[RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

12. jul 2024

Mađarska sertifikovala transportni avion KC-390, njihova vojna flota Erbasovih helikoptera naletela 15 hiljada sati

10. jul 2024

[NAJAVA] Aeromiting CIAV 2024: Još jedna prilika da se vidi hrvatski Rafal, ali i privatni Galeb G-2, MiG-15, B-25 „Mitchell“

9. jul 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi otvaraju novi front, pojačavaju udare po ukrajinskim vazduhoplovnim bazama, Ukrajinci dobijaju prve F-16 ovog meseca

6. jul 2024

Slovenija nabavlja nove osmatračke radare za sisteme PVO, u Crnoj Gori izvršena primopredaja slovenačkih besposadnih letelica

5. jul 2024

[REPORTAŽA] „Vatreni udar 2024“: Premijera SM kamikaza dronova i novog izraelskog 4D radara

5. jul 2024

Kako je ofarban Orao 001 u Muzeju vazduhoplovstva

4. jul 2024

Nove fotografije i detalji o dronu-kamikazi SM2 kompanije Edž: Srbija i Maroko među prvim mušterijama

3. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] RV i PVO Vojske Srbije sada raspolaže i sa mobilnom verzijom Talesovog osmatračkog radara GM400 Alfa

3. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane Srbije danas predstavilo do sada nepoznat bespilotni vazduhoplovni sistem

2. jul 2024

[FOTO-REPORTAŽA] Memorijalna izložba “Vojni objektiv Nela Mirkovića“

2. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] Poleteo prvi bivši kiparski Mi-35P namenjen RV i PVO Vojske Srbije

1. jul 2024

Erbasova taktička borbena bespilotna letelica SIRTAP dostigla CDR fazu projekta

1. jul 2024

[ANALIZA] Novi detalji o sposobnostima kineskog raketnog PVO sistema kratkog dometa HQ-17A(E)

28. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Na Krimu pogođen ruski komunikacioni centar, Rusi tvrde da je iznad Crnog mora posada MiG-a 31 “oterala“ američku besposadnu letelicu RQ-4 Global Hawk

28. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Prva fotografija kineskog PVO sistema HQ-17AE Vojske Srbije

27. jun 2024

[ANALIZA] Sve o grčkim Miražima koji bi mogli da budu prethodnica Rafalima u RV i PVO Vojske Srbije

26. jun 2024

Vučić pričao sa F-22 pilotom, zatim se telefonom čuo sa Makronom

21. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

21. jun 2024

Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

21. jun 2024
[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja
Odlično posećen skup u Ćupriji. Veliko interesovanje ne samo letača i entuzijasta već i mnogobrojne publike / Foto: Aleksandar Dobrosavljević, Aero-klub Ćuprija

[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

Već nekoliko godina za redom porodica Stojković iz Ćuprije i članovi istoimenog aero-kluba organizuju okupljanja vazduhoplovaca standardne i ultra-lake kategorije. Izgovor je nekad, kao prošle godine, državno takmičenje ultra-lakih letelica a nekad, kao prošle subote, jedno od najskupljih pečenja u Srbiji (zbog dolaska svojom letelicom na okupljanje sa ručkom) ili kako se to takođe zove Fly in.

Ove godine aero-klub Ćuprija je podršku dobio, pored tradicionalnih partnerstava od strane lokalne samouprave i Vazduhoplovnog saveza Srbije i od strane Ministarstva odbrane. Događaju je prisustvao i ministar odbrane dr Nebojša Stefanović dok je statiku oplemenio Erbas H-145M RV i PVO Vojske Srbije iz 119. mešovite helikopterske eskadrile Zmajevi iz Niša.

Pozivni znak „Zmaj 712“ sleteo je među prvima. Erbas H145M maksimalno je iskoristio lebdenje pred sletanje kako bi se osiguralo da su obližnji zmajevi dovoljno daleko / Foto: Foto: Aleksandar Dobrosavljević, Aero-klub Ćuprija
„14501“ sleteo je na aerodrom Ćuprija iz svoje baze u Nišu u mirnijoj konfiguraciji bez kanistera za IC mamce Hensold sistema za protivraketnu aktivnu samozaštitu. Ovaj evidencijski broj prvi je vojni H145M koji je isporučen RV i PVO Vojske Srbije u junu 2019. godine. Prva dva, „14501“ i „14502“ namenjeni su za modularnije misije, pre svega Traganje i Spasavanje. Vojna oznaka im je H-50S (preostala tri naoružana primerka vode se kao H-50B) / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Da je srpska generalna avijacija (ona Lajkoming izvorna i dominantnija Rotaks ultra-laka) najaktivnija u regionu dokazalo je u subotu prisustvo preko 20 letelica iz svih krajeva Srbije. Od pomenutog Erbasa iz Niša do motorne jedrilice Falke koja je doletela iz Subotice. Impresivno prisustvo sedam aviona marke Pipistrel koji su doleteli sa letelišta Vojka pored Beograda i sa aerodroma Ečka kod Zrenjanina i standarne posete više raznolikih letelica sa aerodroma 13. maj kod Zemun Polja.

Kada bolje razmislim (što je posao Tango Six portala) kao neko ko prati domaću i regionalnu (generalnu) avijaciju sad već 20 godina, trenutno živimo neverovatan varijetet svega što leti. Praktičan dokaz tom utisku bio je subotnji Fly in. Od pomenutog prisustva trenutno najmodernijeg zapadnog „utility“ helikoptera, do činjenice da je pre početka događaja iznad nas „radio“ kineski dron CH-92A (prilično smo ga demaskirajuće čuli ali i veoma nikako videli – šema bojenja radi savršeno) do vesti da će u septembru po prvi put biti organizovana konferencija posvećena isključivo ovom segmentu. Da ne pominjem da se, kao tokom prošlog veka, u indirektni razvoj generalne avijacije uključilo i Ministarstvo odbrane koje sada već drugu godinu za redom besplatno obučava nove pilote jedriličare.

Trstenička Citabria je pored šleperske uloge u vazduhu dokazala i šta sve može kada joj se ime čita unazad / Foto: Foto: Aleksandar Dobrosavljević, Aero-klub Ćuprija
Ovde nas secite ako je po dužini ćuprijske trave ostalo jedva pet slobodnih mesta za parkiranje letelica / Foto: Aleksandar Dobrosavljević, Aero-klub Ćuprija

Stojkovići ponovo briljilari

Organizatori, aero-klub Ćuprija pogonjen porodicom Stojković, još jednom su bili besprekorni domaćini. Od izuzetnog hendlinga svih gostiju na travi, logistike i keteringa koji svakako koštaju, do glavnog ručka koji i dalje bolje okuplja avijatičare nego činjenica da svi oni čitaju Tango Six.

Organizatori su uspeli da animiraju i prisustvo ministra odbrane koji je povezao lokaciju Ćuprije i povratak ŠRO koncepta:

– Drago mi je da je ovaj događaj u Ćupriji i drago mi je što smo počeli da izmeštamo ovakve festivale iz dva ili tri grada gde se to uobičajeno dešava i da to može da vidi što veći broj ljudi u Srbiji. Razgovarao sam sa pripadnicima našeg Ratnog vazduhoplovstva i oni izuzetno cene dobru saradnju sa aero-klubom Ćuprija koji nam je i zbog našeg poligona Pasuljanske livade sa svojim aerodromom zaista dobar komšija.

Rukovodilac organizacije Fly ina i pogonsko gorivo vazduhoplovstva u Šumadiji Goran Stojković otvara subotnji događaj / Foto: Ministarstvo odbrane
Ko ima više operativnih letelica istog tipa: aerodrom Batajnica ili Vojka? „Pipistrel mafija“ poređana u Ćupriji snimljena ovde kako ne troši gorivo – kao i u vazduhu / Foto: Foto: Aleksandar Dobrosavljević, Aero-klub Ćuprija
„Sila Spasilac“. Avion Vazduhoplovnog saveza Srbije sa adekvatnom registracijom / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Najređa letelica trenutno u Srbiji koje ima u najvećem broju. Motorna jedrilica Falke 25C pogonjena je prerađenim automobiliskim motorom od VW Bube snage 65 konja. Finesa letelice je 22 kilometra. U našoj zemlji trenutno leti 5 ovih interesantnih letelica / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Pionir 200 STD Centra za obuku letača sa Zemun polja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Icarus. Novi domaći brend koji proizvodi i prodaje opremu za pilote generalne avijacije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Standardno izvrstan ketering ljubaznošću aero-kluba Ćuprija / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Obnavljanje i očuvanje tradicije ovog aerokluba iz 1929. godine, ogromna je stvar koju je ova sjajna ekipa ljudi, na čelu sa Goranom Stojkovićem, uradila. Želim da im se zahvalim na pozivu da im se danas pridružimo i da čestitam značajan jubilej – deceniju od zanavljanja rada ovog kluba. Drago mi je da i kroz ovakve manifestacije možemo da popularizujemo vojni poziv, pre svega poziv vojnih pilota. Za nas je to najznačajnija stvar i koristim i ovu priliku danas da pozovem sve mlade ljude da se prijave na neki od naših konkursa za slušaoce Кursa za rezervne oficire roda avijacije, ali i kurseve za podoficire Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane. Imaće priliku da uče od najboljih, da rade sa najboljom opremom i tehnikom i imaće što je najvažnije priliku da služe svojoj Srbiji. – kazao je Stefanović.

Ovogodišnje takmičenje ultra-lakih letelica u organizaciji Vazduhoplovnog saveza biće na aerodromu Blace 20. avgusta dok je četvrti po redu Blanik kamp-kup takođe bio najavljen prošle subote – održaće se na aerodromu Trstenik od 9. do 11. septembra.

Povratak kući zmajem Tanarg Tango nula nula jedan. Prelep način da se vide Beograd i centralna Srbija ali i naporan. Let je zbog daljine, skromne brzine letelice i čeonog vetra u povratku trajao, do Ćupirije 1 sat i 22 minuta, od Ćuprije do Zemun Polja 1 sat i 55 minuta / Foto: Vladimir Stojiković, Letenje.rs
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ni

Prelepo,kamo srece da je vise ovakvih manifestacija,gospodinu Stojkovicu svaka cast

Odgovori
Iv

Bravo, ovo je za svaku pohvalu!!

Odgovori
St

Bas mi je drago da citam o, i vidim, Falke u Srbiji. Mislio sam da nema ni jedan, kad ono ima 5 :) Jedan od mojih omiljenih aviona (dosta slab kao jedrilica zbog non feathering propelera – ali moze ako je dobar jedrilicarski dan). Imam preko 200 sati na SF25B i C, od toga vise od 100 kao nastavnik, i mislim da onaj koji savlada falke, narocito pri postenom bocnom vetru, moze da savlada bilo koji taildragger.

Odgovori
Fe

Ah, ili kupujem / sam pravim motornog zmaja, ili kradem leteći tanjir ET-u, ovako više ne može!

Odgovori
Mi

Nesto najlepse sto je moglo da se desi u Srpskom Sportskom Vazduhoplovstvu Svaka cast

Odgovori
le

Sjajan dribling Stojkovića. Da ke sreće, ovako bi moglo svakog vikenda na nekom drugom aerodromu… Još da imam čime doći…😘

Odgovori
Jo

BRAVO

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs