[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025

Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025

Još jedan korisnik nove generacije Albatrosa: Češkom centru za obuku isporučeni prvi avioni L-39NG “Skyfox“

4. feb 2025

Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

31. jan 2025

Erbas Helikopteri odustali od HEMS tendera u Sloveniji, na globalnom tržištu blizu 500 novih porudžbina

30. jan 2025

Predsednik Srbije otkrio da Ministarstvo unutrašnjih poslova poseduje anti-dron sistem ruske proizvodnje Repelent Patrol

29. jan 2025

Severna Makedonija dobija američku donaciju besposadnih sistema Raven i Puma

29. jan 2025

Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

28. jan 2025

Makedonija planira otvaranje novog centra za obuku pilota, pet godina nakon zatvaranja modernog centra za obuku kojim je upravljao Elbit

27. jan 2025

[ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

23. jan 2025

[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025
Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana
Pirpadnici 121. ARW imaju, tradicionalno, crvenu boju na svojim pečevima / Foto: Ministarstvo odbrane

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

Ministarstvo odbrane, kroz prilično kratko saopštenje, izvestilo je da delegacija Nacionalne garde Ohaja boravi u višednevnoj zvaničnoj poseti RV i PVO Vojske Srbije radi, kako je navedeno, realizacije ekspertskih razgovora iz oblasti bezbednosti letenja u vazduhoplovnim operacijama.

Kako Tango Six saznaje, gosti Komande RV i PVO bili su pripadnici 121. vinga (121. ARW – Air Refueling Wing) iz baze Rikenbeker vazduhoplovne komponente Nacionalne garde Ohaja (Ohio Air National Guard).

Kako saznajemo, razgovori, takođe u formi prezentacija, održani su na teme kontrole rizika koje ptice oko aerodroma predstavljaju za vazduhoplovne operacije i procedure prilikom vanrednih događaja ili incidenata.

Početak seminara u Komandi RV i PVO / Foto: Ministarstvo odbrane

Poseta predstavlja drugu takvu aktivnost za godinu dana. Prošlog septembra, kako smo tada takođe izvestili, Nacionalna garda Ohaja takođe je gostovala srpskom RV i PVO i tom prilikom održan je „kurs o osnovama bezbednosti letenja na taktičkom i operativnom nivou u kontekstu upravljanja rizicima prilikom izvođenja vazduhoplovnih operacija“. Međutim, najveći (usko)medijski efekat te posete bilo je blamiranje Muzeja vazduhoplovstva njegovim stepeništem da bi sedam meseci kasnije isto postalo prva veća fizička stvar koja je restaurirana od osnivanja ove institucije. Ministarstvo odbrane tada je saopštilo da bi radovi trebalo da se okončaju do kraja septembra.

Tradicionalne posete Nacionalne garde Ohaja po pravilu su rezervisane za septembar kada visoki oficiri ovih jedinica prisustvuju promociji novih oficira Vojske Srbije. Srbija je od vazduhoplova (Predatori, F-16, Herkulesi) koje koristi vazduhoplovna komponenta Nacionalne garde Ohaja videla samo najdosadnije. Tankeri KC-135R nekoliko puta su sletali na aerodrom Nikola Tesla, dok je jedan, pre tačno 10 godina, učestvovao na aero-mitingu povodom 100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva.

Tango Six je tada napravio video reportažu u unutrašnjosti ove letelice.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Meni se dopada ovako nosenje uniforme sa otkopcanimgornjim dugmetom i bez kravate. Vecina oficira sredevecni a nisugojazni , dodatni plus. Lice na jednu normalnu vojsku! Svidja mi se i stilizovani avion na plafonu.

Odgovori
Al

Pitanje za struku. Jel došlo vreme da RV Srbije ponovo dobije američke avione?

Odgovori
Sr

@Aleksandar
To zna politika, profesionalci iz struke ce raditi svoj posao kako god. samo im treba dati budzet.

Č

@Aleksandar
Verujem da je vojnom rukovodstvu Srbije bilo dovoljno da licno posmatraju iz dana u dan veliki neuspeh za neuspehom ruske vojne tehnike protiv zapadne.
Da se vratimo na kvalitet umesto iluzija, nekad je nad nebom Jugoslavije leteo „ubica MiG-ova“ u Koreji-F-86 Saber.
Ima izlozen u muzeju vazduhoplovstva.

Kr

To ti nije pitanje za struk već za visoku politiku u Beogradu.
Ja bih rekao da nije.
Odnosno, još koje desetljeće ćete se držati rusije

Le

И Бугарска се то исто пита само на други начин. Они би ал авиони не стижу.

Bu

>> još koje desetljeće ćete se držati rusije

RF nece postojati toliko dugo, tj. još koje desetljeće…

Le

Neće RF postojati, ali će se Beograd držati Kremlja. Minimum 30 godina dok Srbija ne postane normalno društvo okrenuto sebi i boljoj budućnosti umesto snovima na istoku i u mitovima i samozavaravanju. Šta reći više kad ovde mnogi maštaju da vide kineske avione sa srpskom rondelom? O fantazmagorija a kao što je Šahmat da ne pričam! Generacije su zaluđene, a svet i neposredni region napreduju i neće nas više čekati.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs