BEG airport status
Mađarska kupuje 12 čeških školsko-borbenih aviona L-39NG L-39NG na prošlogodišnjem aeromitingu u mađarskom Kečkemetu / Foto: Uroš Mitrović

Mađarska kupuje 12 čeških školsko-borbenih aviona L-39NG

Mađarski portal Portfolio preneo je juče da je sekretar komeserijata mađarske vlade za razvoj odbrane Gašpar Marot najavio da će Mađarska za svoje odbrambene snage nabaviti 12 čeških školsko-borbenih aviona L-39NG. Kako je navedeno, 8 aviona koristiće se za obuku pilota, a 4 kao izviđači.

Marot je takođe izjavio da će se razvoj izviđačke varijante L-39NG odvijati u okviru zajedničkog češko-mađarskog projekta istraživanja i razvoja. Takođe je oktrio i da će naručeni avioni početi da stižu u Mađarsku 2024. godine.

Interesovanje za novu generaciju čuvenog Albatrosa Mađarska je pokazala još 2020. godine. Avion je prezentovan mađarskom ratnom vazduhoplovstvu u vazduhoplovnoj bazi Kečkemet novembra iste godine, a na drugom prototipu izvršena su tada tri leta sa mađarskim pilotima.

Prethodno je u junu 2020. proizvođač L-39NG, kompanija Aero Vodochody promenila i vlasnika – 100 posto akcija preuzela je holding kompanija AERO Investment Partners Zrt koja je registrovana u Mađarskoj i koja predstavlja zajednički poduhvat češke kompanije AERO International s.r.o. koja je deo grupe OMNIPOL, i poznatog mađarskog biznismena Andraša Tombora.

Ratno vazduhoplovstvo Mađarske već je bilo korisnik stare generacije Albatrosa. U periodu od 1993. do 2009. u njegovom sastavu se nalazilo 20 primeraka u varijanti L-39ZO koji su dobijeni kao poklon od Nemačke. Mađarska je nakon toga, između 2007. i 2010. godine, svoje vojne pilote obučavala na iznajmljenom L-159B ALCA.

Mađarska bi trebalo da postane četvrti korisnik L-39NG. Senegal bi ove godine trebao da dobije prvi od 4 primerka koji su naručeni još aprila 2018. Decembra 2019. godine češka firma LOM Praha (u vlasništvu češkog Ministarstva odbrane) je takođe naručila 4 (sa opcijom za još dva), a potom je februara prošle godine Vijetnam naručio 12 aviona. Pregovori Gane za nabavku 6 L-39NG vrednih nešto preko 111 miliona dolara su, na pritisak SAD za sada obustavljeni. U Evropi je interesovanje za L-39NG pokazala i Slovačka kojoj je ponuđeno 8 aviona.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Evo rpilike i za nas da pazarimo. Sa Ceskom imamo dobre odnose i zasto da ne. Da se ne mucimo vise sa Galebom.

Odgovori
Pe

prilika je dobra…ali ce domaci sisachi budzeta uciniti sve da se jos para potrosi na g4MD..koji dalje od slike na papiru nije krenuo….

Ac

Samo što ovo čudo ima slabije letne karakteristike od Supergaleba i jedino mu je modernija elektronika, ali bi taj problem mogao da se reši tako što bi VS angažovala izraelski „Elbit“ ili neku drugu firmu da odradi modernizaciju Supergaleba. Osim toga, ovaj češki avion u sebi ima dosta komponenti američke proizvodnje, a Ameri su dosad odbijali da nam prodaju bilo kakav moderan komad vojnog „hardvera“. Kada je reč o nabavci novih aviona, mislim da kineski „L-15“ ima dosta bolje karakteristike, a pritom je i nešto je jeftiniji (za nekih 1-1,5 miliona dolara)…

Dr

Ja bih lično kupio Kineski LIFT umesto ovog „albatrosa ng“ . Izvinte ali mi Česi ne liče na „prijatelje“ . Mi Srbi ,izgleda, u EU nemamo prijatelje ,prijatelji su nam samo kad treba da nam uvale neki njihov proizvod , pogledajte na Policiju , neka , bolje da se ameri ljute a mi da ne budemo sigurni sa pravim prijateljima poput Kineza !!

Ž

Aca

Dragan Dubonjac

L-39NG није у класи JL-10 тј. L-15, кинески пандан новом Албатросу је пре JL-8 односно К-8.

Сетите се да је Вијетнам, поред L-39NG, купио и Јак-130.

Fe

Zanimljivo je odakle ono “borbeni” u nazivu i ovog aviona, a i ostalih iz iste klase…

Fl

Feline
U pravu si. Nesto slicno sam i ja napisao na T6 pre nekoliko godina.
Tacno da ovakvi avioni mogu poneti prilicno u/s, ali gde je elektronika, zastita i.t.d. U nijednom ratu nisu odigrali neku znacajniju borbemu ulogu.

mi

Zar nije bolje da su uzeli L-159ALCU?

Odgovori
Tr

ALCA je single seater i po tome se ne moze koristiti za obuku (a što madjari traže)

Dvosjed je L-159B, al on ne nosi oznaku ALCA

Ž

miki

Trofej

Постоје зато двоседи L-159T1+ и L-159T2 који има пуне борбене способности једноседа.

Али мислим да до сада нису понуђени на продају већ је било само за РВ Чешке.

Da

Taj T2 bi bio dobar za nas, da zameni i Orla i Galeba

Lu

Ako se ne varam, jedan košta malo manje od 10 milijuna eura ( 9 i nešto ). Bagatela. Dovoljno dobar školski avion. Ne znam što Hrvatska ne zamjeni Pilatuse.

Odgovori
Zu

„Ne znam što Hrvatska ne zamjeni Pilatuse.“

Zato što još nisu potrošili ni polovnu resursa od 1998. Ići će se na modernizaciju (glass cockpit) ili zamjenu za PC-21. Prezentacije Super Tucana i Wolverinea očito nisu dojmile glavonje.

De

zar ne ide u ovaj avion motor iz Ukrajine?

ili se varam?

Odgovori
Ž

Dejan K.

Мотор је амерички Williams International FJ44-4M.

iv

Meni se zaista svidja kako je Madjarska u zadnje vreme opremala svoju vojsku. Nije to velika vojska i verovatno nema neke prevelike mogucnosti al bas je sve na svojem mestu.

Odgovori
М

Личи мало на г-4

Odgovori
Ra

Kad ovo gledam baš mi dođe žao našeg Supergaleba… :(

Odgovori
Jo

I meni pogotovo što mi se čini da ima mogućnost da se unapredi znatno iznad ovog inače uspešnog Čeha .

Ne

Kineski L-15B treba kupiti. Prijateljska zemlja. Odličan supersonični… Kad UAE kupuju a mogu da kupe šta hoće valja i mi da razmislimo o tome. 2 eskadrile i da se ne mučimo sa g4 i j-22 iliti orao. Ozbiljan avion za ne puno novca. Ove godine krenula prodaja. I to dobijamo za relativno malo para avion tri u jedan. Kakvi crni Česi.

Odgovori
Zi

Nenad

A motori na L-15 ukrajinski….

Zi

Nenad
Slazem se sa tobom. Treba uzeti Kineske. Mnogo bolji avion, a uz to i prijateljska zemlja.

TT

Zicer

Posto se ocigledno kupuje Rafal onda M-346 ima daleko vise smisla kao napredni trenazer i zamena za G4 nego bilo sta istocno..

Zi

Nenad

A motori na L-15 ukrajinski….

Odgovori
Ne

Koristili jesu to je tačno do mislim 2016. Sada koriste GUIZHW FWS-17

Odgovori
Du

Pilatus PC-9M ili PC-21 i odmah skok na Rafala.
Nema potrebe za mlaznim trenazerom.
Ako mogu Francuzi, mozemo i mi.

Odgovori
V-

Da, samo izmedju tog skoka ima par mijeseci ladovanja na Sardiniji

no

Zavrse obuku na PC-21.
Slijedi konverzija i borbena obuka na Alphajet-u za prelaz na „prave“ borbene avione.

TT

@Dusko

Francuska za napredan trening koristi Dornier Alpha Jet.

Ne

Motor GUIZHW FWS-17 Kineski. Bio je ranije Ukrajinaski. Pre ovog rata

Odgovori
Zi

Nenad

Kina je do rata i dalje iz Ukrajine uvozila motore za avione JL-8 i JL-10.

De

Oro i gecetiri u djubre i kupiti bilo sta.

Odgovori
Bo

Ima li lepseg aviona od G 4 i J22? Nema, nema…

Odgovori
Ga

Po meni, suludo je kupovati avione od zemalja sa kojima je najveca verovatnoca da ces ratovati, istih onih koji ti spore suverenost.

Kinezi imaju sta da ponude i nemaju problem dostave, kao sto smo videli, a sto su neki osporavali.

Kinezi ce imati 5-6 nosaca u narednih 10 godina, tako da nije iskljuceno da budu blizu Mediterana za slucaj pratnje dostave.

A ko zna, mozda i ne mora sve da ide avionima u skoroj buducnosti.

Odgovori
Tr

Никад са запада и никад бофл роба тј кинеска.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sv na: SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

Koji razlog imaju da daju otkaz. Ako im ne odgovara vrata su im otvorena.

13. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Branko Nemate predstave koliko je to jeftinije. Koliko je kg tereta brodskog transporta u odnosu na avion? Razlika je nebo i zemlja, pardon, more.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj