[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025
Premijera šeme bojenja prvog helikoptera: Prvi crnogorski piloti završili obuku za helikopter Bell 505 u Francuskoj
Prvi Bell 505 u Crnoj Gori do kraja ovog meseca / Foto: Tviter nalog ministra odbrane Crne Gore Predraga Boškovića

Premijera šeme bojenja prvog helikoptera: Prvi crnogorski piloti završili obuku za helikopter Bell 505 u Francuskoj

Tri pilota Vazduhoplovstva Vojske Crne Gore (VVCG) završili su tokom jula šestodnevnu početnu obuku na lakom višenamenskom helikopteru Bell 505 Jet Ranger X na aerodromu Le Cannet-des-Maures, koji se nalazi blizu Nice u Francuskoj, izvestio je 20. jula podgorički dnevni list ‘’Dnevne Novine’’ citirajući pilota VVCG Dušana Rudovića.

Rudović je informisao da se pilotska obuka koju je provela ovlašćena kompanija za obuku Helideal, sastojala iz teoretskog dela koji je trajao 36 sati i koji je završen za dva dana, i praktičnog dela u trajanju od pet časova.

– Letačka obuka realziovana je u tri letna dana kroz četiri leta u kojima su piloti upoznati sa procedurama za izvođenje redovnih i vanrednih postupaka. Redovne procedure uključuju pretpoletni pregled i provere, poletanje helikoptera, sletanje, sletanje na kosi i ograničeni teren, dok su vanredne procedure obuhvatile postupke u slučaju kvara na motoru, hidro-sistemu i repnom rotoru kao i procedure u slučaju kvara pojedinih sistema u helikopteru – objasnio je Rudović i dodao da 8 tehničara takođe prolazi obuku (u Akademiji za obuku kompanije Bell u gradu Fort, Vort, Teksas, SAD) u pripremi za prijem prva dva helikoptera Bell 505 koji su trenutno naručeni.

Crnogorsko Ministarstvo odbrane i korporacija Canadian Commercial Corporation zaključili su u maju ugovor vredan 3,26 miliona evra za opremanje VVCG sa dva helikoptera Bell 505. Fotografiju prvog helikoptera koji nosi oznake VVCG i privremenu registraciju C-GSZU (c/n 65326) objavljena je na Tviter profilu crnogorskog ministra odbrane Predraga Boškovića 16. jula, potom je istog dana Ministarstvo odbrane takođe na Tviteru objavilo da će letelica stići u Crnu Goru krajem jula a nakon toga i drugi takav helikopter početkom sledeće godine.

Dodatna dva Bell-a 505 će prema Ministarstvu odrbane biti nabavljena kako bi VVCG imalo 4 takva helikoptera koji će služiti za obuku pilota i laki transport i koji će takođe omogućiti postepeno povlačenje iz upotrebe crnogorske flote od 13 logistički zahtevnih lakih višenamenskih i protivoklopnih helikoptera Gazela starih preko tri decenije. Nabavkom Bell-ova 505 VVCG biće prvi vojni korisnik ovog tipa letelice u svetu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Odlično.

Odgovori
Ja

Kako je moguce obaviti obuku od 36 sati za 2 dana? Nemam nista protiv ali to je malo previse sedeti u ucionici i slusati teoriju u tolikoj kolicini. 18 sati dnevno ne moze covek da provede u zezanju a tek u ucenju neceg novog i da to bude kvalitetno uradjeno.

Odgovori
Bo

„teoretskog dela koji je trajao 36 sati i koji je završen za dva dana“ …. ko koga ovde laze recite mi molim te …… 36 sati teorije za DVA dana ? 18 sati dnevno? ….

Odgovori
Ja

xaxaxaxa Ja nisam Boban

@Boban
Verovatno računaju 3 pilota po 6 časova dnevno puta 2 dana jednako 36 časova. Birokrate u vestima prikazuju broj plaćenih sati iz ugovora.

Pr

Ali onda nemaju smisla ovih 5 sati prakticne obuke? Jedino ako je svaki pilot imao 100 minuta obuke :)

Ni

Lep helikopter. Samo 36 sati obuke u roku od 48h je smesno sto su pominjali, jer to je u principu zadovaljavanje forme.

Odgovori
Т

Лепо за лет изнад плаже (са мало туиста), сувише мали однос снаге и масе

Odgovori
Ja

Dosta lepse izgleda sa ovom maskirnom semom.

Odgovori
Br

Koliko je ovaj Bell 505, adekvatna zamena za helikopter Gazella. Mislim logicno je kada su vec kupljena ranije 3 srednja visenamenska helikoptera Bell 412, da se uzme od iste fabrike/proizvodjaca.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor