[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
[DUBAI AIRSHOW 2021] Vazduhoplovni spektakl u pustinji počinje danas: Srpske premijere, Rusi i nafta ponovo iznad 80
Dubai Airshow je srećnim tajmingom, za razliku od Pariza i Londona, izbegao COVID pauzu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[DUBAI AIRSHOW 2021] Vazduhoplovni spektakl u pustinji počinje danas: Srpske premijere, Rusi i nafta ponovo iznad 80

Tango Six je ponovo, kao i svaki put od 2009. godine, na najvećem bliskoistočnom vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju. Dubai Airshow 2021 zapravo je i najveći događaj u vazduhoplovnoj industriji nakon njenog COVID-sunovrata budući da su Pariz i London bili otkazani. Apetit za okupljanjem, novim poslovima, susretima sa kolegama i privilegijom da kao posetilac vidite i svetske ekskluzive ponovo je tu.

…pomaže i što je nafta ponovo iznad 80.

Tango Six je na sajmu svih pet dana njegovog trajanja i kao i uvek do sada donećemo vam najinteresantniji i za naš region najrelevantniji sadržaj. Ispred i iza scene.

Organizatori najavljuju da će sajam po broju učesnika i interesovanju prevazići poslednji održan 2019. godine. Na izložbenom delu van hala za štandove kompanija biće parkirano preko 160 civilnih i vojnih letelica. Civili će videti više premijera, Rusi će ove godine biti neuobičajeno raznovrsno predstavljeni za Dubai a ono što je nama najintersantnije – Srbija će prvi put imati kompaniju koja će izlagati u formi sopstvenog štanda.

Srpska premijera

Štand kompanije Green Power Systems / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kompanija Green Power Systems biće prva kompanija iz Srbije koja će imati svoj samostalni štand u Dubaiju. Kako je Tango Six već izveštavao, GPS se bavi vazduhoplovnim tehnologijama od propulzija do projektovanja i razvoja besposadnih platformi. Prošle i ove godine bili su prisutni na gotovo svim globalnim aviation ili defence sajmovima.

Kako je za Tango Six potvrdilo srpsko ministarstvo odbrane, na sajmu će biti prisutni pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović i komandant RV i PVO general-potpukovnik Duško Žarković. Uz, naravno, nebrojano pojedinaca sa prostora bivše Jugoslavije kojima je posle Pariza sajam u Dubaiju najjednostavniji za organizaciju dolaska.

Svetske premijere

Ruski Airbus killer prvi put van Rusije na nekom sajmu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Najveći dvomotorni putnički avion na planeti sa podjednako velikim kašnjenjima i troškovima razvoja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Rusi će prvi put van granica svoje zemlje prikazati svoj najnoviji uskotrupni putnički avion MC-21-310, dok će Boing premijerno prikazati najveći dvomotni civilni avion na planeti – 777X. Posetioci će prvi put imati priliku da vide VIP verziju Suhojevog Superjeta koji ova kompanija, sada već godinama, pokušava bezuspešno da proda Srbiji, odnosno Avio-službi njene Vlade.

Ako Amerika i dalje okleva sa odobravanjem prodaje F-35, konkurencija je spremna i investira u marketing / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Full demo outfit / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

U defence sektoru Indijci prvi put dolaze sa Tejasom, dok će Rusi kroz Rostek, odnosno Rosobron, prikazati do sada rekordan broj, pre svega vojnih, helikoptera. Ponovo je tu njihova prva uspešna evropska prodaja Republici Srpskoj Ansat, modernizovani KA-226T i najinteresantniji od svih Ka-52 i Mi-28. Premijerno van Rusije prikazuje se Su-75 za koji je, specijalno za Dubai, razvijen i parfem.

Ljubitelji bizjet segmenta prvi put će na nekom sajmu videti novi Bombardierov Global 7500.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

„Ruski Airbus killer“
Da nije presmiješno, bilo bi pretragično.

Odgovori
Bu

Neće biti baš ubica ali ako ukrade 30% kupaca Airbusa to će biti uspjeh. Djeluje mi kao skroz dobar avion, vidjećemo.

Al

@Bungi da ukrade 30% kupaca Airbus-a? Wow, trebalo bi da ima onda par hiljada poručenih aviona, a ne manje od 200. Čak ga ni ruske aviokompanije ne žele, poput S7. Osim Aeroflota koji kao državna kompanija mora da ga uzme kao i SSJ, ostale porudžbine su po 5-10 aviona što je jako malo. Jedini uspeh do sad je što imaju 10 poručenih aviona od strane Azerbaijan Airlines mada videćemo kako će to da završi (a velike su šanse isto kao i SSJ).

Yr

Dobro, napravili su mali novinarski trik, naravno da svi znamo kako stoji geopolitika i da je i 45 puta bolji od Airbus-a i Boeing-a ne bi mogao da uspe na zapadu jer bi ga sapleli. Realno gledano duopol u tom segmentu ima da ponudi dizajn star 60 godina koji je toliko silovan sa upgrade-ovanjem da je 300 ljudi platilo glavom a cela industrija ogromnim gubicima i Airbusovu A320 seriju koja je „samo“ 30 godina stara. Ne baš sjajne platforme složićemo se. Rus je aerodinamički odlično skockana moderna platforma bolji u tom segmentu od oba market-leadera, ima potpuno kompozitno krilo, motori su odlični zapadni (a i ruski PD-14 deluje onećavajuće), nudi više prostora u kabini, u svakom slučaju vrlo potentan dizajn. Naravno, veidećemo kakav će biti kvalitet (mada imaju mnogo iskustva pa ne bi trebalo biti problema) i
pre svega servisna podrška. E to je ono gde Rus teško može objektivno da parira jer zahteva ogromna ulaganja da bi se slomio duopol, ali gledano platforma naspram platforme, MC-21 je odlična mašina.

Odgovori
Bu

Sve si tačno opisao. MC-21 će svoju šansu tražiti prije svega na ogromnom tržištu Kine i Indije. Njegova prednost je što će se sklapati u kineskoj fabrici ogromnog kapaciteta sa značajno manjim troškovim radne snage nego u evropi i americi.

Al

@yyraf očigledno niste čuli za A320Neo seriju koja ima sve ono što ste vi naveli kao prednost ruske platforme, unapređene i efikasne motore (CFM Leap pre svega), poboljšanu aerodrinamiku, smanjenu buku, smanjenu potrošnju goriva (veći domet sa LR ili XLR verzijom), tako da ne vidim neku razliku izmedju A320Neo Fam ili MC21.
Jedan od razloga propasti SSJ je nedostatak snabdevanja delova i servisnih centara izvan Rusije, nedostatak obučenog ljudstva i poteškoće u obuci što pilota što mehaničara i baš zbog toga ne vidim taj avion izvan Rusije. Do sad čak neke od jačih Ruskih aviokompanija nisu pokazale zainteresovanost za avion, što je po meni poražavajuće za nešto što su krstili kao Airbus Killer.

Odgovori
Yr

Novi ruski avion je u pogledu performansi u rangu A320 NEO serije, ima i iste motore. Prednosti su bolja aerodinamika, bolje, kompozitno krilo, šira kabina i više prostora u njoj. Naravno da nije u pitanju epohalni game-changer na tržištu ali je za sada na papiru jedina platforma po performansama u rangu market lidera (C 919 je ipak lošiji). Naravno, nije sve u performansama i udobnosti kabine i to sam i naveo. Bitan će biti kvalitet, operativni troškovi i servisna podrška. To će biti najveći izazovi UAC-u a ne treba ni isključiti politiku naravno. Nema ni teoretske šanse da bude ne znam kakav hit na tržištu ali da je vrlo dobra letilica jeste i da je to odlična vest za avio industriju jeste. Duopol je loš za sve a situacija sa MAX-om je najbolje pokazala koliko je takav sistem ranjiv. Ozbiljna tržišna utakmica je mogla biti moguća u ovom segmentu samo da su Rusi i Kinezi zajedno uložili u MC-21. Sa ruskim iskustvom i kineskom lovom i tržištem mogao je da odgrize značajan deo kolača od MAX-a i NEO, ovako gledaćemo i dalje dva glavna igrača. Nemaju Rusi para da proguraju masovno napolju ovaj avion sa potrebaćnom podrškom i servisiranjem.

КОлико видовитих пратилаца Тангосикса. Пре него ли се десило, они већ предвиђају судбину пројекта.
Две ствари су најгоре у животу

1. Стереотипи
2. Извођење закључака из једне ситуације.

Ка њима може и да се придода не занње историје, као ексер у ковчег.

Знате, нису Руси оно што се показује у америчким филмовима нити то, што би хтели амерички медији. Тамо такође раде и научници и менаџери и политичари који такође хоће успех, а не неки лузери и будале, који су способни само да генерушу неуспехе. Напоменућу да Јапанци нису супели да направе птунички авионо, иако су имали летећи прототип а стукли су милијарде евра у пројекат. Кинези још увек немају своје моторе. Тако да оладите мало са тим да ће већ сада нешто да буде неуспешно. Зашто нема таквих комената за Боинг 787 или нови 777Х који су такође препуни проблема, или летећи гроб 737-Макс?

Дакле, поента је не да штитим Русе, већ да дамо прилику да се пројекат покаже, а да коментаришемо то што нам је доступно од инфомрација. Хвала на пажњи

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs