Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
Erbas: Na Partneru 2021 promovisaćemo H145M, Karakal, C295 i putnički A220
Zvezda 2019. godine na Partneru / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Erbas: Na Partneru 2021 promovisaćemo H145M, Karakal, C295 i putnički A220

Kompanija Erbas najavila je danas saopštenjem svoje učešće na sajmu naoružanja i vojne opreme Partner 2021 koji počinje u ponedeljak.

Kako je Tango Six već najavio, Erbasu će ovo biti najveće prisustvo do sada. Kako smo takođe izvestili, organizatori sajma i dalje nisu objavili spisak učesnika dok i dalje nije jasno da li će poslednji dan biti otvoren za širu javnost. Definicija „u zavisnosti od epidemiloške situacije“ i dalje stoji na sajtu manifestacije.

– Erbas će na štandu broj 4009 u hali 4 beogradskog sajma prikazati modele helikoptera H145M, srednjeg taktičkog transportnog helikoptera H225M i vojnog transportnog aviona C-295. Na štandu će takođe biti izložen i model najnovijeg uskotrupnog putničkog aviona kompanije A220.

Helikopter H145M već je dobro poznat u upotrebi u Srbiji kao odgovor na najzahtevnije operacije za koje poseduje karakteristike visoke fleksibilnosti, značajnih performansi i cenovne efikasnosti. Tokom letnjih meseci ove godine srpski helikopteri H145M Ministarstva unutrašnjih poslova pomagali su grčkim i severnomakedonskim vatrogascima u gašenju šumskih požara. Ovaj dvomotorni laki taktički transportni helikopter može takođe biti upotrebljivan u misijama borbenog izviđanja, evakuacija povređenih kao i misijama specijalnih snaga u civilnom okruženju. Helikopter H225M je trenutno najnapredniji član Erbasove vojne Super Puma familije. Dokazao je svoju pouzdanost i izdržljivost u borbenim misijama i kriznim žarištima. Na H225 se računa kao sredstvo podrške mobilnim snagama u Francuskoj, Brazilu, Meksiku, Maleziji, Indoneziji, Kuvajtu, Singapuru i Tajlandu.

Direktor Erbas Helikoptera Bruno Even prisustvovao je ceremoniji potpisivanja prve narudžbine na Partneru 2019 / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Erbasov vojni taktički transporter C295 takođe će biti jedan od ključnih izložbenih stavki kompanije. Letelica predstavlja pouzdan izbor većine ratnih vazduhoplovstava širom sveta u svojoj klasi sa 278 naručenih primeraka koji su ukupno proveli više od pola miliona sati u vazduhu. Radi se o pravoj višenamenskoj letelici koja može obaviti više misija: transport i isporuku trupa i tereta vazduhom, VIP prevoz, MEDEVAC (medicinski transport) i još nekoliko specijalizovanih misija. C295 je uspešno korišćen u međunarodnim misijama (MINUSMA ili Afganistan) i u misijama podrške mirovnim snagama od strane više operatera iz Španije, Portugala i Gane.

Posetioci na Partneru će takođe moći da saznaju više o putničkom avionu iz A220 porodice. Letelica je jedini novi dizajn u segmentu od 100 do 150 sedišta trenutno na tržištu. Ovaj izuzetno profitabilan i fleksibilan avion posebno je prikladan za upotrebu u regionu Balkana. Sa doletom od 6,390 kilometara A220 je idealna zamena za starije putničke avione kroz upotrebu kako na domaćim tako i međunarodnim linijama uz mogućnost rentabilnijeg otvaranja novih desitancija. Letelica je neprevaziđena u kontekstu zaštite životne sredine sa manjim sagorevanjem goriva do 25% i manjim emitovanjem ugljendioksida mereno po putničkom sedištu u poređenju sa letelicama starijih generacija.

Srbija je važan partner kompaniji Erbas. Devet helikoptera H145M je u upotrebi u Srbiji. Zavod za remont aviona „Moma Stanojlović“ blizu Beograda je već sertifikovan od strane Erbas Helikoptera za obavljanje radova na održavanju helikoptera Gazela. Veliki broj helikoptera Gazela koji su po licenci proizvedeni u fabrici Soko Mostar između 1971. i 1991. godine su i dalje u upotrebi kako u Srbiji tako i u zemljama u okruženju. Srpsko Ministarstvo unutrašnjih poslova je takođe kupilo srednje transportne helikoptere H215 koji će uskoro biti isporučeni. Nacionalna avio-kompanija Srbije Er Srbija koristi 12 putničkih aviona iz A320 porodice koji predstavljaju kičmu njihove flote uz jedan širokotrupni Erbas A330 i pet aviona ATR-72. – stoji u saopštenju Erbasa.

Svi članci Tango Six izveštavanja sa Partnera 2021 nalaze se ovde.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Jos jedno 3-4 za MUP i 10 tak za vojsku H145 i odlican posao odradjen. lep helikopter.

Odgovori
M

Ovi helihopteri su „lagani“… bukv kao za sminku. Nama je potrebno vise Mi-35 i drugi teskasi. Bar jos 12 komada.

Odgovori
al

Ma.. bez bar pedeset Mi-35 nema nista..

Treba nam i koji Topol M.. i koja Borei podmornica..

Sr

@M
samo sto u realnosti ovi helikopteri imaju bar 3x vece sanse da se vrate sa nekog kritickog zadatka kao sto je CSAR nego MI-35M, ali dobro….

vl

A pilote za to beremo na grani kao jabuke. Ili da ih kupimo da skupljaju prasinu po hangarima (ako ne bude srece, pa da trunu na otvorenom). Dzaba sva tehnika kad vojnik nema platu dostojnu normalnog zivota. Sto pre to shvatite, pre cete napustiti takva decja razmisljanja.

La

@altec
I pride jedan An 225…sitnica

Al

A od Kineza nosac aviona – bez toga da ne pocinjemo!

Fe

Treba nama neuporedivo više, možda 60-tak ili čak i više. To što se trenutno nema para za nešto ne znači i da ti ne treba, i bar 2-3 eskadrile K-52.

Mora da se gleda dalje u budućnost, a ne samo planira za narednih 10-15 godina koje će skoro sigurno biti mirne, negose spremati za bar 20-30 godina unapred.

Mora se računa i sa mogućnošću proksi ratova i napada neprijatelja koji bi mogao da ima višestruku premoć u ljudstvu a bio inferioran u tehnici. Setite se samo Jermenije i Azerbejdžana. Da li je neko ovde baš siguran čiji su se sve interesi tu upleli, i da li je iko siguran da nije moglo da bude i na stotine hiljada žrtava, da se baš htelo da se nastavi, negde van Jermenije i sigurno van Azerbejdžana su neki mogli da reše da malo tvrde poravnaju račune i jače upru, možda se uspe daleko više…

Neophodno je računati sa ogromnim izmenama odnosa snaga u svetu – projekcije Svetske Banke su da će do 2050 Američka ekonomija biti tek treća na svetu, a Ruska bitno jača od Nemačke, dok bi Turska došla na 10-11 mesto.
Ne smemo da dočekamo nova prestrojavanja u slabi ili u rasulu kao SFRJ 1991-vu. Ko zna šta će da se dešava tada sa Evropom, i ko će sve da stvara svoju zonu uticaja.
Pošto nuklearno oružje sprečava silne ovog sveta da se još koji put ljudski međusobno obračunaju i odrede granice sfera uticaja, i uopšte, ko će od malih da živi a ko da se briše sa političke karte, stavlja pod razna starateljstva, deli, spaja u ko zna kakve “zajednice” i “unije”, treba računati na ozbiljne mogućnosti proksi ratova. U se i svoje kljuse: dve NATO članice, Francuska i Grčka, prave savez protiv treće – Turske, a u sposobnost EU da ne bude mogla da vidi eventualni obračun na svom krajnjem severoistoku samo neko naivan može da sumnja. Ko misli da preterujem nek malo prouči istoriju i to skorašnju – ko je mogao da pomisli 1918-te da će 1940 Nemačka Francusku da baci na kolena a Britanija da preživi samo zahvaljujući Hitlerovoj ludačkoj opsesiji Istokom?

Fe

Po kom osnovu bilo ko misli da je H-145 nekako bolji od Mi-35? I da mu je šansa preživljavanja u istovetnoj situaciji 3-4 puta veća?
Prvo, nisu ista kategorija, H-145 je neka vrsta nove Gazele, a jurišno/transportne helikoptere ni Srbija nisu pre imale. Ove Gazele što se još uvek imaju održavati i unapređivati za buduću avijaciju kopnene vojske, kao u UK, tamo još služe, ili su do bar skora, u mini vazduhoplovstvu kopnene vojske…

St

@Ivkos

Zašto još 3-4 za policiju kad dobijaju 3 H215? Možda još jedan do dva, ostalo do pune eskadrile nek ima vojska. To je neki naravno moj zaključak, a možda grešim :).

Odgovori
Г

Још мало па ће Белови,Газеле и онај један Сикорски у пензију. 12 хелија, није то мало, треба то надоместити. Чак и уз те 3 Пуме требаће узети још Х 145.

St

Ja se nadam da ce gazele sa vremenom da jih menja nocni lovac Mi-28 ;)

Al

@Strela

Šta će policiji Mi-28?

Gl

Znaci c295 je definitivno novi transporni avion i zamena za krs od antonova 26ice?

Odgovori
Dr

Neverjjem da ze Antonov AN 26 „krš“ ili „kanta“ , problem je što VS MORA da bude interoperabilna sa svima, pa i sa Evropljanima (EU) .
Zato su i MiG 29 „prerađene-dorađene“ iz istog razloga.
Mene nervira izjava ovog iz AIRBUSa kako su najbolji najlepši yve u superlativi , a to baš i nije tako.

Me

@dragan
Ma nisu, najbolji je Suhoj SJ 100 i ovaj MS21, nema bolje od toga. Evo svi se utrkuju da ih kupe, od Ruskih kompanija ne možeš doći na red.

Al

@Gladius

Avion koji je izneo nebrojene misije širom sveta sigurno nije krš. Druga stvar je koliko smo mi odugovlačili da smo spali na 1.

Bo

Gladius
An nikako nije krs. Dobro je sluzio i vreme je za neki nov avion.

ID

Postavlja se pitanje koliko je potreban transportni avion našoj vojsci? Sa samo tri vojna aerodrom u upotrebi i malom državom…
Ako je samo zbog padobranske obuke i za to se može postaviti pitanje. Kada i gde naša vojska će vršiti desant iz aviona. Uopšte takvih primera u svetu i nema više.
Meni je bolje rešenje za teški transport Mi26,ako se može nabaviti. A, pitanje je da li nam uopšte treba, osim za trenažu. Svakako treba dodatno ojačavati helikopterske jedinice i tehnikom i novim kadrovima, posebno vojsku.
Ulaganje u medicinske ekipe sa dežurnim helikopterom sa upotrebom i za civilne i vojne svrhe je mnogo svrsishodnije i korisnije.

Dr

@Mehaničar tebi je sigurno jssno koji je razlog neuspeha SU 100 i MS21 u EU ?
To je isto kao kad bi pljuvao po SU 35 a hvalio F2000 , što je absurd , ja sam vrlo neutralan i zvek biram solidnost , tj. Ne kupujem kod nekoga jer ga volim već zato što smatram da kupujem nešto kvalitetno.
Iz vašeg odgovora se vidi da ste Rusofobna osoba bez imalo takta zar stvarno mislite da vas neko normalan treba ozbiljno shvatiti.
Na kraju EU svoje klijente ucenjuje raznim političkim uslovima , tipa , ako ne kupiš ovo neće se dozvoliti pristup ovome . Itd. Rusi i Kinezi nikad n7su postavljali talve uslove.

Al

@ID

Bez uvrede, ali ako ćemo da idemo logikom kada će nešto naša vojska negde raditi, što onda imamo vojsku, kada po toj logici sve može za dve-tri nedelje da se spremi ako ikada zatreba. Da ne govorim da se padobranski desanti i danas koriste, bilo oni iz aviona ili helikoptera. Najsveži primer, Francuzi u Maliju 2013. godine, tako da primera ima i više nego što mislite, samo treba proveriti.

Drugo, gomila poslova transportne avijacije se ne može raditi helikopterima u istom obimu, jer se transportna avijacija koristi za jedne poslove, a helikopteri za druge. Da ne govorim da moderni transportni avioni predstavljaju veoma višenamenske platforme, poput gore pomenutog C-295 koji se uz manje reverzibilne modifikacije može koristi za niz sasvim različitih misija: od taktičkog transporta, vazdušnog desanta, protivpožatnog aviona, medicinskog transportera, vazdušnog tankera itd. To su sve sposobnosti koje bi našem RViPVO i generalno vojsci dobro došle i koje u kontekstu transportne avijacije ne mogu da rade helikopteri.

Tr

@Dragan Dubonjac

Otkud ti znas da li su Rusi ili Kinezi postavljali neke uslove ili ne, da nisi mozda ti licno pregovarao ?

Mi

@Dragan Dubonjac. Ne govorite istinu i tendeciozni ste iz nejasnih razloga. Rusi su jako zahtevni trgovci veoma skupi i uvek postavljaju uslove i to ne samo trgovinske. Nicim se ne razlikuju od zapadnih kapitalista jer su i sami sirovi kapitalisti pokretani interesom.

Mi

A spremni su i da obmanu. Jedan od poslednjih primera obuka za kupljene Mi 17. Treba da popricate sa ljudima sta ih je tamo docekalo. Zanimljiva iskustva.

ID

@Aleksa
Moja poenta je da postoje samo 3 aerodroma u Srbiji na koji može da sleti transportni avion. A, njihova udaljenost nije neka. Dok se avion pripremi, utovari,istovari, pitanje je koliko je i da li je brže to prevesti kamionima ili vozom. Ja povremeno čujem naš An26. Pogledaj na Flyght radar maršrutu lete sa njim u širem krugu oko BG.
Što se tiče desanta sa iskakanjem iz aviona, rad sam da vidim dokumentovane primere. Nisam znao da su tako desantirali u Maliju, a voleo bih da vidim dokaz. Svakako, to je apsolutno prevaziđeno i moguće gde apsolutno ne postoji nikakav PVO. U protivnom, je masovna pogibija.
Naša vojska nije namenjena da desantira po belom svetu(a tu bi jedan avion baš bio od koristi), već da brani svoju zemlju.
Moje pitanje je ima li svrhe taj avion? Lično mislim da je jako,jako upitno.
A, karikiranje da se moj post odnosi na osporavanje postojanja vojske, nije ni tačan ni dobronameran.

Al

@ID

I ja sam ti lepo napisao da transportna avijacija svoje zadatke obavlja na daleko širokom prostoru od 3 aerodroma i teritorije naše zemlje. Nemati bar minimalne transportne kapacitete je ozbiljan propust na strateškom nivou. Ne moraš da vidiš dokaz, nego idi sam i istraži, jer su padobranski skokovi rađeni gomilu puta od kraja DSR, bez obzira na „jaku PVO“, jer PVO svuda ne može biti jaka. Samim tim, vazdušni desant je itekako realna i primenljiva opcija kada za istu postoji potreba i dan danas. Karikiranje je zato što je komentar na nivou tih tvrdnji, bez ikakvog osnova u realnosti.

Sr

@ID @Aleksa
„Do sada je prilikom slanja An-26 u regione gde Srbija ima vojnike u mirovnim i drugim međunarodnim misijama (Kipar, Liban, Džibuti) avion, zbog svog relativno malog doleta morao da jednom ili dva puta sleće radi dopune gorivom što je zajedno sa aerodromskim taksama predstavljalo dodatni trošak. Neretko se dešavalo da naše mirovnjake prevoze avioni stranih vojnih vazduhoplovstava, inostrane čarter ali i nacionalna avio-kompanija. Srbija trenutno, u 8 mirovnih misija ima 274 vojnika.“

ID

@Srbofil
Preduhitrio si me. Potpuno se slažem. Avioni tog tipa nemaju ni dolet, a posebno ne nosivost potrebnu za transpor u udaljene misije. A, držati transportnu avijaciju samo zbog mirovnih misja je jako skupa igračka.
@Aleksa
Tvrdnje o primenjivosti vazdušnih desanta pokazuju malo žešću neupućenost. Najprostiji PVO je smrt za avoin koji desantira na visinama manje od 1000m. Prosto, nije ga lako promašiti. Nije lako naći dokaze masovne upotrebe padobranskog desanta, posla Dien Bien Fua, kada su Francuzi desantirali masovno. Gubici koje su imali su bili jako otrežnjujući. Iako se tada radilo o pešadiji koja je prošla obuku za skok. Daleko od današnjih vrlo obučenih i vrednih jedinica.Time i malobrojnijih. Danas, tj. odavno se primenjuje slećući desant pomoću helikoptera. To je realnost.

Dr

@Mizosrb ako je tako onda se treba okrenuti Kini i kod njih kupovati opremu za vojsku.
Jer nemogu više da slušam da su zapadnjac , najbolji jer to nisu, pri tome nisu nam nimalo naklonjeni niti imaju fobre namere prema nama.
Ako mislite suprotno onda sami sebe obmanjujete , u pravu ste , treba kupovati od njih helihoptere za policiju , tu treba biti interoperabilan , ali što se vojske tiče tu nikako , ko nas beše ono bombardovao ’99te? Pošto znamo odgovor svi drugi komentari su suvišni.

Sr

@ID
Spartan ima i dolet i nosivost, takodje gasi i pozare, moze asistirati namenskoj industriji, humanitarnim misijama, a tu je i za sve zadatke vojske.

Moze se to popuniti lepo da ne bude prevelik trosak na vojni budzet verujem. Samo, bilo bi dobro uraditi studiju isplativosti, pa to neke komisije da prodje, samo taj film kod nas jos dugo necemo gledati…

Mi

Zašto mislite da se studije isplativosti ne rade kod ovakvih pazara? Nekad se izbor svede na jededini izbor zbog drugih kriterijuma, pa se to ne readi, ali u slučaju transportnog aviona prilicno sammsiguran da rade. Druga stvar je to objaviti ili kao deo javnog tendera na koji mozda vi mislite.

Mi

I zašto Spartan zaboravih da pitam? Govori se o Airbusovom C-295 transporteru, sto je rekao bih mnogo korektniji izbor. Ne da ovom Spartanu nesto puno fali…

Sr

@Milos77
Zato sto je Spartan bolji avion u svakom pogledu, jedina prednost C295 je duzi stajni trap, pa je laksi za sletanje.

Mi

Pa jeste širi/vislji trup i puno jaci motori. C-130 je jos bolji. Zato su i skuplji.

Gledam onako u poredjenju sa An-26 koji nam je toliko koristio decenijama. C-295 je bukvalno iste velicine i snage moderan sa dosta povecanom nosivoscu i dometom. Ima malo nizak prostor za teret. Ne znam kako u poredjenju sa An-26. Da li nam treba veće? Ne znam sta nam je potrebno. Interesanto mi je da procitam razmisljanja drugih o tome.

U svakom sliucaju ja mislim da je bolje kupiti od Španaca i Airbusa, nego od Italijana i Alenije eto iz političkih i biznis razloga.

Sr

@Milos77
Razmisljanje je u pravcu: ako bi se svakako vec dale velike pare, sta je iskoristivije?

U Spartana bi i mogla da stanu neka vozila nase vojne industrije i drugi proizvodi, u C295 tesko. Ako gledamo safety record, Spartan je tu rekorder, imaju komsije iskustva, pa trebalo bi i njihovo misljenje cuti.

https://www.leonardocompany.com/o/adaptive-media/image/3967169/h_400/C-27J_105.jpg

C-295 ima Airbus iza sebe, pa je to uvek plus i naravno da je to odlican avion, modularniji je da tako kazem, Spartan je sposobniji u tim kategorijama koje ima pa sad sta je potrebnije…

Al

@ID

Desant iz helikoptera i desant iz aviona su kako sam lepo rekao primenjuju kada za to ima potrebe i uslova. Da li ćete biti u C-295 ili Mi-17 Vam baš ne menja puno tužnu sudbinu protiv PVO, ali to je upravo neadekvatna upotreba transportne flote i vazdušno-desantnih snaga, jer se iste trebaju poslati u prostor gde je prisustvo PVO minimalno (PVO ne može svuda da bude jaka), a pritom dovoljno blizu prijateljskim snagama koje bi pomogle desantu.

Dien Bien Fu je jedan dobar primer kako ne treba koristi vazdušno-desantne snage i tu priča da li su bolji helikopter ili transporti avioni nema veze. Sam padobranski skop je prošao manje više po planu, Francuzi su uspeli da uspostave isturenu vazduhoplovnu bazu koju su smatrali da mogu da drže. Problem ove operacije je upravo ta isturenost. Francuzi unutrašnjost Indokine nisu mogli da kontrolišu efektivno, zbog čega je i nastala ideja o isturenim bazama odakle bi se kontrolisao širi prostor oko nje i naneo težak poraz Viet Minu. Problem ove ideje u tome što isturene baze nisu mogle efektivno da se pomažu međusobno, zbog čega su bile podložne opsadi. Na sve ovo treba dodati i potcenjivanje sposobnosti i opremljenosti Viet Mina i dobijate
impresivnu vijetnamsku pobedu.

go

Antonov je odradio svoje. Novih nema na vidiku. Rusi nemaju adekvatnu zamenu, i nece je imati jos 5 godina kako stvari stoje.
Dakle izbor i nije tako tezak kao sto se na prvi pogled cini. A nije ni los.

Odgovori
Ni

U isto vreme kad i Partner 2021, održava se i samit nesvrstanih – udaljenost dve lokacije oko 1km… ovo ce biti najbolja promocija nase namenske jos od tita.

Kapa dole onom koji je ovo upario!!!

Odgovori
Bo

Nix
Slazem se.

Jo

Baš sam nameravao da ostavim sličan komentar. Ovo može biti sjajna šansa za našu namensku industriju.

Da

Молим надлежне у ВС и МУП да гледају велику слику.
– Транспортни авион мора да има способност гашења пожара, транспорта војне и друге опреме за извоз, као и да задовољи што више реалних потреба војске и полиције.
– Хеликоптери исто.
Битно је да су летелице што више у ваздуху, и да су максимално корисне држави и народу.
Значи да их заједно исфинансирају војна индустрија и буџети ВС и МУПа.
Држава ће знати да је изабрана права машина и додатна опрема уз њу, када летелице буду имале пуно сати лета годишње и већ након 10-15 година им сви ресурси за летење истекну.
Само једно лето да за 80% смање штету од шумских пожара, и једну годину да их СДПР искористи за превоз своје робе у иностранство и већ је инвестиција исплаћена.
Премала смо земља да можемо себи да дозволимо неискоришћене летелице и пилоте који се досађују.

Odgovori
Fe

Ko misli da bilo kakva kupovina, bilo za za civilnu, bilo vojnu avijaciju nije prvenstveno stvar političke odluke, ili je vrlo naivan ili navijački nastrojen.
Pa vidi samo američke pritiske da se kupuju putniči Boinzi a ne Erbasi, pa će ti biti jasno.
Kina namerava da sa Rusijom unapredi i proizvodi putničke Suhoje za sebe, i izvoz u zemlje svog uticaja.
Nema tu kvalitet, cena i sl. Turska i F-35? To da Argentina zbog protivljenja Britanije ne može da kupi ni senku od lovačkog aviona?
U susedstvu, Hrvatska bi da kupi Rafale umesto F-16, ali, ne lezi vraže u Rafale-u ima i američke avionske, i veliko je pitanje šta će biti. Profita od par milijardi dolara se niko ne odriče tako lako…

Da se neki odavde slušaju kad je u pitanju izbor proizvođača, Srbija bi imala nula aviona, helikoptera i sl: ima puno ponuđača, ali samo U.S. i Rusija imaju 100% zaokruženu proizvodnju vojnih aviona. Kina nema – motori i radari su redom ili kopije, autorizovane ili ne, ili razvijeni direktno, kopiranjem i usavršavanjem iz Ruskih/Sovjetskih.
Samo AESA antena na nekom radaru ne čini taj radar baš potpuno novim. Pitajte nekog kome više verujete.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs