[ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

16. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025
Prvi let modernizovanog helikoptera Ka-32A11BC
Na novoj verziji Ka-32A11BC ugrađen je sistem za gašenje požara sa mogućnošću zagrevanja vode / Foto: ''Ruski helikopteri''

Prvi let modernizovanog helikoptera Ka-32A11BC

Holding kompanija ‘‘Ruski helikopteri‘‘ saopštila je 6. oktobra da je započela sledeću fazu ispitivanja modernizovanog helikoptera Ka-32A11BC sposobnog da gasi požare na veoma niskim temperaturama. Prvi let nove verzije Ka-32, koji je trajao 37 minuta, izveden je sa motorima VK-2500PS-02. Kako se navodi, tokom ispitivanja je potvrđen stabilan rad svih sistema, demonstrirana je stabilnost i visoka upravljivost helikoptera.

Motore VK-2500PS-02, koji pokreću modernizovani Ka-32A11BC, razvilo je i proizvelo preduzeće ODK-Klimov, a upotreba nove pogonske grupe omogućilo je poboljšanje letnih performansi letelice, proširilo mogućnosti korišćenja helikoptera, uključujući njegovu upotrebu pri opterećenju spoljašnjim podvesnim teretom.

– Prvi uspešan let Ka-32A11BC sa turboosovinskim motorima je prekretnica. Tokom godina rada, helikopter se etablirao kao efikasna i pouzdana mašina. Motori VK-2500PS-02 povećavaju stabilnost i sigurnost upravljanja helikopterom pri jakom bočnom vetru, uključujući i u uslovima velike nadmorske visine. Ovo će proširiti geografiju upotrebe mašine u gašenju šumskih požara i sprovođenju hitnih spasilačkih operacija. Planiramo da završimo sva sertifikacione testove u trećem kvartalu 2023. godine – rekao je Anatolij Serdjukov, industrijski direktor avio-klastera Rosteh.

Modernizovani Ka-32A11BC ima nove motore VK-2500-02 / Foto: “Ruski helikopteri“

Kako iz kompanije ‘‘Ruski helikopteri‘‘ još navode, unapređeni Ka-32A11BC je prvi helikopter na svetu sposoban da gasi požare na temperaturama ispod nule. Ovu priliku pružio je jedinstveni domaći podvesni sistem za gašenje požara SP-32 koji ima mogućnost zagrevanja vode. Kapacitet mu je do 4.000 litara sa mogućnošću upotrebe 400 litara pene. Zahvaljujući snažnijem sistemu za punjenje vodom, rezervoar se automatski puni za samo 60 sekundi, 25% brže nego u prethodnoj verziji helikoptera. Među opcijama koje obezbeđuju gašenje požara su podvesni prelivni uređaj VSU-5 i vodeni top za horizontalno gašenje požara.

Osim toga, helikopter je opremljen savremenom opremom za traganje i spasavanje, kao i „staklenim kokpitom“ – digitalnim pilotažno-navigacionim sistemom sa indikacijom na prikazivačima. Ka-32A11BC je sposoban da gasi požare u uslovima jakog dima, na poslednjim spratovima visokih zgrada, kao i objekte naftne i gasne industrije.

Dorađeni Ka-32A11BC je prilagođen za upotrebu naočara za noćno gledanje. Mogućnosti helikoptera mogu se proširiti ugradnjom dodatne opreme za osmatranje, navigaciju i druge digitalne opreme koja se može integrisati u pilotažno-navigacioni sistem.

– Program modernizacije predviđa doradu ranije proizvedenih helikoptera porodice Ka-32. Ukupno je u preduzeću holdinga Kumertau proizvedeno više od 260 helikoptera Ka-32 u različitim modifikacijama. Istovremeno, Ka-32A11BC je prepoznat kao jedan od najefikasnijih helikoptera za gašenje požara na svetu. Dvorotorna koncepcija ove familije helikoptera obezbeđuje njihove jedinstvene manevarske sposobnosti u vertikalnim i horizontalnim ravnima, povećava stabilnost, kao i udobnost pilotiranja. Ovo je posebno važno pri izvođenju hitnih spasilačkih operacija i gašenja požara u teškim terenskim uslovima ili u gustim urbanim sredinama, uključujući i u blizini visokih zgrada, kada su let i stabilno lebdenje helikoptera otežani vrtlozima vetra – naglasio je prvi zamenik generalnog direktora holdinga „Ruski helikopteri“ Oleg Guljajev.

Na osnovu informacija koje su objavljene o modernizovanom Ka-32A11BC, može se zaključiti da su na ovoj verziji integrisana određena rešenja sa potpuno novog Ka-32A11M, tu su novi motori, “stakleni“ kokpit i novi sistem za gašenje požara. Od ranije je poznato da će se, osim potpuno novih Ka-32A11M, sve novo što je primenjeno na toj varijanti, u manjoj ili većoj meri nuditi i kao paket modernizacije već postojećih helikoptera koji se nalaze u upotrebi. Najnoviji korisnik Ka-32A11BC u svetu jeste Srbija kojoj je sredinom septembra isporučen prvi od dva naručena helikoptera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pr

Pravi dragulj civilne vazduhoplovne flote namenjene upotrebi u vanrednim situacijama i nesumnjivo korisna investicija za svako društvo koje može da uloži u povećanje svoje bezbednosti, prvenstveno u protivpožarnoj zaštiti.

Odgovori
op

Ako se ne varam, pre par godina u jeku velikih požara je na Staroj planini posao gašenja požaa za 2 dana završio Ilušin 76 koji se tankovao na niškom aerodromu. Ovaj Kamov je sasvim u redu za manje požare i požare u naseljenim sredinama. U svakom slučaju bolje da ih imamo.

Odgovori
Da

A bogati na sta ovo liči

Odgovori
Ob

Lici na neki sklepani cyberpunk zrakomlat iz Mad Max-a.

ma

Helikopter izgleda kao da je proizveden 1950tih i da je stajao tih 70godina na nekoj livadi.

Odgovori
al

To kako izgleda helikopter je potpuno nebitno, ono sto je bitno je njegova pouzdanost, kvalitet i efikasnost u svojoj nameni.

Po ovim kriterijumima ovaj helikopter je izuzetan.

Ma

@ max to kako izgleda KA 32 je stvar subjektivne prirode, ali stoji činjenica da mu po mogućnostima nema ravnog. Sigurno ne izgleda slučajno tako kako izgleda, znate ima nešto i u dizajnu; avio industrija nije kao auto industrija, neko nacrta crtež automobila pa se sve i svi prilagođavaju tom crtežu, znate.

Sl

Ovo necemo pokazati na nekoj paradi, jer je toliko staro i ruzno, da me sama slika poplasila. Ovom helicu treba dati naziv Bumbar, iako je to bila nasa perspektivna antitenkovska raketa.

Odgovori
Re

Koliko ruzna skalamerija…Ccc…

Odgovori
De

Helikopter Ka 32 je izveden iz protivpodmorničkog palubnog Ka27(28 – izvozna varijanta) prvi let 1973 uveden u upotrebu 1982. U svom naoružanju SFRJ je imala Ka28 (ima jedan primerak ispred muzeja vazduhoplovstva)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor