Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025
[REPORTAŽA] Statika Štita 2022 sa mnoštvom premijera: FK-3, MiG-29SM, Pegaz, nova terenska vozila i novi hangar
Nakon dinamičkog dela programa, posetioci su na stajankama mogli videti 9 MiG-ova 29 / Foto: Živojin Banković, Tango Six

[REPORTAŽA] Statika Štita 2022 sa mnoštvom premijera: FK-3, MiG-29SM, Pegaz, nova terenska vozila i novi hangar

Prikaz sposobnosti Vojske Srbije ‘‘ŠTIT 2022‘‘ o čijem dinamičkom delu je Tango Six juče već objavio reportažu, organizovan je, između ostalog, zbog prvog javnog prikazivanja i predstavljanja kineskog raketnog sistema PVO tipa FK-3. Sistem je predstavljen u okviru impresivne i (na ovim prostorima) nikada veće statičke izložbe naoružanja i vojne opreme (NVO) sa preko 300 različitih sistema. Ovako nešto nije viđano ni na pojedinim izdanjima sajma NVO ‘‘Partner‘‘ kao ni na bilo kom do sada vojnom taktičko-tehničkom prikazu organizovanom u Srbiji (i bivšoj Jugoslaviji).

Može se slobodno reći da je statički deo prikaza za mnoge bio daleko interesantniji od izvedene vežbe i letenja vazduhoplova (treba reći i da to ipak nije bio aeromiting). Osim NVO koja se već nalaze u operativnoj upotrebi u Vojsci Srbije, prikazana su i sredstva koja se nalaze u različitim fazama razvoja na šta smo već navikli na sličnim događajima. U okviru prikaza su u posebnim tematskim celinama predstavljeni proizvodi Grupacije odbrambene industrije Srbije, kao i drugih domaćih preduzeća proizvođača NVO.

Samohodna lansirna oruđa MLV raketnog sistema PVO FK-3 / Foto: Dimitrije Ostojić

Već duže vremena isčekivan i najavljivan, kineski raketni sistem PVO FK-3 srednjeg dometa, napokon je prikazan javnosti. Od isporuke koja je realizovana u prvoj polovini aprila, do subote 30. aprila nije ‘‘iscurela‘‘ niti jedna fotografija bilo kog elementa FK-3, niti se znalo šta je sve isporučeno. Prizor koji smo zatekli bio je, malo je reći, iznenađujući. Prikazana je čitava baterija sa čak 15 vozila koja ulaze u njen sastav.

Radar za praćenje ciljeva i navođenje raketa sistema FK-3 / Foto: Dimitrije Ostojić

Osim 4 samohodna lansirna oruđa MLV (Missile Launch Vehicle) sa po 4 lansirna kontejnera sa raketama zemlja-vazduh, prikazani su i radar za praćenje ciljeva i navođenje raketa – RV (radar vehicle) sa odgovarajućom pokretnom stanicom za napajanje, potom osmatrački radar, takođe sa pokretnim agregatom za napajanje, potom mobilna stanica za upravljanje vatrom CCV (Control and Communication Vehicle) isto tako sa odgovarajućom pokretnom stanicom za napajanje, zatim kolimatorska stanica za kalibraciju položaja, dva samohodna oruđa za prevoz i pretovar raketa sa kranom i dva vozila logističke podrške SPV (Spare Parts Vehicle).

Detaljnije o svemu što je viđeno kada je baterija FK-3 u pitanju čitajte danas u posebnom tekstu na ovu temu autora Zorana Vukosavljevića.

Druga značajna premijera – višenamenski borbeni avion MiG-29SM / Foto: Dimitrije Ostojić

Sledeća značajna premijera bio je višenamenski borbeni avion MiG-29SM koji je bio izložen sa pripadajućim vazduhoplovnim ubojnim sredstvima. Najzanimljivije što je viđeno, i što je novo integrisano od naoružanja jesu rakete vazduh-vazduh R-77, vođene rakete vazduh-zemlja H-29 kao i sredstvo za obuku koje ukazuje da će naši avioni biti naoružani i vođenim bombama KAB-500Kr. Ono što je viđeno na MiG-u 29 biće takođe predmet posebne analize na našem portalu.

Hoćemo li ga uskoro videti u naoružanju? Jedan od dva dvoseda Orla 2.0 / Foto: Živojin Banković

Pored MiG-a 29SM, nalazio se i već više puta viđeni modernizovani dvosedi Orao, takođe sa širokim spektrom naoružanja od kojih se međutim samo vođena raketa vazduh-zemlja AGM-65B Maverick, fugasne bombe, nevođena raketna zrna i bombe Durandal nalazi u naoružanju, dok je sve ostalo izloženo u različitim fazama razvoja. Tu je prvo vođena bomba LVB-250, vođene rakete vazduh-zemlja VRVZ-200, VRVZ-24, Grom, E-24-A1, Košava 3RM i TM, M-16D. Osim toga bili su podvešeni različiti kontejneri sa raznom optoelektronskom opremom.

Prototip unapređenog Pegaza naoružan vođenim raketama FT-8D / Foto: Živojin Banković

Treća najzanimljivija premijera bio je redizajnirani, dorađeni i modernizovani daljinski pilotirani vazduhoplov (DPV) odnosno izviđačko-borbena bespilotna letelica Pegaz. Kao što je Tango Six već pisao, na unapređenju Pegaza radilo se u Kini, izvršen je transfer tehnologija sa letelice CH-92A koju Srbija već koristi i koja je takođe bila izložena na Batajnici. Na prototipu novog Pegaza mogla se videti njegova optoelektronska oprema kao i naoružanje koju čine dve poluaktivno laserski vođene rakete FT-8D dometa do 5 km, a prikazana je i Pegazova komandna stanica. U januaru su isporučena dva prototipa, a kako smo već izveštavali razvoj sa Kinezima je završen i uskoro kod nas kreće serijska proizvodnja.

Skoro da nije bilo tipa vazduhoplova koji posetilac nije imao prilike da razgleda i iz kabine / Foto: Živojin Banković
Moglo se ući i u jedinstvenu Seneku, avion za aero-foto snimanje iz vazduha / Foto: Živojin Banković

RV i PVO izložilo je skoro sve tipove vazduhoplova, sistema za protivvazduhoplovna dejstva, i radara sa kojima raspolaže. Kao što smo već napomenuli, svi avioni koji su leteli u dinamičkom delu programa kasnije su se našli i ispred publike koja je u većinu izloženih aviona i helikoptera mogla da uđe i da se slika. Od aviona su na više mesta bili prisutni školski avioni Lasta V-54, školsko-borbeni G-4 Super Galeb, jurišnici Orao, lovci MiG-29, avion za aero-foto snimanje PA-34 Seneca V, transporter An-26.

Demonstrator turboelisne Laste / Foto: Živojin Banković

Što se tiče helikoptera, prisutni su mogli da uđu u nekoliko verzija lakog višenamenskog helikoptera Gazela, bili su izloženi laki višenamenski helikopter H145M sa domaćim ubojnim sredstvima, srednji transportni višenamenski Mi-17V-5 sa delom naoružanja iz domaćeg razvoja, kao i desantno-jurišni Mi-35M. Pored drugog prototipa aviona Lasta prikazan je i demonstrator nove turboelisne varijante ovog aviona čiju smo premijeru imali na prošlogodišnjem Partneru.

Deo statičke izložbe sa tri kineske bespilotne letelice CH-92A / Foto: Živojin Banković
Slatke muke 353. eskadrile iz Kraljeva. Taman izradiše peč sa jednom letelicom a uskoro im dolazi i drugi, veći, tip / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Na prikazu se moglo čuti da se uskoro očekuju završna ispitivanja Gavrana / Foto: Živojin Banković

Sa druge strane Laste P2 bio je izložen i avion Sova, a od još jednog projekta u razvoju videli smo i demonstratora modernizacije helikoptera GAMA. Već smo spomenuli prototip DPV Pegaz, a pored njega su bila izložena i dva primerka starije verzije ove letelice. Videli smo zatim čak tri kineske bespilotne letelice CH-92A, bespilotnu letelicu Vrabac, dve verzije drona kamikaze odnosno tzv. loitering munition Gavran koji se, kao i bespilotni helikopter Stršljen, nalazi u razvoju. Interesantno da su letelice CH-92A izložene i sa naoružanjem, a mogla se videti i njihova komandna stanica.

Najvažniji elementi raketnog sistema PVO S-125 Neva / Foto: Živojin Banković

Artiljerijsko-raketne jedinice za protivvazduhoplovna dejstva PVO teritorije izložile su gotovo sve glavne komponente raketnih sistema S-125 Neva i 2K12 Kub. Kod sistema Neva bili su prikazani lanser raketa, nišanski i osmatrački radar, kod Kuba samohodno lansirno oruđe, radarska stanica za osmatranje i navođenje, osmatračko-akvizicijski radar, radarski visinomer, a deo pomenutih sredstava bio je u modernizovanoj varijanti. Od sredstava vazdušnog osmatranja, javljanja i navođenja posetioci su mogli da vide osmatrački radar AN/TPS-70.

Ljubitelji Kopnene vojske mogli su da uživaju u obilasku tehnike kojom raspolaže ovaj vid Vojske Srbije / Foto: Živojin Banković

Ljubitelji Kopnene vojske imali su mogućnost da pogledaju tenkove M-84, demonstratore modernizovanih tenkova M-84AS1 i AS2 kao i najnovije tenkove u inventaru Vojske Srbije T-72B1MS Beli Orao, potom borbena vozila pešadije BVP M-80A, modernizovane BVP M-80AB1 i M-80AB2, oklopna izviđačka vozila BRDM-2 i BRDM-2MS, borbena oklopna vozila BOV, modernizovano komandni oklopni transporter KOT za komandovanje baterijom samohodnih haubica Gvozdika, terenska vozila HMMWV, različitu vučnu artiljeriju i samohodne višecevne lansere raketa.

Do subote široj javnosti nepoznata nabavka, vozila BerKet za Vojnu policiju / Foto: Dimitrije Ostojić
Među izloženim oklopnim vozilima našli su se i Lazar-3A1 kao i Lazanski / Foto: Živojin Banković

Na posebnom mestu bio je izložen veliki broj sredstava iz serijske proizvodnje domaće odbrambene industrije namenjenih Vojsci Srbije. Zajedno sa sredstvima koja su učestvovala u prikazu dela sposobnosti vojske, moglo se videti ukupno preko 30 borbenih vozila Lazar-3, oko 30 borbenih vozila Miloš, 18 samohodnih haubica Nora B52 M15, zajedno sa prototipovima preko 20 artiljerijsko-rаketnih sistema PASARS, desetak digitalizovanih samohodnih višecevnih lansera raketa Oganj, desetak vozila familije BOV KIV, 4 vozila M-20 MRAP. Prikazana su i sredstva koja se još uvek nalaze u razvoju ili na ispitivanju pred uvođenje u naoružanje.

Velika novina je da Srbija sada poseduje američka vozila Lenco BerKet koja su nabavljena za Vojnu Policiju i namenjena su upotrebi u urbanim sredinama.

Novi hangar gotovo je identičan onom završenom 2016. godine / Foto: Živojin Banković
Državne i privatne kompanije izlagale su u velikom hangaru. Kompanija PRDC predstavila je i svoju novu bespilotnu letelicu IKA-50 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
IKA-50 može poneti 50 kilograma korisnog tereta sa autonomijom leta od 60 minuta / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Budući pilot ili avio-mehaničar? Najmlađi posetioci razgledaju Lastu u novom hangaru / Foto: Adrian Vukojević

Naglasićemo i još jednu bitnu novinu koju je bilo moguće videti. Na batajničkom aerodromu završen još jedan hangar, gotovo isti kao onaj čija je gradnja završena 2016. godine. Kako Tango Six saznaje, novi objekat koristiće 252. školsko-trenažna eskadrila ‘‘Kurjaci sa Ušća‘‘ opremljena školskim avionima Utva-75 i Lasta V-54, kao i školsko-borbenim avionima G-4 Super Galeb.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bo

I da dodam. Na MI35 su postavljeni skrivaci toplote, za koje su mnogi tvrdili da ih nemamo.
Odlican prikaz oruzja i opreme. Dosta novina, i povecavanje broja orudja uvedenih u upotrebu.
Svaka cast za nasu vojsku.

Odgovori
Il

Ja sam na Uscu pitao da li su kupljeni i zasto se ne koriste skrivaci izduvnih gasova. Receno mi je da su kupljeni ali da se ne koriste zbog ogranicenog resursa. Da li imaju resurs ili ne, zaista ne znam. Prenosim kako mi je receno.

Gl

Ilija

Guse motor.U masinskom smislu povecavaju vibracije

V-

Gladius, jesi siguran?
Povecanje vibracija je posljedica nekoliko uzroka u ovom slucaju…….ali ne najgora

Vl

Mnosto premijera i tehnike koje se maksimalno sastavi po 2-3 komada godisnje.

Odgovori
iv

Vise nije po 1-5 primeraka kako su mnogi mislili, ukljucujuci i mene. Bio sam skeptican. Danas vec imamo serijsku proizvodnju. Svaka cast na reportazi.

Pr

Sudeći po situaciji na modernom ratištu, sad je najurgentnije da namenska industrija pod hitno napravi neku vrstu brzometne sačmare sa krupnim zrnom, dometa bar 500 m u visinu, za odbranu od malih, jeftinih dronova koji bacaju jeftine minobacačke granate sa relativno malih visina, kao i da se takva sačmara instalira na dronove lovce dronova (ako već imamo dron sa dve zolje, može da ponese i „dve čađave dvocevke“!). Naravno i razvoj blizinskih upaljača za npr. PASARS kojim bi se obarali takvi mali dronovi bombarderi. Onaj naš dron što ih hvata mrežom mislim da ne može mnogo dronova da onesposobi, sa sačmarom bi mogao znatno više. Idealno bi bilo postaviti sačmaru na onaj naš dron što ima potisnu elisu za horizontalni let i četiri „helikopterske“ za poletanje i sletanje. Takva rešenja (bilo sačmara na vozilu na zemlji, bilo instalirana na dron lovac) sigurno nisu skupa, posebno u poređenju sa mnogim drugim sistemima, a nisu ni neizvodiva, sudeći po tome šta smo sve do sad razvili i proizveli.

Sr

Vlado
Prvo se seve dobro ispita pa tek onda u serisku proizvodnju. Vidis da je veca kolicina Lazara Milosa, Pasarsa, Digitalnog Ognja…. Ne moze se sve preko noci.

sm

Za BearCat je Stefanović ranije ove godine spominjao cifru od 50 vozila „koja nam je SAD donirala „. Ne videsmo još uvek topove 30×113 mm i Minigun iz SAD koji bi trebalo da su kupljeni? A mene posebno zanima da li je avion Sova konačno dobio EASA sertifikat CS-23? Pre godinu dana im je nedostajalo samo da prođu testove nekakvog „bočnog vetra“ i šta bi od tad do danas? Sve u svemu još mnogo nam fali da bi postigli projektovanu modernizaciju i opremanje, ali i ovo je dobro.

Odgovori
Ž

smART Diler

Колико се сећам, министар је спомињао 66 Хамера.

После су се појавиле спекулације да су у питању JLTV.

St

Izvanredno! Bas bi voleo da vidim kako napreduje razvoj domacih krstarecih raketa i ramjet motora od strane GPTS. Imajuci u vidu moderne nacine ratovanja, takvo oruzje treba Srbiji

Odgovori
Ga

Šta reći kad od 9-15h nisam uspeo da pošteno razgledam sve što me je zanimalo na statičkoj izložbi. Hit je bio i dinamički program belog orla iz pravca Mome preorao je livadu.

Odgovori
Pr

Iskreno nije jasno kako je „borbeni avion MiG-29SM“ volsebno postao višenamenski vazduhoplov? On ne poseduje opremu za dnevnu/nocnu akviziciju zemaljskih ciljeva (TV, infracrveno, SAR) i navodjenje odgovarajucih ubojnih sredstava. Takodje nema ni adekvatnu zastitu od IC navodjenih MANPADS i ostalih pretnji ako bi se odvazio na dejstvo sa malih visina. Kako to izgleda leteti nisko bez zastite i dejstvovati sacastim lanserima videli smo u Ukrajini gde VKS svakodnevno gubi letelice.

Kh-29 je raketa planirana za dejstvo na velike, staticne ciljeve kao npr. brodove, prilicno neadekvatna za upotrebu u balkanskim uslovima. Ne postoji ni jedan dokaz da je zaista ikada uspesno lansirana sa Mig-29 i pogodila neki zemaljski cilj ocekivanih dimenzija i agilnosti. Aktuelni rat bi bilo perfektna prilika da vidimo delovanje multifunkcionalne platforme Mig-29 po zemaljskim ciljevima sa vodjenim UBS ali do sada nije obavljen ni jedan jedini let…

Odgovori
Iv

Kao prvo Ukrajina ima jedan od najjačih Pvo na svetu,S300,Bukovi, Američki Lanseri sa ramena i ko zna šta sve još.Sistemi koji nisu nimalo naivni i koji su pogadjali avione i na 15000 metara.Znači trenutno u Ukrajini bi isto prošli i Rafal i Miraž i F16 i F18 i bilo koji avion to ti je valjda jasno.Što se tiče 29tke zašto nebi naša 29tke napala brod u Jadranu sa kh29 ako bi nas naprimer neko odatle napao.Imaš snimke doduše su 34 kako lansira Kh-29t u Ukrajini zatim baca ic mamce iste koje ima naša 29tke i onda protiv raketne manevre.Svakako 29tka nije zamišljena kao multiplatforma ali može da posluži i naši piloti će steći veliko iskustvo i imaće mogućnost koju nikada do sada nisu imali.Iskreno se nadam da će odustati od Rafala i preći na Kineski vipenamenski Avion.

Sa

Odlično pitanje. Mene ovo isto interesuje. Kako se radi akvizicija za tu Kh-29 raketu?

Mi

Do sada za sve sto je planirano je od mnogih osporavano pa ipak se desilo. Zato i za ovu raketu V-Z (a ne V-Brod) sa dometom do 40 km sigurno postoji sve sto je potrebno da bi odradila posao.

I MiG-29 se sa strane VKS ne koristi u UKR pa se nece ni videti snimci a o stopi obaranja njihovih vazduhoplova moze se govoriti samo u kontekstu broja naleta, broju ciljeva, koriscenih sredstava kao i odnosa PVO sa ukrainske strane i prethodnih podataka.

Odlicna postavka, dobro odradjen posao i realno odradjen clanak.

An

Iskreno, i mene je začudilo to… Mig-29 kao „bombarder“.. Pa može, „ubiti kravu zbog šnicla“, to mi je ono, prva reakcija kao laiku..
To što MIG29 nema nišanski sistem za gađanje ciljeva na zemlji, vjerovatno se prevladava nošenjem kontejnera za tu potrebu na pilonu. Naravno, ako ga se ima, i kakav je, ali nebitno, dakle, broj pilona je ograničen, nosivost isto, stavljanje teške bi mbe, plus kontejner, smanjuje drastično njegove prednosti onog za što je i namijenjen, a to je da bude – lovac.
Dodajmo tome da bi mu trebao i dodatni kontejner za Elektronsku borbu (ometanje) itd.. nekako mi gubi smisao sve to, al ajde, valjda može sve to da odbaci, u slučaju opasnosti, pa da se vrati u optimalnu pokretljivost lovca.. doduše, bez raketa V-V za borbu u obrani, nego čisto za bijeg u nekakvu „sigurnu zonu“. Puno je tu scenarija, ali bacanje novca na pokušaj pretvaranja Mig29 u neki „multirole“, neznam koliko je isplativo. Bolje da razvijaju njegove mogučnosti lovca, za što je i namijenjen po meni, i kupiti pravi multirole, tipa Rafale, koji ima nosivost i dovoljno pilona da sve to kačiš na njega.. ili nešto slično kinesko, pošto sumnjam da je F16 u opciji ili F15, ili štogod rusko..
A tek Tajfun mi nema smisla, ovamo lovca pretvarate u multirola, a tamo „pregovarate“ o drugom lovcu.. Ne vidim fokus, nego „sve a ništa dovoljno i do kraja“ taktika… Jedino ako to nije zbunjivanje „neprijatelja“ taktika 😁

Dr

@Sasha
Verovatno je raketa tv samonavodjena, gde kroz samu glavu rakete zaključaš cilj, i onda raketa sama sve odradi do kraja, vrv tako ili kao što je stari Orao akvizicirao cilj za Maverick-a preko hud-a pa opet raketa sve odradi, u pitanju je isto vodjenje, tv

Ne

Da moj utisak je da se napreduje. Da li ima prostora za brži napredak apsolutno.Lično sam mišljenja da je vojska predugo stajala u senci i sad mi hoćemo sve odjednom što je teško… Prekinut je bio kontinuitet i on je zapravo prekinut više od 20 godina. Naravno je da je to teško nadoknaditi. Puno toga fali. Što se broja oruđa, oružja tiče. Ne mislim da je greška što se ne kupuju velike količine, pogledajte pancir S1. Da smo odmah kupili 3 baterije pogrešili bi pojavio se brzo pancir SM. Sa druge strane ovaj prokleti rat pravi ogroman problem. Kad bi tako gledali onda smo pogrešili što nismo uzeli bar još jednu bateriju. Ima lutanja i oko aviona Valja menjati orla i g4 ima odlična a ne skupa opcija da se objedine uvek kažem L15B. Odlična zamena…ima lutanja oko puno čega. Pasars… Godinama se radi i nešto to ne odmiče, trebalo je već da nosi rakete mistral ili bilo koje igle, šila strela ništa od toga . Gavran ne odmiče. Ima puno najava trebao bi neko ko odlučuje da vidi zašto to ide sporo. Naravno da sam zagovornik modernizacije nisam za bacanje ali negde treba i preseći. Nije baš sve ni za modernizaciju. Sve u svemu ima boljitaka i to je dobra vest

Odgovori
Zi

Prolaznik
Mig 29SM sada poseduje opremu za mapiranje terena i unocnim i u dnevnim uslovima. Sada moze da koristi i vodjene rakete VZ. Ima i zastitu, ne brini.

Odgovori
Fa

Da, da, izuzetan avion.

30 godina nije uspeo nikoga i ništa da zaštiti/obori/pogodi, ali će to sada baš naši moći ako zatreba? I to u eri 4+/5-te generacije aviona?

Dok ne potpišemo ugovor za nešto bolje (Rafale), itekako treba da brinemo…

Ma

@ Falcon Pa kako nije izuzetan avion mig 29, eno Duh Kijeva oborio sa migom 29M ukupno 40 ruskih aviona i to sve sami Su 30M, Su 35! Pa čovek je najveći od as od 2.sv rata naovamo, a Vi tako o migu 29… vidite da je do obučenosti pilota najveći deo…..cccc. Naravno to je samo u igrici moguće, a pored toga što je ta laž i obmana u startu otkrivena, novine i dalje prenose „podvige“ Duha Kijeva, pa Vi sad vidite kome ćete pokloniti svoje poverenje.

zo

Velika gama naoružanja aviona Orao – polovinu gotovo ne koristi…durandal, Grom …

Odgovori
Dr

@Zoran
A gde da koristi Durandal bombe? To je bomba namenjena uništavanju pista, mi nismo ratovali protiv protivnika koji ima aerodrome

Ra

Sve viđeno iziskuje svako poštovanje.Ipak,obzirom na potrebe,ali i iskustva iz aktuelnog sukoba u Ukrajini,neophodno bi bilo poraditi više na polju robotike i bespilotnih letelica,različitih namena.Mislim da imamo stručnjake,a domaća industrija može da obezbedi potrebne elemente.

Odgovori
Cr

Još samo da nadju ko će sve to koristiti…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor