Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025
MUP Republike Srpske predstavio helikoptere Ansat
Jedan od dva helikoptera MUP-a RS ima registraciju E7-MUP i opremljen je medicinskim modulom. Drugi ima 7 sedišta i registraciju E7-SAJ. Treći helikopter biće isporučen u januaru 2022. / Foto: MUP Republike Srpske

MUP Republike Srpske predstavio helikoptere Ansat

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske predstavilo je u petak 15. oktobra, u Centru za obuku u Zalužanima dva helikoptera tipa Ansat koji su dodeljeni Helikopterskoj jedinici Specijalne antiterorističke jedinice Republike Srpske, saopšteno je iz MUP-a Republike Srpske. Ministar unutrašnjih poslova RS Dragan Lukač tom prilikom je podsetio da su ova dva helikoptera ranije isporučena MUP-u Srpske u skladu sa ugovorom koji MUP ima sa Ruskom Federacijom, a da treći helikopter treba da bude isporučen u januaru sledeće godine.

Kako je navedeno, od isporuke do danas, organizovani su trenažni letovi, provere, obuka pilota i tehničara, kao i registracija, tako da su oni sada zvanično spremni za upotrebu. Jedan helikopter poseduje medicinski modul i ima mogućnost transporta povređenih ili bolesnih lica, odnosno lica u nepristupačnim područjima kojima je to potrebno ili iz drugih bolnica gde su potrebne hitne intervencije, što će pomoći svim građanima Republike Srpske i BiH.

Lokalni mediji na događaju istakli su da su sva tri helikoptera zajedno sa opremom i obukom plaćena 26,5 miliona evra.

Očekuje se isporuka protivpožarne opreme koju će imati drugi helikopter / Foto: MUP Republike Srpske

Ministar Lukač je izjavio da se još uvek očekuje isporuka opreme za drugi helikopter koja je potrebna za podvesni teret, odnosno za gašenje požara, pa će pripadnici MUP-a Srpske imati mogućnost da koriste ove helikoptere i za protivpožarnu borbu. Lukač je zaključio da, obzirom da je Helikopterska jedinica u sastavu Specijalne antiterorističke jedinice MUP-a RS, ova jedinica postaje jedna od najoperativnijih jedinica u regionu i da je to svakako u interesu bezbednosti u Republici Srpskoj. Jedinici je ovim putem omogućeno da interveniše u kratko vreme u bilo kojem kraju Republike Srpske gde se ukaže potreba da se pomogne građanima, spreči eskalacija ili narušavanje javnog reda i mira ili eventualno spreči teroristički akt.

Za Ansat je navedeno da je napravljen po svim standardima civilnog vazduhoplovstva, da je njegova nosivost jedna tona, bez obzira da li je unutrašnji ili spoljašnji teret, da će imati vedro, što će omogućiti gašenje požara. Helikopter takođe poseduje bočnu dizalicu za spasavanje ili izvlačenje povređenih, sa 275 kg nosivosti, može imati i do sedam putničkih sedišta. Letelica ima maksimalnu brzinu do 275 km/h, a dolet je 500 km.

Izgled kokpita helikoptera Ansat MUP-a RS / Foto: MUP Republike Srpske

Referent za vazdušni saobraćaj dr Nikola Bojić je ovom prilikom izjavio da je u sklopu pružanja pomoći povređenima i obolelima na teritoriji Republike Srpske, pa i BiH, pojava helikoptera Ansat u sklopu policijskih snaga Srpske, predstavlja veliku stvar. On je istakao da sam helikopter, s obzirom na teritoriju RS koja je dosta razuđena i nepristupačna, predstavlja ogromnu olakšicu i ogromnu nadu za sve one koji konačnu pomoć trebaju da dobiju na Univerzitetsko kliničkom centru Republike Srpske.

Dr Bojić je takođe rekao da je već krenula i edukacija kadra i osoblja za tu vrstu transporta i to u skladu sa pravilima Evropske unije. To znači da se pacijentima prva pomoć pruža u bolnicama, a da se zatim upućuje poziv na koji se formira tim u sastavu pilota i medicinskog osoblja.

On je dodao da se do sada ta vrsta medicinskog transporta vršila u sklopu Helikopterskog servisa Republike Srpske i ekipe medicinskih stručnjaka iz kliničkog centra. Međutim nabavka helikoptera u okviru MUP-a predstavlja veliku olakšicu i pomoć ne samo za Klinički centar i bolnice u okruženju, već i za sve ljude koji imaju potrebu za tim transportom.

Prilog televizije ATV:

 

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dr

Reporterka iz videa:
„… koristit će se za sprečavanje prirodnih nepogoda…“

Jedno je misliti, a drugo izreći. Sad heli ima novu sposobnost, jedinu takvu na svijetu.

Odgovori
le

Pre neki dan ga prvi put vidjeh iako je odavno tu.

Odgovori
ma

Šta nije već sa ansatom vožena trudnica u bolnicu u Zagreb prije par dana? Činilo mi se da sam ga vidio na nekim vijestima.

Odgovori
А

Није Ансат, то је био Италијан

le

Imaju istu šemu bojenja. Ansat se zna prepoznati po specifičnom repu i malo drukčijem zvuku (dva motora).

jo

Za taj novac koliko su dali na ove helikoptere su mogli lagano uzeti dva H145, koji su svakako kvalitetnije i logicnije resenje.

No u tom slucaju se ne bi Dodik i ekipa ugradili u dil u toj meri u kojoj su (da se ne lazemo) ovde.

Odgovori
St

Mislis da se lokalne ekipe ugradjuju samo kad se kupuje ruska tehnika, a ne i zapadna?

Г

На страну уграђивање. Додику Запад не треба као нама. Он њима не мора да се шлихта. Са друге стране овим јача везе с Русијом.

jo

@ Stojko

Naravno da ne, ugradjuju se oni svakako.
Pogotovo ovi nasi.

No u tom slucaju bi se dobio daleko kvalitetniji helikopter za namenu koja im je potrebna.

Mi

Mislim da ju je prevozio AW139 a ne Ansat

Odgovori
Ol

Neće biti tako. U pitanju je AW119 Koala, a ne AW139.

no

52 miliona, ponosna cijena.
Pitam se koliko bi bio H135 u slicnoj konfiguraciji?

Odgovori
Mi

„..sva tri helikoptera zajedno sa opremom i obukom plaćena 26,5 miliona evra.“

В

@Miloš77
„Nomen“ је прерачунао (не баш најпрецизније) цијену у конвертибилне марке (КМ).

Mi

Lep helikopter.

Odgovori
Va

Mora da se plati reket rujama ako oš da budu za tebe (rs). Ansat niko neće da uzme od ozbiljnih država.kad bude kvar ima da se šlogiraju od logistike, pre će na buvlju pijacu da nađu delove nego šta dođu iz nedođije

Odgovori
LS

Управо си погодио разлог зашто је битно да је хеликоптер Руски. То што ти говориш десило би се са Еирбас-ом јер Република Српска нема политичке односе правилно успостављене са Немцима и то што ти причаш важи за Х145. Са овим хеликоптером политика и струка су на истој страни.
Све честитке руководству Српске на одличној одлуци. Сада да још једном покажемо заосталом делу БиХ како се врше хеликоптерске операције.

Gu

Najbolji mogući izbor.Nema bolje tehnike na planeti od Ruske🇷🇺💪.

Odgovori
Sa

I sta rece, kako te sluzi Lada?

Dr

@Sasha

Poredis automobilsku industriju po kojoj Rusi nikad nisu bili poznati, sa vojnom industrijom u kojoj su uvek bili u svetskom vrhu. Usput, Ladom ces zimi izaci tamo gde sa meckom ili bmw-om mozes samo da sanjas da izadjes. Naravno to ne znaci da je Lada bolja od Mercedesa samo hocu da ti kazem da su Sovjeti pravili automobile za potrebe njihovog podneblja, njima Ferari u to vreme tamo negde u Sibiru na -40 nije vredeo nista.

Gu

Sasha

Fenomenalno,ništa sa trulog i raspalog zapada nije joj ni do pragova🇷🇺💪.

iv

Ovako sa slika cini se da su rusi ponapredovali u zavrsnoj obradi, jel neko video uzivo?
Citajuci po forumima izjave nekih upucenih ljudi reklamni materijal i stvarne mogucnosti danasnjih letelica mogu dobrano da se razlikuju, cene zavise od mnogih faktora od kojih neki nisu ekonomski. Bice interesantno cuti posle nekog vremena sta ce korisnici iz RS da komentarisu(ili se makar nadam da ce neki pilot il mehanicar da se pojavi na nekom forumu i prenese svoje iskustvo)
Estecki lep helikopter osim repnog rotora koji je kao naknadno nakalemljen i nekako neproporcijalan ali to je vec MOJE Estecko misljenje.(naglasavam da nebi komentatori odmah skocili kako to nema veze sa letnim sposobnostima)

Odgovori
le

Pričao sam s pilotom iz videa, sve riječi hvale ima za mašinu

Ni

Letac znas onu
svaki cigo svog konja hvali…nema veze kakav je

le

Neko ko se zove Niko, evo mogu ja reću da se sviđa meni ali onda ćeš reći da ja nemam iskustva sa tom letjelicom i li ćemo zaključiti da je pilot pristrasan a ja neznalica pa je automatski helikopter loš? A šta ćemo onda sa drugim helikopterima, opet moramo pitati ljude koji ih koriste (pristrasni) ili one koje ih gledaju (neznalice)…?
Evo da pitam Vas: Kakav je?

iv

Sad sam pogledao video ponovo i zaista mislim da ne izgleda lose ( a ja uistinu nisam ljubitelj ruske opreme i dizajna) Ako nesto izgleda dobro meni je znak da je proizvodjac ulozio znatnu energiju u taj proizvod a i da dodamo Dasoove reci da sve sto je lep, lepo i leti.
Po meni RS pomalo probija led sa ovim helikoptereom jer van Rusije i nisu u velikoj upotrebi tako da moze da se desi da ce biti logistickih problema oko odrzavanja. EC145 je ipak druga klasa, verovatno bolji ali i skuplji . U svakom slucaju bice veoma zanimljivo gledati kako ce se ponasati i upotrebi na duze staze. Nisu svi piloti isti , ako je covek prije toga imao iskustvo i sa bellovima i sa gazelama i ruskim helikopterima, pa ima referencu za uporedjivanje, to dodaje na tezini njegovih reci.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor