BEG airport status
Vazduhoplovna vežba “Šabla-2021“: Srpski MiG-ovi 29 stigli u Bugarsku Helikopter Mi-17V-5 i avioni MiG-29 RV i PVO VS u bugarskoj vazduhoplovnoj bazi Graf Ignjatijevo / Foto: RV Bugarske

Vazduhoplovna vežba “Šabla-2021“: Srpski MiG-ovi 29 stigli u Bugarsku

Tri lovačka aviona MiG-29 iz sastava Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije (VS) su, radi učešća u zajedničkoj bugarsko-srpskoj vojnoj vežbi ‘’Šabla-2021-2’’, sletela juče u bugarsku vazduhoplovnu bazu Graf Ignjatijevo, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Bugarske.

Kako je još navedeno, deo letačkog, vazduhoplovnotehničkog i pomoćnog osoblja VS je ranije istog dana stigao u dva helikoptera Mi-17V-5. Tome možemo dodati da su se na Flightradaru juče, na relaciji Srbija-Bugarska, takođe mogli pratiti i letovi srpskog transportera An-26.

Srpski piloti lovaca MiG-29 neposrednu nakon sletanja / Foto: RV Bugarske

Taktička vežba sa bojevim gađanjem ‘’Šabla-2021-2’’ održaće se u periodu od 8. do 11. septembra (navedeno je da je rezervni dan 12. septembar). Na vežbi će učestvovati avijacija i jedinice za protivvazduhoplovna dejstva oružanih snaga Bugarske i Srbije, kao i jedinice Kopnene vojske i Ratne mornarice bugarske armije.

Kako prenosi bugarski vazduhoplovni portal Aero-bg na vežbi iznad crnomorskog poligona ‘’Šabla’’ ovoga puta neće učestvovati lovački avioni MiG-29 iz sastava Ratnog vazduhoplovstva Bugarske. Na fotografijama koje je objavilo Ministarstvo odbrane Bugarske kao i na Facebook stranici RV Bugarske, može se videti da je Srbija ovoga puta poslala dva jednoseda u verziji 9.13 tj. trenutno u verziji MiG-29SD (po jedan iz ruske i beloruske donacije) kao i jedan dvosed (iz ruske donacije).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Sta znaci kad se razmislja na vreme pa imate avione u letnom stanju i obucavate pilote i mehanicare! Bugari cekajuci nove F -16 gube dragoceno vreme i osoblje ! Rumuni su napravili najbolji prelaz sa stare na nove avione……

Odgovori
Sr

@Medo
Nije razmisljanje na vreme ako ti strana drzava spasi LA donacijom u zadnji cas.

Sl

@Srbofil
Sve rekao…

Pe

@Srbofil
Pa ne moze to strana drzava da ti spasi avijaciju, ako ti to neces…zar ne!
Pa zar nije pokusaj bio isto 2012-13 da se kupe MiG-29 M/M2…znaci trazeno je rjesenje……

Al

@Perica

Rešenje jeste traženo, ali je traženo previše dugo. Te godine, odluka je već morala pasti i ugovor je trebao biti potpisan kako bi ti avioni došli do 2018.

Mi

I „donacija“ je bio biznis. Nisu oni dotrčali da nam saopšte kako nam pod hitno treba „donacija“.
Da je trebalo ranije da se desi, to stoji.

Odgovori
ra

Logičan potez Rusa nama gori pod nogama a njima trebao posao za kompaniju MiG i eto donacija u vidu aviona koje izbacuju iz upotrebe koju mi oberučke prihvatamo njihovoj firmi posao i novac a kasnije je to uradila i Belorusija naravno uz Rusko odobrenje.Što bi naš narod rekao i vuk sit i ovce na broju😉

lo

videh danas An-26 sa izvucenim stajnim trapom leti nadam se da nije bilo nekakvih problema

Odgovori
Iv

Mi smo uradili pravu stvar sa ovim Migovima. Vecina se ne slaze u tome, ali realno, mi smo ovim premostili i dobili za male pare operativno vazduhoplovstvo i jos 10 godina fore. Za to vreme cemo da pokrpimo rupe u PVO i kopnenoj vojsci, sto je kontam nama daleko vaznije. Bolje najpre imati operativno PVO i zameniti one tamice s pocetka 70 ih, pa onda kupovati avione. Mnogo je bolje to, nego baciti miljardu i kusur na eskadrilu bilo cega, a od toga nikakve realne vajde nema. Uporediti koliko se moze Pancira i recimo Lazara kupiti za milijardu, a koliko aviona. Ja bih rekaon, bez problema 200 lazara i 12 pancira…

Odgovori
Yo

Mudro.
Da je samo avijacija dotrajala tj. bila zrela za zamenu/modernizaciju…
Objektivno nam trenutno treba za obuku i tzv. air policing – i to je i nabavljeno – kupljeno vreme za sve drugo dok se po komšiluku ne razlete F-16 u Bugarskoj i Rafali u Hrvstskoj.
Ako u međuvremenu serijski poleti i najavljeni šah-mat sa karaktetistikama i po ceni kako je najavljen – uboli smo premiju ako ga nabavimo…

Pe

I to bi bio SAH MAT ali bukvalno :)..jedno 24-32 komada..

Yo

@Perica

Plus 1 eskadrila bespilotne varijante tog aviona – za početak. To je budućnost borbene avijacije – čovek ima biološka ograničenja i skupa je obuka pilota – što ne znači da pilote treba isključiti – ali im treba pripomoći mašinama bez posada koje će se mnogo brže i razvijati…

Vl

Gledajuci slika na https://aero-bg.com/2021/09/05/srabski-mig-29-otnovo-shte-strelyat-na-shabla/ rekao bih da su poslali staru gardu na gadjanje. Zasto nisu omogucili gadjanje mladim pilotima kako bi stekli nova iskustva, ipak oni ce stati u sluzbi verovatno do EOL letelica na kojima sada lete? A i pitanje je da li ce se vise ici na Shablu…

Odgovori
Ž

Vlad

На фотографијама се виде два млада пилота…..

Mr

5 srpskih pilota sa slike cca.. 250 godina imaju :) nije dobro

Gu

„Krijemo“ modernizovane 29-ke😁.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: [POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

RS je u specifičnoj poziciji, ne moze da uveze 12,7mm kalibar za oklopna vozila, a kamo li nešto složenije. Mudrovanje o specifikacijama pri nabavkama ostavite za narode koji ne žive pod okupacijom. Kupuje se šta se može i od koga ae može.

06. Apr 2025.Pogledaj

POW/LJPZ na: Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

Nažalost,kapetan Ivan Kunović tragično je završio u brdima Korzike,1981.godine na letu LJU-AJA,u ulozi kapetana na MD-81. Poginulo je ukupno 180 ljudi.

05. Apr 2025.Pogledaj
04. Apr 2025.Pogledaj

Vlado na: [POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

Pratt & Whitney motori dobra stvar što se tiče servisa i samog kvaliteta.

04. Apr 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Tebi zvuci realno da od projekta rakete do serijske proizvodnje protekne 25 godina? I pritom se ta serijska proizvodnja nikada i ne desi. Za period od 25 godina uporedi sa nekim drugim, bilo kim. I uvek i hvalimo, ali mora da postoji nesto da se pohvali. Ne mozes da pohvalis zamazivanje ociju i sarene laze.

04. Apr 2025.Pogledaj