BEG airport status
[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije Uz sve u nedjelju 22.3. u 6:24 Zagreb je pogodio razoran potres jačine 5,5 po Rihteru. Zračna luka Zagreb je evakuirala putnike iz putničkog terminala. Inspekcijom je utvrđeno da nema oštećenja na zgradi i uzletno-sletnoj stazi, te manevarskim površinama (zračna luka je na samom jugu, a epicentar je bio na sjeveroistoku grada), pa je nakon uspostave operativnih sustava promet ponovo uspostavljen u 10:30 sati / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Koronavirus je poharao planetom, dobar dio aerodroma, te niz kompanija svijeta su prekinuli sve letove, ostali su ih reducirali 90 i više posto. Jasno da regija ne može biti imuna na globalna dešavanja, poglavito što je jedno od najvećih svjetskih žarišta pandemije u Italiji, na samoj granici regije.

Prije tri tjedna gotovo da nije bilo ograničenja protoka robe i putnike, te ikakvih rezanja linija i frekvencija, prije dva tjedna tek su se započele ozbiljnije mjere uz pokoju zabranu letova prema nekim naugroženijim područjima, no prošli tjedan krenula su masovna otkazivanja letova, prizemljivanja cijelih flota i prekid operacija niza kompanija, te masovna zatvaranja aerodroma.

U ovom momentu otvoreni su još samo aerodromi u Hrvatskoj i BiH, no samo njih 6 od 23 zapravo imaju promet. I dok su neki aerodromi logično zatvoreni, drugi su to učinili jer gotovo da nisu imali prometa, neki to nisu trebali napraviti, a neki su otvoreni iako to nema baš nikakvog smisla.

Beograd zatvoren od četvrtka

Beograd je zatvorio promet od četvrtka (19.3.) malo iza podneva, iako je u tom momentu Air Serbia imala dva aviona izvan Srbije, za London i New York kojima je dozvoljen povratak. Jednako tako dozvoljeno je svim avionima koji su se našli u Beogradu u vrijeme zatvaranja da napuste Srbiju. Tijekom četvrtka trebali su letjeti dva leta Turkish (Istanbul), te po jednim Air Serbi (London i New York), easyJet (Berlin), Belavia (Minsk), Wizz Air (Dortmund, Baden Baden, Beauvis), Etihad (Abu Dhabi), Aeroflot (Moskva), Lufthansa (Minhen) i Air France (Paris). Kako je Europska unija zabranila letove osim unutar Unije, a letove je zabranila i Rusija, te Crna Gora, jasno je da Beograd više nije imao previše opcija realnih letova, pošto bi iz Beograda u ovom momentu realni letovi bili jedino prema Londonu, Parizu, Frankfurtu, Moskvi, Podgorici i Istanbulu. Obzirom na navedene zabrane letova, jedini logični letovi u ovom momentu je bio prema Londonu i Istanbulu, a mogući letovi su bili prema Tirani, New Yorku, Dohi i Abu Dhabiu iako isti nisu imali ekonomske logike. Uz to Qatar je odlučio prekinuti letove iz Beograda prema Dohi.

I ovdje je Srbija postupila logično. Radi jednog realnog leta Air Serbie, te eventuano preosalih dva-tri leta dnevno drugih kompanija nema nikakve logike držati luku otvorenom i dodatno povećati rizik zaraze. Ovdje je vlast odlučila da je rizik bitno veći od upitnog benefita otvorenosti sa par dnevnih letova. Ovako je broj djelatnika bitno smanjen, te je sveden na minimalni broj koji opslužuje cargo, humanitarne i vladine letove.

Naravno, u tom kontekstu je logično da je i Air Serbia objavila prestanak svih redovnih letova. Kompanija je cijelu svoju flotu stavila na dispoziciju Vladi Srbije. Nakon ukidanja redovnih letova kompanija je obavila humanitarne letove za dovođenje srpskih državljana iz Pariza, Amsterdama, Dohe i Moskve, a još niz letova se planira u skorijoj budućnosti. Air Serbia je obavila i dva leta prema Kini (jedan sa A330 i drugi sa A320 uz jedno tehničko slijetanje) koji su doveli više tona medicinske opreme te nekoliko iskusnih kineskih liječnika koji će pomoći u borbi protiv koronavirusa. Letovi prema Kini se planiraju i dalje, te se može reći da je Air Serbia u ovom momentu otvorila stanoviti zračni most prema Kini za dovođenje zdravstvenog i humanitarnog carga.

U isto vrijeme humanitarne letove za evakuaciju svojih državljana obavio je Montenegro Airlines, Aegean, Air France i LOT.

Zatvorenost Dubrovnika loša odluka

Dubrovnik je u četvrtka 19.3. naglo zatvorio promet do 29.3. zbog toga što je jedna čistačica oboljela od koronavirusa. U momentu zatvaranja za aerodrom je Croatia letjela dva dnevna leta, Trade Air dva tjedna leta na liniji Split-Rijeka-Osijek, te je više tjednih letova planirao British (za London), Turkish (Istanbul) i Aegean (Atena).

Ovo zatvaranje koje je odredila država nije dobro za ovaj izoliran dio Hrvatske. Dubrovnik i te kako ima potrebu biti povezan sa bar dva dnevne leta (jutarnji i večernji) za Zagreb kako bi brzo i efikasno mogao transportirati zdravstvene radnike, civilnu zaštitu, policiju, vojsku, državne službenike, ali i pokojeg civilnog putnika koji mora putovati i za to ima dozvolu civilne zaštite (bolest ili smrt u obitelji, liječenje koje nije zaraza od koronavirusa, osobe koje se još uvijek vračaju kući, nužni radnici, novinari, pokoji konektirani putnik preko Zagreba), poglavito što su autobusne linije zabranjene. Uostalom takvi letovi prenose i cargo i to ne samo za dubrovačku bolnicu. Naime, Dubrovnik je 7 sati vožnje automobilom ili 10 sati vožnje autobusom/kamionom od Zagreba, a pritom ima i problem sa granicom u Neumu (BiH). Nelogično je očekivati da će službeni i civilni putnici za Dubrovnik ići autima ili autobusima. I nerazumno sa pozicije borbe sa virusom. Tu je avion sa sat vremena leta daleko bolja i manje rizična opcija. Ovakvim potezima se širenje bolesti ubrzava, a ne usporava. Ova linija sa dva polaska, da putnik može u istom danu otići do Zagreba (ili Dubrovnika) i vratiti se isti dan, morala bi biti državni interes koja bi se morala ostvarivati neovisno o tome je li komercijalno isplativa ili ne.

Ovdje je otvorenost Zračne luke Dubrovnik bitna radi izoliranosti državnog teritorija Hrvatske do kojeg se mora preko teritorija BiH, te velike udaljenosti od centra borbe sa koronavirusom (Zagreb), ali i limitiranosti zaliha, stručnog i ostalog osoblja, te možebitne temeljne proizvodnje na prostoru na kojem živi manje od 100.000 ljudi moralo bi biti državni interes, a obnašanje redovnog zračnog mosta jedna od važnih mjera Civilne zaštite.

Među testiranim djelatnicima Zračne luke Dubrovnik nakon detektirane čistačice, još šestoro djelatnika je prikazalo pozitivnost na koronavirus. Stoga ova mjera vlasti jest bila nužna da se spriječi dalje širenje bolesti, no sada nakon što su izdvojeni zaraženi, Zračna luka Dubrovnik bi se morala detaljno dezinficirati i što prije ponovno proraditi uz sve mjere zaštite njenih radnika.

Kako god, stožer za borbu protiv koronavirusa zatvorio je Zračnu luku Dubrovnik, jedinu u Hrvatskoj, do 29.3, a hoće li nakon tog datuma i dalje ostati zatvorena za promet, ostaje za vidjeti.

Zašto je Zagreb još uvijek otvoren?

Zagreb je danas (ponedjeljak 23.3.) imao 15 letova, od čega je 12 Croatie Airlines i to 2 leta za Frankfurt i Osijek, te po jedan let za Zurich, Minhen,  Amsterdam, Brussels, Paris CDG, London LHR, Split i Sarajevo. Uz to letjeli su sa jednom letom još i Qatar za Dohu, Turkish za Istanbul i Eurowings za Cologne. Sutra je planirano 14 letova.

U četvrtak 19.3. Zagreb je imao 28 letova, no brojka letova od tada pada, da bi se od nedjelje stabilizirana na 15 redovnih dnevnih letova koliko se planira i u idućih nekoliko dana. Uz Croatiu za Zagreb još uvijek lete British, Turkish, Eurowings i Qatar (do 25.3.). Turkish posljednjih dana liniju za Istanbul operira u većini slučajeva sa A321, a koristio je čak i A330.

Iz nekog razloga Croatia obavlja nerealno velik broj letova. Vjerojatno je jedan od glavnih razloga ovako velikog broja letova predsjedanje Europskom Unijom obzirom da se sada povećao broj administrativnih i političkih obveza vezan uz pandemiju koronavirusom, zbog čega je nužna povezanost sa glavnim europskim metropolama i hubovima. Pitanje je i kakav je ugovorni odnos države sa koncesionarom, te možebitne posljedice po Hrvatsku u slučaju smanjenja većeg broja letova. O ovome se raspravljalo prilikom potpisivanja koncesije i kritičari su spominjali da je koncesionar anexima zaštićen čak i od gubitaka zbog elementarnih pojava. Nema smisla ići u pretpostavke i insinuacije, konačno, isto će se vidjeti u financijskim izdacima države i financijskim izvješćima MZLZ, no bez obzira na jedan ili oba razloga Croatia ima neracionalno mnogo letova.

Ovolika količina letova Croatie (12 dnevno) nema baš nikakvog smisla ni potrebe, te nepotrebno troši resurse i novac kako kompanije, tako i aerodroma, te zdravstvenih, policijskih i djelatnika civilne zaštite, a i povećava rizik od širenja zaraze. Croatia bi trebala imati letove prema Splitu (i po otvaranju prema Dubrovniku), Sarajevu, te jedan let prema Frankfurtu, Munichu, Parisu, Amsterdamu, Brusselesu i Zurichu, a u slučaju ukidanja letova Britisha i prema Londonu. Svakodnevno treba smanjiti broj letova i ostaviti dva leta prema Splitu i Dubrovniku (ako bi bilo premalo putnika i carga onda jutarnji let Zagreb-Dubrovnik-Split-Zagreb, a večernji Zagreb-Split-Dubrovnik-Zagreb), te po jedan dnevni let za Frankfurt, Munich i Brussels, pet tjednih letova za Paris i Sarajevo, četiri tjedna leta za London (niti jedan ako operacije nastavi British) i tri za Amsterdam. Dakle, u idućim danima realan broj letova bi bio 7 dnevnih letova. Sve preko toga je pretjerano.

Europska unija bi morala odlučiti ostaviti otvorenim za konekcije samo Amsterdam, Paris CDG, Frankfurt i Brussels (posljednji zbog sjedišta EU i europske misije NATO-a), a ostalim otvorenim zračnim lukama dozvoliti redovne letove prema ova četiri huba sa što više frekvencija i što manjim avionima (da se izbjegne duže zadržavanje putnika u hubu). Naravno epidemiloško-preventivne mjere u ova četiri huba morale bi biti maksimalne. EU bi mogla dozvoliti i eventualno pokoju P2P liniju koja ima velik broj putnika među parovima gradova izvan ovih hubova, uz korištenje samo najvećih aviona i što manje frekvencija, te neograničeno korištenje domaćih linija koje su udaljene preko 400 km.

U tom kontekstu minimum koji bi Zagreb trebao zadržati je dva dnevna leta za Dubrovnik i Split, svakodnevni let za Frankfurt, te šest tjednih letova za Brussels (osim subotom), dakle 4 ili čak 3 (spajanjem Dubrovnika i Splita) dnevna leta.

U prošlim danima evakuacijske letove iz Zagreba imali su El Al, LOT, KLM, Air France i Aeroflot, a sutra (u utorak 24.3.) će let obaviti i ukrajinski SkyUp za Napulj.

Uz sve u nedjelju 22.3. u 6:24 Zagreb je pogodio razoran potres jačine 5,5 po Rihteru. Nakon toga osjetilo se preko 40 potresa, od čega je 8 potresa bilo jačine od 3,0 do 5,2 po Rihteru. Velika je materijalna šteta, najveća u samom centru grada, a srušio se čak i vrh jednog tornja Zagrebačke katedrale na kojoj nedostaje 5 metara visok križ i oko 20 metara tornja. Ima i teško ozlijeđenih osoba, a jedna se bori za život. Dijelovi grada nisu imali struje, vojska je izašla pomoći rasčistiti ruševine, evakuirati stanovništvo razrušenih stanova, te bolesnike nekoliko gradskih bolnica čiji su odjeli bili zatvoreni radi urušavanja. Zračna luka Zagreb je evakuirala putnike iz putničkog terminala. Inspekcijom je utvrđeno da nema oštećenja na zgradi i uzletno-sletnoj stazi, te manevarskim površinama (zračna luka je na samom jugu, a epicentar je bio na sjeveroistoku grada), pa je nakon uspostave operativnih sustava promet ponovo uspostavljen u 10:30 sati. Dvije minute prije potresa odletio je let za Brussels, a tog dana ostvareno ukupno 15 letova Croatie Airlines, Qatara, Turkisha, Aeroflota, LOT-a i El Ala.

I moja malenkost je dio ovog teksta pisala na otvorenom i temperaturi ispod 10 stupnjeva celzijusovih uz zapaljenu vatru.

Iz Zagreba je Croatia obavila dva leta prema Abu Dhabiu sa A320, iz kojeg je dovezla doniranu zdravstvenu opremu, Za očekivati je da će kompanija obaviti još nekoliko letova za Vladu kako za dovođenje zdravstvene opreme i humanitarnu pomoć, tako i za evakuacju hrvatskih građana. Također se očekuje dolazak i više humanitarnih cargo letova sa pomoći potresom pogođenog Zagreba, obzirom da je pomoć najavilo nekoliko država, te Europska unija.

Croatia Airlines je ponudila brojnim poduzećima, po uzoru na Singapore, Korean i Cathay Pacific da sa A320 obavlja cargo letove radi isporuke robe obzirom na sve veće probleme kamionskog i željezničkog prometa. A320 može cargo primiti u prtljažni prostor, ali operacijski može i lakši a volumenom velik cargo primiti i u putnički prostor uz posebne mjere osiguranja tereta.

Zračna luka Zagreb je uvela skraćeno radno vrijeme, te će od 29.3. do 18.4. će biti zatvorena je za sav promet od 23:00 do 04:30 sati. U vrijeme zatvorenosti u luci neće dežurati djelatnici, a neće moći slijetati čak ni državni avioni (izuzetak su jedino vojni i policijski zrakoplovi). Ipak uz e-mail najavu do 20:00 sati mogući su letovi i u vrijeme zatvorenosti. Iskreno, obzirom na planirane letove mogli su luku zatvoriti od 22:30 do 6:15 sati, a da su dogovorili sa Croatiom da Minhen dođe ranije a ne u 22:25, mogli su luku zatvoriti od 21:15 do 6:15, što bi bilo logično kako iz ekonomskih razloga, tako i radi manjeg rizika širenja zaraze.

Zašto su preostali aerodromi otvoreni?

Split u ovom momentu ima jedan do dva dnevna leta sredinom dana prema Zagrebu, što je istinski nonsens, jer bi jedina logika bila imati jedan jutarnji i jedan večernji let kako bi svi putnici mogli u istom danu obaviti zadatke i vratiti se bez potrebe noćenja što bitno smanjuje rizik zaraze. Uz to Split ima i dvije PSO linije Trade Aira sa po dva tjedna polaska, za Rijeku-Osijek i Pulu-Osijek. Marko Cvijin, CEO Trade Aira mi je rekao da su letovi vrlo prazni, da na istima ima 2 do 5 putnika. Ovaj broj putnika će se eventualno povećati nakon mjere zabrane međugradskih autobusnih i željezničkih linija koja je uvedena u Hrvatsku od nedjelje 22.3. No, Trade Air i ovako prekida PSO letove u petak 27.3.

Zbog domaćih linije otvorena je i Pula koja ima dva leta ponedjeljkom i petkom prema Osijeku i prema Splitu, Rijeka koja utorkom i četvrtkom leti prema Osijeku i prema Splitu, te Osijek koji ima ponedjeljkom, srijedom i petkom po dva dnevna leta za Zagreb, utorkom i četvrtkom za Rijeku-Split, te ponedjeljkom i petkom za Pulu-Split. Eurowings je potvrdio Osijeku početka letova za Stuttgart od nedjelje 29.3. i za sada isti stoje. U ovom momentu Eurowings leti za Zagreb i to po par tjednih polazaka na reduciranim linijama za Stuttgart, Cologne i Berlin, tako da u stvari ima po jedan dnevni let, pa i nije nevjerojatno da će stvarno i krenuti sa letovima za Osijek. Eurowings je najavio 29.3. i početak letova za Split. U svakom slučaju Hrvatska bi morala zatvoriti Pulu, Rijeku, Zadar, Osijek, Brač i Lošinj osim za humanitarne, zdravstvene i vladine letove. Nema nikakvog smisla trošiti zdravstvene, policijske i ostale resurse na tek par putnika tjedno, a isto i povećava rizik širenje zaraze. Ovi aerodromi su na manje od tri sata vožnje od Zagreba, dočim se nužni promet putnika (službenih i civilnih sa dozvolom), te robe može brzo i efikasno obaviti cestovnim i željezničkim putem. Potpuni je nonsens dalje držanje ovih aerodroma otvorenim.

Sarajevo je i dalje otvoreno iako ima samo jedan dnevni let prema Zagrebu, te par letova prema Dubaiu (flyDubai) i Istanbulu (Turkish). Bez obzira što je to jedini aerodrom u BiH koji ima redovne letove, otvorenost radi tako malog broja letova nema nikakvog smisla i nepotrebno troši skromne državne resurse. Još prošli tjedan aerodrom je imao prosječno tri dnevna leta (Croatia, Turkish, Qatar, Eurowings, Flydubai). Obzirom da je prekid letova najavio i Turkish, te Flydubai Sarajevo će ostati tek na jednom dnevnom letu Croatie.

Istime u regiji ima jedine logike da otvoreni ostanu tek Zagreb (sa dva domaća dnevna leta, te dva međunarodna leta prema Frankfurtu i Brusselsu), te Split i Dubrovnik za domeće letove prema Zagrebu.

Bez obzirom na zatvorenost crnogorskih aerodroma Montenegro Airlines je obavio evakuacijske letove za Beograd, Budimpeštu, Beč, London i Rim, a takvih letova će biti i u budućnosti. I Trade Air je imao evakuacijskih letova za strane državljane iz jadranskih aerodroma, a na dispoziciji je za takve letove iz regije i u budućnosti obzirom da je kompanija sa raspoloživim avionima (dva A320 i jednim F100), te posadama operativna. Niz stranih kompanija obavlja evakuacijske letove svojih građana iz zatvorenih aerodroma regije.

Komentari

B

Kaka evakuacija???
Nemaju oni takav mozdani sklop za uvezati 2 operacije u cijelinu.

Nitko od nas nije znao za taj let za Abu Dhabi. ….
A kad sam ambasadu u Dohi zvao, kazu oni meni da to nije komercijalni let 🤔🤔🤔🤔

Odgovori
A

Oba leta za Abu Dhabi su bila cargo, za prijevoz zdravstvene opreme (maksimalna težina je iskorištena za to). Jasno da su u isto vrijeme mogli jedan od njih napraviti evakuacijski, za to nešto ljudi koji su dolje. No, mislim da nitko o tome sad ne razmišlja. Poglavito što i dalje lete Qatar i Turkish, pa je moguće sa njima doći u Zagreb.

N

I nije komercijalni let. Letjelo se po donaciju medicinske opreme .

A

Tako je. Ali da su mogli tih par ljudi iz regije odmah evakuirat mogli su. Naravno ne ako je te zdravstvene opreme toliko da su oba aviona bili 100% puni tj. maksimalne težine.

Uostalom, kao što rekoh, Qatar i Tukish još uvijek lete i ljudi iz te regije se mogu sa njima vratit.

B

Ajde Neno, ne zahebavaj.
Moglo se puno toga, a nije se

P

Alen:tačno,Qatar i Turkish još lete,ali kako iz Dubaija doći do Dohe ili Istanbula,a potom do Zagreba?Izgleda da nema opcije.Sinoć me zbog toga zabolela glava.A za sutrašnji let od DBX do ZAG se još ne zna da li će biti realizovan.Da ne raspravljamo o tome da je karta u jednom smeru >1000 EUR.Ja sam ovde na sigurnom,ali kćerka nije.

A

Koliko ja znam dok su išli ta dva carga Tukish je još uvijek letio za Dubai. Tak od danas više ne leti. Mislim da su ljudi već odabno trebali odlučit da se vrate u Hrvatsku. Svima je jasno da je sve manje i manje opcija i da će ih svakim danom biti još manje. Ispada da ljudi čekaju, a onda će govoriti da ih vlada nije evakuirala.

P

Alen:slažem se sa Vama.Ipak,ako nekome poslodavac iznenada 23.03.pošalje pismo da može ići doma,da će ostati u kontaktu do promjene situacije na bolje,kakav je izbor?Pa i oni koji su mjesecima unaprijed imali karte su ostali zaglavljeni.Bez brige,susjed prek meje,vaša Vlada nema apsolutno ništa sa ovim.Uzgred,današnji let iz Dubaija je otkazan,kao sto je i bilo očekivano,iako je karta bila paprena,a avion popunjen.Vidim da je Qatar obavio jutarnji let,onaj kasniji je otkazan.Nema veze,preživjet ćemo nekako.
Da,onog jutra je baš dobro treslo,a i trajalo je.Želim Vam da budete sigurni i spokojni u svom domu.Pozdravljam Vas i ostanite zdravi.

A

A što da Vam kažem. I ja sam užasno nesretan sa činjenicom da mi je business potpuno stao. U vrijeme kada smo imali 180% prosječnih prihoda pali smo na doslovce 0%. Ljudi i dalje dobivaju plaću, nemamo sto raditi, honorarcima sam raskinuo ugovore privremeno, redovni radnici su na minimalcu i lule doma, radi samo 2 radnika 50% radnog vremena. Ali što sam mogao drugo napraviti? Pregrizao sam i napravio najbolje za svoju sigurnost i sigurnost mojih ljudi.

Mislim da je obzirom na situaciju trebalo otići do poslodavca prošli tjedan i reći „sorry, ali mogu li ja kući, stavite me na stand by, glava je u pitanju“. Prije dva tjedna još nije bilo ovako kataklizmički, ali prošli tjedan je sve bilo jasno. No, eto, nažalost čeklo se da poslodavac otkaže (ne kažem da to nije za razumijeti), no sada je ozbiljan problem kako se vratiti kući. A očekivati da će Vlada… koja i ovako nije agilna, a sad i ima bitno većih prioriteta, zar ne?

B

Alene, nije vrijeme za kukanjem.
Sad je vrijeme kad se radi apsolutno sve da postkoronu docekas na nogama

A

Ma ne kukam ja. Zato sam i rekao: „Pregroizao sam i napravio najbolje za svoju sigurnost i sigurnost mojih ljudi“. Samo govorim primjer da kad se nešto treba napravit, onda se napravi koliko god to teško bilo.

Tako su i ljudi na vrijeme trebali razgovarati sa poslodavcima i krenuti kući. Dok se još moglo.

G

Neka nam se Gospod smiluje, ovo sto se desava uzima sve vise maha. Od „prirode“ niko nije pobegao, a materijalne posledice cemo svi osetiti nazalost. Uglavnom, nacionalne aviokompanije ce se oporaviti pre ili kasnije, imam utisak da ce sve drzave upumpati velike svote novca plus cena goriva je dodatno snizena tako da ce im neki naredni period biti dosta profitabilan, zavisno naravno o popunjenosti kapaciteta.
Sto se aerodroma tice, zaista bi svi osim gore pomenutih hubova, trebali prestati sa radom, uz neki minimum rada ostalih manjih aerodroma koji vode ka tim hubovima. U sustini kako aerodromi, tako bi i firme morale da smanje rad na minimum ne bi li se svet sto pre vratio u neku normalu.
Pozdrav svima iz zavejanog Beograda, cuvajte se pa da se jos dugo „prepiremo“ misljenjima na portalu T6.

Odgovori
A

Upravo tako 4 ili 5 hubova:
CDG i AMS (Sky Team)
MAD (Oneworld)
FRA i BRU (Star Alliance, a BRU radi sjedišta EU i NATO)

Danas iz Frankfurta će biti ukupno 83 leta i 54 konekcije vlakom. Osim Lufthanse za Frankfurt lete i United, Air Canada, Singapore, ANA, China Eastern, Thai, Vietnam, Qatar, TAP, Aegean, SAS, Croatia,Turkish, British, Finnair, Aer Lingus, airBaltic, Etihad…

П

Хабови као центри ширења заразе?

У оваквим ситуацијама се хабови избегавају.

A

Naravno da se izbjegavaju. Naravno da se izgjegava svako putovanje. Naravno da se ostaje kod kuće. Ali ima ljudi koji moraju putovati, koji moraju imati kontakt sa drugim ljudima… U prvom redu zdravstveni radnici, civilna zaštita, policija, vojska, trgovci, diplomati, birokracija… oni, na žalost ne mogu to izbječi.

Kao, što je, nažalost, sada jedini mogući način putovanja preko hubova. Frankfurt je imao jučer oko 120 konekcija. Dakle, još uvijek se preko Frankfurta može doći u dobar dio Europe i svijeta.

П

Такве летове треба забранити. Ако се боримо против пандемије, онда нема хабова, нема преседања.

A

Nikako se ne slažem. Ali nikako. Povezanost za niz kriznih službi sada jest presudna.

Još uvijek je gomila ljudi koja treba evakuaciju (ovako je jednostavnije, brže, efikasnije i jeftinije). Zar mislite da su ad hoc charteri koje radi Air Serbia za Srbiju, Wizz za Makedoniju, Montenegro za Crnu Goru manje rizični?

П

Да, мање су ризични јер нема преседања и пребацивања робе, односно лакше се контролише ток људи и робе.

Ако дође до заразе на хабу, сви аеродроми који су повезани на Хан су у опасности. Летови од једне до друге дестинације се и лакше контролишу и ако дође до заразе, мањи је број других аеродрома у опасности.

A

Ma nije tako. Država ne može osigurati evakuaciju baš iz svakog grada za par građana koji su tamo. Stoga osigurava iz par gradova, a građani moraju tamo doputovati. Dakle, i opet postoji korištenje ili aviona na domaćim linijama, ili vlakova ili nekog drugog prijevoznog sredstva.

Ovo što vi kažete bi držalo vodu da država pošalje manje aviončiće za 10-15 ljudu u svakom gradu gdje postoje ljudi za evakuaciju. Ali svi znamo da tako nešto nije moguće.

Konačno, napisao sam da se na hubovima (upravo radi toga) moraju provoditi najveće moguće mjere zaštite, stalne dezinfekcije, separacije…

П

Постоји вероватноћа да се нешто деси. Што је више компоненти, већа је вероватноћа да ће нешто попустити.

Ако сви ураде све што је могуће, хабови ће урадити све то исто по свакој вези коју имају. Али, свака веза повећава могућност грешке плус само повезивање што компликује све још више.

Наравно, ако верујемо-не верујемо у немачку супериорност, не вреди да дискутујемо.

d

U ovom momentu bi bilo jedino logično zatvoriti sve, ali apsolutne sve aerodmoe i granice. Letove koje spominjete unutar Hrvatske naravno da treba organizovati ali pod strogim uslovima. Da se zna ko i zašto ide i iz kakve potrebe. Nema cunjanja bez prijeke potrebe. Malo se zaboravilo kako se postupa za vrijeme zaraznih bolesti.
Montenegro je obustavio letove.

Mene zanima kad bi se aerodromi mogli otvoriti. Vidim da Wiz i AS planiraju letove iz BGD za 3 nedelje. I kako će se onda stanje otpetljavati. Kako će krenuti priča vraćanja letova. I ko će tu imati dobar start.

YU-ARA je već obavila dva leta za kinu, a kreće i na treći. Planirali su, koliko čujem i dva leta za Njuujork

Odgovori
A

Nikako ne. Zbog zdravstvenih radnika, civilne zaštite, vojske, te ostalih službenih osoba, te carga (razmjena robe, humanitarna pomoć, zdravstvena pomagala…) morala bi se napraviti minimlna konektiranost preko 4 ili 5 hubova za koje bi trebali letjeti avioni iz većih aerodroma Europe, te svijeta.

Domaće linije samo preko 400 km, ove kraće nemaju smisla jer se mogu obaviti automobilima, kamionima, autobusima i vlakovima.

P

Zatvoriti sve komercijalne letove. Drzave/medjunarodne organizacije mogu da organizuju rescue letove, prevoz za medicinsko i ostalo osoblje, itd. Ali da ne postoji opcije da fizicko lice moze da kupi kartu, sa te strane sam za apsolutnu zabranu. Isto se odnosi i na aerodrome. Svi aerodromi zatvoreni za privatna lica osim ako ne lete organizovanom rescue/repatriation letom.

A

Pa osobama iz Hrvatske nije moguće putovanje bez dozvole Civilne zaštite. Onima koji dolaze u Hrvatsku ili su ljudi koji se vračaju (evakuacija) a to je jeftinije redovnim linijama, te njih svakako država mora i treba primiti. Oni ostali i ovako ne mogu ući u državu osim ako nemaju dozvole (zdravstveni i drugi krizni radnici, NATO, humanitarci, političari…).

Apsolutno ne mislim da treba prekinuti letove, upravo suprotno prema Splitu i Dubrovniku to je sad strateški bitno i tako se smanjuje širenje virusa.

N

A iz kog razloga Eurowings još obavlja letove, pa nije valjda da se rescue vrši preko Stuttgarta i Koelna??? Ni građani EU ne mogu putovati između zemalja osim ako nisu vojno, diplomatsko, zdravstveno osoblje i sl.

Alen Šćuric Purger
Smanjuje se širenje virusa održavanjem letova?

A

Paqe
Naravno da ne. Ali postoje neki ljudi koji jednostavno moraju putovati (zdravstveni radnici, civilna zaštita, policija, vojska, vatrogasci, NATO, političari, trgovci…), uz to treba trasportirati hranu, higijenske potrepštine, zdravstvenu i zaštitnu opremu… Sve to je brže i sa manje rizika od zaraze nego kamionima, automobilima, autima deset i više sati.

Dakle, bilo kakav transport je rizik, transporta i dalje mora biti, letovi su bitno manji rizik nego cestovni i željeznički promet.

d

Evo ukinuli su domaće letove u Hrvatskoj. Tako da je i to gotovo.
No bez obzira na tu odluku ipak je jedino loogično i normaslno rješenje ukinuti bilo kakvo kretanje. Dole je već napisano, da su ukinuli letove iz kine na 15 dana ili barem da su uveli obavezan karantin kod putnika koji dolaze iz Kine svega ovog ne bi bilo. Nekada, davno su pomorci kad bi dolazili sa dugih putovanja obavezno imali karantin.

Letova mora biti, ali ne komercijalnih. Recimo u BGD nema komercijalnih letova, ali opet avioni lete na razne misije. YU-ARA leti češće nego je letila za Njujork.

Vojska ima svoj prevoz. Vlada i državni službenici neka lete sa vladinim avionima. A za medicinare organizovati posebne letove.
PS. Sigurno da ovo sad nije baš vrijem za zezanje, ali sjetih se izjave jednog višeg zvaničnika BiH koji se nikako nije mogao sjetiti ČARTER leta pa je poslije nekog vremena lupio MAKSUZ LET.

A

Ukidanje domaćih letova je notorna glupost. Čak i kompanije koje su ukinule ili maksimalno smanjile internacionalne linije zadržali su domaće. TAP Portugal ima 25 međunarodnih i 45 domaćih letova tjedno. Aegean leti domaće letove, pa čak i Alitalia.

U Kini je pandemija prekinuta. Ukupno su imali 81.218 zaraženih, samo 47 je novih slučajeva koronavirusa (od kojih je dobar dio došao iz inozemstva), od čega je umrlo 3.281, a izliječeno 73.650. U ovom momentu je ostalo još samo 4.287 oboljelih. Iz bolnica se otpušta bitno više izliječenih nego se prima oboljelih. Napominjem da je Kina sve vrijeme zaraze imala otvorenu većinu aerodroma (zatvoreno je bilo samo 16 od 243 aerodroma) iako je većina aerodroma imala restrikcije i ekstremne kontrole putnika. 23.1.2020. grad Wuhan stavljen je u karantenu te je isti dan zatvoren Aerodrom Wuhan (24,5 milijuna putnika u 2018.) za sav civilni promet, nakon samo dva i pol mjeseca, 8.4 otvara aerodrom za sav civilni promet.

Alen Šćuric Purger
Pa neslažem se sa Vama oko rizika. Za državu veličine Srbije ili Hrvatske manji je rizik transport putnim saobraćajem nego avionskim i to mnogo. Naročito ako je teretni saobraćaj u pitanju. Tačka A do tačke B kamionom je opsanost po jednog odnosno dva vozača kamiona ako je veća udaljenost. Ako se uključi vazdušni saobraćaj u tu priču mimo njih u kontakt dolaze radnici dva aerodroma, posada, vozači drugog kamiona u mestu dolaska. Što se tiče prevoza putnika vojska unutar države ima svoj saobraćaj pogotovo u Hrvatskoj gde za to koristi helikoptere. NATO aktivnosti su svedene na najmanju meru. Ostali mogu i namenskim čarterima što civilnim što vojnim avio saobraćajem.

A

Kompanije masovno otkazuju međunarodni promet, no zadržavaju domaći (Aegean, TAP, Alitalia, Thai)…

Zračni promet u ovom momentu nema alternative, poglavito prema Dubrovniku jer je on:

1. Izoliran (prolaz kroz BiH)
2. Vrlo daleko
3. Vrlo malo područje koje ima manje od 100.000 ljudi i vrlo je ovisno o ostatku Hrvatske

I ovdje se ne radi samo od 10 sati vožnje kamionom, nego i o potrebi hitnih transporata, a uz to sve je manje vozača kamiona koji su voljni prevoziti robu. Ljudi doslovce ostavljaju kamione sa ključevima i javljaju poslodavcima gdje su kamioni bez vozača.

I ne slažem se da kamionski prijevoz nema rizika. Vozač tijekom tih 10-11 sati vožnje mora stati natočiti gorivo i/ili otići na WC, kavu, pojesti nešto (konačno po zakonu mora napraviti stanku od 45 minuta). Uz to ima dvije granice koju mora proči, pa naplata cestarine. Svi ovi ljudi su bitno manje zaštičeni nego osoblje na aerodromima.

Za ovakvu udaljenost helikoperi su preskupi i nadasve nepraktični, uz limitiranu nosivost.

Putnika između Dubrovnika i Splita prema Zagrebu ima daleko manje nego prije, no ima ih. I linije jesu od vitalnog značaja, poglavito ona prema Dubrovniku.

Znate li koliko je hrvatskih državljana trenutno u raznim NATO misijama i službama iz Hrvatske? Koliko hrvatskih vojnika ima u Litvi, u u Afganistanu, na Kosovu, na vojnoj vježbi Defender 20 u Poljskoj, što mislite tko i kako priprema 30 vojnih vježbi NATO-a ove godine u kojima će sudjelovati hrvatski vojnici… Znate li koliko časnika, dočanika i civila ima u Stalnoj misiji RH pri NATO-u u Bruxellesu? A koliko u Stožer Savezničkog korpusa za brzo djelovanje HQ ARRC? Koliko pak u Supreme Headquarters Allied Powers Europe i u NATO zapovjedništvo Allied Command Operations (ACO) u Monsi u Belgiji? Kolko hrvatskih časnika i dočasnika aktivno radi u tijelima i zapovjednim strukturama NATO-a? Znate li da je do 30.4.2019. časnički namjesnik Davor Petek bio prvi dočasnik NATO-a? Bojim se da ne razumijete o kojoj broci ljudi se radi.

Alen
Znam okvirno koliko je to ljudi i dalje tvrdim da je zbog tolikog broja ljudi nelogično držati vazdušni saobraćaj otvorenim pa i da ih ukupno ima hiljadu a nema ih trenutno toliko angažovanih u NATO misijama i strukturama, a i to su ljudi koji naročito u misijam, ne putuju svakodnevno do mesta rada iz Hrvatske. Takođe tvrdim da je par namenskih letova helikoptera jeftinije nego održavanje redovnog vazdušnog saobraćaja. I uz sve to je sigurno manje ljudi u međusobnom kontaktu pri drumskom saobraćaju nego pri vazdušnom šta god Vi napisali.

A

Fluktuacija vojnih osoba jest velika zato što ih niz ima zadatke u NATO-u koje moraju potom prenositi u stožerne strukture u domovinu, preko implementacije, edukacije, standardizacije, koordinacije… to je trajan i za Hrvasku kao mlađu članicu ubrzan postupak lovljenja priključka.

Uz sjedište NATO, ACO i SHAP, u Bruxellesu je još i sjedište Europske unije, a tamo tek ima gomila političara, birokrata, diplomata, stručnih službi, pratećih institucija (prevoditelja, pravnika, ekonomista, bankara, lobista, stručnjaka svih struka…). Oni putuju doslovce svaki tjedan. Ipak mislim da ne razumijete količinu ljudi koji rade iz Hrvatske u EU i NATO, te birokrata, političara i drugih koji iz struktura EU i NATO putuju u Hrvatsku.

m

Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi :)
Croatia neka leti, ionako su nam na grbači – plaća se ne žele odreći, koncesionar isto traži svoje, leasing ide, a gorivo je bar sad jeftino. Pa nek uživaju još dok traje. Tko zna možda bar sad posluže kad drugi prijevoz ne funkcionira.

Odgovori
A

Ma da… slažem se, ali ipak 12 dnevnih letova nema baš nikakvog smisla. Baš nikakvog. 6-7 letova je vrh u ovom momentu.

A istovremeno za Split lete jedan dnevni let?!?!?!?!

N

Da se na vreme sav svetski saobracaj prekinuo na 15 dana do svega ovoga ne bi doslo. Pohlepa, ljudska glupost i bezobrazluk nemaju granica. Cuvajte se komsije, nadam se da ce to dete sto je povredjeno u zemljotresu uspeti da se izvuce. Avijacija nema svrhe kad ljudi izgube zdravlje….

Odgovori
A

Apsolutno se slažem. Trebalo je čim su Kinezi rekli kolko je to opasno odmah prekinuti letove i zabranit putovanje iz Kine. Ali kao što kažete, u prvom redu pohlepa, ali i ljudska glupost nemaju granica.

Dijete koje je teško ranjeno je, nažalost, preminulo jučer. Počivala u miru, pokoj joj duši!

П

Светска здравствена организација касни већ други пут – прво са еболом, сада са короном.

A

O da… nevjerojatno, zar ne?

П

И оба пута има чудних прича.

Ко зна…

A

Upravo tako.

L

Ma kakvo otvaranje DBV??

18 zaraženih djelatnika ZL DBV trenutačno.
Među njima vatrogasci, security i čistačice. Testiranja za ostale se ne provode, stoje doma i međusobno javljaju kako su. Dok nemaš sve simptome za koje doktori misle da ih trebaš imati – nema testiranja! Otvaranje i rad ZL DBV bi došlo u obzir samo sa osobljem koje nije imalo pristup aerodromu zadnjih 3-4 tjedna.

Odgovori
A

Nije baš tako. Otvorenost se može organizirati i sa bitno manjim brojem djelatnika i manje sati na dan. A za to se mogu testirati osobe koje su nužne. Testira se njih 30-40 i postavi da rade u dvije smjene.

18 zaraženih? Službeni podatak je bio 7, zar je moguće da neće sve testirati. To je stvarno nonsens. Terebalo je odmah sve u karantenu u neki dubrovački hotel i testirati ih. Kad se testiraju dezinficira se aerodrom i negativni drže aerodrom otvorenim, pozitivni, nažalost, u bolnicu.

S

Poštovani gospodine Šćuricu,

Pre svega, hvala vam što se napisali članak uprkos zemljotresu koji je pogodio vaš Zagreb!

Što se tiče habova u EU, mislim da je teško očekivati od njihove administracije tako racionalnu odluku u ovom trenutku. Pored svega, mislim da je ova situacija s koronom samo pokazala tromost njihove administracije i nesnalaženje van unapred zadatih okvira.

Čuh danas na vestima da se „Nikola Tesla“ i „Konstantin Veliki“ neće otvoriti pre 1. maja. A do tada, šta bude, biće.

Veliki pozdrav!

Odgovori
A

Molim Stefane, hvala Vama što čitate kolumnu.

Kod nas nije baš tako strašno. Meni je napukao plafon/pod između prizemlja i prvog kata, te zidovi u prizemlju. Čakam statičara da procjeni situaciju, ali za sada smo u kući.

Jedino što smo se ozbiljno prepali i bili vani u dvorištu do 14 sati, a interneta nije bilo do ponedjeljka u podne. Na sreću imam roštilj (koji je uzlged potpuno pukao pa ću ga morat srušit) no služio je svrsi da se grijemo uz njega. Pa sam uz tu vatru napisao dobar dio članka. Istina zimska jakna mi neizdrživo smrdi na dim, ali nedaj Bog većeg zla.

Što se tiće tromosti briselske birokracije, tu ste jako u pravu. O kako ste u pravu.

A

Srbija uopšte nije postupila logično jer je naglo presekla aviosaobraćaj. Ostale države koje su to radile su davale dan, dva, tri upozorenja. Zbog ovakve odluke Srbije su ostali zaglavljeni po aerodromima državljani Srbije, koji su tim džodžanjem po aerodromima dovedeni u veći rizik od zaraze nego da im je dozvoljeno da se normalno vrate kući.

Da ne govorimo o potpuno sramnom odnosu prema državljanima koji su ostali zaglavljeni po aerodromima i granicama, i onima koji se vrate…60ak ljudi koji su napokon evakuisani iz Pariza su sa Surčina stavljeni u autobus u 2 ujutru i odveženi u centar za azilante u Subotici (bez da im je iko rekao gde idu i zašto…kao da su neki zatvorenici) u potpuno nesanitarne uslove (govorimo dakle o ljudima koji su možda zaraženi opasnom bolešću!), a sada ih prebacuju u Vojnu gimnaziju u Beograd…

Pritom, ti ljudi su tamo zaglavljeni danima. Nisu se stvorili preko noći. Da se organizuje njihov povratak, to je potrajalo…zašto nije pripremljen za njih neki hotel u Beogradu, ili bilo kakav drugi humani smeštaj gde bi neko mogao da ih pregleda, testira na virus pa da se vidi šta sa njima dalje? Ako je neko među njima zaražen, svim tim vozanjem tamo amo su samo povećali mogućnost da se ta zaraza raširi što među tom grupom što među svima sa kojima su oni bili u kontaktu…razmišljanje nula bodova.

Dakle – zatvoriti aerodrom, ukinuti saobraćaj – u redu. Ali to se ne radi tako preko noći…

Srbija ne postupa logično nego panično. Od potpunog ignorisanja do vanrednog stanja. Nije jedina nažalost, mnoge ,,ozbiljnije“ države su takođe podbacile.

Odgovori
b

E pa ako ste pratili medije, Vučić je prvo rekao da se Srbi iz dijaspore ne vraćaju u Srbiju za Uskrs jer da će bit kaos. Air Serbia je samo izvršila tu naredbu.

A

Da, nisam o tome razmišljao. I potpuno ste u pravu. Ima to smisla da se najavi 2-3 dana prije da ljudi mogu organizirat evakuaciju.

Meni nikako nije jasno zašto se karantena ne napravi u hotelima. Pa oni su bez posla, prazni su, imaju sve (krevete, kupaonice, televizore, pristup internetu), lako ih se kontrolira, imaju čak i kuhinje za pripremu obroka.

Ja moram priznati da je onaj doktor koji se ismijavao sa koronom i predlagao damama da idu u shoping u Italiju stvarno ispao… mislim da taj nema ni malo kredibiliteta više u svojoj struci i da mu je karijera završena, samo ne znam kako će pogledati susjedima, rodbini i oboljelim ljudima u oči.

J

Alene, taj doktor koji je slao žene u šoping u Milano pojavljuje se gotovo svake večeri na TV-u. Valjda da zabavi narod koji će poludeti pod policijskim časom.

Obustavu svih letova i potpunu izolaciju zemlje uopšte ne smatram normalnim. Mogu da zamislim mnogo situacija u kojkma bi neko baš morao, neodložno, da putuje. I da bi bilo nehumano sprečavati ga. Ali, vratili smo se tako brzo u praistoriju, da nam sledeći put neće biti ni čudno.

A

Potpuno se slažem sa vama, potpisujem u potpunosti!

A da se ovaj doktor i dalje pojavljuje na televiziji iskreno ne mogu vjerovati. Pa što ljudi na to kažu? Pobogu. Ne mogu vjerovati da se nije uvukao u mišju rupu, ima li taj obraza? Ajde što je pogrešno minorizirao razmjere pandamije, ajde što je davao krive naputke, ali motivirati ljude preko press konferencije da putuju u Italiju u kojoj par dana kasnije umire više stotina ljudi dnevno, u Italiju iz koje kada netko dođe u Srbiju ide ravno u karantenu… pa halooooo????? Kako taj smije više išta javno iznositi? Pa ni vremensku prognozu ne bi smio čitati. Kako je to kriva poruka za stanovništvo…

d

Господо, мало сви претерујете. Јесте погрешио у процени, али такви су тада били подаци.
Доктор Несторовић је врсни стручњак, коки је хиљаде људи излечио.
Реално се овог пута зезнуо. То му треба као и сва добра дела нотирати.
А колико људи у целој бившој Југославији може за себе да каже да никад није направило велику грешку?

A

Pogriješiti je kad se kaže „opasnost je mala, nemojte paničarit“. Jako se pogriješi kad se kaže „sve je to zavjera, garantiram vam da virus nije opasan“.

Ali reči „Idite žene u Italiju“ je u najmanju ruku…

Jedno je napraviti veliku grešku, drugo je javno na televiziji izblamirati struku i svoje reference i dovesti u ozbiljnu životnu opasnost milijune ljudi na službenoj presici. Takve preporuke gledaju milijuni ljudi i vjeruju što se kaže na službenoj pressici. To se jednostavno ne radi ni kad si uvjeren u nešto, a ako postoji i mala šansa da postoji toliko velika i pogubna opasnost onda rezervirano govoriš, a ne isprdavaš se i ne tvrdiš da je sve više nego OK, te ne pozivaš ljude da idu u Italiju, najveće žarište koronavirusa u svijetu (bitno veće i od Kine gdje je duplo više umrlih nego u Kini).

A

@dax
Dr Nestorović nažalost godinama više nije vrsni stručnjak, nego šarlatan. Možete se vrlo lako informisati o njegovim raznoraznim aktivnostima koje mu uopšte ne idu na čast.

Izlečili su i mnogi drugi hiljade ljudi pa nisu lupali gluposti po televiziji. Nije ,,pogrešio u proceni“ već se ponašao potpuno neprofesionalno, niti su ,,takvi tada bili podaci“ da je ovo ,,najsmešniji virus“.

@bero
Prvo, Vučić nije taj koji ima nadležnost da Er Srbiji daje naredbe, niti ima nadležnost da građanima Srbije daje naredbe (ako nisu u vojsci), niti on ima nadležnost da odlučuje o tome da li treba obustaviti aviosaobraćaj. Njegova jedina uloga ovde je trebalo da bude da se on saglasi ili ne saglasi sa uvođenjem vanrednog stanja (i obrazloži zašto). Za nikakve dalje odluke on nema nadležnost.

Drugo, Srbi iz dijaspore nisu dužni da gledaju Vučićeve konferencije za štampu, ako je država htela da obavesti ljude u dijaspori da ne dolaze, postoje načini da se to uradi efektivno i civilizovano.

Treće, uopšte ne govorim o ljudima koji su hteli da dođu za Uskrs (u vreme uvođenja vanrednog stanja, Uskrs je još bio daleko). Naravno da državljani Srbije koji žive trajno u inostranstvu, a hteli su da dođu na odmor od par dana ili nedelja, treba sada da ostanu kod kuće (u inostranstvu). Govorim o državljanima Srbije koji žive trajno u Srbiji i koje je vanredno stanje zateklo na putu, u pokušaju da se vrate u sovju zemlju i svoj dom.

A

Koji god da je razlog nečijeg izbivanja prije pandemije, država bi morala omogućiti svojim građanima da se vrate kući.

V

Alene, ova katastrofa nadmasi onu sa erupcijom vulkana na Islandu. Tada sam od Amsterdama do Rima putovao 3 dana, uz korištenje vlaka, busa, taxija… Strasno, sta nam se zbiva. Flightradar24 u pola dana izgleda kao nekada u 3:00 AM CET

Odgovori
A

Neusporedivo je ovo sa vulkanskom erupcijom na Islandu. Spram krize koronavirusa ta erupcija je bila omanja usputna nedača, vremenska nepogoda.

b

Odlukom Vijeća ministara BiH zatvoreni su Međunarodni granični prijelazi na sva 4 aerodroma u BiH, znaći za međunarodne letove. Kako u BiH nema domaćih letova to bi značilo zatvaranje za sve. Osim za hzmanitarne letove, NATO, EUFOR i još neke određene kategorije.
Čestitke na tekstu, dobar kao i uvijek.

Odgovori
A

Hvala na pohvalama.

No, da, to je bilo i za očekivati, stoga sam to i napisao u tekstu. Letove su ukinuli Turkish, Qatar, Flydubai i Eurowings, FlyBosnia već odavno ne leti, a zbog par putnika na jednom letu Croatie nema nikakvog smisla trošiti skromne policijske, zdravstvene i resurse civilne zaštite, te zaposlenike izlagati riziku zaraze.

P

Alen:bit će sve u redu,preguraćemo i ovo.Najvažnije od svega jeste da je sve dobro dok nam je koža sirova.Pozdrav.

Odgovori
A

Ma apsolutno!

Podrav i vama…

B

Swift leteo danas (sreda 26.3.) Beg-ZAG!? Prikazao FR24.

Odgovori
A

Why?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nixon na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Ide opasna recesija, a turizam u Hr će biti na nivou od 10 do 20% od prošlogodišnjeg. Koliko je to u BDP ne znam ali sve su prilike da će Hr čekati sa nabavkom, vjerovatno još koju godinu ako ne i duže. @Kreket Zmajevi koju bljuju vatru po onima što imaju sami koplje i luk…

03. Apr 2020.Pogledaj

Перица na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

Хаковање. Већина приватних рачунара је више изложена томе, а сада има пуно напада. Заинтересованима можемо да одржимо предавања. А и да понудимо решења.

03. Apr 2020.Pogledaj

Gus na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Izbor im je katastrofalan.Nema aviona bez Ruskog.

03. Apr 2020.Pogledaj

126LAE-Delta na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Znači, korona produžava sapunicu? Izgleda da nećemo videti skoro kraj...

03. Apr 2020.Pogledaj

pedja na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Potez sa 29kama je dobar,biće to odlični aparati za ono sto je Srbiji potrebno da ostane u korak sa svetom do isteka njihovih resursa.A za deceniju svet sigurno neće biti ovakav.

03. Apr 2020.Pogledaj

Send this to a friend