[RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

30. sep 2022

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

29. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

28. sep 2022

Aero-klub „Vazduhoplovci Niša“ i Ministarstvo odbrane pokreću projekat “Biću pilot“: Besplatna pripremna nastava i sat vremena leta motornom jedrilicom

28. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Grčki vazduhoplovni muzej na aerodromu Dekelija

27. sep 2022

Rojters: UAE nabavili Bajraktare; Bugarska vlada odobrila projekat investicionih troškova za još osam F-16

23. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Athens Flying Week 2022: Festival retkih letelica iznad Tanagre

22. sep 2022

[ANALIZA] Sve o ratnim vazduhoplovstvima Evrope

16. sep 2022

[EKSKLUZIVNO] Komemorativni prelet 67. Eskadrile za Specijalne Operacije USAF-a iznad Pranjana u čast 78. godišnjice operacije „Halijard“

15. sep 2022

Vojni budžet Poljske u sledećoj godini raste 68% : Planira se nabavka 96 borbenih helikoptera AH-64E Apache Guardian

15. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

[INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 12 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

12. sep 2022

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

10. sep 2022

Frustracije u SAAB-u zbog neuspeha prodaje borbenog aviona Gripen

9. sep 2022

Rumunija namerava da nabavi tri bespilotna sistema Bajraktar TB2 za 300 miliona dolara

8. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Srbija želi da nabavi Bajraktare za “stotine miliona dolara“

7. sep 2022

[REPORTAŽA] SIAF 2022: Slovački oproštaj od voljenih MiG-ova 29

7. sep 2022

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

6. sep 2022

Armija 2022: Sve o novim ruskim sredstvima protivvazduhoplovne odbrane, vazdušnog osmatranja i protivelektronske borbe

5. sep 2022

Međunarodni vojni sajam “Armija 2022“: Najveći prikaz ruske namenske industrije do sada

2. sep 2022
Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana
Pirpadnici 121. ARW imaju, tradicionalno, crvenu boju na svojim pečevima / Foto: Ministarstvo odbrane

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

Ministarstvo odbrane, kroz prilično kratko saopštenje, izvestilo je da delegacija Nacionalne garde Ohaja boravi u višednevnoj zvaničnoj poseti RV i PVO Vojske Srbije radi, kako je navedeno, realizacije ekspertskih razgovora iz oblasti bezbednosti letenja u vazduhoplovnim operacijama.

Kako Tango Six saznaje, gosti Komande RV i PVO bili su pripadnici 121. vinga (121. ARW – Air Refueling Wing) iz baze Rikenbeker vazduhoplovne komponente Nacionalne garde Ohaja (Ohio Air National Guard).

Kako saznajemo, razgovori, takođe u formi prezentacija, održani su na teme kontrole rizika koje ptice oko aerodroma predstavljaju za vazduhoplovne operacije i procedure prilikom vanrednih događaja ili incidenata.

Početak seminara u Komandi RV i PVO / Foto: Ministarstvo odbrane

Poseta predstavlja drugu takvu aktivnost za godinu dana. Prošlog septembra, kako smo tada takođe izvestili, Nacionalna garda Ohaja takođe je gostovala srpskom RV i PVO i tom prilikom održan je „kurs o osnovama bezbednosti letenja na taktičkom i operativnom nivou u kontekstu upravljanja rizicima prilikom izvođenja vazduhoplovnih operacija“. Međutim, najveći (usko)medijski efekat te posete bilo je blamiranje Muzeja vazduhoplovstva njegovim stepeništem da bi sedam meseci kasnije isto postalo prva veća fizička stvar koja je restaurirana od osnivanja ove institucije. Ministarstvo odbrane tada je saopštilo da bi radovi trebalo da se okončaju do kraja septembra.

Tradicionalne posete Nacionalne garde Ohaja po pravilu su rezervisane za septembar kada visoki oficiri ovih jedinica prisustvuju promociji novih oficira Vojske Srbije. Srbija je od vazduhoplova (Predatori, F-16, Herkulesi) koje koristi vazduhoplovna komponenta Nacionalne garde Ohaja videla samo najdosadnije. Tankeri KC-135R nekoliko puta su sletali na aerodrom Nikola Tesla, dok je jedan, pre tačno 10 godina, učestvovao na aero-mitingu povodom 100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva.

Tango Six je tada napravio video reportažu u unutrašnjosti ove letelice.

 

Komentari

i

Meni se dopada ovako nosenje uniforme sa otkopcanimgornjim dugmetom i bez kravate. Vecina oficira sredevecni a nisugojazni , dodatni plus. Lice na jednu normalnu vojsku! Svidja mi se i stilizovani avion na plafonu.

Odgovori
A

Pitanje za struku. Jel došlo vreme da RV Srbije ponovo dobije američke avione?

Odgovori
S

@Aleksandar
To zna politika, profesionalci iz struke ce raditi svoj posao kako god. samo im treba dati budzet.

Č

@Aleksandar
Verujem da je vojnom rukovodstvu Srbije bilo dovoljno da licno posmatraju iz dana u dan veliki neuspeh za neuspehom ruske vojne tehnike protiv zapadne.
Da se vratimo na kvalitet umesto iluzija, nekad je nad nebom Jugoslavije leteo „ubica MiG-ova“ u Koreji-F-86 Saber.
Ima izlozen u muzeju vazduhoplovstva.

K

To ti nije pitanje za struk već za visoku politiku u Beogradu.
Ja bih rekao da nije.
Odnosno, još koje desetljeće ćete se držati rusije

L

И Бугарска се то исто пита само на други начин. Они би ал авиони не стижу.

B

>> još koje desetljeće ćete se držati rusije

RF nece postojati toliko dugo, tj. još koje desetljeće…

L

Neće RF postojati, ali će se Beograd držati Kremlja. Minimum 30 godina dok Srbija ne postane normalno društvo okrenuto sebi i boljoj budućnosti umesto snovima na istoku i u mitovima i samozavaravanju. Šta reći više kad ovde mnogi maštaju da vide kineske avione sa srpskom rondelom? O fantazmagorija a kao što je Šahmat da ne pričam! Generacije su zaluđene, a svet i neposredni region napreduju i neće nas više čekati.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend