Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025
Premijera šeme bojenja prvog helikoptera: Prvi crnogorski piloti završili obuku za helikopter Bell 505 u Francuskoj
Prvi Bell 505 u Crnoj Gori do kraja ovog meseca / Foto: Tviter nalog ministra odbrane Crne Gore Predraga Boškovića

Premijera šeme bojenja prvog helikoptera: Prvi crnogorski piloti završili obuku za helikopter Bell 505 u Francuskoj

Tri pilota Vazduhoplovstva Vojske Crne Gore (VVCG) završili su tokom jula šestodnevnu početnu obuku na lakom višenamenskom helikopteru Bell 505 Jet Ranger X na aerodromu Le Cannet-des-Maures, koji se nalazi blizu Nice u Francuskoj, izvestio je 20. jula podgorički dnevni list ‘’Dnevne Novine’’ citirajući pilota VVCG Dušana Rudovića.

Rudović je informisao da se pilotska obuka koju je provela ovlašćena kompanija za obuku Helideal, sastojala iz teoretskog dela koji je trajao 36 sati i koji je završen za dva dana, i praktičnog dela u trajanju od pet časova.

– Letačka obuka realziovana je u tri letna dana kroz četiri leta u kojima su piloti upoznati sa procedurama za izvođenje redovnih i vanrednih postupaka. Redovne procedure uključuju pretpoletni pregled i provere, poletanje helikoptera, sletanje, sletanje na kosi i ograničeni teren, dok su vanredne procedure obuhvatile postupke u slučaju kvara na motoru, hidro-sistemu i repnom rotoru kao i procedure u slučaju kvara pojedinih sistema u helikopteru – objasnio je Rudović i dodao da 8 tehničara takođe prolazi obuku (u Akademiji za obuku kompanije Bell u gradu Fort, Vort, Teksas, SAD) u pripremi za prijem prva dva helikoptera Bell 505 koji su trenutno naručeni.

Crnogorsko Ministarstvo odbrane i korporacija Canadian Commercial Corporation zaključili su u maju ugovor vredan 3,26 miliona evra za opremanje VVCG sa dva helikoptera Bell 505. Fotografiju prvog helikoptera koji nosi oznake VVCG i privremenu registraciju C-GSZU (c/n 65326) objavljena je na Tviter profilu crnogorskog ministra odbrane Predraga Boškovića 16. jula, potom je istog dana Ministarstvo odbrane takođe na Tviteru objavilo da će letelica stići u Crnu Goru krajem jula a nakon toga i drugi takav helikopter početkom sledeće godine.

Dodatna dva Bell-a 505 će prema Ministarstvu odrbane biti nabavljena kako bi VVCG imalo 4 takva helikoptera koji će služiti za obuku pilota i laki transport i koji će takođe omogućiti postepeno povlačenje iz upotrebe crnogorske flote od 13 logistički zahtevnih lakih višenamenskih i protivoklopnih helikoptera Gazela starih preko tri decenije. Nabavkom Bell-ova 505 VVCG biće prvi vojni korisnik ovog tipa letelice u svetu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Odlično.

Odgovori
Ja

Kako je moguce obaviti obuku od 36 sati za 2 dana? Nemam nista protiv ali to je malo previse sedeti u ucionici i slusati teoriju u tolikoj kolicini. 18 sati dnevno ne moze covek da provede u zezanju a tek u ucenju neceg novog i da to bude kvalitetno uradjeno.

Odgovori
Bo

„teoretskog dela koji je trajao 36 sati i koji je završen za dva dana“ …. ko koga ovde laze recite mi molim te …… 36 sati teorije za DVA dana ? 18 sati dnevno? ….

Odgovori
Ja

xaxaxaxa Ja nisam Boban

@Boban
Verovatno računaju 3 pilota po 6 časova dnevno puta 2 dana jednako 36 časova. Birokrate u vestima prikazuju broj plaćenih sati iz ugovora.

Pr

Ali onda nemaju smisla ovih 5 sati prakticne obuke? Jedino ako je svaki pilot imao 100 minuta obuke :)

Ni

Lep helikopter. Samo 36 sati obuke u roku od 48h je smesno sto su pominjali, jer to je u principu zadovaljavanje forme.

Odgovori
Т

Лепо за лет изнад плаже (са мало туиста), сувише мали однос снаге и масе

Odgovori
Ja

Dosta lepse izgleda sa ovom maskirnom semom.

Odgovori
Br

Koliko je ovaj Bell 505, adekvatna zamena za helikopter Gazella. Mislim logicno je kada su vec kupljena ranije 3 srednja visenamenska helikoptera Bell 412, da se uzme od iste fabrike/proizvodjaca.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor