BEG airport status
Poslednji pozdrav Zoranu Modliju Jugoslovensko vazduhoplovstvo igubilo je juče još jednog avijatičara

Poslednji pozdrav Zoranu Modliju

Jedan od možda najvedrijih ljudi koje ste imali priliku da upoznate, disk-džokej (DJ u onom izvornom značenju), radio umetnik, pilot, publicista, otac, muž i prijatelj, Zoran Modli preminuo je juče posle kraće bolesti u svojoj 71. godini.

Juče i danas mogli ste pronaći dosta medijskog sadržaja koji prilično sveobuhvatno premotavaju Zoranovu karijeru. Interesantno mi je da sam na dve odvojene lokacije video podatke koje se nadopunjuju. Zapravo je bilo teško, čak i sa punom koncentracijom, popisati šta je Modli, onako svestran, sve bio i uradio za života. Sa kojim je poznatim muzičarem oformio bend, čiju je prvu, tada nepoznatu pesmu sada neke muzičke legende prvi pustio. Sama činjenica da će vam trebati nekoliko izvora da kompletirate njegovu biografiju govori o jednom ispunjenom i neverovatno zanimljivom životu.

Najfascinantnije, barem meni, je činjenica koliko nije bio samo pilot. Koliko je bio živa izjava činjenice da se čovek ne mora ograničiti samo jednom životnom strašću i u koliko je aktivnosti prvi posadio zastavicu. Da li činjenicom da je bio prvi, ili je nekoga ili neki trend (rane kompjutere na primer) prvi javno promovisao ili je u poslednje tri godine pisao tako provokativne i detaljne stavove na svom Facebook nalogu da su njima bili intrigirani i oni koji nikada nisu čuli taj verovatno najlepši glas koji je Jugoslavija ikad imala.

Sećam se da sam mu 2018. godine i rekao kada smo se sreli na SEAS-u da je „Krilata katedra“ uz „Top Gan“ bila prvi vazduhoplovni sadržaj koji sam kao dete video. „Katedra“, „Top Gan“ i jedan album samolepljivih sličica sa temom avijacije bili su jedini sadržaj koji sam kasnih 80-tih mogao kao dete da konzumiram. Na onom najinteresantnijem nivou, bez spoznaje značenja već čista fascinacija projekcijama, šta je moguće i kako jebeno kul sve to izgleda. Zatim je bila ona Zoranova emisija na Trećem Kanalu kada je na Jarku snimio nekoliko segmenata letenja i pripreme za letenje manjim avionom. Sećam se da sam tada gledao neko crtanje po karti koje sam mnogo kasnije na svojoj obuci otkrio kao „petominutnu podelu“ i druga brzina/vreme računanja. To je bio blagoslov ograničene dostupnosti medijskog sadržaja. Danas se ne sećam teksta koji sam napisao pre tri nedelje ali se sećam tih bisera pre nekoliko decenija kada nije bilo moguće nešo instant pronaći i premotati.

Malo je poznato da je Zoran bio jedan od prvih čitalaca Tango Sixa. Pisao sam mu tada kao početnik, odgovarao je strpljivo i pratio je moj rad. Prvi konkretniji povratak avijaciji u umreženo doba pred širom publikom imao je objavljivanjem svoje knjige „Pilotska knjiga“ čiju sam promociju kao malo iskusniji novinar sa zadovoljstvom ispratio.

Zoranova posveta na mom primerku „Pilotske knjige“

Uvod „Pilotske knjige“ daje najbolji opis Zoranovog karaktera. Avion Princ Aviationa Cessna Citation 550 doživeo je udes jula 2010. godine na ostrvu Brač, kako se kasnije ispostavilo Zoranovom greškom. Nakon tog incidenta u kojem niko nije stradao Zoran se povukao iz profesionalnog letenja.

Neću preterati ako kažem da niko u avijaciji bivše Jugoslavije nije tako iskreno, analitički i ljudski analizirao svoju grešku kao Zoran. Da niko tako javno nije priznao i sa žaljenjem opisao posledicu koju je ona kratkotrajno donela odnosima sa njemu bliskim ljudima. Bez kompleksa, sujete, bez zadrške, počeo je svoju najlepšu knjigu do sada priznanjem koliko je pogrešio i šta je tada sve preživeo. U današnje vreme mutavih ljudi, onih koji ni ne istražuju nesreće iako im je to posao i prava svakoga da ima mišljenje jer ima pristup Internetu, Zoran je i tada dokazao da se njegov glas broji značajnije. Da je taj glas jednostavno kvalitetniji, da svoju emociju nesebično detaljno deli i kada je ona bolna.

Hvala Zorane na druženju, na toj genijalnoj činjenici da sam se sprijateljio sa svojom legendom iz detinjstva i na tome što si zavoleo Tango Six kao priču, uvek je podržavao i često (preterano) hvalio.

Kada sam 2018. godine na našem drugom SEAS-u sređivao spisak učesnika za štampanje akreditacija zastao sam kod prijavljenog Zorana Modlija. Ne sećam se šta je napisao u obaveznom polju „kompanija“ koje se štampa na svakoj akreditaciji ispod imena. Sećam se da sam to istog trenutka obrisao i ispod Zoranovog imena napisao jedinu moguću odrednicu koju niko do tada nije dobio i siguran sam neće.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Divno i dirljivo!

Odgovori
l

Mnogi su ga poznavali. Ne znam nikoga ko bi o njemu mogao bilo sta ruzno da kaze. Odrastali smo uz njegove radio-emisije, knjige, muziku koju je pustao. A mnogi koji su ga nakon toga upoznali nisu ni bili svesni njegove velicine, toliko je bio neposredan i skroman a istovremeno veliki. Sve sto je radio bilo je primeceno i zapamceno. S pravom, jer je cesto bio prvi ili medju prvima. Svakako ce nam nedostajati, on i njegov neponovljivi glas koji se sirio eterom, kasnije internetom.

Odgovori
Z

Zoran’s Modlija sam lično sreo dva puta u svojoj karijeri.
Sa Zoranom se svadjam svaki put kada mi kaže skreni levo a ja idem desno jer znam da Waze ipak ima mana.
Zorana znam iz dva domena, onaj pilotski o kome ćemo čuti puno lepih priča ali i onaj iz Galaksije koji dolazi iz drugog ili treceg Zoranovog sveta.
Taj drugi svet su meni olicila dva Zorana ( Po ovom drugom imam alias) koja verovatno sada skupa vrte olovkom vrpcu na kaseti i presnimavaju igrice. Moja dobra prijateljica Vesna Jeremić je napisala lepu postetu na PC Press-u koju takodje treba pročitati.
Možda je otišao osigurac negde dole, ali Ventilator se i dalje vrti na nebesima.
Neka ti je laka zemlja imenjače.

Odgovori
N

Kakva je to tuga kada najbolji medju nama odlaze, bas ce faliti… Uzivaj u letu.

Odgovori
m

Браво.

Odgovori
m

Legenda!!!

Odgovori
n

neka mu je siroko nebo…

Odgovori
D

Za Zokija je malo reći LEGENDA

Odgovori
S

nekada davno, kad sam bio klinac, trčao sam od knjižare do knjižare po gradu da kupim „Krilatu katedru“, dobio sam dvije kopije, od kojih je jedna bila prelivena kavom, drugu sam dao prijatelju…bio sam tako sretan…

Odgovori
N

Dragi moj Zoki ,

hvala ti na vremenu koje smo , povremeno provodili zajedno , ne tako cesto , ali veoma upecatljivo.
Imao sam tu cast da idemo u istu Osnovnu Skolu u Zemunu “ Goce Delcev“ u Zemunskom parku , jos tada bio si nam svima uzor po mnogo cemu.
Hvala ti , i neka ti je Vecna slava , Pocivaj u miru , bio si pionir u mnogo cemu , ali jednom Vazduhoplovac , uvek Vazduhoplovac . S ponosom cuvam i citam tvoje knjige s tvojom posvetom.
Osecam se privilegovano sto sam te poznavao ,
Veliko ti hvala
Nikola J. V.

Odgovori
E

najbolji radio glas svih vremena ,RIP !

Odgovori

Legenda. Teško je naći reči za nekoga koga Sada nema a tako jako te je inspirisao, za nekoga koga si poznavao i neizmerno cenio.
Prosto ne mogu da shvatim zašto je morao da ode. Nedostajaće bam svima, njegov glas, vedrina i entuzijazam koji je tako lagano prenosio mnogim generacijama. Jednom prilikom sam mu i rekao koliko je on bitan za vazduhoovstvo Jugoslavije.
Nedostajaće neizmerno mnogo 😥

Odgovori
D

Mirno nebo legendo.

Odgovori
S

Kažu da piloti nikad zapravo ne umru, samo se nikada više ne vrate… :-( Veliki i divan čovek! R.I.P.

Odgovori
M

U cast ovom divnom coveku, danas ukljucujem ZX Spectrum i prisecam se svega onoga sto je uradio za mene i za mnoge poput mene!

Neka ti je vecna slava i hvala !

Odgovori
S

Divno i dirljivo!
Hvala na iskrenom testu.
Voleo je letenje, voleo je i nama učenicima da priča. Takav je bio moj nastavnik Modli.
Malo je reći hvala na svemu nastavniče.
Ostaje praznina u našem vazduhoplovstvu.
Plavo Ti nebo i put do zvezda nastavniče.

Odgovori
J

NJegov neobičan glas kao voditelja radio -emisija je nešto što ću uvek pamtiti.Tek iz ovog teksta naslućujem o kakvoj renesansnoj ličnosti se radi.
Pokoj mu .

Odgovori
V

Moj životni idol! Zbog njega sam želeo da postanem pilot (nažalost došao sam samo do Oficira VOJ) i zbog njega se bavim IT od detinjstva. Sad evociram uspomene na emisiju POLAROTOR na 3K na kojoj je bio stalni gost…

Mirno nebo!

https://youtu.be/ipfB92BNMRk

Odgovori
E

NJegova mala škola letenja u Politikinom zabavniku me je zarazila avijacijom za cijeli život. Počivaj u miru, legendo!

Odgovori
P

Imao sam čast da me vozi na jednom čarter letu 2004. Eto uspo i je jedan običan čarter da obeleži posebnim…
Poseban čovek,poseban glas, posebna energija…
Mirno nebo Zorane!

Odgovori
M

Svi koji su poznavali ili su čuli za Zorana imaju samo reči hvale i divljenja njegovoj sposobnosti, stručnosti i „plivanju“ u raznih oblasti njegovih interesovanja.
Zorana sam prvi put sreo u aprilu dave 1986. kada je, kao instruktor u Vazduhoplovnoj pilotskoj školu, sa avionom cesna 172 došao iz Vršca po mene na AD Surčin radi pregleda nekih školskih aviona za produženje plovidbenosti. Posle toga smo se povremeno sretali na radnim zadacima. Međutim, od promocije njegove Pilotske knjige, 26.10.2012. naše poznanstvo prerasta u najiskrenije prijateljstvo. Mnogo me je zadužio svojim savetima kod pisanja Vazduhoplovnog priručnika, njegove promocije i reklamiranja u POLAROTORU 1070 na TV Kopernikus 1. Taman kada sam planirao da se ponovo vidim sa njim za vreme mog boravka u Beogradu iduće nedelje i da mi iznese svoje mišljenje o mom rukopisu mojih „Sećanja“ koji sam mu dostavio na uvid, stiže tužna i bolna vest da je moj, kao i mnogo drugih, veliki prijatelj otišao na put bez povratka. Nemam reči sa kojima bih izrazio svoju tugu i žalost za tako divnim i plemenitim čovekom. Neka mu je večna slava i zahvalnost za sve ono što je tako nesebično nama svima podario za vreme svog relativno kratkog života.

Odgovori
F

Napustila nas je najveća legenda jugoslovenskog i srpskog vazduhoplovstva. Čitajući ,,Pilotsku knjiga“ zavoleo sam vazduhoplovsto i ljubav prema vazduhoplovstvu me i dan danas ne napušta , video ,,škola letenja “ sam odgledao bezbroj puta do sad.
Hvala ti na svemu Zorane!!

Počivaj u miru!!

Odgovori
V

Moj duboki naklon!
R.I.P.

Odgovori
D

Od Krilate katedre do Pilotske knjige, preko simulatora na ZX81 i Spectumu , pomogao je da moju ludu decacku mastu za letenjem pretvorim u stvarnost.
Neverovatna osoba. Hvala mu za sve

Odgovori
S

Zoran je tu sa nama koji letimo zahvaljujuci njegovom nesebicnom karakteru i divnim knjigama kojima nas je sve zarazio sa letenjem. Malo je toliko svestranih ljudi koji umeju da pretoce svoje znanje na lep i nadasve interesantan nacin poput Zorana… Jedno veliko HVALA Legendi!!!

Odgovori

Za ovo „aviation legend“, svaka ti čast. Ništa manje nije zaslužio!

Neizmerno sam mu zahvalan za sve što je radio, a posebno zbog toga što mi je preneo ljubav prema plavim visinama.

Mirno nebo želim, kapetane!

Odgovori
f

Dirljiv tekst.Puno Vam hvala što ste ovo napisali o Zoranu Modliju, Moj je imenjak i još ponosnije nosim svoje ime. Izvinite, nije pravi trenutak ali svaka Vam čast što ste spomenuli mutave, pomalo autistične usijane glave kojih niko se neće ni sećati, jer ih niko nije ni čuo. Nek mu je večna slava i hvala.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Rade na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Koliko bi zapravo moglo biti potrebe za ogromnim širikotrupcima u budućnosti? Boeing će pre ili kasnije rešiti probleme sa 737 MAX2 a Airbus 321 LR i XLR se "prodaju k'o blesavi". LCC će početi u ozbiljnijoj meri da lete "preko bare" a ekonomska kriza koju je prouzrokovao COVID19 će naterati sve da spuštaju cene koliko…

08. Jul 2020.Pogledaj

Nenad, Skopje na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Kako god Alane, volio bih procitati neku komparativnu analizu o avio saobracaju i polozaju nacionalnih avioprevoznika, a da se izadje izvan ovih nasih exYu prostora, koji se u najvecem delu svode na odnos Srbija-Hrvatska. Dajte uporedite malo sa sirim regionom, mozda bez Austrije i Italije, ali svakako sa Madjarskom, Rumunujom, Bugarskom, Grckom i Albanijom. Vi…

08. Jul 2020.Pogledaj

Jason Bourne na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Da se pohvalim ja mojim portfoliom aviona kojim sam leteo. B787 LOT Varsava - Toronto i nazad. B777 Aeroflot Moskva - Hanoi i nazad. A350 Qatarairways Doha - Singapur i nazad. A330 Turkish Jeddah - Istambul i Beograd - New York i nazad. B737 vise varijanti ali nisam MAX. A3XX vise varijanti i kompanija ali…

08. Jul 2020.Pogledaj

Mayer na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

>> evo i komšije o kojem sam pričao i priče oko mosta, ide sve po planu. Hvala vam, ja ovde vidim odredjene zemljane radove o kojima izvestava rezimski drzavni medij dok se na hrvatskoj strani ne desava nista. Ja novac ne bi stavio na to da ce se most zavrsiti ali se intimno nadam da…

08. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Hvala puno na pohvalama. Da, bilo je i vrijeme za neku soft temu. :-)

08. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend