Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

11. okt 2024

Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024

[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024
Airbus isporučio 7000-ti helikopter iz porodice Ecureuil
Familiju helikoptera Ecureuil danas koristi 2.014 mušterija u 124 države sveta / Foto: Airbus Helicopters

Airbus isporučio 7000-ti helikopter iz porodice Ecureuil

Kompanija Erbas Helikopters objavila je 8. jula da je isporučila svoj 7000-ti primerak helikoptera iz porodice Ecureuil. Laki jednomotorni H125, koji je sklopljen u Marinjanu, Francuska, predat je francuskoj kompaniji Blugeon Hélicoptères koja je specijalizovana za prevoz podvesnog tereta na velikim visinama.

Kako se navodi, ovaj novi H125 će se pridružiti Blugenovoj postojećoj floti od 5 helikoptera H125 koji se nalaze u tri različite baze u francuskim Alpima i četvrtoj bazi na Pirinejima. Svaki od njih godišnje u proseku leti 600 sati obavljajući prevoz putnika, nadzor dalekovoda, snimanje filmova, aktivnosti prevencije lavina, gorsko spasavanje i obiman transport podvesnog tereta.

Vojnom tržištu nudi se H125M koji može biti opremljen sistemom za upravljanje vatrom HForce / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Blugeon je ponosan što preuzima ovaj novi H125, šesti u našoj floti. Posebno sam ponosan na ovu zajedničku prekretnicu jer je baš ovaj helikopter 7000-ti Ecureuil koga je proizveo Erbas – rekao je Christian Blugeon, generalni direktor i osnivač kompanije Blugeon Helicoptères.

– Leteo sam H125 više od 20 godina i stekao mnogo iskustva sa ovim helikopterom sa kojim smo već naleteli skoto 45.000 sati. To je ključni element naše razvojne strategije – dodao je Blugeon.

– Od kako se prvi Ecureuil vinuo u nebo 1974. godine, ova porodica vazduhoplova je zauvek promenila tržište lakih helikoptera i način na koji se iz vazduha obavljaju različiti specijalizovani poslovi – rekao je Axel Aloccio, šef programa lakih helikoptera kompanije Erbas Helikopters.

– Konstruisan da bude jednostavan, praktičan i konkurentan, tajna njegovog uspeha leži i njegovim odličnim karakteristikama i neverovatnoj sposobnosti da se prilagodi potrebama korisnika. Upravo zahvaljujući poverenju korisnika kao što je Blugeon, danas slavimo dostignuće – 7000-tu isporuku – dodao je Aloccio.

Ecureuil trenutno koristi 2.014 mušterija u 124 države iz svih regiona sveta. Porodica Ecureuil se na civilnom tržištu sastoji od H125 i H130 proizvedenih prvenstveno za specijalizovane usluge, prevoz putnika i poslovne letove, kao za javne službe i hitnu medicinsku pomoć. Na vojnom tržištu, H125M je posebno popularan kao naoružana izviđačka ili laka jurišna, kao i platforma za obuku. Erbas još navodi da su civilne i vojne verzije do danas već premašile 37 miliona sati naleta.

Ecureuil takođe iza sebe ima nekoliko visinskih rekorda. Najznačajniji od njih postignut je 14. maja 2005. godine kada je na vrh Mont Everesta sleteo Didier Delsalle koji se nalazio za komandama serijskog helikoptera H125 – jedinog helikoptera koji je ikada postigao ovakav neverovatan podvig.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fe

Da se mi držimo H145M, mnogo je ovo slabo naoružano, nije se nešto ni Gazela nešto proslavila.

Odgovori
no

Inace, „Ecureuil“ na francuskom znaci „vjeverica“.

Ne znam je li dobro ili lose da Airbus Helicopters jos uvijek zivi od stare slave MBB-a odnosno Aerospatiale-a…..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor