Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025
Nove mogućnosti helikoptera Ansat: U toku ispitivanja sa spoljašnjim teretom
Za helikopter Ansat se navodi da će moći da nosi do 1000 kg spoljašnjeg tereta / Foto: Ruski helikopteri

Nove mogućnosti helikoptera Ansat: U toku ispitivanja sa spoljašnjim teretom

Ruska holding kompanija ‘’Ruski helikopteri’’ saopštila je da je tokom ispitivanja u fabrici KVZ u Kazanju, helikopterom Ansat postignuta visina od 3700 m sa podvesnim teretom od 600 kg. Brzina letelice sa spoljnim teretom bila je 180 km/h, a istovremeno je maksimalna poletna masa ovako opterećenog helikoptera povećana sa 3600 na 3800 kg.

Iz Rosteha (u čijem sastavu se nalazi kompanija ‘’Ruski helikopteri’’) su izjavili ovim povodom da proširivanjem spiska opcione opreme Ansat postaje svestraniji i lakši za korišćenje. Napomenuto je da se već sada može koristiti za prevoz putnika i tereta, u medicinske svrhe kao i za traganje i spasavanje.

Sertifikacija za nošenje spoljnjeg tereta omogućiće letelici da prevozi tovar većih gabarita, a u perspektivi da se koristi za gašenje požara zašta će biti opremljen podvesnom korpom za vodu. U bliskoj budućnosti očekuje se sertifikacija dopunskog rezervoara za gorivo čime će se dolet povećati za 160 km.

Ranije je fabrika KVZ dobila odobrenje Rosavijacije (Federalna agencija za vazdušni saobraćaj) za ugradnju dizalice sa vitlom na helikopter Ansat. Ova nova opcija omogućuje bezbedno podizanje i spuštanje ljudi i tereta mase do 272 kg. Bočna dizalica je neophodna za operacije traganja i spasavanja i omogućuje utovar i istovar tereta u režimu lebdenja helikoptera.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

OS

Koliko je ovakvih moglo da se kupi za MUP, za one pare koje su date za tri Pume?
Neko ce reći nisu ista klasa i nisu, ali ne vidim sta ce policiji veliki helikopter, većina zemalja u okruženju nemaju veliki (ili ti srednji) helikopter u policiji.
Ne vidim ni sta se to dobilo kupovinom Puma.
Za zemlju nase velicine i ekonomske snage Ansat je sasvim zadovoljavajući za policijske potrebe, tako da ne vidim ni zasto je H145 kupljen za policiju, kad skoro sve zadatke radi i Ansat, ali nije fensi, mozda je to razlog. Ipak se heli. jedinica MUPa bavi prevozom VIP ličnosti pa samim tim imaju i lobi tamo gde se odlučuje.
Pozdrav za nabavku Ansata od strane R. Srpske.

Odgovori
Iv

Tako je, bolje da smo ovo uzeli nego h145, po 10komada za vojsku i policiju plus mi 17 i mi 35 i to je to

Ni

Vidjet ces kad od rusa trebas kupiti rezervne dijelove. Ko i za MIG 21 sto smo imali problema . Narucis nikad dobti ili nikako. Trbas ih moliti.

Dr

Nije mi jasno i nikad mi neće biti jasno kako neko može izjaviti da Zandermeriji nije potrebna letelica tipa „Superpuma “ a da ga shvatimo kao ozbiljnog komentatora , još kada doda da je bilo bolje kupiti isti na mesto H 145 onda postaje jasno da vi kao komentator ne poznajete činjenice i tehničke karakteristike letelice za koju se zalažete i one čiju nabavku kritikujete !
1. H 145 ima stabilizovani autopilot u 4 ose .
2. Servisni intervali su skoro pa dva puta duži nego kod Ruskog konkurenta .
3. H145 je kompatibilan sa Evropskim sistemima komunikacije i pozicioniranja što ruski nije !
Sve ovo je dovoljan razlog za nabavku H 145 uzput dobijamo i političke poene , pri nabavci ovakvih stvari uvek se odmerava i politička dimenzija nabavke !

Rp

Baš dovar osvrt,na „naše nabavke“.Dodvoravanje kome?

Br

Za policiju mozda, za vojsku je H145M, za nekoliko klasa ispred. Narocito ako nekada nasa verzija dozivi i nadogradnju i dobije vodjeno naoruzanje.

Mi

H-145 je neuporedivo bolji helikopter od ansata.

Vl

Sumanuto je to što se Superpuma naručuje za miliciju. A suprotno H145 za vojsku. Nije bitno kakave su karakteristike, dužina servisa… Bitno je šta će miliciji helikopter za vojsku ili vojsci helikopter za miliciju.

@Dragan Dubonjac
1. Ansat-U ima FBW i 4-osni digitalni autopliot
2. Servisni intervali francuskog i kanadskog motora se ne razlikuju baš duplo. Slično je i za ostale preglede.
3. Oprema za navigaciju je kompatibilna sa GPS-om i GLONAS-om. Radio stanice se ugrađuju po želji, transponder takođe…Ne razumem šta nije kompatibilno?
Civilni Ansat-M bi od ove godine bi trebao da ima i 3-osni autopilot…
Ne kažem da je trebalo kupiti Ansat umesto H-145M ali moramo se držati činjenica.

Ls

@Dubonjac
Koji intervali? Pa svima je jasno da su super pume uzete sa pištoljem na celu! O kojim ti intervalima pričaš kad se bazno održavanje vrsi preko tendera i helikopteri se čekaju po nekoliko meseci da se završe! Super pume su izbačene iz offshore operacija i moraju se prodati vojsci i policiji . Mislim da tu nismo imali izbora i da je to bila čista ucena. Kad se radi o HJ MUPa bilo koja ruska opcija je bolja nego zapadna jer je održavanje i nabavka delova toliko komplikovana lokalnom regulativom da se prednosti zapadnog proizvoda istope. Da ne pričamo o tome da te zapadne masine na papiru mogu čuda a u stvarnosti je sve upitno. I na kraju, 737 max je jedva preživeo nako dva katastrofalna udesa, kako to da superpuma bez velikih posledica preživi tri katastrofalna udesa. Na kraju certifikovani helikopter kome se glavni Rotor odvoji u letu treba da izgubi tipski sertifikat. Tačka. A ne da se PD kojekakvim ucenama prodaje dalje.

Ni

@Lsbl
Priča o intervalima pregleda, pa da ti pojasnim…
Postoje pregledi komponenti na određen broj sati i zamena istih na drugom pregledu. Npr. ne znam tačno resurs lopatice Ansata ali ako je kao kod Mi onda je resurs Pume 20.000 časova što je mnogo puta veći, da ne pominjemo ostale agregate. Bazno održavanje vrši MUP Srbije a ne spoljni servisi, oni rade overhaul na 4-5000h pregledima.
Što se tiče udesa Super pume, offshore operacija i odvajanja rotora, to je sve na potpuno drugom helikopteru tj. H225 a ne H215 koji policija uzima, tako da se bar informiši sledeći put pre komentara.

Sa

Nije dovoljno sto subvencionisemo nase programe, sad treba i tudje? Mala smo zemlja da bi se kockali i to malo para sto ulazemo da ulazemo u neprovereno.

OS

Dragan Dubonjac
Pre bih se upitao da li je MUP-a Srbije potrebna jedna takva jedinica kao sto je žandarmerija? Vojna jedinica u MUPu, mozda bolje reci paravojna, ljudstvo vec staro skoro trecepozivci, zapravo laka pešadijska brigada (partizanska). Placeni oko tri puta vise od profesionalnog vojnika…. itd. Sve te zadatke za koje su oni namenjeni izvrsavale su PJP koje su odradile posao 1998. i 1981. godine na području KiM, politika je posle odradila svoje, ali PJP obavio posao.

Hajde da kazemo da bi SAJ-i mozda koristila Puma, a da li im je zaista potrebna? Autopilot sa stabilizacijom u 4 ose nema ni Mi17, zar ga to čini losim, zar smo pogresili sto smo ga kupili?
Niko nije negirao da je H145 bolji helikopter od Ansata, samo bih se zapitao o odnosu cena kvalitet, Ansat ima odlične kanadske motore, proverene, oko ruskog iskustva u izradi transmisije ne treba govoriti, mozda malo zaostaje u elektronici, ali ocena da je to neispitan i nepouzdan proizvod je pausalna, ispade da je sve novoproizvedeno nepouzdano i nedokazano, ali dokazace se, proizvođač ima dovoljno iskustva i znanja da bi mu se moglo verovati.

Pitanje je bilo koliko se Ansata moglo kupiti za novce za koje su placene tri Pume.

Ivan Uzice
Mislim da Ansat Vojsci Srbije apsolutno nije potreban, postoje mnogo vazniji prioriteti i sposobnosti kojima treba ovladati, a koje Ansat ne pokriva. Isto tako misli da bi policiji bio koristan, odnosno mogla se unificirati flota MUPa sto bi olaksalo logistiku, umesto ovog sarenila od 5 tipova letilica, pa toliko tipova nema ni Nemačka u svom MUPa a kami mala balkansa zemlja poput naše.
Nasa policija ima vise tipova helikoptera od marinskog korpusa
Sjedinjenih drzava.

Odgovori

@OSOJ
Mi-17 može da ima autopilot sa stabilizacijom u 4 ose međutim cena je paprena pa se od toga odustalo. Na ostatak teksta se nema šta dodati.

Bu

Sve ozbiljne države imaju žandarmeriju kao posebnu policijsku formaciju pa ti sam vidi zašto je to tako.

OS

Bungi
Rusija, Nemačka, Mađarska, Hrvatska i dosta drugih ozbiljnih zemlja nemaju žandarmeriju.

Sr

@Paqe
Ja ipak mislim da vrede te pare kolike god da su, i ako „radi posao“ i obicna 17ka, samo je pitanje sta mi mozemo da priustimo. Ja bar gledam na to ako neka oprema povecava bezbednost makar malo, tu cena ne treba da igra veliku ulogu.

@Srbofil
Nisi me shvatio. Napisao sam da postoji opcija i da je neko odlučio da se ne kupi. Nisam napisao da nije trebalo kupiti. Trebalo je i te kako, no ja se ne pitam već onaj kod koga je kesa.

М

@OSOJ
Отвараш сад десету тему причам да ли је потребна Жадармерија или не. Ако не знаш зашто и под којим условима је формирана, распитај се, прочитај.
Уз то ми уопште нисмо „нормална европска земља“ нити живимо у таквим (геополитичким и безбједносним) условима да би се поредили са наведеним земљама.

Ls

@Niko
Mislim da si ti ovde dezinformisan.
H215 nije model helikoptera nego MARKETINŠKA oznaka istog. Pazi čuda obe marketinške oznake koje si naveo se nalaze u istom TCDS (Type Certificate Data Sheet) to jest sertifikovane su pod istim brojem tipskog sertifikata!!! TCDS No.: R.002
I sad na kraju pa i vi koji tvrdite da je to drugaciji helikopter i jedan i drugi zovete istim imenom!!! Na kraju problem sa Super Pumpm su upravo te izmene tipskog sertifikata i to je i identifikovano kao jedan od root cause.

Pre nego sto prozoves nekoga ti bi trebalo da pročitaš po koji list…

Sto se tiče tvog komentara na životni vek lopatica glavnog rotora, opet nešto slabo čitaš, već sam o tome pisao u prvom komentaru. Zapadni proizvodjaci svašta pišu ali se to nešto slabo dokaze u eksploataciji. Ovaj fenomen je veoma prisutan kod tog dela Airbus Helikoptera. Proizvodjaci u Rusiji su tu realniji i vrlo često prebace ono sto su napisali pri sertifikaciji proizvoda dok kod zapadnih nezgodno često ti sertifikcioni podaci se podbace. I ovo pričam iz iskustva. Iz tog istog iskustva usudjujem se reci da sramota koju nosi super puma zaslužuje da se taj proizvod prestane proizvoditi kao i prodavati pod bilo kojim markentiskim imenom. I opet ću da navedem, nismo mi tu mnogo imali izbora, i ne treba tu nikoga prozivati ali treba biti realan. Ako super pume budemo koristili kao bell 212, trajace i one bar 40 godina.

Odgovori
Ni

Mislim da nisam. Idemo redom, jedno je ec225 ili h225 koji ima 5 lopatica glavnog rotora sa mtow 11200kg a drugi koji uzima Mup je ec215 ili ti h215 ili ti as332 l1 sa mtow 9150kg i ima 4 lopatice glavnog rotora, ali imaju isti type certificate jer se to tako radi. Ni jedan agregat nije isti na tim helikopterima. Kao da porediš fiat tipo i pasata, imaju točkove i motor ali nisu ni blizu za upoređivanje. Istina je jedino za marketinško ime. Nikada ni na jednom H215 nije otpao rotor, tačka.
Da bude jasno i ec 145 ima više varijanti od c2, d2 i sada d3 pa svi imaju isti type certificate a imaju i sa 4 Isa 5 lopatica i realno slični jesu ali isti nisu i opet ih svi zovu 145-ice. Ma da, za lopatice verovatno lupa cela EASA kad sertifikuje 20000h ili npr. FAA pa sertifikuje za Sikorskog 30000h za istu tu lopaticu. Proizvođači u Rusiji mogu da sanjaju o takvim resursima. A, o čitanju nećemo više pričati jer ja sve ovo mogu da dokumentujem a ti ne.

Ls

@Niko
Nije ovo mesto a niti tema da pricamo kako se sertifikuju vazduhoplovi. Nema portebe da dokazujes nista, nastavi da zivis u ubedjenju kako se na zapadu sve sija a na istoku sve je ruzno.
Sanjaj o zivotnom veku od 20000 sati i uzivaj. Nazalost si upravu sto se tice mene i dokazivanja jer kad bih ti pokazao neke papire prekrsio bih mnogo NDA ugovora, ali na dnevnom nivou gledam kako se te iste lopatice skidaju i salju u raspalim sanducima na popravke, nekad i vise od 5 puta pre nego sto dostignu taj zivotni vek potvrdjen u toku sertifikacije. I pri tome govorimo o ozbiljnim popravkama strukturalnih elemenata a ne o kozmetickim.

Ls

@Niko
Bojim se da sam bio previše grub u svom zadnjem komentaru pa da malo pojasnim.
Postoji jedan zapadni proizvodjac helikoptera koji je veoma sličan Ruskim proizvodjacima sto se tiče pouzdanosti i realnosti u specificiranim brojevima pa i u predvidjanju životnog i radnog veka delova koje ugradjuje u svoje proizvode. Možda zato sto najviše radi za vojsku ili sto nosi rusko ime a to je Sikorsky Aircraft. Duh Igora se i dalje oseća u svakom proizvodu koji izadje iz te fabrike, ali to je malo skupa priča za nas u ovom trenutku i znacajno se razlikuje od proizvoda koji ti ovde branis.

Odgovori
Sr

@Lsbl
FBW za sikorsky su radili Francuzi. Sljakaju Pume pola veka, ne moze to biti losa masina, ne moze ni 17ka.

Ja sam mislio da je nabavka puma za MUP „bacanje para“, ali nakon citanja intervjua komandanda HJ, shvatio sam da lupam gluposti i da oni vrlo dobro znaju sta traze i zasto traze to sto traze, ipak su to teski profesionalci.

H145m je odlican helikopter za oba ministarstva, Puma je super za policiju, Mi-17 je bolji za vojsku, ako penzionisu Belove i 8ice, super taman staro zamene sa novim(valjalo bi i Gazele zameniti skolskim lakim masinama). Samo bih voleo da je uzeta najbolja oprema za 17ke, trenutna je bas siromasna, eto toliko. Sto se resursa tice, imamo MI-8(dakle istocne) i Bell(zapadne) stare 40+ godina koji aktivno sluze i ne zale se, nema tu sta da se doda, o Gazelama ne treba pricati, Pume ne kod nas, ali u drugim drzava sluze podjednako dugo i pouzdano.

@Srbofil
Ne znam zašto ste ubeđeni da je oprema na 17kama toliko siromašna. Nema digitalni četvoroosni autopilot-ima regularan koji i Rusi a i ostali koriste, nema Prezident-S-za sada ima IS mamce(uz MAWS i RWR će se stanje poboljšati), možda su mogle imati FLIR (nije ni bila neka ponuda, možda bude naknadne ugradnje zapadne varijante), nema glass kokpit-niko makar u vojsci to ne smatra velikom manom, ni Rusi ga ne koriste).
Šta su to još mogle imati pa da im oprema bude ok? Bočne dizalice sa opremom za spašavanje-sve mašine imaju, opremu za nošenje tereta-imaju, PP vedra-imaju, dopunske rezervoare-imaju, meteo radar-imaju, određene digitalne pokazivače-imaju, mitraljez na vratima-imaju, integriše se i noviji, NVG sa prilagođenim osvetjenjem-imaju, opremu za navigaciju (GPS, GLONASS)-imaju, kompatibilnu komunikacionu opremu-imaju, traženo naoružanje-imaju, balističku zaštitu-imaju…a i svašta još nešto. Uvek postoji i opcija unapređenja za vreme remonta a neke stvari i našim snagama.
Rusi tek od skora nude novije motore VK-2500 koji su uzeti recimo za Mi-35M ali se na Mi-17 ostalo na starijim TV3-117VM radi unifikacije flote a i radi toga jer je procenjeno da je mogući benefit dobijen ugradnjom novijih motora suviše mali u odnosu na logističku noćnu moru. Doduše zavod Klimov nudi da motore TV3 digne na nivo VK prilikom remonta.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor