Izraelski PVO sistemi

1. mar 2021

Vijetnam je novi korisnik nove generacije Albatrosa

26. feb 2021

Ratnom vazduhoplovstvu SAD isporučen prvi laki borbeni avion AT-6E “Wolverine“

25. feb 2021

[INTEGRALNI VIDEO SNIMAK] Predavanje o istoriji srpskog vazduhoplovstva u sklopu projekta „Prva srpska eskadrila i značaj vazduhoplovstva kroz istoriju“

24. feb 2021

Bugarskoj isporučen poslednji remontovani i modernizovani jurišnik Su-25

23. feb 2021

[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija Green Power Turbine Systems predstavila svoje nove turbomlazne i turboprop motore na IDEX-u

22. feb 2021

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska kazala Lokidu da je zainteresovana i za F-35

19. feb 2021

Miloradović za Politiku: Serijska modernizacija Orla za dve do tri godine, rade se samo avioni sa forsažnim motorima; prva fotografija novog nosa Orla 2.0

19. feb 2021

[NAJAVA] Udruženje pilota Kurjaci sa Ušća organizuje tribinu posvećenu istoriji srpskog vazduhoplovstva u Kraljevu

18. feb 2021

[EKSKLUZIVNO] Prvi let bespilotne letelice NT161 Composite Technology Teama na Lisičjem Jarku: Kompozitni Nikola Tesla spreman za nadgledanje Kopnene zone bezbednosti

18. feb 2021

[POSTANI PILOT] Aeroklub „Zrenjanin“ zove sve koji su zainteresovani da postanu sportski piloti, daje im popust od 500 evra na obuku i to sve u najlepšem letačkom baru u zemlji

17. feb 2021

Sve o raketnim sistemima porodice Buk

15. feb 2021

Vojni portal GlobalFirepower o vojnoj snazi država sveta, od 139. rangiranih Srbija na 61. mestu – Tango Six ispravlja neke podatke

12. feb 2021

Poleteo prvi F-15EX, do sada najnaprednija verzija aviona F-15

11. feb 2021

Pipistrel nastavlja sa razvojem bespilotne letelice NUUVA 20, partner na projektu kompanija C-ASTRAL

10. feb 2021

Stefanović za Politiku: MiG-ovi iz Belorusije na proleće, modernizacija 29-ki se završava u junu, ove godine isporuka Mistrala, analiza nabavke sistema za protivelektronska dejstva

9. feb 2021

Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srpske isporučen prvi helikopter Ansat

5. feb 2021

Hrvatska ponovo odlaže nabavku višenamenskih borbenih aviona

5. feb 2021

C295 protiv C-27J: svestrani višenamenski transporteri za svačiji džep

4. feb 2021

Lokid već uključio Hrvatsku u svoj ugovor za razvoj F-16 sistema, poslednja faza izbora za novi avion kasni

3. feb 2021
[NAGRADNA IGRA] Poklanjamo Gripen kalendare za 2021. godinu
Delimo 10 kalendara najhrabrijim komentatorima

[NAGRADNA IGRA] Poklanjamo Gripen kalendare za 2021. godinu

Došlo je vreme da završimo tradicionalno novogodišnje darivanje kalendara. Nakon četiri kalendara i jednog seta šolji za kafu, završavamo podelu najbesmislenijih artikala koje ćete imati u svom životnom prostoru a koje u isto vreme toliko želite. Preko 400 komentara pristiglo je do sada, kreativnost vam je bila standardno lucidna.

Poslednji kalendar biće i onaj najkontroverzniji. Bar po našem provokativnom nagradnom pitanju koje će biti namerno podešeno za pravi tradicionalni „koji je avion bolji“ pokolj u komentarima.

Agencija Manjgura koja u medijskom delu predstavlja kompaniju SAAB u Hrvatskoj poklanja vam 10 Gripen zidnih kalendara za 2021. godinu.

SAAB je inače jedini proizvođač aviona koji je 13 godina (od 2007. godine) bio zapravo i fizički prisutan (u formi svog predstavništva) u bivšoj Jugoslaviji. Nisu hteli da prodajno, tržišno i marketinško komuniciranje u potpunosti prepuste inerciji šizofrenih ciklusa državnih nabavki. Hrvatska je bila fokus ovih aktivnosti, ne samo u vazduhoplovnom segmentu.

Zašto da samo oficiri zaduženi za odabir novog hrvatskog višenamenskog borbenog aviona imaju ovo na svojim zidovima?

Tango Six je do sada iscrpno pratio onu blamažu od prvog a sada intenzivno pratimo i drugi tender nabavke višenamenskog borbenog aviona za hrvatsko ratno vazduhoplovstvo.

Međutim, kao što dobro znamo, mi koji ovo radimo profesionalno, trošimo sate i sate na rad, istraživanje, ekskluzive i sveukupno bedno zarađujemo od svega toga, nemamo blage veze. Vi, komentatori, ste jedini koji znate sve. Vi ste jedini u stanju da rešite sve probleme kompleksnih sistema, navigirate budžetima i procesima javnih nabavki toliko dobro da vam je dovoljno da sve to rezimirate u par rečenica i obesmislite sate kucanja nekog tamo Tango Six autora-amatera.

Hajde da vas vidimo sada.

Da bi dobili kalendar koji će Manjgura poslati poštom bilo da živite u Hrvatskoj ili Srbiji, potrebno je da u komentarima u ovom postu napišete vaša saznanja i mišljenja na temu i odgovorite na pitanje: Koji će višenamenski borbeni avion Hrvatska na kraju izabrati i zašto? Kao i uvek, ukoliko vidite da neki komentator nema pojma, vi mu slobodno odgovorite.

Ažurirano: Dobitnici su izvučeni, dobiće obaveštenje o slanju kalendara putem email adrese kojom su ostavili komentar. Hvala svima na učestvovanju i komentarima.

Komentari

M

francuski Rafal F3R jer ima podatkovnu vezu, AESA radar, integraciju raketa Meteor koje su trenutno najbolje zrak-zrak rakete s aktivnih radarskim navođenjem s dometom 250 kilometara

Odgovori
D

Americke. Najbolji su u natto paktu.
Pooooz

d

Bezbednost nema cenu, ali Rafal će ostati samo nedosanjan san kad se izvrsi analiza cene eksploatacije po satu naleta. Jednostavno, nedostižno za Hrvatsku.

V

Gripen, zato sto dele dzabe kalendare hehe

I

Mišljenja sam da će iako je Rafal bolji
(2motora, aesa radar i senzorska pokrivenost) ipak izabrati F-16 blok 70/72, očigledno radi političkog pritiska.

E

@ Ivan
Za sad je potvrdeno da su ponudeni polovni Rafale na F3R standardu, a to ne znaci da ima RBE2 AESA radar.
Taj radar nije dio F3R standarda vec je dosad ugradivan na novo proizvedene Rafale. Francuzi nisu mjenjali radar kad su svoje starije avione unapredivali na F3R.
Da li je AESA radar dio ponude tek treba vidjeti. Moze biti ugraden na polovne Rafale ukoliko se na to odluci /plati.
https://www.dassault-aviation.com/en/group/press/press-kits/rafale-f3-r-standard-qualified-dga/

Б

Sumnjam da će im tu varijantu dat francuzi,moguće da će bit f3 bez aesa radara.Francuska prodaje 18 svojih najsavremenijih f3r grčkoj,još 12 da ih proda hrvatskoj to dovodi do manja takvih aviona njihovom vazduhoplovstvu.U svakom slučaju ako dobiju f3r to je ogroman tehnološki iskorak za hrz.

I

Kupice Gripen, zato sto imaju najbolji odnos cene i kvaliteta, pouzdani su i laki su za odrzavanje i jednostavno, zato sto su Svedski kao i Volvo, Scania, FjelRaven….. ;)))))

F

Gripen najgora ponuda. Rafale definitivno najbolja opcija za nase zrakoplovstvo. Druga opcija 16 v. Barak skupa krama

F

Беленко10
Ne brinite se vi za francusku ionako rafali nebi stigli odmah nego za 3 godine najmanje

T

Definitivno Rafale F3R. Ne zbog karakteristika, nego zbog politike.
Struje su naklonjenije francuskoj ponudi, pošto je naš premijer pod utjecajem francuske kao i njegov šef kabineta koji je i u izbornom povjerenstvu. A što se tiće amerikanaca, njih če zadovoljiti uzimanjem onih raga od Bradleya, na kojima jedino rakete vrijede.

D

Uzeće F16. Jednostavno je, previše donacija u HV od strane USA. Najagresivnija prodajna kampanja od strane USA (doneli i smiulator). Moraju se nekako „odužiti“.

Odgovori
T

Hrvatska je izabrala Rafale F3R za novi avion, a objava rezultata natječaja čeka jer je očito da se ostali kandidati ne bi ljutili i podizati sudske procese , a pogotovo gospodin Trump i njegova administracija. Tako bi vjerojatno dedukcijom zaključio najpoznatiji fiktivni detektiv Šerlok Holmz.

G

Ameri ako daju najbolju apanazu, dobijaju posao. Svakako sve velikodusno placaju poreski obveznici ali bezbednost nema cenu.

n

Rafal zato sto je najbolji od ponudjenih aviona a ako se bude politicki odlucivalo onda je to F16

Odgovori
G

Uzece neki od zapadnih proizvodjaca, kineske nece sigurno

A

(sala) Znam sigurno, a komsije vele: MIG a nece jer je rusko smece, Gripen oni zele, jer kalendare dele.

P

F-16V , zbog korupcije domaćih političara kao i pritiska iz Vašingtona ( kao što je urađeno u Slovačkoj a pogotovu Bugarskoj gde je Gripen pobedio na tenderu)

Odgovori
Đ

Đej10:10, 15. jan. 2021.
Biti će F3R. Nije slučajno francuska delegacija bila u RH. ne brinite se letjet će :) Naravno da kvaliteta košta , ali na taj način smo riješilo to pitanje za slj 30 god. Vas to isto čeka tza 10 god max a ulupali ste 200 milki u kanturine

D

@ Đej
Ulupali ste vi pare Ukrajincima za one vaše Lego kocke od 21-ca, kojima je „remont“ tako „dobro“ urađen da ih nikad više od pola nije bilo u letnom stanju. A o tome da isti nije izdržao ni 10 godina nećemo. Na kraju krajeva šta bude biće.

Đ

Ulupali smo sve u svemu 10 miliona eura za remont starih i dokup jos 4. i eto lete i dalje. tako da sve u svemu 10 milki za 10 god je skroz ok

D

@Đej
To ti je bilo otprilike ovako. Nisu leteli ni kad su došli sa remonta a ne sad.
https://tangosix.rs/2016/22/03/remont-dokup-aviona-mig-21-za-hrvatsku-realnost-ili-prevara/

B

Djej
koje lupetanje sa tvoje strane. Da li znas da samo rakete koje smo kupili vrede nekoliko desetina miliona. Svi motori su remontovani, kako na avionima, tako i oni iz rezerve. Tako da smo mi prosli i vise nego jeftino.

N

Američki F-16V. Zbog već prethodno nabavljane tehnike,a i neke buduće, a i sveukupno dobrih vojno-političkih odnosa i većeg uticaja USA u odnosu na bilo kog drugog.

Odgovori
T

Gripen je najbolji tip za RH, zasigurno manji troskovi eksploatacije, integrirane sve vrste naoruzanja (ionako ih 90% necemo kacit), Svedi daju 10g otplatu, u svim natjecajima do sad bio najbolji ili drugi najbolji.
Ukratko, idealan tip za potrebe RH.
Rafale je glomazni avion za velika ratna zrakoplovstva…..

F

Uzeti cemo sta hoćemo. Francuska ministrica je dva puta dolazila u Zagreb i to je prvi uopce posjet nekog francuskog ministra u hrv. Veliko zatopljenje odnosa s francuskom vec neko vrijeme. Amerika je s Trumpom izgubila povjerenje i nebi se buduća administracija „naljutila“ da odaberemo rafale. Od amera kupujemo druge stvari uh60 m npr.
Rafale i f16 v najbolji izbor od ponudjenog za mene,a gripen i barak smecw teško zbog različitih razloga.

D

Verovatno F-16, bice na kralju primorani na to.Ali Gripen je bolji 😁

O

Iako je po svojim TT karakteristikama najoptimalniji avion za nas,Gripen nažalost neće biti odabran.
To isto vrijedi i za ostala dva,odn. tri kandidata!
Hrvatska odustaje od nadzvučne komponente HRZ-a i traži se samo povoljan trenutak da se to saopći javnosti. Zapravo se vjerojatno nikada neće niti javno reći,već će se ići na odgodu i pustiti da se nadzvučna samo nastavi gasiti kao što je slučaj već godinama.
Al eto,bilo bi ljepo bar imati kalendar na zidu kad već nećemo gledati HR Gripena na nebu.

Odgovori
I

F16 zato sto ce im ga Amerika nametnuti pritiscima.

Odgovori
B

Politika! Biće kako Amerikanci kažu! F-16.

Odgovori
B

Uzeće MiG-28 i njime juriti Toma Kruza ;)

Odgovori
D

F 16 v americki. Ipak politika odlucuje, ne daju ameri donacije nikom za dz tipa kojova a da to debelo ne naplate. Hrvati ce ici istim putem kao i Bugarska samo 12 komada.

D

Biće Rafal, ako biraju najpovoljnije za sebe a ako bude politički izbor (verovatnije) F16

Odgovori
m

Lep uvod za komentarisanje. Mozda Hrvati uzmu Rafal koji je vrhunski avion nema sta ali to vrhunski ima cenu, kao i F16 odlican. To je sve preskupo kako za njih tako i za nas. Ukopavaju se skroz takvom nabavkom jer sa tim malim brojevima aviona ti ne ratujes protiv nekoga vec ti treba da zadrzis komponentu RV i prvenstveno za air policing. Znaci njima ima logike da kupe najbolje aparate za nesto sto mozes da radis sa mnogostruko povoljnijim avionima a jednako dobro. Politika ce odluciti kod njih mi kuckati i komentarisati i svaki simpatizer avijacije ce moci da napise brdo komentara. Da je tender postavljen da je Gripen najskuplji i tri povoljnija pa da kazes mozda ima logike. Uzeti tipa Fa 50 ili JF 17 i da uzivaju i oni i mi pored njih jer bi piloti mozda i skrpili neki solidan nalet tamo i ovde. A za sve koji bi odmah dve eskadrile Su 30 ili 35 i jedan S500 kod nas batalite lupanje po tastaturi boli kad se cita.

Odgovori
Z

Upravo to, fa 50 premda nije VBA bi bio sasvim dovoljan.
Nabaviti dobar protuzračni štit i jurišni helić tipa ah64 .
Padaju mi na pamet i bespilotne letjelice. Hrvatska je pomorska zemlja
i prema tome trebala bi razviti solidnu mornaricu.
Gripen je ispao iz utrke.Švedi nisu ponudili najnoviju verziju svoga aviona
i time su si pucali u nogu. F16 v je odličan avion ali na njega se čeka predugo . Mislim da Rafal u ovom trenutku ima najviše šansi.Geopolitički gledano mislim da se Hrvatska svrstava na stranu zemalja predvodnica EU.

I

F-16, ipak se ujka Sem pita za sve!

Odgovori
J

Pratimo tok novca ili imetak, tj. uzet će se onaj uz koji ide veći džeparac.

Odgovori
K

Pošto struka ne odlučuje o ničemu u Hrvatskoj biti će odabrana ponuda koja puni džepove uključenih u natječaj!

Odgovori
D

Ubedljivo F 16 block 70/72. Ugledaće se komšije na Bugare i Slovake.
Jeste skupo, jeste da će se vezati logistički za Amere, al oni to već svakako i jesu što se tiče borbenih sredstava. Pozdravljam.

Odgovori
I

Pa Rafal bi svakako bio najbolji. Ali koliko je to finasijski i politički izvodljivo veliko je pitanje. Tako da ipak tipujem da će na kraju to biti F-16.

Odgovori
I

S izborom se čeka da zasjedne Bidenova administracija. Tada će se u razgovoru s njima probati osigurati donacije druge vojne opreme ako se izabere F-16V. Tu Trump nije bio izdašan u svoje 4 godine (ne samo prema Hrvatskoj nego ni prema drugim manjim članicama NATO saveza), a očekuje se da demokrati opet budu, kao što su bili i ranije.

Odgovori
O

Rafal. Najbolji odnos cene, sposobnosti nosenja ubojnih sredstava i savremene elektronike i duzine cekanja na isporuku.

Odgovori
V

F 16, zbog političke situacije.

Odgovori
М

Мислим да ће бити прихваћена америчка понуда. Мртва је трка између њих и Француза, ал’ мислим да ће из политичких разлога, поготово сада после Бајденове победе, бити изабрани Амери.
Најавише сарађују са њима по питању опремања војске( Кајове, Бредлији и сад последње противтенковске ракете ТОВ), и уз Албанију су највећи савезник им у овом делу Европе.

Odgovori
D

Uzece Rafal. Novac koji ce Hrvatska dobiti kao deo paketa pomoci zbog kovid krize iz budzeta EU, mora da ostane u EU. Kratko i jasno

Odgovori
i

Gripen….

Odgovori
S

Ostace Hrvati na Migovima 21,bar jos neki poduzi period obzirom da im nedavni zemljotresi ne idu na ruku za razmetanje i kupovinu naj savremenijih vazduhoplovnih aparata kakav je Rafal ili F-16 Blok 70.Ako bi nesto i nabavili u skorije vreme to bi bila neka povoljnija solucija tj Izraelski 30 godina stari Baraci.

Odgovori
Z

Baraci možda jesu najjeftiniji ali nikako nisu jeftini. Ameri su Izraelcima izbili adut iz ruku. Izraelski avioni više ne koštaju 500 miliona već duplo više, a tako nekako dođu Rafali. Baraci se sada prvo moraju dovesti u izvorno stanje u kakvom su ih Izraelci dobili, a onda bi se nadogradili u SAD-u na blok 50. Zbog toga su ti avioni bitno skuplji i samim tim manje zanimljivi HRZ-u.

P

Novi F-16. Ima najbolji odnos tehničkih i političkih karakteristika :)

Odgovori
П

Гледано по карактеристикама Рафал делује најбоље, наравно не знамо које ће наоружање бити понуђено уз њега а то ипак у многоме одређује квалитет целог система.
Грипен би у економском смислу могао да буде добар у колико викинзи понуде добар „пакет сарадње“, каракртеристике су му сасвим задовољавајуће за оно што ХРЗ треба.
За Ф-16 је најјачи адут земља производње. САД ће свакако искористити свој утицај, у случају Француске он је индиректан а у случају скандинаваца директан, како је мотор и још што шта њихово да би се посао склопио потребно је њихово одобрење. Да ли ће употребити овај вето зависи од много свари, вероватније је да ће SAAB сам одустати од посла ако добије такав наговештај.
За ХРЗ је битно да добије неке авионе па ма који били да би задржао надзвучну авијацију. Сва три авиона могу да одраде све што је ХР потребно. Ако се посао склопи увек ће бити оних који ће то одобравати и оних који ће имати супротно мишљење као што је и код нас случај.

Odgovori
G

Gripen, logično je sa ekonmskog stanovišta.Kad su mogli Madjari i Česi, zašto da ne i Hrvatska.

Odgovori

Obzirom na novonastalu priliku za malverzacije i krizno profiterstvo nakon serije potresa na Baniji te sve ono što nudi Covid ekonomija, državni vrh će prolongirati nabavku borbenih aviona kako bi se u potpunosti posvetili eksploataciji pruženih prilika. S jedne strane je jasno da će proleterijat s društvenih mreža negativno reagirati na bilo kakvu odluku o trošenju milijardi kuna na naoružanje dok narod gubi živote u svom spektru te fraze, s druge strane korona i potresna priča s Banije pružaju priliku kakva nije viđena još od ratnog profiterstva i rađanja današnjih mogula, ekonomskih velikana domaće scene, takvih savanta privrede da su sa Ferenginara poslali grupu studenata na školovanje.

Obavijestiti će se svi ponuđači da se iz moralnih i gospodarskih razloga tender odgađa za neko novo i pozitivnije doba, za vrijeme novog prosperiteta, kada će se naravno zatražiti i nove modernizirane ponude, one u skladu s trenutnom situacijom na globalnom tržištu borbenih letjelica.
Godina 2025. biti će ključna, biti će to godina hrvatske povijesne odluke i najave opremanja ratnog zrakoplovstva novim letjelicama. Izbor će pasti na švedski Saab, no ne i na višenamjenski lovac JAS-39 Gripen, već će u sklopu offset ugovora hrvatske i švedske vlade u Velikoj Gorici biti obnovljen remontni zavod Zmaj u kojem će se uz pomoć najiskusnijih švedskih inžinjera i tehničara, izvršiti Saab 35 Draken modernizacija na verziju CRS (Croatian Swan). Pored ugradnje suvremene avionike, integracije fly-by-wire sistema i opremanja BVR naoružanjem, modernizacija legendarnog lovca obuhvaća i stealthifikaciju 24 letjelice prikupljene iz švedskih, danskih i austrijskih rezervi. Draken će dobiti i unutarnje spremnike za naoružanje, te poseban višeslojni i višebojni tajni premaz, čime se dovodi na standard 5. generacije.

Što se tiče offset programa, osim transfera tehnologije, švedska vlada će iskusnim inžinjerima i tehničarima uz dnevnice i smještaj i dalje isplaćivati penzije i zdravstveno osiguranje.

Nitko nije očekivao da će doći do epskog preokreta gdje stari lisac Draken pobjeđuje F-16V i Rafale kecmanovskim ubačajem u posljednjoj sekundi, ali posao je ne samo nadnaravna ekonomska pobjeda hrvatske vlade, već i korak ka zero emission standardu, obzirom da će modernizirani Drakeni biti pokretani novom vrstom plina, otkrivenim u hrvatskom podmorju nakon potonuća INA platforme Ivana D, no to je već jedna sasvim druga priča.

Odgovori
M

Bravo Nevene, slatko s enasmejah. Konačno neko racionalno da izlozi moguci tok procesa sa obzirom na realnost, kovid itd..
Ipak mislim da ste promasili sto se tice kandidata za modernizaciju. Vigen je daleko moderniji zmaj koji je direktno evoluirao iz Drakena. Daleko bi se vise ustedelo modernizacijom istog recimo u Izraelu koji bi rado prihvatio da se umesa u citav proces. Tu ameri nikako ne bi mogli da smetaju. Mozda bi se derivat nazvao Varak ili tako nesto.
Jedino ce biti Draken u igri ako se prioriteti stave na stelt gde Draken očigledno tuče sve.

p

bravo Nevene… super je kako ti to razmišljaš.. zašto nisi napisao da će HR od Srbije kupiti migove 29 kad ih budete otpisivali.. naravno prije toga ćete ih modernizirati na standard 5+ i dati nam manual sa svetom knjigom održavanja po viđenju…

@pero – za slučaj da Vam moje jezično izražavanje nije dovoljno čisto, da se ne bi slučajno pomiješalo sa srpskim, inače jezikom portala koji očito pratite i na kojem komentirate, vidi čuda – ja jesam iz Hrvatske!
Što se tiče teksta, radi se o satiričnom osvrtu u kojem su iskorišteni elementi zbivanja i u Hrvatskoj i u Srbiji. Mislim da imam pravo bar na ovaj način osvrnuti se na situaciju u zemlji u kojoj plaćam porez. Zar ne?

Čak sam i neko vrijeme razmišljao da prihvatim Vaše neuko rezoniranje i nastavim igru, ali nedjelja je. Ipak ću i vrijeme i inspiraciju iskoristiti za nešto zabavnije. Gledanje dnevnika primjerice…

Z

Draken je pun pogodak, još da se prefarbaju onom farbom za tunele barem 5-6 puta . Sigurno bi avioni od sramote postali nevidljivi.

G
T

Kada sam vidio široki osmjeh youtubera Jana Ivanjeka znao sam da je izabran Rafale F3R.

Odgovori
S

F-16V, jer se time kupuje sve ono što ide uz avion ;) .

Odgovori
K

Hrvatska će uzeti Rafale iz čitavog niza razloga, uz veliku opasnost da ta nabavka u konačnici ispadne prevelik zalogaj i prevelik teret oko vrata budućem HRZ-u.

Sam avion je iznimno kvalitetan, opremljen sa ogromnom količinom napredne elektronike i oružja (AESA radar, SPECTRA, Meteor, SCALP, itd…) koje ga čine sposobnim istovremeno izvršavati misije udara na protivničke položaje i sam sebe u toj penetraciji protivničkog prostora štiti. Tako rečeno to ga čini idealnim avionom za zemlju koja planira kupiti malen broj zrakoplova i bitno joj je da svaki bude individualno što sposobniji. Ako se još u obzir uzme i popriličan domet, pomoću kojega bi hrvatska konačno mogla iz jednog aerodroma nadgledati čitav svoj zračni prostor bez problema, Rafale zvuči kao idealni odabir.

Međutim, avion će biti kupljen i iz razloga što je vojni vrh prošlom potpuno propalom nabavkom izgubio sav utjecaj na procesom, i osim davanja službenog mišljenja o tehničkim karakteristikama više nije onaj koji odlučuje. Sada je premijer (sa svojim užim krugom) potpuno preuzeo nabavku, i želi ju iskoristiti da produbi odnose Hrvatske i Francuske, zemlje koju već dulje vrijeme i on i njegov uži krug otvoreno simpatiziraju. Na njihovu sreću, u Francuskoj im se poklopilo to što je Macronova administracija veoma angažirana u širenju vlastitog vojno-političkog utjecaja i tržišta za svoju vojnu industriju, i stoga je zainteresirana kroz ovakav posao vezati uza sebe Hrvatsku (i tako ju približiti EU-u i odmaknuti od SAD-a – sve otvoreno postavljeni ciljevi Macronove Francuske).

Načelno, to nije loše, ali sudeći po povijesti vojnih nabavki u Hrvatskoj, takav politički fokus na tender lako može završiti samo trošenjem novaca na kupnju aviona, bez mnogo potrebnijeg kasnijeg uvećanja proračuna HRZ-a u svrhu integriranja tih aviona u sustav OSRH, i njihove potpune (ili barem većinske) eksploatacije. S obzirom na lakoću kojom se je vojni proračun svakom prilikom sakatio (i rijetko od toga oporavljao), i s obzirom na općenitu sklonost političara da „zaborave“ na probleme kada više nisu u žiži javnosti, šanse za to da država i njeno vodstvo budu voljni kontinuirano ulagati značajno veći iznos u tekuće funkcioniranje HRZ-a ne djeluju obećavajuće. A bez dostatne količine novca za primamljivanje novih pilota i tehničara, i bez dostatne količine novca za financiranje mnogo češće, skuplje i intenzivnije obuke pilota (koja je izgleda potrebna za usvajanje brojnih sposobnosti tog aviona), Rafale se vrlo lako može pokazati omčom oko vrata za HRZ, koji će na kraju svoje eksploatacije ubiti nadzvučnu vojnu avijaciju u Hrvatskoj. U kontekstu nesigurnosti budućeg financiranja ratnog zrakoplovstva, Rafale se vrlo brzo iz teoretski najbolje opcije pretvara u praktički najgoru, kao avion koji od svih ponuđenih zahtjeva najviše trajnog angažmana (znači novaca).

Na kraju, treba reći i da Rafale otvara mnoge, mnoge mogućnosti HRZ-u, ukoliko će ga država biti voljna dostatno financirati. Njegovim usvajanjem i Hrvatska zaista uskrisila vlastitu borbenu avijaciju, i uvela svoje oružane snage u jednu novu sferu kompetentnosti. Prilika koju taj zrakoplov pruža je tu. Jedino ostaje pitanje hoće li Hrvatska to iskoristiti.

Odgovori
B

jednom rijecju, NECE

G

Hrvatska će odabrati Rafal, iz sledećih razloga:
1. Najvažniji razlog je – to je moj omiljeni avion! Kad već neće Srbija da ga uzme, da makar mogu da odem do suseda i da ga vidim uživo.
2. Da Tangi i Laverdir još uvek lete, oni bi leteli na Rafalu – pametnome dosta (doduše dugo nisam čuo ništa o njima dvojci, možda i lete)
3. Na kraju, svi znamo da je najbitnije da avion koji će leteti dugo iznad mora, mora imati dva motora (šta znaju Grci), tako da u stvari jedini Rafal ispunjava zahteve.

Sa druge strane, pošto se dele kalendari Gripena, a ne Rafala, evo zašto će Srbija odabrati Gripen kao svoj sledeći avion:
1. Zato što ja tako kažem i možete mi verovati.
2. Sviđa mi se kao avion (ne kao Rafal, ali ne izgleda loše)
3. Zato što je za Srbiju ključno da uzme avion koji je u startu predviđen da može da sleće na putnu infrastrukturu (to što po našim putevima i terenci jedva mogu da idu, to zanemarite).

Pozdrav :)

Odgovori
S

Ako budu kupovali avion uopšte onad će to verovatno biti F16.
Mada ja mislim pošto se uzima samo mali broj aviona da je sve jedno koji će biti uzet jer sa tako malim brojem nije moguće ništa osim patroliranja svojim nebom.
Tako da bi im ja preporučio da uzmu onaj koji je najjeftiniji za eksplataciju i nabavu što bi trebalo da bude Gripen, osim ako se ne predomisle i formiraju avijaciju od min. 60-tak aviona sa kojima bi onda mogli da pokazuju i pretenzije i van svojih granica!
Pozz!

Odgovori
J

Jedan Rafale ima borvenu vrijednost ko pla eskadrile orlova pa se misli. Mislim d ami sa svim nasim orlovima, 29tkama, galebovima, ne mozemo parirat tih 12 rafala, kako u vv, domeni, tako i u vz, izvidjanju, el ratovanju, tankanju u zraku itd

L

Nozef@
Orao i Galeb nisu ista kategorija aviona kao Rafale. Nije im ista namjena.

G

Ni jedan,nemaju oni novaca za ove igračke!

Odgovori
T

jednostavno Rafale f3r.Odluka je donesena ceka se objava.Financirat ce se preko eu obrambenog fonda.Pozdrav skepticima i svim dušebrižnicima iz susjedstva..

Odgovori
K

Ne moze se nabavka vojnih aviona za nacionalno zrakoplovstvo jedne clanice financirati zajednickim sredstvima fonda koji je ionako osnovan za nesto a sasvim drugo.

B

Bez komentara

Odgovori
Y

Makar da bi demonstrirali državnost u punom obimu, na višem nivou od Bugara i Rumuna – izabraće ono što su i hteli na početku – Gripen!

Odgovori

Naša sudbina i budućnost je Europa. Ne znam što će se odabrati, ali ja zbog navedenog želim da to bude Rafale.

Odgovori
T

Rafal je najbolji izbor, mada mi Srbi se molimo da izbor ne bude nista jace od Gripena :D, jer u suprotno Tesko da mozemo parirati Rafalu, mozda da kupimo kineski J-20.

Odgovori
m

S obzirom na situaciju u Hrvatskoj mislim da nece biti nijedan,zivi bili pa videli…Ako slucajno i bude,to moze biti samo Gripen ako gledamo tehnicko ekonomske razloge,sve ostalo je preskupo i samim tim neucinkovito.I Srbija je mogla finansijski da kupi novu eskadrilu,samo posle toga bi mogla da se pozdravi sa modernizacijom ostalih rodova vojske,a pre svega kopnene koja je i najbitnija za male drzave.To je isto kad siromahu neko uvali nov majbah od 5000 kubika koji mora da registruje,odrzava a pritom niti ima garazu za njega a jos uz to ne zna ni da ga vozi kako treba jer je ceo zivot imao neku kantu koja ne ide preko 100 na sat.Nije isto imati Rafal ili F16 u rukama francuske ili americke vojske ili neke male zemlje koja ima nekoliko migova 21 na izdisaju.Mora se ovako nestrucno objasniti jer neki ljudi prosto nisu realni i misle da te avione treba samo nabaviti a ostalo ce doci samo po sebi.Nece.

Odgovori
I

Čini se na kraju ni jedan, posle svega što ih je snašlo od zemljotresa do korone, biće pravo čudo ako budu uspeli da ostvare svoj san o višenamenskom avionu….

S

JAS-39 Gripen
Zato sto se uz vazduhoplove nudi i industrijska saradnja, potom razvijanje remontnih kapaciteta i mogucnost da se otvore nova radna mesta i obucava ljudstvo.

Odgovori
M

Ja jako jako ŽELIM ovaj kalendar. Zamolio bih T6 portal i kompaniju SAAB da imaju to u vidu.

Svečano se obavezujem da ću ako dobijem kalendar, na sve načine lobirati da Gripen bude izabran sada u Hrvatskoj, pa i u Srbiji kada dođe vreme za nabavku sledećeg aviona (one 29-ke neće dugo trajati).

Do maksimuma ću iskoristiti sav svoj uticaj da pomognem SAAB-u da proda što više aviona, na što više tržišta. U svakoj kafanskoj brbljaonici u kojoj se zateknem, okretaću temu u korist Gripena. Na svakom aero i bilo kom drugom internet portalu, plasiraću priče o superiornosti Gripena. Koristiću priliku da pomenem Gripen u svakoj off-topic i on-topic temi i prilici gde god da se pojavim. Ženi, roditeljima, tašti, deci, svima koji moraju (i onima koji mogu) da me slušaju ću isprati mozak hvalospevima o Gripenu.

Svaki put kada odem na neku plažu bilo gde u zemlji i svetu, napisaću u pesku Gripen by SAAB.

Gde god se zateknem, koliko god budem mogao, hvaliću Gripen kao najbolji borbeni avion današnjice za male i siromašne zemlje. A zašto da ne, i za bogatije.

…što inače zaista i mislim (to, najbolji za male zemlje). Mali broj bilo kojih aviona u našim državama ne može ništa promeniti u nedaj-bože-daleko-bilo-situaciji. Zato je dobro da što više zemalja uzme SAAB, da Šveđani imaju razlog i motiv da ulažu u dalji razvoj i proizvodnju borbenih aviona, da jednog dana bude neki Gripen v2. Što više uspešnih proizvođača, to bolja konkurencija na tom tržištu.

Odgovori
m

Odma’ da se zna da ja nikad nisam pljuvao Grippena !!! :-D

Ehhhm… navigacijom trošenja budžetskih srtedstava se takođe nisam bavio niti crtanjem krugova koji simbolizuju domet meni omiljenih ruskih PVO sistema…. ALI.. odličan sam u predviđanjima ponašanja na osnovu prethodnih iskustava , dakle analizi podataka što bi se danas reklo.
Proizvod jedne moje takve analize je da momčad gotovo sigurno uzimaju F16 block najnoviji a deriviran je (potpuno namerno) iz jedne jedine (i za svaku analizu nedovoljne) činjenice čiju su istinitost a bogami i svrsishodnost nebrojano puta pokazali i dokazali a to je „Noge se ljube najvećima i najjačima“. Lako će se naći već neko omalovažavajuće obrazloženje da se poturi javnosti ako se potroši koji Kunić više.Cilj je uvek opravdao sredstvo, a znamo da je društvo najvećih apsolutni prioritet , da se sada ne vraćamo na neke historijske momente.
Srećna vam nabava komšije.

Odgovori
D

F 16, svi znamo i kako i zašto.

Odgovori
G

Izabraće Rafal.
Zato da bi se osvetili Slovencima, jer su oni u doba SFRJ montirali i Citroen i Reno. Samo da se na kraju ne ispostavi da je i Rafal iz CIMOS-a… 🥳

Odgovori
S

Pa Amerikanci iako bi francuzI bili. bolje rjejesenje
Zbog oblika RH I ogromne povrsine mora.

Odgovori
T

Dva clana povjerenstva koje odlucuje o kupnji su i francuski drzavljani..

Odgovori
v

чији преставници буду дали највећу провизију. одатле ваше питање није фер, како ја да знам ко ће највише да одреши кесу. шалу на страну, мислим да ће и овај тендер да оде у ,,поништене“… а следеће године највероватније ф16 да се још мало увуку америма, као за оне кајове, бредлије или који год ђаво да су већ купили, а све су узели америчко… а овде сви купују срцем, не мозгом, тако да моје паре иду на ф16

Odgovori
С

Рафал, ушла им је вода у уши, није више битно ни колико кошта само да је напредно и савремено. Да ли им реално треба такав авион и да спискају толике паре, по мом скромном мишљењу, не!

Odgovori
P

Ako budu dobri ove godine, možda im Deda Mraz nešto i donese🎅
Iz velike ljubavi ka Izraelu se prešlo na veliku ljubav ka Francuskoj a svetom vlada korist (a još neko vreme i covid).
Samo da se saga o nabavci VBA 2.0 više završi…
🍻

Odgovori
K

Svecano obecajem da cu, ukoliko dobijem Gripenov kalendar, temeljito objasniti svojoj blizoj i siroj rodbini zasto bi Vlada RH trebala odabrati Gripen.

Odgovori
D

Ma Rafale, jeftinija ponuda, a i treba vratiti pare dobivene od EU :)

d

Uzece F16 , dal polovne ili nove sve jedno… politika, a i zbog ostalih kupovina i donacija iz SAD

Odgovori
P

Leteće na metli, onoj gradinarskoj, da nastave tradiciju svojih predaka, sa malim pogonom izmedju nogu, voleli bi oni F35 al ga priuštiti ne mogu. Dosta je bilo mufte davanja, proslo je vreme izmotavanja. Kako kaze ujka, tako bice, jer je ujnina ćerka uveliko kod ujke, tamo se skoluje. Malo sarkazma i ironije, meni kalendar ne treba, imam ih vec 5, neka odu u beli svet.

Odgovori
B

Da se ne lazemo puno.
Hrvatska nece nabaviti nista.

Uostalom, zasto i bi?
Drzavi koja iz jedne bocice cjepiva izvuce 7 doza umjesto 5, a ugovorila je nabavu po dozi, i jos o tome obavjesti dobavljaca.

Takvoj drzavi avioni nisu potrebni.

Odgovori
m

hahaha dobar.
ja se, pak, bojim da će hr politika itekako odabrati najskuplji projekt koji može, i da će u toku nabave to još višestruko poskupiti.
Bez obzira na gospodarsku situaciju.
Sve to na kredit koji ćemo mi plaćati. A ti avioni će HRZu biti konačna omca oko vrata.

S

Ovo je najinteligentniji komentar ovdije, iako aurora ne volim VS avionske tehnologije.

S

Disklejmer, ne treba mi Gripen kalendar, ali iz nekog mog malog mazohizma volim da komentarisem ovakve teme i raspravljam se sa ljudima koje ne poznajem iz zaista meni stranih razloga pa cu iskoristiti i ovu priliku.

Elem, Gripen je najbolje resenje za HR jer je njihova drzava u odlicnim odnosima sa svim kljucnim dobavljacima za taj proizvod i odlicno odgovara konf. HR, ali sigurno nece biti izabran. Da citiram jednog analitiara: „Svedska je tokom domovinskog rata odbila remontovati rakete RBS-15 i time se stavila na stranu velikosrpske agresije“

‘Ajde sto remontujes rakete kada je rat vec poceo, nego sto im je skandalozno da vojno-neutralna Svedska zeli ostati vojno-neutralna u politicki nedefinisanom konfliktu gde u tom trenutku jos ni UN nisu odluce sta treba raditi? Pritom to sto ne zele da se mesaju automatski znaci da su deo „velikosrpske agresije“….znaci mi, Svedjani i 95% sveta sirimo kolonije po svetu. Tako debilno misljenje ima veliki procenat ljudi koji se bave vojnim temama u HR.

Na svoje dojucerasnje „velike prijatelje“ izraelce su ljuti, jer toboze Jevreji su duzni proveriti kakvim dozvolama i pravilima podleze HR pri nabavci aviona, tako da od Baraka nista.

Sad imaju nove „velike prijatelje“ Francuze(iako su nam pomagali 90ih obavestajno, ali to je druga prica). Verovatno ce biti Rafal jer je zvucno, mnogo u teoriji moze, a to sto HRZ ne moze da se opruzi ni osnovne potrebe da pokrpi, to nema veze. Sutinski bitno je biti „bolji od Srba“ iako sve da kupimo 5 eskadrila F-15 ili SU-35, ne predstavljamo nikakvu pretnju jer bi nas na bilo kakvo ugrozavanje NATO zgazio i iskoristio kao primer „sta se desava kada se kacite sa NATO, ah jel vidis bajo moj kako smo jaki“, a pride Srbiju Hrvatska ne interesuje, nije je interesovala ni 90ih nasuprot popularnom misljenju.

F-16V iako politicki najbolja opcija(a mozda i tehnicki), mislim da pored Rafala nece biti izabran, iako bi opravdao onolike donacije SAD i otvorio put novim, a i potpuno je nov, troskovi su predvidivi, o tehnologiji da ne pricam.

Samo pitanje je pored Korona krize, pada BDPa i nekoliko zemljotresa da li ce se vlast uopste odluciti za takav potez?

Odgovori
С

Odlična analiza!

M

Nekad ste i bili OBJEKTIVNI,no izgleda da je apračok preuzeo i vas,zato zbogom i unsuscribe!

Odgovori
v

Mislim da će se odlučiti za F-16, sad koja će varijanta da bude ko zna, nekako mi se čini da za nove pored svih nedaća koje su nas snašle nemamo para. Gripen je o.k. avion ali Švedska nije članica NATO, tako da mislim da ta kombinacija otpada, zbog teoretske mogućnosti da zbog svoje neutralnosti u budućnosti iz nekog razloga odbije da isporuči dijelove ili naoružanje. U korist F-16 ide i činjenica da se iz SAD-a može računati na razne donacije u opremi i naoružanju za F-16. Osim toga radi se o jednom od najmasovnije proizvedenih aviona (preko 4000 primjeraka) tako da nabavka dijelova i opreme, bilo novih ili rabljenih ne bi trebao biti nikakav logistički problem.

Odgovori
M

Uzet cemo Gripen da dobijemo kalendare ha,ha

Odgovori
D

Moje misljenje je da ce izabrati F 16

Odgovori
D

Vojni vrh bi ipak da to bude Rafal, ali zna se da na kraju politika odlucuje. Politika kaze da ce na kraju biti F-16 iz USA.

Odgovori
S

Uzet ce Dassault Rafale f3R,najvise iz razloga jer je europa hrvatskoj dodijelila puno milijardi iz fonda za pomoc zbog corona krize,a ovo je neki nacin da im se vrati nazad,premijer je njihov covijek i zna se da je njegova zadnja,te bi se s tom nabavkom hrvatska jos vise integrirala u europski obrambeni mehanizam.Sta se tice tehnicke usporedbe s ostalim avionima mislim da je superioran te u rangu sa block 70 ako ne i bolji,al mislim da se tehnicki aspekt nece previse uzimati u obzir sto se i vidi po tome koliko je malo pilota bilo u povjerenstvu za nabavu te da se njih puno ne pita,iako ne sumnjan da ce imat ista protiv bilo kojeg odabira.

Odgovori
A

Rafale. Ali polovne, pa ce morati prvo na procenu da se obracuna carina, a posle na servis da se promene kajsevi ako ih ima. Piloti idu na obuku u Mali, jeftinije je, a obuka se prolazi jako brzo.

Odgovori
D

Odluka o novom avionu kao sto svi znamo bice doneta sa dalekosleznim posledicama i po prodavca i kupca, ali kako se cini nece samo Zagreb imati poslednju rec

Odgovori
l

zanimljivo pitanje a u isto vreme sladokusno da se odgovori kad moze i da se lupa ali zvanicno, pa da krenemo:
Moje licno misljenje je da bi ovde na prostoru balkana trebalo da sto se vazdusnokomicnih snaga republika ili drzava (kako kome volja a i da ne uvredim) trebalo bi da bude sledece, ili da napisemo kako jeste prvo
Slovenija brani prostor pozivom na broj koji dobiju od prijatelja nije licemerstvo s obzirom koliko se to placa, kao i makedonija osim ako nebo ne cuvaju sa Su-25 (mada mislim da nije operativan zbog resursa) sto se crnogoraca tice isto sem ako nemaju neki avion koji moze da nosi nesto od raketa, bosnu kao protektorat cuvaju zdruzene snage nato pakta.
Sto se Hrvatske tice tu je dika i ponos vise se nezna odakle su letelice izvorno potekle s tim da je zdelano v SSSR (mada je to danas ogroman pojam i moralo bi da se vidi odakle je koji deo drzavnog porekla) Mig-21 Bis, i Srbija sa Mig-29 nemam pojma ko sam a tek nemam ko cu biti modernizacije mada se suska da nam stizu jos 4 ptice od belorusa a kace neznamo a Djekna je jos ziva.
Malo je falilo da zaboravim o cemu je trebalo da pisem u opste ali dobro je setio sam se na vreme:
Zbog svega sto se desava na prostoru komandne odgovornsti bivse RV I PVO SFRJ a po uredbi SSNO br 132145 trebalo bi doneti predlog da nam nebo ko i do sada cuvaju ptice orlovi sokolovi jastrebovi kosovi i ostali nebeski predatori mada mogu i ovi sos zemlju malo da prave bele tragova ako zatreba.
Logicno resenje za svu ovu zavrzlamu bi bilo ujedinjenje zemalja sa prostora odbrane podeljenog neba bivse nam zemlje na jedan tip aviona gde bi svaka zemlja izdvajala budzet za odrzavanje aviona i platu pilota i osoblja shodno nebu koje ima ovako je sve to mnogo skuplje a mozda i nije.
LOgicno resenje za sve nas bi bio L-19 kojeg je trebalo da proizvodi UTVA u saradnji sa SOKO mostar fabrikom ili obrnuto pa kako se dogovore samo nek nesto pocnu da prave. gde bi svi delovi bili ili iz uvoza ili da i mi nesto pravimo tako bi imali diku i ponos iz inostranstva ali nasih ruku delo.
Jedno 30 komada da napravimo za nas da nas cuvaju, ali prvo da izvezemo jedno 100 do 200 komada sirotinji svetskoj po velikim cenama da bi nas nasi komadi izasli dzaba.
Najveci problem bi ovde bilo smisljanje amblema zajednickog nam puka a o eskadrilama da i nepricamo mislim da bi najbolje bilo da avioni nose imena reka koje proticu kroz bivsu nam zemlju, toga valjda imamo dovoljno, mada mogu i planine.
I sad kad nas mucki neprijatelj napadne da imamo cime da se branimo.
Ja ovde vise nista ne bi dodavao mislim da je dovoljno, a slobodan sam za svaku vrstu komentara i stavicemo na glasanje svaki predlog ma koliko normalan bio ajd pozdrav i mirno nebo

Odgovori
P

Svakako ce da uzmu ono sto ima Amerikanci kazu tako da dzaba mi pricamo sta ce oni da uzmu tj sta bi zeleli da uzmu.Posto sam dao tacan odgovor kalendar ide meni .Jupiiii.Adresu na koji cete poslati kalendar dacu u mejlu.Veliko hvala T6.

Odgovori
D

Mig35 !

n

Izraelski polovni F-16.
Zasto?
Zbog, cene, zbog politike (USA) i naravno zato sto $$$ razmenili ruke jos prilikom prvog tendera

Odgovori
L

I srcem i razumom sam za Gripen. Mališa, povoljan za kupiti, održavanje i potentan poleteti i sleteti gde god. Odličan domet, nosi više sredstava na podvesnim tačkama od MiG-29, a to što je jednomotorac, pa, bože moj, dojedriće do kopna i sleteti na njivu.

Imaju i Šveđani i mora i obale, više no Hrvatska, koliko puta su ronili avionom? Mhmm?

Gripen, ako budu pametni, mogli bi uzeti 50% više letelica no Rafala/F-16

Odgovori
m

Bit će to Rafale.
Čisto da u Srbiji popizde.
A i da onom beduinu napokon stane kost u grlu.

Odgovori
B

Vidim ja kako ti bas i ne razumjes procitano.

A kost u grlu……to ce upravo biti Rafale u grlu cijelog obrambrnog sustava.

m

A sto bi u Srbiji popizdeli,malo bolje obavesteni znaju da ce sa Rafalima hrvatska vojska biti samo slabija ukupno gledano…Nece moci iskoristiti njihov potencijal ni izbliza a finansijski toliko opterecuje budzet da ostatak vojske ima da gleda u nebo kad ce sta da dobije.Uz sve to Hrvatska je clanica NATO i nikakav oruzani sukob joj ne preti ukoliko se sama ne upusti u neku bespotrebnu avanturu,naravno to moze biti i na nagovor spolja.Srbija, iako u Hrvatskoj mnogi tako ne misle,nije nikakva vojna pretnja jer bi svaka akcija protiv RH bila samoubistvo zbog hrvatskog clanstva u NATO,a objektivno niko ozbiljan u Srbiji i ne razmislja o tome.Teoretski,sukob jedino moze da bude oko Republike Srpske,ali mislim da Hrvatska nema motiva za tako sto,prvo jer im treba srpska podrska u BiH zbog njihovog katastrofalnog statusa,a drugo s kim bi naselili teritoriju RS kad su opustela i mnoga mesta po Hrvatskoj.To bi samo islo na vodenicu Bosnjaka a ni to ne moze biti interes RH na koncu svega.Uz to,Srbija sigurno ne bi sedela skrstenih ruku i gledala kako se proterava 1200000 njihovih sunarodnika tek tako.(kao sto je sedela 95.)Veca pretnja po Hrvatsku mogu biti Madjarska i Italija ali i to je malo verovatno.Naravno tu je medjunarodni faktor koji sve to moze promeniti.

S

Rafale.
Razlog: zato sto je to po meni najbolji avion i ako su hrvati pametni to ce izabrati :-) Ne treba mi kalendar sa gripenom(papirnim avionom)

Odgovori
N

Rafal-Plenkovic je EU covjek i dobili smo 24 miljarde.Steta od potresa ce se sanirati od EU fondova a avioni se plaćaju na rate.

Odgovori
И

Хрвати немају пара, купиће Ф16 из Израела, платиће ремонт и модернизацију.

Odgovori
A

Hrvati nece moci da kupe kvalitetan avion zbog tankog budžeta i političkih pritisaka. Siguran sam da bi najviše voleli da kupe SU-57, ma da ne smeju o tome da pričaju, ali to im Rusi nikad ne bi ni prodali…Od onoga što je u ponudi, sugurno je najbolji Rafal, ali ni to nece moci da kupe jer ih ni Francuzi nemaju dovoljno. Dobra opcija je i Gripen… Na kraju – ameri ce im uvaliti F-16 u lošem stanju…Ukazalo mi se…

Odgovori
N

Ne znam sta ce Hrvatska kupiti, ali bih želeo da Srbija nabavi kombinaciju Boeing T-7 Red Hawk i Gripen JAS 39E/F. Eto jedne moje novogodisnje zelje, a druga je Gripen kalendar.

Odgovori
M

f 16v ili eventualno Rafal isključivo iz političkih razloga. Kad bi uzimali u obzir stvarne potrebe, budžet i off set programe koje bi mogli da dobiju, bolje bi im bilo da uzmu JAS 39 Gripen ili KAI T 50 Golden Eagle. I jedan i drugi imaju odličan odnos cena-kvalitet.

Odgovori
K

Rafale – ljudi koji odlučuju o nabavi su briselski karijeristi koji neće rezati granu na kojoj sjede. Odabir Rafalea znači nagrada za lojalnost, udobne fotelje i lagodan život za 3-4.000 probranih ljudi. Odabir F-16V znači podršku u slučaju sukoba pa bili mi u pravu ili ne. Bliže sam misli da će prvo misliti na osobne interese a ne nacionalne i stoga dolazi Rafale.

Odgovori
M

F-16; nije džabe Pompeo dolazio nedavno u RH, uz to su još dovukli i simulator plus ukidaju nam vize, a i dvostruko oporezivanje bi trebalo uskoro postati povijest

Odgovori
Z

F-16,naravno-kakva cena,ko pita strucnjake-nabavka aviona je UVEK i 100% politicka odluka.

Odgovori
L

Danas sam gledao na YT kako švedski piloti upoznaju svoje USAF kolege s Gripenom.

Amerikancima su oči sijale kao maloj deci dok otvaraju paketiće ispod jelke.

Predivna, moćna ptica. Baš bih voleo da bude svakodnevni prizor nad nebom susedne Hrvatske!

Odgovori
B

Uzece, koji ce uzeti. A nije to najbitnije. Bitno je da ce doci tek za koju godinu. I da se opredle za Rafal, cekace dok se ti avioni remontuju, pa tek modernizuju, a pitanje je da li ce uopste imati i aesa radar. Za F16 novi bi se tek nacekali bar 5 godina do do dolaska prvih. aviona. Za polovne F16 sigurno nece. A Gripene bi mozda dobili najpre. Ali poenta je da oni vec sada nemaju nacemu da lete. Sve manje imaju pilota, a ove sto imaju, neki ce otici u penziju. A poznato je da se pilot ne pravi za par meseci. Da bi pilot mogao da iskoristi pun potencijal aviona, potrebno je mnogo godina i veliki broj sati leta. Koliko ce sadasnjih pilota to docekati. Aopet toliko ce potrositi para, i to nekiloko godina unapred, da nece imati za ostale grane armije. Imati avione, a nemati transportnu avijaciju, jurisne helikoptere, pa uz to i kada im istekne resurs na MI17, ostace na 4 UH60 koji ce tek doci,a koji mogu prevesti vojnika manje od 2 MI171, i uz to nemati nikakvu pvo, ne znaci nista.
Rezime. Spiskati sve na avione, da bi ostali trpeli, nije bas pametno. Imace avione, ali bez dovoljno iskusnih pilota, i to je to.

Odgovori
B

ne bi me iznenadilo da Mig 21 opet nekako pobedi…Balkan je to….

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend