i izradjivao turbine u svojoj livnici). A jel znate da je Trajal proizvodio gume za vojne vazduhoplovne po danlopovoj licenci a Krušik akumulatore po ruskoj za te iste čuvene MiG ove. Hvala bogu pošto je to bilo bezveze i trošilo kapacitete desetina hiljada ljudi hajmo reći radnika i inženjera sada u tim tržnim centrima radi par hiljada produktivnih uglavnom polukvalifikovanih zaposlenika. Kakav napredak jer nismo znali šta sa tim ljudima. Pa Magnohrom,MIN, Goša ,14 oktobar, Fabrika vagona u Kraljevu, EI Niš,Sloboda Čačak, čak i ta nadasve čuvena UTVA. Švedi su čuveni po industriji ležajeva a mi našu hvala bogu neprofitabilnu zatvorismo, da poznati IKL i napravismo elitne stanove. Normalno šta će fabrika u centru grada i ko kaže da je kuglični ležaj strategijski proizvod može u veš mašinu i jeftini kineski. I tako smo kroz istoriju historija naših povijesti od finalnog proizvoda došli do stranih investitora kojima u montažnim halama pravimo polufabrikate i komponente prodajući jedino što nam je ostalo jeftinu poluobrazovanu radnu snagu (to je imperativ tržišta i tako mora da ostane tome vodi i dualni sistem obrazovanja šta god to značilo). Biti u tudje dvorište i tvrditi kako je neurednije od svog, videti u tudjem oku trun a u svom ne osetiti balvan je posledica zamagljene svesti i propagandne opijenost.
PS i molim vas nemojte glorifikovati zdravstvo ne stoji. Nisu zdravstvo zgrade i stvari već pre svega ljudi motivisani, obrazovani i nadahnuti humanizmom i hipokritom. Da li ste sigurni da imaju uslove da budu takvi ili ih melje mašina raznoraznih interesa gde su medicinski radnici objekata a ne subjekat „struka“.

Odgovori

Nije da nemate poentu, međutim većina tih preduzeća je propala devedesetih zbog hiperinflacije, sankcija i gubitka tržišta, a i pre toga su bili mahom gubitaši i to u zatvorenom sistemu bez ozbiljne konkurencije.

Zato smo imali licence, jer smo bili zatvoreni, sve u svemu gubitak.

Bilo je suludo da se posle 2000-te obnavljaju ti kapaciteti, kada smo svi posle Slobe bili propali i nismo imali odakle da ulažemo, a kadrovi koji vrede su se dobrim delom razbežali.

Još veći problem je konkurencija iz Kine i drugih zemalja koji su ugasili proizvodnju čak i u starim kapitalističkim zemljama u Evropi.

Verovali ili ne Srbija danas ima učešće industrije u privredi veće nego Francuska i mnoge druge stare razvijene zemlje.

Tržnim centrima je mesto u gradu, a verujte mi u manjim mestima oko Beograda i drugde u Srbiji nastaje vrlo ozbiljna industrija. To je mnogo važnije od nekih silnih gubitaških kapaciteta, jer omogućava da ljudi rade za ozbiljne pare. Ja poznajem mlađe ljude, inžinjere, koji rade za hiljadu i po, dve i više hiljada evra.

Da ne govorimo o samoniklom IT sektoru.

To su obrazovani ljudi. Uz ogradu u vezi nepredvidljivih posledica zatvaranja zbog kovida19 na ekonomiju, možemo biti relativni optimisti.

Samo da potraje tržišni model ekonomije i Srbija će se razviti. Pre 5. oktobra smo pali po razvijenosti iza Albanije, a sada smo daleko ispred njih po BDP po glavi.

Malo nam fali da sustignemo Tursku, a neki ljudi ovde gledaju na njih kao da su ne znam šta.

Da nismo imali komunizam, verovatno bi bili na nivou Španije ili nečeg sličnog, tako da- glavu gore. Radi se i u Srbiji, pogotovo poslednjih par godina.

TT

Boža M Prosecna plata u Turskoj je 300 evra, u Srbiji 510-20, BPD po glavi stanovnika ce vrv sledece godine biti visi u Srbiji ..

Jo

Svakako ste u pravu. Moje gledište nije ni makro mi mikro ekonomsko već krajnje laičko čoveka koji je kao i većina osetio propast jedne države. No ja nisam govorio da ono što je bilo treba vratit i da je bilo idealno već o propasti jednog industrijskog koncepta koji je pokušao i imao gotovo sve od energenta do gotovog proizvoda. Potpuna nezainteresovanost državnih aparata dovela je do toga da ti kapaciteti ne evoluiraju već nestanu kao i ljudi sa njima. Setite se Ruzveltove new deal u vreme ekonomske recesije. Država nije dozvolila propast a ne privatni kapital. Znači i na kapitalističkom tržištu ima trenutaka kada mora da interveniše vlast. Zmaj je bio jedini proizvodjač mlinova u Evropi. Mnogi od tih kako kažete nekonkurentnih kapaciteta su radili u tri smene i izvozili po celom svetu.Nekonkurentnu robu? Nemojmo uopštavati ?Šta mislite da li je našem seljaku koji nije kontroverzni biznismen i ima kako kažu oko 50 jutara zemlje bliži kineski ili beloruski traktor ili naš IMT i šta bi pre kupio da može. Džon Dira kupuju na kredite deca folk zvezda koji su npr. pokupovali zemlju od jadnika i džipovima je obilaze dok je zalivaju tonama hemije. Da li npr Zadrani žale za Bagatom (moja žena i dalje šije na mašini od metala staroj 40 godina) Tvornicom specijalnih alatnih strojeva (koja je pred raspad imala prosečne plate na nemačkoj razini),Marskom itd. U Vršcu je bila fabrika padobrana Kluz rasturen objekat a mi smo ostali bez desantni i kočećih padobrana
i glupirali se po aerodromima kako da se obezbedi dovoljan broj letova. Ko je trebao ovo da zaštititi. Mislim da tu nema tržišne ekonomije već interesa države koji se u ovom slučaju zove odbrana. Mnogo je ovakvih primera. Kao što rekoh nemam pojma samo vidim jednu ogromnu pljačku i omogućavanje enormnog bogaćenja grupama naših sunarodnika da na račun većine ili ti naroda šta god se pod tim podrazumevalo. Možda je to sve u sklopu krilatice kapitalizma sposobni napred nesposobni stoj kako su nam neki objašnjavali društveno politički i ekonomski transformaciju.

@Jovan M Dimić

Slažem se sa Vama da je deo industrije imao kvalitete i da je mogao da evoluira uz malu pomoć države.

Na žalost g17+ ekipa se odlučila za naglu liberalizaciju. Iskreno i mene lično (privatnik sam već 20+ godina) je to pogodilo. Iako sam se zalagao za tržišni model kao nesumnjivo bolji, tranzicija je bila suviše nagla. Neka preduzeća koji su mi bili kupci su naglo nestala.

Da li je to urađeno namerno zbog slabljenja Srbije ili samo zbog bogaćenja uvozničkih lobija ili zbog arogantnosti g17 ekipe, saznaćemo jednog dana.

Na

Све је то геоекомонија, Грци због сукоба око Кипра мора бити добро наоружана, Турска пак улази у сукоб са свима и ЕУ и са већином Арапског света, остали су на старијим верзијама Ф-16, а смеши им се потенцијални рат са Египтом око Либије, пре-бројте шта је све Египат купио или купује од нао-ружања, победа Бајдена може додатно да расплам-са турско-арапски сукоб, да не заборавите да Еги-пат има 400 Абрамса.

не купује Грчка Ф-35 против С-400, то се решава другачије, системима који ослепе радаре, она их купује да би држала контролу ваздушног простора и у томе ће им помсагати Рафали и 16-це доведене на ниво Вајпера, а ту су и миражи 2000-5 мк 2 кад се понове могли би нам поклонити који мираж

Odgovori
Sr

Koliko sam razumeo nece povlaciti 2000-5 koji su dosta modernijj, nego 2000EGM koji nisu modernizovani na 2000-5 mk2 standard.

Ali dobro, to su delta krila, veoma cvrsta, jak koren tako da sam zmaj moze zaista dugo i mnogo da leti. Pitanje je samo ekonomske isplativosti, ali mogu biti zaista mocne masine kada se modernizuju, po meni bolje od F-16 po nekim parametrima.

Najbolji Mirazevi su 2000-9 u UAE. Sa svim tim korisnicima Mirazeva imamo kao “odlicne odnose” barem tako vlada kaze, ali niko nikada nije pominjao nabavku tih aviona.

ma

Belenko i jos neki
Ne bih zeleo ovde da nagadjam da li bi Turska imala blagu prednost kupovinom Su35s ili ne. Pre svega Turska ukoliko odluci da nabavi Su35 nece kupiti 12,16 ili 20 lovaca vec ce sigurno kupiti veci broj Su35. Namece se pitanje koliko to Rusija moze da isprati u kracem roku isporuke i da li bi im se isplatilo prodavati ofanzivno oruzje nekom ko ima nameru da izaziva ratove u regionu? Sa druge strane tu je gasovod koji ih vezuje.
Su35 ima vece kapacitete i od F35 i Rafala zajedno u kontroli i ovladavanju vazdusnog prostora i po dubini i po sirini. To je sto se tice Su35s za ruske VKS e sad izvozna verzija sigurno ima smanjene kapacitete borbene upotrebe. Ali i pored toga Su35 je opasan protivnik za spomenute avione. Ako ne verujete meni postavite takvo pitanje nekom stvarno strucnom licu koji ce dati ocenu bez ikakve pristrasnosti i navijanja za jednu ili drugu stranu. A ja jos uvek ne vidim takvo strucno lice na ovom portalu kao sto je recimo konstruktor, bivsi pilot iz RV i slicno.

Osim @677trae i recimo @Igora® ne vidim druge kao vrsne poznavaoce borbenih aviona i sa iskustvom.
Za sada je 677.trae najupuceniji u tu problematiku jer se time profesionalno bavio dugi niz godina pa da cujemo njegovo misljenje o ovome.

Beli
Zaista za tvoj komentar nemam reci.
Ti iz Austrije znas bolje kakav je nas zdravstveni sistem gde i danas umiru ljudi.
Koliko sam video roditelji traze pomoc SMS zato sto nema mogucnosti lecenja kod nas, najvise sto se takve operacije ne mogu raditi u Srbiju. Ne trazi sirotinja inostranstvo sto im je volja vec zato sto su na to primorani. Ko je lud da trazi toliki novac radi svog cefa. A koliko drzava vodi racuna o zdravlju stanovnistva to ne mogu ovde.

D. P.
No coment. Pokvarena ploca i dalje radi.

Odgovori
Pe

@mateus Kako to Nokia3310 ima vece kapacitete od Iphone?
Su-35 je avion 4 generacije i nikada nece biti u prednosti nad avionom 5 generacije, pre svega zbog elektronike.
Inace ni SSSR a posebno danasnja Rusija koja uvozi kompletnu elektroniku za Su-35, ni u jednom momentu nisu bili ispred zapada po pitanju elektronske komponente.
Su-35 ima veci dolet, odlicne akrobatske mogucnosti za tzv dogfighting, ili blisku manevarsku borbu.To je zabavno gledati na aero mitinzima.
Medjutim, danasnji sukobi se vode po novim pravilima,BVR, u kojima avion 5 generacije uvek pobedjuje, jer preko vise sistema dobija tacno podatke o tom, gde je neprijateljski avion 4 generacije,i prebacuje ove podatke drugim avionima.
Za to vreme,Su-35 i ne zna da je F-35 uopste u vazduhu jer ima stealth.Kakve god bile akrobatske mogucnosti Su-35, raketa VV je brza, manja, i agilnija i stici ce ga.
Avioni 4 g su proslost, pa i Rusi i Kinezi se trude da naprave avion 5 generacije, iako imaju puno problema i dan danas jos nemaju ni jedan Su-57.Da je sve tako lepo sa Su-35, ne bi to radili…

Lo

@max
Pa nije baš F117 u to vrijeme bio zastario avion. F22 je deset godina mladji od njega pa je i dalje u samom vrhu. F117 je doduše prvi koji je imao stelt tehnologiju. Ali zaboravljaš da je i radar koji ga je otkrijo mnogo stariji od njega. Stara sovjetska tehnika iz 60-ih.

Odgovori
Ni

Protiv turaka ste vidim jednoglasno sto nije zacudjujuce. Drugo uhvatili ste se avijacije grcke ko da cenona rijesiti eventualni rat da turskom. A sami ste u srbiji govorili 1999 da nema pobjede gdje pjesadija ne prodje kad je nato tukao avionima. Sad komentaroste kako ce grcka sa F35 pobjediti tursku u ratu. Nivo komentara je na nivou onih od 15 hodina starosti koji ratuju za kompjuterom…

Odgovori
St

Meni u svemu nije jasno kako jedna Grcka finansira svu tu vojsku i vojnu opremu.
Srbija ne moze da isfinansira jednu eskadrilu Mig 29 i 1 bateriju Pantsira… a oni 150 f16, desetine miraga 2000, Patrioti, Tor m1, Croatale, Leopardi 2, podmornice, korvete…pa jedna njihova podmornica vredi vise nego sve srpske nabavke.
Stvarno su vojna supersila na Balkanu sad kako bi u praksi.prosli ko zna.

Odgovori
TT

Grcka ima 4 puta vecu ekonomiju.

ma

Nije mi jasno zasto se poredi F16 sa Su35s koji se ne mogu porediti ni po kategoriji ni po borbenoj upotrebi jer je Su35 po vecini parametara iznad bilo koje verzije F16 ukljucujuci i najnoviju verziju F16v.
Su35 je u rangu F15X i tu ima nekoliko prednosti. F35 ne moze biti dostojan protivnik Su35 o tome su govorili i americki eksperti. Jedini pravi protivnik Su35 je F22 gde je krajnji ishod nepoznat.
Citao sam izvestaj racunske komore USA state departman (GAO) gde je objavljeno da je USAF u ocajnom stanju. Od 46 vrsta letelica polovina nema potrebnu borbenu spremnost za vrsenje razlicitih operacija. Navedeno je da je F22 i B1 u najlosijem stanju.
Ukoliko dodje do najgoreg ukoliko Turska ne nabavi Su35 a Grcka snabde svoju flotu avionima F35 i Rafal odbranice svoj vazdusni prostor mada mislim da su ovo male nabavke tih aviona za efikasnu i brzu odbranu i sa minimalnim posledicama.
Bice zanimljivo sta ce biti kupljeno od naoruzanja za Rafal i F35. Tek tada ce se stvoriti prava slika borbenih mogucnosti grckog RV u ovom mogucem konfliktu kao i kolicina kupljenih projektila.
Preterivanje je reci da je Turska siromasna zemlja ali obe drzave su trenutno u losem ekonomskom stanju. Prema poslednjim anketama Erdoganu je opala popularnost.
Nadao se nekom vecem dobitku sa azerima ali pruzio se onoliko koliko mu je bilo dozvoljeno tako ce biti i ukoliko se odluci da problem sa Grckom resava vojnim putem. Komsijama moze da pokazuje misice i to je u ovom trenutku njegov limit, za dalje sirenje na Balkan vojnim sredstvima za sada nema dovoljno kapaciteta. Moze biti problem za nas njihova meka moc i veliki uticaj na teroristicke grupe. Da bi ostvarili svoje zacrtane ciljeve moraju imati mocnog saveznika a USA u ovom trenutku to nisu. Erdogan je medju prvima cestitao Bajdenu nadajuci se otopljavanju odnosa sa USA. Da li ce ameri pustiti Grcku niz vodu i obnoviti odnose sa turcima ili ne ostaje da se vidi? Sto je malo verovatno. I jedni i drugi su za nato veoma strateski vazni za izbacivanje Rusije sa Balkana a i sire.

F117 je penzionisala pre vremena tadasnja a nasa VJ i nikako ne moze biti reci o zastarelosti tog aviona jer je bilo u planu uz modernizaciju da leti jos oko dvadesetak godina nakon agresije na Srbiju (SRJ).

Beli
U RUSKOJ BAZI U SIRIJI NIJEDAN VAZDUHOPLOV NIJE NI OCESAN.

Odgovori
Mi

Kako nije imas gomilu vesti o tome, mada su Rusi majstori zataskivanja pa mi i ne cudi da dosta ljudi nije culo za to. Takodje poredjenje SU-35 sa F-22 je u najmanju ruku komicno. Treba imati granicu u svemu, pa i kod nas toliko rasprostranjenojRusofiliji.

Wo

>> Treba imati granicu u svemu

Hehe, slazem se s vama ali kod gorespomenutog je, kada je romanticno i potpuno nerealno obozavanje Rusije u pitanju, samo nebo granica… :-)

Wo

>> U RUSKOJ BAZI U SIRIJI NIJEDAN VAZDUHOPLOV NIJE NI OCESAN.

Bavite se standardno propagandom, sta cemo sa ovim (a ima jos izvestaja):

https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-russia-planes/at-least-seven-russian-planes-destroyed-by-shelling-at-syrian-air-base-kommersant-idUSKBN1ES20C

Sr

@mateus
Bilo kakvo poredjenje aviona van konteksta operativne upotrebe i namene je besmisleno.
@Milan
Ipak SU-35, kao i ostali napredni avioni 4. generacije imaju neke, cak i velike, prednosti sa stanovista operativne upotrebe u odnosu na F-22. U ostalo, to ce vam i USAF reci.

@Wolfgang
Mozemo samo nagadjati.

DW

Grčka vojska je sve balkanske zemlje (izuzev možda Rumunije), svemirska sila. Naoružavanje Grčke je sasvim normalno s obzirom na sve agresivnije ponašanje Turske. Uzgred, šta bi bilo s Grčkom da je vojno neutralna? Verovatno bi Turci već bili u Solunu, a crkva Sv. Djordja u Istanbulu džamija.

Odgovori
ma

Milan
Zaista treba imati granica u svemu. Ovo sto ti tvrdis ne bi ni pas s maslom progutao o unistenim ruskim avionima. Rusko MO je potvrdilo da se napad dogodio i da su stradala dva vojnika a o unistenim avionima nema ni govora.
Tvoje neznanje o Su35 je zaista komicno i ne zasluzuje nikakvu paznju. Pronadji odgovor kod strucnih ljudi ne moras od mene, ali ne od kvazi strucnjaka za sve i svasta. Zapadopatofilija je mnogo vise rasprostranjenija jedan od dokaza si ti i sa velikom ostrascenoscu. Ima li neki snimak ostecenih aviona? Nema. Tu vest je prvi objavio ako se ne varam prozapadni Komersant. Nije ni cudo. Jos veci majstori u zataskavanju su USA.

Wolfgang
Kod mene za neke ni nebo ne moze biti granica.
Sta hoces da kazes ovim gorespomenutim?
Sta se ovim pamfletom dokazuje?
Jedno veliko nista. Gde su snimc, slike i ostala propagandna skalamerija. Ko moze sakriti toliki broj ostecenih aviona na otvorenom prostoru? Zar ti mislis nijedan satelit ili ostala osmatracka sredstva danonocno ne prate zbivamja u toj bazi. Da se to stvarno desilo izaslo bi gomile snimaka na zapadu i Izraelu. Kako bi Rusija neprimetno vratila tako ostecene avione na popravku u Rusiju jer se ne mogu sa takvim ostecenjima popravljati u bazi. A svo to vreme svi avioni su bili operativni i nije se video nikakav manjak. Prikazana je jedna slika Su24 sa ostecenjem na repu sa brojem 29. Medjutim MO Rusoje i TV kanal Zvezda prikazali su isti taj avion sa brojem 29 potpuno bez ikakvih ostecenja. Cista montaza.
Cime se vi bavite Wolfgang verovatno exMayer svo ovo vreme sem prozapadne propagande?
Ovo sto ste prikazali ovde sa nekog sajta je klasicna podmetacina u propagandne svrhe. Unistiti ili ostetiti 7 ogromnih aviona bez ikakvih snimaka je cista propaganda. Nisu mogli ti osteceni avioni propasti u zemlju ili ispariti pa da nema nikakvih slika. Takva ostecenja ne bi mogla do danas da se poprave a u bazi je isti broj aviona na otvorenom koliko ih je bilo. Rusi bi odmah sklonili i transportovali te avione jer je baza opremljena za sitnije kvarove. Odmah bi poceli da prave cvrstu infrastrukturu za njih a to se i dalje ne desava. Zaista treba znati gde je granica u propagandi zapadofila jer im se svaka propaganda na kraju izjalovi. Uzalud im trud.

Odgovori
Pe

@mateus Ne znam zasto poricete poznatu cinjenicu da su opozicione snage u Siriji u jednom momentu obicnim dronovima uspeli da ostete par aviona u ruskoj bazi Hmeimim?Ima i slika:
https://theaviationist.com/2018/01/08/defining-asymmetrical-warfare-extremists-use-retail-drones-to-attack-russian-air-base-in-syria/
Taj incident je potpuno nebitan, u Siriji Rusija bombarduje opozicione snage,i pomalo ostatke ISIS, koje nemaju nikakav vid PVO odbrane.
Bilo koji aviona, cak dvokrilac iz 1 svetskog rata, je prednost u odnosu na vojsku koja nema ni avion, ni mogucnost da ga srusi.
To sto Rusi posalju stare nuklearne bombardere TU-160 i nakrcaju ih betonskim nenavodjenim bombama, nikako ne govori o „uspehu“ Ruske vojske.Pa niko ih i ne gadja!

ma

To su iskljucivo namontirane slike. Cista montaza.
A o starom Tu160 sa nevodjenim betonskim bomba no coment.
Zaista si se srozao na dno. Ne bih nikom preporucio da oseti na svojoj te,, te stare nevodjene betonske bombe“. Ti bombu i rata nisi video sem na TV i monitoru i ne zelim da vidis. Lepo ti nastavi da pritiskas tastere i uzivaj u svojoj masti ko malo dete koje zamislja da je svo to naoruzanje igra za kompjuterom. I nastavi da solis pamet drugima za mene su tvoji nedozreli komentari potpuno nebitni.

Odgovori
ma

Ovo na slici je Su24 sa brojem 29 o kome sam govorio u prethodnim komentarima.
Tv kanal Zvezda ubrzo prilikom isporuke pomoci sirijcima je uzivo prikazala isti avion sa istim brojem bez ikakvih ostecenja.
Ciste lazi.

Odgovori
Se

Grcka je toliko siromasna da nemoze te avione ni da gorivom obezbjedi…dabi se poredila turskom prvo moraju da sparaju 1000godina pa onda se javiti…razlika je u tome sto turci nikad nisu vjerovali nikom i zato su spremniji od bilo koje EU zemlje,tako da grcka ohlsdi malo :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

YPT na: Novi sistem raspoznavanja „svoj-tuđ“ prvi put uočen na avionima MiG-29SM+ srpskog RV i PVO

Šta podrazumevaš pod kvalitet oplate? Ružan izgled? Koroziju? Oplata se raspada? Ne sećam se da je bilo kad neko spominjao da je oplata lošeg kvaliteta.

06. May 2024.Pogledaj

Marko na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

Najbolje bi bilo, nakon modernizacijd Orla i Galeba pristupiti redizajnu Galeba (naći na tržištu savremene motore, redizanirati strukturu zmaja, uvdsti kompozitne materijale u delove konstrukcije i integrisati savremenu avioniku) i tako usavršen avion, sa poznatim vrlinama odlične aerodinamike, savršene kontrole letenja obnoviti proizvodnju pod novom oznakom. Za to imamo dovoljno vremena, a i znanje će…

06. May 2024.Pogledaj

Jordan na: Novi sistem raspoznavanja „svoj-tuđ“ prvi put uočen na avionima MiG-29SM+ srpskog RV i PVO

Indija nije u NATO, niti je okružena članicama NATO - pa ipak koristi isti sistem. Baš kao i Srbija, i oni imaju opremu različitog porekla i potrebu da to sve integrišu u jedinstven sistem. Da li mislite da bi Indija kupila nešto što neko može da im ugasi na daljinski?

05. May 2024.Pogledaj

Djuka na: Novi sistem raspoznavanja „svoj-tuđ“ prvi put uočen na avionima MiG-29SM+ srpskog RV i PVO

Ova oplata na Mig-29, znaci kakav je to industrijski standarad da vazduhoplov izgleda kao kineski lonac iz 80tih. Secam se onomad Su-27, ili nekog derivata, 90tih izlozenog na Batajnici, dal tamo bese onaj cuveni aeromiting? Impozantan avion, ali kvalitet oplate posmatran iz blizine, znaci, to je bilo kao da sam ga ja rucno iskovao...

05. May 2024.Pogledaj