Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025
Letačka obuka pripadnika 98. vazduhoplovne brigade za letenje na helikopterima u zimskim uslovima
Letovi se, osim na aerodromu ''Morava'', izvode i u širem rejonu Kraljeva / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Letačka obuka pripadnika 98. vazduhoplovne brigade za letenje na helikopterima u zimskim uslovima

Na aerodromu „Morava“ i u širem rejonu Kraljeva u toku je redovna letačka obuka pripadnika 98. vazduhoplovne brigade na helikopterima Mi-35 i Gama za letenje u zimskim uslovima, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije.

Obuku, koja se realizuje u cilju održavanja i podizanja nivoa osposobljenosti za izvršavanje namenskih zadataka u zimskim uslovima, prolaze i piloti i tehnički sastav ove jedinice Ratnog vazduhoplovstva i PVO.

RV i PVO Vojske Srbije poseduje 4 helikoptera Mi-35M, naručeno je još toliko / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Kako se još navodi, vođe grupe helikoptera i pratioci uvežbavaju taktike, tehnike i procedure u pripremi i realizaciji grupnog leta, kao i elemente borbene i akrobatske obuke, u uslovima kada smanjena vidljivost, jednoličnost terena, magla i podizanje snežne zavese pri sletanju otežavaju letenje i realizaciju zadataka.

Paralelno sa uvežbavanjem pilota vrši se i obuka tehničkog sastava svih specijalnosti u eskadrili. Tehnički sastav uvežbava već razrađene procedure na stajanci u slučajevima niskih temperatura i tokom otežanih meteoroloških uslova.

Borbeni helikopteri Mi-35 i Gama u svojoj osnovnoj nameni upotrebljavaju se za izvođenje borbenih dejstava po ciljevima na zemlji u okviru vazduhoplovne vatrene podrške snagama Kopnene vojske. Nalaze se u naoružanju 714. protivoklopne helikopterske eskadrile “Senke“.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Zna li se uopste koliko sati naleta imaju danas nasi piloti i na helikopterima i na avionima?

Stalno se izvode neke vezbe, prikazi i svakako ne sednu u kabinu pa im kazu letis od Pancevackog mosta, Cara Dusana pa Terazije i onda Stojcino brdo pa jope … uvezbavaju i to ali onako sveukupno ima li neki podatak – cesto putujem Beograd – Leskovac i mislim da mi se nijednom nije desilo da ne vidim neki helikopter iznad Nisa …

Odgovori
Bo

Zivim u Velikoj Plani. U zadnjih godinu dana, bar 20 puta sam video helikoptere kako lete iznad auto puta.

А

@Mile onaj stari

Са сигурношћу се може рећи да је налет виши него раније. Од тачних цифри, пре годину две су постојале тврдње да су неки наши пилоти на Орловима пребацили преко 100 сати, док остатак није био толико далеко.

Ne

Pa recimo da su 2012 najaktivniji piloti aviona prebacivali 50h(nastavnici letenja,probni,opitni piloti itd).Naravno ostali su imali manje,verovatno na nivou 20tak sati
Piloti helikoptera opet srazmerno vise
Zadnjih par godina pojedini prebace 100h na skolsko borbenim
Ako je ista analogija sa 2012 onda je neki prosek verovatno 70tak sati
Opet sve to zavisi i od vrste avijacije,najmanji je u lovackoj,nesto veci u Lba a najveci je uvek bio na helikopterima
Broj pilota na spisku isto dosta utice na prosek,posebno mali nalet onih koji samo obnavljaju letacki status
Zbog svega navedenog tesko je reci neki apsolutni podatak

Bo

Za MI35 i MI17 ovi uslovi su njihovo normalno okruzenje, i normalna temperatura za letenje.

Odgovori
Gl

Da li neko ko ima 2 metra visine moze da leti u mi 17 ili mi 35,hteo bih da krenem za vojnog pilota,pa me zanima da li bi zbog visine mogao?

Odgovori
Du

Moj ujak je visok 190 i kusur, bio je pilot na Mi8. Kažem bio, jer je čovek sada u penziji. Verujem da za Mi17 takođe visina pilota nije ograničavajući faktor jer je kabina ko’ u autobus da si ušao. Ja sam takođe visok preko 190 i ulazio sam u Mi8, sedao na pilotsko mesto, bez problema, čak vrlo komforno. Pozdrav.

Sr

@Gadius
Posalji lepo upit na Vojnu akademiju, nista rekla-kazala price sa interneta ti nece pomoci.

Gl

Dule hvala na informaciji,zanima me mi35 jer vih vise hteo,ali ne znam kakav je kokpit za to,raspitivao sam se na quori i reko je lik koji je 193 da mu je 24ka knap ali ne zna za 35icu jer ima znatno veci kokpit,znam da su americki osim chinook ch 53 stallion i pave hawk svi tesni pogotovo apach i kobrq,ali ruski helikopteri su vazda imali veci kokpit od zapadnih,sada za jurisne ne znam znam da ka 52 je veliki bas,a sto se tice lovackih aviona samo bih su 34 mogao,ali problem je g sila jer sve preko 190 je kriticno zbog distance srce mozak na koje G sila utice,a svi veliki piloti preko 190 na 7.5 padaju u nesvest
Pozdrav

Ž

Gladius

Ми-35М има исти кокпит као Ми-24.

GA

Poštovani.veerujem da mediju ucesnicima ovog foruma ima dosta pilota helikoptera
Dali ima neko ko je 94-95 leteo rejon Treskavicu,Kalinovika,Trnova.
Volio BiH da mi se javi. Hvala

Odgovori
Yo

Još kad bi uslikali neki video pejzaža iz kokpita i sl…

Odgovori
So

13. je bas jedna gazela preletela preko mene, onako prilično nisko čak šta više slikao sam je sa telefonom u toku vožnje jer mi je telefon bio u tom trenutku na nosaču. malo se igrala iznad Gruže i odletela. bio je vedro vreme pa se moglo lepo gledati.
Nego jel oni vezbaju letenje u malo slozenijim uslovima kad je kisa ili neka manja magla?

Odgovori
ex

sto vise vezbe i naleta… najgora letelica je ona koja malo leti, najgori pikot je neuvezban i neiskusan pilot
dobro je sto se vracamo koliko toliko u normalu sa letenjem i nekim aktivnostima

Odgovori
mi

@ex117Iap

Kome da zahvalimo za to?

Sl

@ micko
Braći Rajt…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor