BEG airport status
Komisija u BiH završila prvu fazu istrage pada srpskog Pajpera, CINS objavio nešto Prve komunikacije bosanskih i srpskih tela nadležnih za istraživanje nesreće ne ulivaju poverenje

Komisija u BiH završila prvu fazu istrage pada srpskog Pajpera, CINS objavio nešto

Kako je 8. januara saopštilo Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, komisija koja se bavi istragom udesa srpskog aviona YU-DCX okončala je „prvu fazu istrage, odnosno prikupljanje činjenica o nesreći“.

– Prema planu rada, komisija je prikupila sve činjenice o okolnostima nastanka nesreće u kojoj su smrtno stradale dvije osobe a avion je od udara u zemlju i požara nakon udara potpuno uništen. Komisija nastavlja analizu prikupljenih činjenica na ekspertskom nivou.

Težište u analizi činjenica bit će na: kvalifikacijama i osposobljenosti pilota za izvođenje leta, meteorološkoj situaciji i uvjetima izvođenja leta, komunikacijama, organizaciji letenja i aktivnostima službe traganja i spašavanja. O rezultatima u istrazi komisija će redovno izvještavati putem saopćenja. – stoji na sajtu ministarstva. Preliminarni izveštaj još nije objavljen.

Na sajtu ministarstva u citiranoj vesti napisano je da je registracija Pajpera YU-DCY iako se i na fotografiji nesreće objavljene u istoj vesti jasno vidi „DCX“ deo registracije.

Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju Srbije objavio je nešto. Nešto što bi trebalo da predstavlja neku informaciju – bez forme, naziva i reklo bi se, truda. Nazvaćemo ga „a) b) c) d) e) f) g) h) i) j) k) dokument„.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

ni

svasta…experti

Odgovori
Ne

Bode oci da teziste nije na ispravnosti vazduhoplova, njegovom odrzavanju i stanju u trenutku udesa.

Odgovori
Ko

Nele, taj STS „održava“ avione kao i verovatno svako drugi u Srbiji – nikako, ali uzimajući u obzir poznavanje situacije u vezi sa kvalitetom pilota kod nas, pre bih rekao da je VFR let u IMC uzrok udesa, odnosno ne-kvalifikovanost pilota da leti u IMC iako je na papiru verovatno osposobljen za to.

ne

Za mene je osnova dobre analize fokus na svakom faktoru, zato mi je upalo u oko to što je avion, održavanje i ispravnost izostavljena. To je jedan od preduslova da se ovakve akcije rade bezbedno. Zanima me kako su ostali avioni nastavili akciju i da li je bilo neke inspekcijske kontrole pre nastavka akcije.

NB

Koji transfer blama za nepismenost dokumenata u drzavnim ustanovama… mala slova za pocetak reda, pogresno pisanje datuma na engleskom…

Odgovori
An

Tipično za Balkan.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Vidi, ili se ne slazemo po prakticnoj upotrebi takve klase aviona, ili ja nesto nisam ispratio bas najbolje. Vecina kargo aviona u svetu jesu prepravljeni veci putnicki avioni. U globalu govoreci tu se slazemo. Ko nije video iste na aerodromima do sada nije bio na internacionalnom aerodromu. Ali šta Srbija ima od toga (i od…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Milos77 U toku pandemije, najveću ulogu su imali civilni avioni. Sve firme koje prevoze teret avionom, koriste u 90% slučajeva prepravljene putničke avione. Zašto? Zato što je tako najjbolje. Ugovori za naoružanje su komercijalnog tipa, ako neko ne može nešto da isporuči, onda ne treba ni da se kupuje, vrlo jednostavno. Da je to tako…

14. Mar 2025.Pogledaj

Zarkovac na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Herkules nacionalne garde New York-a je napravljen 1971. Redovno leti na misijama za juzni pol.

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlado na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Što se tiče uticaja sankcija na prodaju ruskog naoružanja pogledati kome Kina prodaje oružje. Azerbejdžan i Sudan kupuju kineske avione, a Tadžikistan i Uzbekistan pvo sisteme. Dakle ne samo da su im uzeli kupce, već su ušli i u Centralnu Aziju donedavno rusko dvorište.

14. Mar 2025.Pogledaj
14. Mar 2025.Pogledaj