Srbija će u skoroj budućnosti imati 17 helikoptera za gašenje požara a uz pomoć Erbasa opciju i za dva protivpožarna aviona

10. avg 2022

[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

9. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

8. avg 2022

Studenti fakulteta iz Kraljeva, Kragujevca i Čačka dobijaju besplatnu jedriličarsku obuku zahvaljujući Ministarstvu odbrane i Udruženju pilota „Tigrovi“

7. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Žestoka ofanziva Rusa u Donbasu, hoće li SAD predati Ukrajini rakete zemlja-zemlja dometa 300 km, žalbe Kijeva na nemačke samohodne haubice

5. avg 2022

Severna Makedonija donirala svoje rashodovane jurišnike Su-25 Ukrajini, Ministarstvo odbrane ne potvrđuje ali ni ne demantuje informaciju

5. avg 2022

Zapadni PVO sistemi u ukrajinskom ratu (1. deo)

4. avg 2022

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

3. avg 2022

Znate za onaj ikonopis na Orlu iz Lađevaca? Načelnik Generalštaba je naredio njegovo uklanjanje

2. avg 2022

Američki Kongres obavešten o mogućoj prodaji 35 F-35A Nemačkoj u paketu vrednom oko 8,4 milijarde dolara

2. avg 2022

[FARNBORO 2022] PR-DC najavljuje proizvodnju VTOL dronova ali i onih sa fiksnim krilima i većim doletom

2. avg 2022

Novosti iz centralne i istočne Evrope: Češka će pregovarati o nabavci borbenih aviona F-35, Bugarskoj stiglo pismo o prihvatanju dodatnih F-16, Poljska kupuje južnokorejske FA-50

1. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Američka vojna pomoć Ukrajini dostigla vrednost od 10 milijardi dolara, britanski časopis Air Forces Monthly o vazduhoplovnim gubicima obe strane

29. jul 2022

Da li Ruska vojska zaista može gađati ciljeve na zemlji raketama sistema PVO S-300?

28. jul 2022

Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare

27. jul 2022

[Novosti iz Helikopterske jedinice MUP-a] Delegacija jedinice u Rusiji na primopredaji Kamova 32, prvi let novog Erbasa na srpskim tablama, novi hangar na „Nikoli Tesli“ poprima svoj oblik

26. jul 2022

[RAT U UKRAJINI] Rusija neće stati samo na do sada osvojenim oblastima, SAD procenjuju da je poginulo 15.000 ruskih vojnika, američki planovi za buduće RV Ukrajine, ruska PVO oborila svoje borbene avione

22. jul 2022

Mislili ste da Rusi imaju komplikovane oznake svojih vazduhoplova? Analizirajmo kako to komplikuju Evropljani i Erbas

21. jul 2022

Poleteo prvi prototip južnokorejskog borbenog aviona KF-21 Boramae

20. jul 2022

Italijanska i britanska industrija najavile saradnju u programu razvoja budućeg borbenog vazduhoplovnog sistema FCAS – Future Combat Air System: Team Tempest najavlje prvi let tehnološkog demonstratora u narednih pet godina

20. jul 2022
Airbus isporučio 7000-ti helikopter iz porodice Ecureuil
Familiju helikoptera Ecureuil danas koristi 2.014 mušterija u 124 države sveta / Foto: Airbus Helicopters

Airbus isporučio 7000-ti helikopter iz porodice Ecureuil

Kompanija Erbas Helikopters objavila je 8. jula da je isporučila svoj 7000-ti primerak helikoptera iz porodice Ecureuil. Laki jednomotorni H125, koji je sklopljen u Marinjanu, Francuska, predat je francuskoj kompaniji Blugeon Hélicoptères koja je specijalizovana za prevoz podvesnog tereta na velikim visinama.

Kako se navodi, ovaj novi H125 će se pridružiti Blugenovoj postojećoj floti od 5 helikoptera H125 koji se nalaze u tri različite baze u francuskim Alpima i četvrtoj bazi na Pirinejima. Svaki od njih godišnje u proseku leti 600 sati obavljajući prevoz putnika, nadzor dalekovoda, snimanje filmova, aktivnosti prevencije lavina, gorsko spasavanje i obiman transport podvesnog tereta.

Vojnom tržištu nudi se H125M koji može biti opremljen sistemom za upravljanje vatrom HForce / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Blugeon je ponosan što preuzima ovaj novi H125, šesti u našoj floti. Posebno sam ponosan na ovu zajedničku prekretnicu jer je baš ovaj helikopter 7000-ti Ecureuil koga je proizveo Erbas – rekao je Christian Blugeon, generalni direktor i osnivač kompanije Blugeon Helicoptères.

– Leteo sam H125 više od 20 godina i stekao mnogo iskustva sa ovim helikopterom sa kojim smo već naleteli skoto 45.000 sati. To je ključni element naše razvojne strategije – dodao je Blugeon.

– Od kako se prvi Ecureuil vinuo u nebo 1974. godine, ova porodica vazduhoplova je zauvek promenila tržište lakih helikoptera i način na koji se iz vazduha obavljaju različiti specijalizovani poslovi – rekao je Axel Aloccio, šef programa lakih helikoptera kompanije Erbas Helikopters.

– Konstruisan da bude jednostavan, praktičan i konkurentan, tajna njegovog uspeha leži i njegovim odličnim karakteristikama i neverovatnoj sposobnosti da se prilagodi potrebama korisnika. Upravo zahvaljujući poverenju korisnika kao što je Blugeon, danas slavimo dostignuće – 7000-tu isporuku – dodao je Aloccio.

Ecureuil trenutno koristi 2.014 mušterija u 124 države iz svih regiona sveta. Porodica Ecureuil se na civilnom tržištu sastoji od H125 i H130 proizvedenih prvenstveno za specijalizovane usluge, prevoz putnika i poslovne letove, kao za javne službe i hitnu medicinsku pomoć. Na vojnom tržištu, H125M je posebno popularan kao naoružana izviđačka ili laka jurišna, kao i platforma za obuku. Erbas još navodi da su civilne i vojne verzije do danas već premašile 37 miliona sati naleta.

Ecureuil takođe iza sebe ima nekoliko visinskih rekorda. Najznačajniji od njih postignut je 14. maja 2005. godine kada je na vrh Mont Everesta sleteo Didier Delsalle koji se nalazio za komandama serijskog helikoptera H125 – jedinog helikoptera koji je ikada postigao ovakav neverovatan podvig.

 

Komentari

F

Da se mi držimo H145M, mnogo je ovo slabo naoružano, nije se nešto ni Gazela nešto proslavila.

Odgovori
n

Inace, „Ecureuil“ na francuskom znaci „vjeverica“.

Ne znam je li dobro ili lose da Airbus Helicopters jos uvijek zivi od stare slave MBB-a odnosno Aerospatiale-a…..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend