Tango Six organizuje 4. po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope, 22. i 23. aprila u Beogradu

28. mar 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta posetila pogone kompanije Erbas u Nemačkoj: Stručnjaci iz Erbasa redovno će sarađivati sa kolegama u Beogradu

27. mar 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

26. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

22. mar 2024

U Hrvatskoj u maju aeromiting AirVG: Prilika da se prvi put javno vide hrvatski Rafali, poslednji put MiG-ovi 21

21. mar 2024

Rumunija nabavila južnokorejske PVO sisteme Chiron

20. mar 2024

AERO.bg: Bugarska najverovatnije kupuje Talesove vojne osmatračke radare

19. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napadi na Rusiju, pritisak ruskih snaga na ukrajinsku PVO, prva ovogodišnja vojna pomoć SAD Ukrajini

15. mar 2024

[ANALIZA] Srbija je obnovila transportnu avijaciju, ali posao nije završen: Hoće li se zameniti i najstariji avion u RV i PVO – laki transporter An-2?

15. mar 2024

Hrvatska potpisala ugovor za dodatnih 8 helikoptera UH-60M

13. mar 2024

[REPORTAŽA] U Avijacijskom Muzeju Malte

13. mar 2024

Vučić: Cilj da do kraja godine imamo 5.000 dronova-kamikaza Komarac, ispitivanje planirajućih avio-bombi za Orao i MiG-29 ako treba u Egiptu

11. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajina će u ovoj godini pokušati sa novom kontraofanzivom, ruska Crnomorska flota ostala bez još jednog vrednog broda

8. mar 2024

[ANALIZA] Srbija je nabavila veliki broj vojnih helikoptera, ali najmanje onih najpotrebnijih

8. mar 2024

Balkanska bezbednosna mreža: Izraelski sistem za ciljanje manjih dronova SMASH 3000 u naoružanju Vojske Srbije

5. mar 2024

Albaniji isporučene turske izviđačko-borbene besposadne letelice Bajraktar

4. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Premijera najvećeg FPV drona kompanije PRDC do sada: Mantis sa minom kalibra 120 milimetara

1. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusija koristi hipersonične rakete Cirkon, čeka se odluka Švedske o slanju borbenih aviona Gripen Ukrajini

1. mar 2024

[ANALIZA] Koliko se vojnih aviona i helikoptera proizvede i isporuči ruskoj vojsci?

28. feb 2024

Vijesti: Crna Gora namerava da nabavi novi laki prenosni sistem PVO, razmišlja se i o nabavci anti-dron sistema

27. feb 2024
[DUBAI AIRSHOW 2021] Vazduhoplovni spektakl u pustinji počinje danas: Srpske premijere, Rusi i nafta ponovo iznad 80
Dubai Airshow je srećnim tajmingom, za razliku od Pariza i Londona, izbegao COVID pauzu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[DUBAI AIRSHOW 2021] Vazduhoplovni spektakl u pustinji počinje danas: Srpske premijere, Rusi i nafta ponovo iznad 80

Tango Six je ponovo, kao i svaki put od 2009. godine, na najvećem bliskoistočnom vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju. Dubai Airshow 2021 zapravo je i najveći događaj u vazduhoplovnoj industriji nakon njenog COVID-sunovrata budući da su Pariz i London bili otkazani. Apetit za okupljanjem, novim poslovima, susretima sa kolegama i privilegijom da kao posetilac vidite i svetske ekskluzive ponovo je tu.

…pomaže i što je nafta ponovo iznad 80.

Tango Six je na sajmu svih pet dana njegovog trajanja i kao i uvek do sada donećemo vam najinteresantniji i za naš region najrelevantniji sadržaj. Ispred i iza scene.

Organizatori najavljuju da će sajam po broju učesnika i interesovanju prevazići poslednji održan 2019. godine. Na izložbenom delu van hala za štandove kompanija biće parkirano preko 160 civilnih i vojnih letelica. Civili će videti više premijera, Rusi će ove godine biti neuobičajeno raznovrsno predstavljeni za Dubai a ono što je nama najintersantnije – Srbija će prvi put imati kompaniju koja će izlagati u formi sopstvenog štanda.

Srpska premijera

Štand kompanije Green Power Systems / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kompanija Green Power Systems biće prva kompanija iz Srbije koja će imati svoj samostalni štand u Dubaiju. Kako je Tango Six već izveštavao, GPS se bavi vazduhoplovnim tehnologijama od propulzija do projektovanja i razvoja besposadnih platformi. Prošle i ove godine bili su prisutni na gotovo svim globalnim aviation ili defence sajmovima.

Kako je za Tango Six potvrdilo srpsko ministarstvo odbrane, na sajmu će biti prisutni pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović i komandant RV i PVO general-potpukovnik Duško Žarković. Uz, naravno, nebrojano pojedinaca sa prostora bivše Jugoslavije kojima je posle Pariza sajam u Dubaiju najjednostavniji za organizaciju dolaska.

Svetske premijere

Ruski Airbus killer prvi put van Rusije na nekom sajmu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Najveći dvomotorni putnički avion na planeti sa podjednako velikim kašnjenjima i troškovima razvoja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Rusi će prvi put van granica svoje zemlje prikazati svoj najnoviji uskotrupni putnički avion MC-21-310, dok će Boing premijerno prikazati najveći dvomotni civilni avion na planeti – 777X. Posetioci će prvi put imati priliku da vide VIP verziju Suhojevog Superjeta koji ova kompanija, sada već godinama, pokušava bezuspešno da proda Srbiji, odnosno Avio-službi njene Vlade.

Ako Amerika i dalje okleva sa odobravanjem prodaje F-35, konkurencija je spremna i investira u marketing / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Full demo outfit / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

U defence sektoru Indijci prvi put dolaze sa Tejasom, dok će Rusi kroz Rostek, odnosno Rosobron, prikazati do sada rekordan broj, pre svega vojnih, helikoptera. Ponovo je tu njihova prva uspešna evropska prodaja Republici Srpskoj Ansat, modernizovani KA-226T i najinteresantniji od svih Ka-52 i Mi-28. Premijerno van Rusije prikazuje se Su-75 za koji je, specijalno za Dubai, razvijen i parfem.

Ljubitelji bizjet segmenta prvi put će na nekom sajmu videti novi Bombardierov Global 7500.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

„Ruski Airbus killer“
Da nije presmiješno, bilo bi pretragično.

Odgovori
Bu

Neće biti baš ubica ali ako ukrade 30% kupaca Airbusa to će biti uspjeh. Djeluje mi kao skroz dobar avion, vidjećemo.

Al

@Bungi da ukrade 30% kupaca Airbus-a? Wow, trebalo bi da ima onda par hiljada poručenih aviona, a ne manje od 200. Čak ga ni ruske aviokompanije ne žele, poput S7. Osim Aeroflota koji kao državna kompanija mora da ga uzme kao i SSJ, ostale porudžbine su po 5-10 aviona što je jako malo. Jedini uspeh do sad je što imaju 10 poručenih aviona od strane Azerbaijan Airlines mada videćemo kako će to da završi (a velike su šanse isto kao i SSJ).

Yr

Dobro, napravili su mali novinarski trik, naravno da svi znamo kako stoji geopolitika i da je i 45 puta bolji od Airbus-a i Boeing-a ne bi mogao da uspe na zapadu jer bi ga sapleli. Realno gledano duopol u tom segmentu ima da ponudi dizajn star 60 godina koji je toliko silovan sa upgrade-ovanjem da je 300 ljudi platilo glavom a cela industrija ogromnim gubicima i Airbusovu A320 seriju koja je „samo“ 30 godina stara. Ne baš sjajne platforme složićemo se. Rus je aerodinamički odlično skockana moderna platforma bolji u tom segmentu od oba market-leadera, ima potpuno kompozitno krilo, motori su odlični zapadni (a i ruski PD-14 deluje onećavajuće), nudi više prostora u kabini, u svakom slučaju vrlo potentan dizajn. Naravno, veidećemo kakav će biti kvalitet (mada imaju mnogo iskustva pa ne bi trebalo biti problema) i
pre svega servisna podrška. E to je ono gde Rus teško može objektivno da parira jer zahteva ogromna ulaganja da bi se slomio duopol, ali gledano platforma naspram platforme, MC-21 je odlična mašina.

Odgovori
Bu

Sve si tačno opisao. MC-21 će svoju šansu tražiti prije svega na ogromnom tržištu Kine i Indije. Njegova prednost je što će se sklapati u kineskoj fabrici ogromnog kapaciteta sa značajno manjim troškovim radne snage nego u evropi i americi.

Al

@yyraf očigledno niste čuli za A320Neo seriju koja ima sve ono što ste vi naveli kao prednost ruske platforme, unapređene i efikasne motore (CFM Leap pre svega), poboljšanu aerodrinamiku, smanjenu buku, smanjenu potrošnju goriva (veći domet sa LR ili XLR verzijom), tako da ne vidim neku razliku izmedju A320Neo Fam ili MC21.
Jedan od razloga propasti SSJ je nedostatak snabdevanja delova i servisnih centara izvan Rusije, nedostatak obučenog ljudstva i poteškoće u obuci što pilota što mehaničara i baš zbog toga ne vidim taj avion izvan Rusije. Do sad čak neke od jačih Ruskih aviokompanija nisu pokazale zainteresovanost za avion, što je po meni poražavajuće za nešto što su krstili kao Airbus Killer.

Odgovori
Yr

Novi ruski avion je u pogledu performansi u rangu A320 NEO serije, ima i iste motore. Prednosti su bolja aerodinamika, bolje, kompozitno krilo, šira kabina i više prostora u njoj. Naravno da nije u pitanju epohalni game-changer na tržištu ali je za sada na papiru jedina platforma po performansama u rangu market lidera (C 919 je ipak lošiji). Naravno, nije sve u performansama i udobnosti kabine i to sam i naveo. Bitan će biti kvalitet, operativni troškovi i servisna podrška. To će biti najveći izazovi UAC-u a ne treba ni isključiti politiku naravno. Nema ni teoretske šanse da bude ne znam kakav hit na tržištu ali da je vrlo dobra letilica jeste i da je to odlična vest za avio industriju jeste. Duopol je loš za sve a situacija sa MAX-om je najbolje pokazala koliko je takav sistem ranjiv. Ozbiljna tržišna utakmica je mogla biti moguća u ovom segmentu samo da su Rusi i Kinezi zajedno uložili u MC-21. Sa ruskim iskustvom i kineskom lovom i tržištem mogao je da odgrize značajan deo kolača od MAX-a i NEO, ovako gledaćemo i dalje dva glavna igrača. Nemaju Rusi para da proguraju masovno napolju ovaj avion sa potrebaćnom podrškom i servisiranjem.

КОлико видовитих пратилаца Тангосикса. Пре него ли се десило, они већ предвиђају судбину пројекта.
Две ствари су најгоре у животу

1. Стереотипи
2. Извођење закључака из једне ситуације.

Ка њима може и да се придода не занње историје, као ексер у ковчег.

Знате, нису Руси оно што се показује у америчким филмовима нити то, што би хтели амерички медији. Тамо такође раде и научници и менаџери и политичари који такође хоће успех, а не неки лузери и будале, који су способни само да генерушу неуспехе. Напоменућу да Јапанци нису супели да направе птунички авионо, иако су имали летећи прототип а стукли су милијарде евра у пројекат. Кинези још увек немају своје моторе. Тако да оладите мало са тим да ће већ сада нешто да буде неуспешно. Зашто нема таквих комената за Боинг 787 или нови 777Х који су такође препуни проблема, или летећи гроб 737-Макс?

Дакле, поента је не да штитим Русе, већ да дамо прилику да се пројекат покаже, а да коментаришемо то што нам је доступно од инфомрација. Хвала на пажњи

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs