BEG airport status
Hrvatskoj isporučena prva dva helikoptera UH-60M Black Hawk Hrvatska bi tokom ove decenije trebala da nabavi ukupno 10 helikoptera UH-60M / Foto: Ministarstvo odbrane Hrvatske

Hrvatskoj isporučena prva dva helikoptera UH-60M Black Hawk

Kako je javilo hrvatsko Ministarstvo odbrane (MORH), na zagrebački aerodrom ‘‘Franjo Tuđman‘‘ jutros su teškim transportnim avionom C-17A Globemaster III Ratnog vazduhoplovstva SAD, dopremljena dva višenamenska helikopetra UH-60M Black Hawk koji su namenjeni hrvatskom Ratnom vazduhoplovstvu. Događaju su, između ostalih, prisustvovali ministar odbrane Hrvatske Mario Banožić, načelnik Glavnog štaba Oružanih snaga Hrvatske admiral Robert Hranj i otpravnik poslova ambasade SAD u Hrvatskoj Mark Fleming.

MORH navodi da je načelnik Glavnog štaba Oružanih snaga Hrvatske admiral Robert Hranj rekao da će helikopteri vrlo brzo postati operativni i pojasnio da hrvatsko Ratno vazduhoplovstvo (HRZ) ima spremne i školovane pilote i tehničare, kao i da mora proći formalan proces primopredaje u kome će američki stručnjaci predati helikoptere hrvatskoj strani.

– Tijekom idućih nekoliko tjedana helikopteri će biti spremni za letenje. Postepeno ćemo krenuti s fazom završne obuke kako bi postigli inicijalnu operativnu spremnost u sljedeća dva do tri mjeseca, tako da bi krajem godine helikopteri bili potpuno operativni – istakao je admiral Hranj.

Dalje se navodi da je, što se tiče same upotrebe helikoptera, admiral Hranj pojasnio kako je reč o univerzalnim višenamenskim helikopterima, od kojih će dva imati prvenstveni zadatak učešće u operacijama podrške specijalnim snagama, odnosno da će biti u funkciji vazdušnog tima specijalnih snaga.

– Ti će se helikopteri uvježbavati zajedno s našim specijalnim snagama u središtu u Zadru, a uz tu primarnu zadaću, bit će prostora i vremena za njihov angažman i na drugim zadaćama, od prijevoza vojnika, borbenih zadaća i u konačnici potpori civilnim institucijama – rekao je Hranj.

Danas isporučeni UH-60M su američka donacija vredna 53,2 miliona dolara, i deo su projekta nabavke, za sada 4 helikoptera tog tipa. Krajem oktobra 2019. godine Hrvatskoj je, preko linije Foreign Millitary Sales (FMS) odobrena kupovina još dva primerka u vrednosti od 115 miliona dolara od kojih se 38 miliona dolara odnosi samo na helikoptere, dok je ostatak namenjen pratećoj opremi i rezervnim delovima. Namera Hrvatske je da na kraju nabavi 10 UH-60M koji bi zamenili flotu od 14 sovjetskih/ruskih helikoptera Mi-8 i 17.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

de

dobar posao

Odgovori
Ma

Iz kutija direkt u zrak , kako to nasi spajaju brzo https://youtu.be/mgrL2QhBUNw

Mr

Malo je 10…. treba nam 20ak

Odgovori
MB

Od toga barem 4 Seahawka…

Wa

Зашто би 10 ових хеликоптера било мало за једну Хрватску,а зашто би 20 било довољно.Имате ли довољно керозина и пилота и за ових 10 ? Ево,пустила је Хрватска обвезнице у вредности од милијарду евра да врати раније / скупље / дугове .Данас се и у српској скупштини одлучује о задужењу од 1,8 милијарди евра ! Јапан је већ проглашен од ММФ за најзадуженију земљу света са дугом од 269 % у односу на свој БДП . Верујем да је и за ХР и за СРБ по десетак транспортних хеликоптера оптималан број јер ионако ретко лете !

Mi

Hrvatskoj svalako treba najmanje 20 helikoptera da pokrije vojne i civilne potrebe. 10 UH-60 plus bar 10 manjih Erbasovih visenamenskih klase H-135 ili H-145. To su prekopotrebne stvari i retko ko ima.dovoljno helikoptera.

Da

@walter
Za prvih četiri helikoptera je već obučeno sedam pilota i još jedan je na obuci plus 35 tehničara.
Kada se uspostavi baza i sve uhoda, sljedeće nabave će se moći biti brže i jeftinije realizirane. Sada uvođenje četiri helikoptera košta 115 milijuna dolara, od čega 38 milijuna samo za dva helikoptera koja nisu donacija.

Hrvatska se zadužuje kod kuće za kamate oko 1 posto jer ima dovoljno kapitala u državi.
Srbija uzima kredite kod kineskih banaka za 3 posto. Već sada Srbija otplaćuje veće rate kredita od Hrvatske i ima veći vanjski državni dug.

Ig

U Hrvatskoj dosta lete, najviše na otoke / sa otoka pružajući hitan helikopterski medicinski prijevoz jer zasebne službe za to nemamo.
Danas je ponovljeno da će se koristiti i za civilne svrhe, prvenstveno se misli na ove. Ljeti je na obali dodatnih milijun ljudi.
Tu su i inozemne misije, kao KFOR.
Bit će na kraju i više od 10, jer MIL-ova je sad preko 20. I nije ih previše. Sad da li će sve MIL-ove zamijeniti BH ili 10 BH + nešto drugo, ne zna se.

Iv

@Walter HV ima 15 Kiowa / 11 Mi171 SH /14 Mi8. Ne znam za Kiowe ali piloti na Mi171 Sh i Mi8 imaju nalete od preko 200 sati godišnje, tako da lete poprilično. 10 novih UH60M bi trebalo zamijeniti samo stare Mi8 dok će Mi17 letjeti još bar jedan ciklus, nakon čega će i njih trebati zamijeniti. Kiowe bi uskoro trebale ići i u NATO misije, 2 Mi17 su u misiji na Kosovu tako da će svakako biti potrebno preko 10 UH60M.

K

Pretpostavljam (nadam se) da ce se ici na zamjenu postojecih 24 Mi 17 na nacin da ce se prvo zamjeniti 14 starijih Mi-8ica sa 10 Black Hawkova, a kasnije kako ce Mi-17sh istjecati resursi da ce njih 10 biti zamijenjeno europskim helikopterom kapaciteta 20-ak putnika, poput NH90, EC225 ili EC725, sto vec HRZ procijeni da je potrebno. To mi se čini i operativno i političko-diplomatski kao dobra opcija, s obzirom na ambicije Hrvatske da se podjednako osloni na EU partnere i na SAD, i na potrebe HRZ da zamjeni mi-17 helikopterom podjednakog kapaciteta.

Ja

Davor, odakle Vam te informacije?

TT

Davor Ti znas kolike su kamate koje drzava Srbija uzima od bilo koga ..
Izvinite ministre finansija nismo vas prepoznali … -.-

Me

@Jarilo
Službena izjava MORHa

@TT
Javni izvori

Je

Odličan helić
Lp

Odgovori
Н

Ваљао би им и неки за задатке изнад мора.

Odgovori
9

bit će 4 komada

Ma

Da točno iznad mora jer Hrvatska je pomorska zemlja i vrlo duge obale a problem je ljeto kad ima po par miliona gostiju pa u hitnim slučajevima su nezamjenjivi. Što se tiče borbenih aviona tu mislim da nema greške jer su Rafali upravo za takve stvari i konstruirani uz mali problem potrošnje jer ima dva motora, međutim ne može se imati i „jare i pare“ . Pozz

Kr

Prekrasno. Jedva čekam da ga vidim u letu. Bilo bi lijepo 10 komada i svakako koji Seahawk

Odgovori
Ni

I ja ….,ja sam tu u blizini Zemunika,jedva čekam ga vidit u zraku

re

Super svaka cast komsijama .Zanima me samo kako je moguce zamjeniti 14 hel. sa 10, kada je i ovih 14 malo?

Odgovori
Ro

Broj još nije definiran, osim mi-8 imamo i mi-17sh, svi su remontirani i nije žurba po tom pitanju, fokisiraju se na bitnije stvari.

pp

HRZ trenutno ima 24 helikoptera Mi 8 /17/171
Ima 15 OH 58 (1 izgubljen u nesreći).
Ima 8 Bell 206B (2 izgubljena u nesreći).
Ima 2 UH 60M (2 će doći u ožujku o.g.)
51 operativnih helikoptera će biti u ovoj godini.

Bez policijskih Bell 206/212, EC 135,AW 139

Zu

Što je s helikopterima za DUSZ?

„Helikoptere će koristiti postrojbe civilne zaštite, HGSS i ekipe hitne medicine za provedbu mjera civilne zaštite, traganje i spašavanje na kopnu te prijevoz lakih postrojbi civilne zaštite.“

https://www.index.hr/vijesti/clanak/potpisan-ugovor-o-sufinanciranju-nabave-helikoptera-za-civilnu-zastitu/2231761.aspx

Iv

Zulum
išla je prije par mjeseci javna nabava za 3 helikoptera i javili se Bell i Leonardo ali ponude su bile dosta skuplje od predviđene nabavne cijene u javnoj nabavi pa je natječaj morao biti poništen. Vjerojatno će uskoro ići novi javni natječaj. Paralelno dva relativno nedavno nabavljena AW 139 koja su nabavljena sredstvima EU za MUP i koja su stajala konzervirana u hangarima jer nije bio ugovoren dugoročni servis/održavanje se uskoro vračaju u letno stanje i oni bi isto mogli po potrebi biti korišteni za HEMS i SAr dok se ne nabave helikopteri za ove dvije specifične potrebe.

pr

Mil 17 ostaju, povlačiti će se stariji Mil Mi8, trebalo bi biti 10 17-ca i 10 BH.

Odgovori
Vi

Mi 171Sh ostaju. Povlaci se posteoeno kombinacija legacy Mi17 / Mi 8 mtv 1

Lu

Za sada, da. Mi17 su još dobri kojih par godina, ali nema nikakve dvojbe da će se zamjeniti sa zapadnom tehnologijom. Chinook bi trebao zamjeniti Mi17.

Ed

Mjesate Mi-17 i Mi-171!
Mi-8 i Mi-17 su srariji i trebali bi se zamjeniti u ovom desetljeću.
Mi-171sh su kupljeni 2008.g. i zamjenit ce se 2030ih.

Ig

Ed,

nije li plan za Mi-171sh da ih se koristi dok im ne dođe vrijeme za idući remont (što bi bilo 2028.) a da se taj idući remont ne radi nego da ih se tada povuče i zamijeni nečim zapadnim ?
Ili je to bilo rečeno u afektu zbog nezadovoljstva zadnjim ruskim remontom ?

Ed

@Igor
Ne, jer nije ni moguće.
To bi značilo da se do tad treba nabaviti i uvesti u upotrebu zamjena za svih 24 komada, a to nije realno izvedivo.
Mi-8/17 se moraju zamjeniti u sljedećih par godina.
Za Mi-171sh se nemaju potrebe, a za sad ne postoji plan njihove zamjene.
Ako se ne varam, prva Mi-8 izlazi iz resursa 2024.g., a od tih starijih, procjena je da bi najduze mogla trajati Mi-8 koji je u „medicinskoj“ varijanti, tj. čak do 2032.g.
Trebao bi uskoro biti objavljn plan dugoročnog razvoja HV…

Pe

Bobane

Bilo je već i na T6.

Srpski Mi-17V-5 (ruska oznaka Mi-8MTV-5)
https://tangosix.rs/2016/10/06/moguci-nivo-opremljenosti-novih-srpskih-mi-17v-5/

Hrvatski Mi-171Š (ruska oznaka Mi-8AMTŠ)
https://tangosix.rs/2016/28/06/analiza-sta-su-sve-od-helikoptera-nabavile-bivse-jugoslovenske-republike/

Bitne razlike jasno vidljive izvana.

Srpski na meteo radaru imaju tzv. delfinov nos, hrvatski imaju prethodnu verziju sa staklima sa strane (tražili piloti radi lakšeg vizualnog pregleda pri slijetanju).

Mi-17V-5 (srpski) ima veća vrata lijevo a Mi-171Š (hrvatski) ima veća vrata desno.

Srpski imaju grijač, hrvatski imaju klima uređaj.

Srpski nemaju aktivni IC ometač, hrvatski imaju.

Svi srpski nemaju rampu nego neki imaju tzv. Clam Shell dvodjelna vrata, svi hrvatski imaju rampu.

Hrvatski imaju američke NATO komunikacijske radio uređaje i NVG opremu (ANVIS), srpski imaju rusku.

Različiti su tipovi GPS sustava i MFD pokazivača.

Motori su isti.

Najsuvremeniji trenutno je ruski Mi-8AMTŠ-VN (Mi-171Š-VN)
https://tangosix.rs/2020/28/08/najzanimljiviji-detalji-sa-armije-2020-glavne-zvezde-raketni-sistemi-pvo-i-bespilotne-letelice/
predstavljen prošle godine.

19

Dobar posao.
Mogli bi nama prodati visak Mi-8.

Odgovori
Dr

mislim da ce i onaj jedan u Vojski Srbije brzo da izadje iz upotrebe , koliko je meni poznato ove godine treba da dodju jos tri Mil Mi 171 , uz to je takodje objavljeno da je naruceno jos 10 H-145 , nevidim razlog zasto b i se kupovala letelica koja je za razhod !

Ž

Dragan Dubonjac

Србија је набавила Ми-17В-5, не Ми-171. Најављено је да ће ове године бити испоручена још три, па ће тако РВ и ПВО имати 8.

Bo

Dragan Dubonjac
Mi17V5 je znatno moderniji helikopter od MI171. A cak sta vise ova 3 zadnja MI17V5 su modernija od dva koja smo prve dobili.

fr

Po cemu je moderniji??

Ed

@Boban
Вертолеты России:
„The latest Mi-8/17 military transport helicopter family includes the Mi-17V-5 (domestic designation Mi-8MTV-5) made at Kazan Helicopters and the Mi-171Sh (Mi-8AMTSh) made at Ulan-Ude Aviation Plant.“
Mozete pogledati za informaciju i brosure na stranici:
https://www.rhc.aero/en/catalog/m_mi-8-171

Bo

Poprilicno sam siguran da je Mi171sh opremljeniji nego Mi17v5.Neka me admin ispravi ako sam u krivu. Mi17v5 je više za obican transport dok Mi171sh ima dodatan oklop te je pogodniji za transport te ofenzivne operacije.

Iv

@Boban
Daj ne govori gluposti, radi se o dva ponešto različita helikoptera ali u biti vrlo slična, čak Mi171Sh ima nešto bolje karakteristike (može ponijeti 500kg tereta više i jednog padobranca više ali sve u svemu zanemariva razlika).
Međutim, Mi-8 MTV-5 što je ruska oznaka za Mi-17B-5 nije čak ni najmodernija verzija tog helikoptera jer se Rusiji isporučuje modernija verzija Mi-8 MTV-5-1 …

Dr

Gospodine Bankovoću onako ponesen sam napravio „štamparsku“ grešku , da u oravu ste VS ima MiL Mi 17V5 i treba ove godine da dobije još tri letelice . Jedino čemu se nadam je da stvarno VS budu isporučenibi onih 10 H-145M HForce III . Kako je obećano.

Г

Само нам још они требају поред свих ових наручених 😒
@Boogey
У односу на ове ваше Штурмове јесте сигурно модернији. У односу на ове који се сад праве ту су негде. Ако мало боље погледаш ова 3 из наше друге набавке такође имају заштитне плоче на осетљивим местима.
@Иван
Мислим да варијанте које иду искључиво у руску армију не треба да буду предмет расправе.

fr

Po cemu moderniji??

Bo

Frane i ostali
Motori su novi i jaci. Propeleri su drugaciji, elektronika novija. I kao sto sam rekao ova zadnja tri su modernija od prva dva koja su kupljena, a koji su moderniji od Hrvatskih MI171.

Bo

Ivan
Netacno MI171 moze poneti 4000 kg, i vedro vode sa samo 2200 litara vode, dok MI17V5 na kuki moze nositi 4000 tone ili vedro sa 3000 litara vode.
MI 17 ima meteonavigacioni radar, Ima doplerski visinomer, novi pomocni agregat, sira leva bocna vrata, pancirne ploce, noseci rotor ima prigusivac vibracija.

mi
Bo

mike V
Evo ti zvanicni podaci iz Hrvatske.
https://www.morh.hr/helikopter-mi-171-sh/
Gde ces videti da nose vedro vode sa 2200 litara.
A MI17V5 koje ima Srbija su moderniji od MI171sh koje ima Hrvatska. Na Srpskim su jaci motori VK2500
A evo ti linkova sa portala tango six pa citaj.
https://tangosix.rs/2016/28/06/foto-novi-helikopteri-mi-17-stigli-u-beograd-placeni-25-miliona-evra-u-upotrebi-od-4-jula/
https://tangosix.rs/2019/17/10/srbiji-isporuceni-vojni-helikopteri-mi-17v-5-stigao-i-jos-jedan-h145m/

fr

Boban

Na kunku kojinsi zakacio procitah ovo da je Zivojin napisao;

Iako se u pojedinim medijima pojavljivala informacija da pogon naših Mi-17V-5 čine motori V-2500 koji su izrađeni u Rusiji realna pretpostavka je da su to ipak TV3-117VM. Uz njih obično ide i turbinski motor tj. pomoćni agregat tipa AI-9V koji se nalazi iza turbovratilnih motora.

Takodjer naviodi se da nema digitalnu elektroniku vec analognu. To sto ti poredis je max.ooremljena verzija kakvu Srbija ocito nije kupila. Za vedro se navodi da nosi 2200l ali ne kaze da je to max. nosivost. Ta vedra pravi Hrvatska pa su zato navedena.

Bo

Frane
Ipak su jaci motori na Srpskim MI17. KNa vasim MI171 je stari, i slabiji tip motora. NTakodje i meteo radari i ostalo je sve novije generacije. Nosivost je ista, a ne veca za 500 kilograma kako ste svi tvrdili. Cak je i maksimalna brzina nesto veca kod MI17.
Jednostavno, MI17 koje ima Srbija je moderniji od MI171 koje ima Hrvatska. I kao sto sam rekao ova 3 su i nesto modernija od prva dva koja su kupljena ranije.

fr

Boban

Imas li link koji kaze da su drugi motori? Elektronika kojubste nabavili ni oo cemu nije modernija jer ste uzeli bazni model. Zato je izasao tako jeftino.

Г

Ја не знам како неко уопште може да пореди хели произведен 2008. године са хелијем произведеним 2019. године?? Мислим да је то сасвим довољан аргумент за целу ову расправу.

Bo

Motori jesu V2500. A ostalo sto imaju.Mi-17V-5 je standardno opremljen meteonavigacionim radarom, koji obično predstavlja radar tipa 8A-813C ‘’Kontur-10C’’ (sada digitalna serija 4 i 5), proizvođača OOO ‘’Kontur-NIIR’’ iz Sankt Peterburga.
To vasi nemaju.
Evo ti link pa pogled kakva je unutrasnjost Srpskog MI17 i uporedi sa vasim MI171, i videces razliku i ko je moderniji.

fr

Ja sam te pitao imas li link koji potvrdjuje za motore ti pises o nebitnom meteoradaru. Stavili jedan displej i moderniji. Daj odrasti!

fr

https://images.app.goo.gl/csuuQ1L9TdNUyvsYA

Evo tebi link kako izgleda kokpit hrvatskog UH60 pa uporedi. Ovo je Enterprise licno za te Mi17.

Is

Frane
Svaka ti je na mistu..

Boban
Uzdaj se ti u rusko…pusti nas da lagano mjenjamo rusko sa americkim…po pitanju kvalitete puuuno bolje americko …duboko u sebi ti znas da je americko bolje samo eto nikako da priznas sam sebi …

Bo

Islander
Naravno da ce se zemljaci podrzavati.
Ali ovde nije uporedjenje izmedju UH60 i MI8 vec izmedju MI171SH koje ima Hrvatska i MI17V5 koje ima Srbija. A sto se tice kvaliteta, dovoljno je znati da MI8/17/ 171 poseduju 60 zemlje sveta, daleko vise od UH60. A kvalitet ne donose led ekrani. Opste je poznato da jeMI radni konj, izdrziv helikopter, velikog kapaciteta, koji se moze koristiti i kao desantni, i tranportni.

fr

Kvalitet ne donose led ekrani, a post gore govori da uporedimo unutrasnjost. Jos nikad nisi dostavio link koji govori o ugradjenim motorima na vasim Mi17…
I golf vozi mnogo vise ljudi nego Ferrari..

Vl

frane,
Za zeznute i opasne situacije niko (ko ima mogućnost izbora) ne bira UH 60 već Mi 17V5 ili Mi171. Toliko o kvalitetu i pouzdanosti…

fr

Vlad

Odakle ti ta ideja? Upravo suprotno! Koje su to ozbiljne situacije helikoptera osim desanta ili brzog izvlacenja ljudstva u blizini neprijateljskog djelovanja gdje je UH 60 daleko pogodniji zbog svoje konstrukcije. UH 60 je i namijenjen za brze desante na iskustvima UH1 iz vijetnamskog rata jer ima siroka vrata sa obe strane te ukrcaj i iskrcaj ljudstva traje momenat dok Mi 17 ima mala bocna vrata gdje ljudstvo moze ulaziti i izlaziti jedan po jedan, a otvaranje i zatvaranje rampe i bolje ne komentirati jer je tobtek presporo i nije namijenjana za brze desante.

Bo

Frane
Brzi desant? Istom brzinom ulazi i zlazi vojnik i iz MI17 i iz UH60, samo sto MI nosi malo vise od duplo vojnika. Jednostavnmo MI17 je svestraniji od UH60.
A sto se tice motora na Srpskim MI17, ne treba mi nikakav link, vec licno znam, da su motori V2500. A tebi stoi se ne svidja jer su Srpski moderniji to je druga stvar.

Pe

Bobane,

Muka mi je od tvojih odgovora komentatorima. Od danas ti je zabranjeno da odgovaras bilo kome. Ako zelis da komentarises na temu posta slobodno. Svako odgovaranje bilo kome po bilo cemu ti nece biti objavljivano.

Pa

Prelep helikopter, čestitke za komšije

Odgovori
Da

Razlika između Mi171sh i Mi17-5 je samo u firmama koje ih proizvode i tek kozmetičkim sitnicama. Kako oba koristi Ruska vojska bilo glupo da se razlikuju u velikoj mjeri.

Gl

Jel istina da seahawk kosta 40+ miliona?

Odgovori
MB

Kažu oko 25+ miliona

Iv

ovisi o naoružanju i senzorima, cijena ide i preko 60 milja

Zo

Dobar, sposoban i skup helikopter.. prevashodno za specijalne snage, naravno. Nije to zamena transportnim ruskim helikopterima vec posebne misije i zadaci.

Odgovori
А

@Zoran

Па, УХ-60 дефинитивно може да покрије све мисије које су до сад обављали Ми-8. Наравно, начин обављања тих мисије због разлике у перфоманси и способностима јесте другачији, али то не значи да УХ-60 не може заменити Ми-8, као што тврдите.

Bo

Aleksa
Za nesto moze, za nesto ne moze. UH60 ne moze sluziti kao transportni helikopter, a da ne govorimo sto MI ima i velika zadnja vrata koja mogu sluziti za vece terete, kao i za skokove padobranaca, a mogu se njima prevoziti i besposadne platforme kao sto mi koristimo za Malog Milosa. A sto se inace tice prevoza vojnika, tamo gde si slao 4 Mi sada moras 9 UH.

А

@Boban

УХ-60 може итекако се користи као транспортни хелихоптер у многим РВ широм света. УХ-60 може понети веће терете споља, С друге стране, употреба хеликоптера за скокове падобранима је вероватно најређе коришћена могућност хеликоптера, јер ако хеликоптер не може да пренесе људство на одређено место из било ког разлога, он тек то неће успети падобранством (да не говорим да бар са теоријске стране постоји могућност да падобрански скок може да се ради, осим ако не постоји неки други разлог против).

Мање или више људи по хеликоптеру је вечита филозофска расправа. Свака опција има мане. С једне стране је више по 1 хелихоптеру економичније, с друге стране је далеко опасније са становништва потенцијалних губитака. Самим тим потенцијал превоза људства не представља неку значајну предност нити недостатак у поређењу УХ-60 и Ми-8/17.

Bo

Aleksa
I jedan i drugi mogu poneti istu tezinu spolja. A u samom helikopteru UH ne moze poneti nista.

Iv

Boban,
HRZ-u ne trebaju novi helikopteri za prijenos velikih tereta već desantni helikopteri. Zato se Mi8 mijenja s UH60M. Mi171 Sh i dalje ostaje u HRZ-u nakon čega će i oni najvjerojatnije biti zamijenjeni s određenim brojem UH60M a ako će trebati i pravi teretni helikopter onda će se uzeti i Chinook koji su nam Amerikanci nudili prije par godina gotovo pa besplatno, ali smo ih odbili jer nam jednostavno nisu bili potrebni.

V-

Aj Bobane, da te nesto priupitam.
Kakav je to teret od 4t koji mozes ponijeti u hot LZ i kako ces ga tamo iskrcati?

Dr

Mislim da bi trebalo sva 4 koristiti u medicinske i vatrogasne svrhe, a tek onda za specijalne snage.

Ovo je definitivno jedna od najboljih nabavki u „povijesti“ HRZ.

Čestitam i malo zavidim
Lp @ All

Odgovori
Me

Za gašenje požara imaš civilnu verziju FIREHAWK.

Mr

može se koristiti, ali za gašenje požara Hrvatska ima dovoljno;
6 kanadera CL-415 i 6 airtractora AT-802
plus Milivoji (osmice), a naručuju se novi kanaderi (možda viking C-515).
Za specijalne snage neusporedivo je bolji i korisniji BH UH-60M nego MI-171š.
Može nositi 2 × 12.7 mm GAU-19 gatling gun, Hydra 70 vođene projektile , AGM-114 Hellfire, … gatling dolazi (ako već nije), Hydra i Hellfire su već odavno tu (za Kiowe). Što više treba specijalcima?

А

@Mrle

Прилично сам сигуран да инсталација Хидри и АГМ-114 захтева посебне модификације на УХ-60.

Bi

Kad Srbija kupuje, onda je najjači smo. Kad kupuje Hrvatska, onda je bacanje para, škole, vrtići, medicinske i vatrogasne svrhe. RH je sila u zračnom vatrogastvu, svake godine čupamo od Grčke do Portugala! Za medicinske svrhe se već godinama koriste heliću MUPa i HVa. Ovo je potreba i jačanje strateškog savezništva s jedinom globalnom silom.

om

Bjeloplavi , nama trebaju radni konji za prebacivanje ljudstva i materijala, pusti sad savezništvo, usput može koristiti i nešto raketnog naoružanja i strojnicu jer ima gdje postaviti, inače neke koristi od nas osim ustupanja teritorije….nema, barem za sada. Ako prelazimo na zapadnu opremu onda je to to.

V-

Omnia, nisi u pravu.
Nama radni konj za prebacivanje ljudstva i opreme ne treba.
Hrvatska ima razvijenu kopnenu infrastrukturu za to.

Mr

@Алекса
točno.
napisao sam da može nositi. Nigdje nije rečeno da neće doći i verzija BattleHawk :)

om

V-K-O-K, a za što nam treba.
Nije jurišni, dobro može se naoružati i borbeno djelovati
Za brzo prebacivanje diverzanata bliže mjestu djelovanja ili izvlačenje istih, pregrupiranje ljudstva u pozadini,prijevoz ljudi na veće daljine, kakva cestovna infrastruktura….kad vrijeme igra

Re

Алекса

Ne bih rekao da su potrebne posebne modifikacije.

Na linku ispod možeš pročitati kako posadi na tlu treba tri sata da zamjene vanjska krila, kao i vrstu naoružanja.

Ground crews can add or remove external wings and weapons of choice in three hours.

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/armed-black-hawk-helicopter.html

Odgovori
А

@Rendi

Наоружани УХ-60 је посебна верзија тог хеликоптера (једноставно речено то није способност стандардне верзије). Самим тим та верзија захтева посебне захвате на самом хеликоптеру како би та посада имала могућност да постави крила и наоружање.

Осим тога, зато на самом сајту (чији сте линк ставили) постоје две верзије УХ-60 стандардна (ненаоружана) у различитим варијацијама и наоружана.

Si

Po kojoj to matematici 10 UH 60 menja flotu od 14 Mi 8-17….

Odgovori
Bo

Susedi grade dobre helikopterske snage, samo mi jedno nije jasno, što ne kupiše S-70i od Poljaka, ne vidim, gde je EU solidarnost – tim pre što je poljski moderniji. ako je neko u Hrvatskoj želeo sea hawk-a mora najpre nabaviti plovilo, na koje SH može sleteti sa odgovarajućim hangarom, inače odličan helikopter klase H-215M, ne treba se pore-diti sa Mi-17V5, čiji pandan je AW-101, CH-47 Činok je nešto veći klase 23 tone

Odgovori
А

@Bob Rock

Зато што је одабрана набавка кроз амерички програм „Страних војних набавки“ који нуди финансијско учешће САД и далеко јаче гаранције и подршку од стране произвођача, за разлику од Пољака.

Nj

Zasto bi za seahawk bilo potrebno plovilo? Hrvatska ima najrazvedeniju obalu na svijetu i svaki taj otok moze biti „plovilo“, odnosno platforma za slijetanje.. S kopnenih baza moze kontrolirati more i podmorje..

Ed

Mozda zato sto suAmeri donirali 2 a 2 kupili. Kako bi bilo da uzimamo od Amera donaciju a kupujemo druigdje

Br

Odlican helikopter, ali 60 miliona sa opremom, plus skupo odrzavanje i nalet… Cini se da se moglo i nesto jeftinije nabaviti. Poput najskupljih haubica na svetu koje su dva puta izasle iz hangara ili preskupih i nepotrebnih Rafala. Airbus, juznoafricke haubice ili nesto slicno, i F16 poput rumunskih i ustedelo bi se 70% novca, a nista znacajno se ne bi promenilo u sposobnosti vojske. Niti ce se ikada koristiti sve te napredne karakteristike, niti ista menja 10+12+12 bilo cega, osim nuklearnih balistickih raketa. Potpuno neracionalne kupovine.

Odgovori
Iv

Haubice koje su dva puta izašle iz hangara, daj molim te, ako ih ti ne vidiš ne znači da nisu stalno na poligonu u Slunju. Te iste haubice sljedeće godine idu u rotaciju u Poljsku umjesto Vulkana.

U HR se sve nabavke i vježbe ne objavljuju u svim glasilima, pa tako na primjer ni velika većina u HR ne zna da su Spike rakete stigle u HR prošle godine. Većina još misli da se čeka isporuka …

Hrvatska politika nabave je nabavi ponajbolje na tržištu ako je novo u manjem broju pa onda dokupljuj po potrebi … druga opcija su donacije starije opreme (npr. Bradley) da se prijeđe na zapadnu tehnologiju i kupi vrijeme pa onda s vremenom kupi novo …

Jedino gdje HR kaska je prouzračna obrana, ali i to bi navodno uskoro trebalo biti riješeno …

Kr

Što bi rekle komšije Branko, ti si promašio ceo fudbal. Ajd radije nemoj, sad kada je već rafal odabran govoriti o nepotrebnosti istog.

Th

@Branko
Zasto je to sve Hrvatskoj pre skupo i nepotrebno a Srbiji nije ?
Dobro. Hrvatska je u NATOu. Srbija je okruzena od NATOa.
Koga se to Srbija mora bojat kao „faktor stabilnost“ u „regionu“ ?

Ed

Ukupna vrijednost je 153 mil. USD (ukljucujuci PDV), od toga dva donirana od USA u vrijednosti 58 mi. USD + dva kupljena, oprema, obuka,… RH placa 83 mil. USD.
Dakle cijena po komadu, vidljivo iz cijene doniranih, je oko 29 mil USD bez PDV-a, a po ukupnom trosku ove nabave, po komadu s obukom,opremom,… izlazi 153 / 4 = 38.25 mil USD (ukljucujuci PDV).
Usput, PZH2000 bas i nije da stoje u hangaru.npr.; za koji dan odlaze u NATO misiju u Poljsku

Dr

@ Ivan
Koji bi to PZO bio za HR, sta se namjerava nabaviti ?

lp

Odgovori
Zu

FIM-92 i NASAMS 2

Th

Kao clan NATOa hrvatska ima i obaveze. Ako treba i ginut za druge.

Odgovori
om

„Ako treba i ginut za druge.“..

Pa naravno. A drugi, ako treba, ginu za tebe.
Koji dio NATO/EU ti nije jasan?

Vl

Bravo…
Sa donacijama vam Ameri pokazuju šta treba da kupite i koja vam je uloga u NATO…
Dakle, pešadija (laki oklop i specijale jedinice) i ponešto logistike…

Ro

@Vlad
Donacije su izraz trenutnih viškova na stokovima koji Amerikanci imaju te prioriteta za nabavu koji je Hrvatska ranije deklarirala. Kopnena vojska je prva krenula i dosad najdalje otišla u procesu zamjene naoružanja istočnog porijekla. Stoga je logično da se taj rod vojske prvi kvalificira za neke NATO misije odnosno profile koje spominješ. Povećanje operativne sposobnosti u ostalim rodovima je izvjesno, pogotovo u mornarici od koje se očekuje preuzimanje kompletne kontrole Jadrana uključujući Otrant.
Sumarno, uloga je dinamična kategorija i nije definitivna.

Zu

Sad im može biti krivo što su uz Kiowa Warriore odbili Chinooke.

V-

Chinook je u potpunosti nepotreban Hrvatskoj

Zu

Nama ne treba ni An-32 pa se sunča na ledini. Chinook je tu negdje po kapacitetu transporta kao Mi-17, a bio ponuđen džaba. Padobranci se neće naskakati iz UH-60.

Lu

@V-K-O-K Chinook je bio nepotreban 2014 kada su ga nudili, kao i sada. Tek za desetak godina kada isteknu Mi117, onda nije problem kupiti Chinook „ispod cijene“, iako nije ni ovako skup ( 30 milijuna eura ).

V-

Chinook…
Nepotreban bio, nepotreban jeste i nepotreban ce biti!

To HR ne treba niti ce nam ikad trebati.

Zu

„To HR ne treba niti ce nam ikad trebati.“

Onaj Mil Mi-6 oznake RA-21132 što trune na Lučkom?

Vo

Sta drvlja a sta kamenja, eno njih vec u zraku pogonjeni svojim lopaticama

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj