Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[PRVA REAKCIJA, BEZ SPOJLERA] Gledali smo Top Gan Maverik: Najbolje scene vojnog letenja u istoriji kinematografije kroz odrastanje filma i vas
Pogledali smo Top Gan Maverik na velikom IMAX platnu u tržnom centru Galerija / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[PRVA REAKCIJA, BEZ SPOJLERA] Gledali smo Top Gan Maverik: Najbolje scene vojnog letenja u istoriji kinematografije kroz odrastanje filma i vas

Sedmočlana Tango Six delegacija pogledala je sinoć, na premijeri, drugi deo Top Gana u bioskopu Cineplexx u tržnom centru Galerija u Beogradu na vodi. Karte za današnje projekcije i početak redovne distribucije od sutra svuda su u prodaji.

Tekst koji ćete pročitati nema ni jedan spojler i neću vam napisati bilo šta što može pokvariti utisak prvog gledanja filma. Cilj mi je da vam približim emociju koju smo sinoć doživeli, da govorim o opštem kvalitetu filma i odgovorim na pitanje da li je Top Gan Maverik vredan gledanja?

Priča

Drugi deo filma koji je pop kulturi dao miris i ukus avijacije spektakl je kinematografije na toliko novih i uzbudljivih nivoa da je sređivanje utisaka i dalje nemoguće u potpunosti. Kvalitet drugog dela pre svega leži u potrebi svakog iskrenog fana (osim nekoliko idiota koji i dalje čitaju naš portal a koje uporno i slastveno cenzurišemo) da sazna šta se dogodilo nakon 36 godina sa Pitom Mičelom i njegovim svetom. Sledeći segment filma, koji predstavlja i više od kvaliteta su, verujte mi: do sada nezabeležene scene letenja borbenih aviona, verovatno u istoriji sedme umetnosti. Treći deo miksa je odavanje počasti prvom delu kroz scene, dijaloge i vizualne poslastice koje će vas kao iskrenog fana oduševiti.

Početak filma, zapravo prvih dvadesetak minuta, su jednostavno spektakularni. Bude emociju i uzbuđenje prvog dela i odmah vas ubacuju u novu priču koja će vas u celini, na neki način šokirati. Top Gan Maverik ima jedno 30 puta kvalitetniji scenario od prvog dela i dramaturgiju koja će vas iznenaditi svojom ozbiljnošću i emocijama. Drugi deo filma je nekoliko puta ozbiljniji i kompleksniji što će iskrenim fanovima svakako predstavljati pozitivni šok. Maverik nije samo fizički ostario. On je sada mudriji i ne bori se toliko više sa svojim unutrašnjim demonima već se bori za ljude oko sebe.

Letenje

Kako su producenti filma kazali, za Top Gan Maverik snimljeno je preko 800 sati materijala što je više nego za trilogiju Gospodara Prstenova. Fotografija i kinematografija Džoa Kasinskog je savršena. Neke scene su već rezervisale mesto u legendi a dve nove pesme se u potpunosti uklapaju u film, posebno Gagina koja je očigledno neodvojiva od filma i njegove emocije. Ako vam na prvi momenat, na suvo nije legla, leći će kada pogledate film. Vizuelno, ni pokojni Toni Skot ne bi mogao lepše ovo da snimi.

Sekvence letenja su posebna priča i kao što sam već napisao, pod punom reputacionom odgovornošću, ne postoje atraktivnije scene vazduh-vazduh ikada snimljene. U istoriji filma. Toliko je dobro. Toliko je intenzivno, dinamično i autentično da ponovo moram podvući obavezu da se film pogleda na velikom, po mogućstvu najvećem, platnu.

Dinamika letenja, njena koreografija i upotreba najmodernijih a opet detaljno mehanički odrađenih postupaka je poslastica za svakog ljubitelja borbene vazduhoplovne tehnike. Jednostavno, ne postoji film koji je ovo, na ovaj način i ovoliko atraktivno, uspeo da dočara. Naravno, postoji gomila grešaka što se tiče poređenja sa realnim životom ali njih će primetiti samo znalci vojne avijacije što, naravno, uopšte nije bitno.

Poslednji spektakularan deo po mom mišljenju je prikaz protivnika. Za razliku od prvog dela gde su „MiG-ovi 28“ predstavljeni kao pretnja, borbene letelice u drugom delu su toliko dobro urađene da je to potpuno novi nivo. Zlokobnost tipova aviona istočne proizvodnje će, posebno ljubitelje vojne avijacije te Zemljine hemisfere, više nego oduševiti. Za razliku od anonimnih crnih šlemova u prvom delu koji deluju gotovo komično i previše lako Maveriku da ih obori, protivnici u drugom delu su preozbiljni, izjednačeni, izgledaju i u borbi deluju podjednako spretni kao „top 1% procenat cele američke mornaričke avijacije“.

Treba biti pošten i konstatovati da smo prvi deo, bar mi normalni, pogledali kvadrilion puta. Drugi deo ćete prvo pogledati jednom i odmah će vam pasti milion utisaka na pamet. Trik je svakako da mu morate dati još prilike da primetite stvari koje je nemoguće primetiti tokom jednog gledanja a da ne govorim o scenama letenja koje će se ponovo i ponovo premotavati godinama koje dolaze. Neki utisci će vas svakako zbuniti po tome koliko je sve drugačije. To je normalno. Odrasli ste. Maverik je odrastao, sve se promenilo.

…osim nekih starih stvari koje će vam izmamiti osmeh, zbog kojih će vam biti toplo oko srca i koje će vas podsetiti koliki je značaj ovog filmskog brenda. Taj miks emocija, vožnja koja ne staje od prvih kadrova i vizuelni spektakl će vam, sasvim sigurno, oduzeti dah.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

V-

nisam pogledao jos…..pogledam ga cim se vratim u HR.

hvala vama sto ste podjelili tako upecatljive dojmove ne otkrivajuci nijedan detalj.

Odgovori
Zu

Film je baš bio doživljaj.

V-

Pogledao…..razocaran.
Posebno krajem

Bo

Odlican film, ali mora u bioskopu.

Odgovori
Te

Večeras pogledao u IMAXu.
„Letio“ sam 120 minuta.
POGLEDATI

Mi

Uff.. IMAX mora pasti. Moracu malko da sacekam i eskiviram tone spoilera..Samo sam jednom gledao film u tom formatu i odusevio sam se.
Ipak se samo jednom gleda film po prvi put 😎
Ostalih kvadrilion puta moze malo seckano..

Odgovori
Fa

Kupio karte za celu porodicu – 27.05. Kinopolis, Frankfurt :)

Prvu rezervaciju otkazao kada sam skontao da je to projekcija filma sinhronizovanog na nemački jezik.

Kakav bi to stres bio da čujem Tom Kruza kako krešti na bavarskom – „Guten Morgen Flieger, hier spricht Ihr Kapitän“ :)

Ac

Hvala na opisu.jedva čekam da pogledam.

Odgovori
Pe

Raduje me Vas opis-jedino sam se bojao da naprave nesto slabije od prvog po sadrzaju,a nije lako napraviti bolje.
Jedva cekam da pogledam!

Odgovori
Mo

Sav sam se najezio…Ko breee nema pare?Daj ovamo 6 karata za projekciju!

Odgovori
Ro

Pogledao ga sinoć na pretpremijeri u Rijeci.
Isplatilo se čekati tolike godine.
Autor je izvanredno opisao dojam, ali film će se morati pogledati u kinu barem još jednom da sve legne na svoje mjesto.
Apsolutni kandidat za film godine.

Odgovori
Pi

Gledao veceras…sta reci…scenario odlican, dosta komicnih gafova, jedino muzika ostaje nedostizna iz prvog dela…i Charly….sta cu vise volem plavuse…😊

Odgovori

Predobar film !
Gledaću ga opet i opet 😎
AVIONI
MOTORI
JEDRILICA
Nema dalje

Odgovori
Ja

Pogledao juce. Ne slazem se sa tekstom, sve je bolje u prvom delu osim onoga sto donosi tehnicki napredak u avijaciji i filmskoj tehnici. Scenario drugog dela je 1 na 1 kopija prvog. Samo su likovi dobili druga imena. Pomogla je i mornarica koja vise nema cistokrvnog lovca, pa su scenaristi morali da improvizuju. U Top Ganu da cujes da nemas sanse protiv potencijalnog neprijatelja iz usta Toma Kruza, pa sta reci na to. Glumci, smesno za porediti, Tom Skerit i Majkl Ajronsajd su za ove klovnove koji glume komandni kadar patrijarsi glume. Od ove ekipe koja se ovde pojavila niko nece napraviti nista na filmu, a Meg Rajan, Tim Robins i veliki Val Kilmer su postali klasa.

Odgovori
Sr

Za nedeljno popodne sasvim ok film. Ne razumem to zarenje i paljenje.

Ki

My few cents:
1. Losiji od prvog dijela (na slican nacin kako su Fast and furious nakon prva tri dijela koja su bila o auto tuning sceni ) postali obicni akcioni filmovi.
2. Prvi dio puno bolji jer je velik dio radnje na brodu. ovdje brod na uvodnoj spici i nesto sitno kasnije
3. nema kemije između mavericka i P benjamin. On amu kao sestra a ne nesto drugo.
4. Onaj dio sa Aurorom /SR 72 ili kako god totalno nepotreban. i ubacen bez glave i repa.

Odgovori
Ma

Pogledao u IMAX Stokholm. Svidja mi se. Malo je tuzan film i nategnut sa nostalgijom. Bar meni. Prvi deo mi je oznacio prekretnicu u zivotu i veliki sam fan. Mozda ce i ovaj deo? Mission Impossible su mnogo bolji filmovi.

Yo

Sestrić (maloletni klinac) – gledao sa drugarima.
Komentar – dobre scene letenja i efekti, a ostalo je *** – nije za pisanje…

Odgovori
Ki

MA i scene letenja su dijelom dobre. neke su upropastene jer su ubrzane i kadar se stalno mijenja pa glava boli

Kr

Meni je bolji od prvog dijela. Scene leta i iz kokpita su vrhunske. Ima onu potrebnu dozu adrenalina od početka do kraja.

Odgovori
Bo

Gledao po preporuci autora u IMAX bioskopu. Što se tiče filma, složio sam se sa autorom po pitanju pozitivnih stvari (scene letenja). E sad, one negativne stvari. Da li je ovo pravi nastavak, meki restart („soft reboot“) ili nešto treće? Po mom mišljenju, može da bude i jedno i drugo. TGM ima povezanost sa prvim filmom (mada je ta povezanost po mom mišljenju slaba) pa se zbog toga može smatrati za nastavak. Isto tako, TGM je pojedine elemente priče „iskopirao“ iz prvog filma, pa se može smatrati i za meki restart (pod uslovom da krene razvoj sledećeg nastavka). Ipak, po mom mišljenju zbog pojedinih delova priče i činjenica vezane za produkciju, ovo će najverovatnije biti kraj Top Gun priče. I to lep kraj.

Nadam se da ovim komentarom nisam napravio spojler i pokvario drugima gledanje filma.

Odgovori
Me

Sad posle TG2, da li da očekujemo i nastavak „Hot shots“? Bio bi red.

Odgovori
Li

Ne mogu da vjerujem da čitamvaš komentar filma. Jedino što je relativno dobro je prikaz zračne borbe ali i tu bih mogao navesti barem 100 propusta. Ostatak filma je jedno nostalgično ..anje…u principu kopija prvog dijela Top guna za današnje većinom teanagere koje zbog mobitela i računala postaju sve gluplji. Posebno je loše prikazan „neprijatelj“ kao hibrid Irana i Rusije. Kao najveći stručnjak na ovim prostorima vezano uz ruski vojno-industrijski kompleks totalno sam razočaran.

Odgovori
Mi

Pogledao sa sinom (12) u IMAX bioskopu.
Slazem se autorom. Veoma dobro uradjen film. Svaka cast.

Negativne stvari su za mene iste kao i iz prvog dela. Nista nova osim sto ih ima daleko manje nego u prvom delu. Šminka, foliranje i gel u kosi. Al dobro ajd..

Autor reče da je scenario 30x pouta bolji od prvog dela. ja bih dodao da je ceo film udradjen 50 puta bolje.
Definitivno vredi pogledati i dugi put.

Odgovori
Sa

Možda sam jedan od retkih, ali meni je priča drugog dela plitka, predvidiva i realno na nivou prvog dela. Sve kao da je iskopirano iz prvog dela, sem što je romantični deo drugog dela totalna „truba“ u odnosu na prvi deo! Jedino što ovaj film izdvaja iz gomile su fnatastične scene letenja, koje morate doživeti u 4DX bioskopu (obavezno!). Ko ima MSFS 2020, uživaće posle filma u Maverick addonu i čelendžima niskog letenja :-)

Odgovori
Th

Mene je film podsecao na STAR WARS. Letenje kroz uski klanac. Jaka
obrana i mali cilj koji se mora pogodit da bi se unistio cilj. Ja mislim
da je opterecenje od 10G smrtno za ljudsko bice. Krila od Mig-29
mogu izdrzat samo 7 G. Lep film za gledat. Ko nebi voli biti pilot na
nosacu aviona. Na simulatoru ti kuca adrenalin (strah) ko lud. A tek
u stvarnost.
To sa Mig-29 sam ubacio da rusofiliman dignem tlak. kekw
Ocekivam opci napad.

Odgovori
Ne

Pogledali (da učinim supruzi a i malo zbog radoznalosti:)
Ocenio bih ga kao prihvatljiv, a slažem se da bi ga za bolje razumevanje trebalo pogledati još koji put (verovatno će uskoro biti na TV-u).
Neke scene letenja i borbi su mi se baš svidele ali iako nisam ni letač niti iz struke neke nemoguće stvari (letenje „ogledala“ pri skoro maksimalnim brzinama niz litice), paljenje prastarog F-a i super lako uzletanje… su me prilično „ohladile“.
Uz sve to, cilj/izvršenje same misije je totalno sulud jer kao priprema za njihov napad (koji uz to treba da ima i podršku čuda) ispaljuju jato Tomahawk-a, koji bi verujem korektno uradili posao, tj. potrafili onaj otvor 3×3 na dnu ugašenog vulkana, da su samo njih poslali:)
No, cilj ovog filma je zabava, naravno i malo veličanja sve(tako im se čini)moćne Amerike.
Malo mi je jadno zvučalo kad kažu kako njihov pilot ima sad 2 ili 3 potvrđenja obaranja, jer su naši piloti prilikom NATO agresije to imali i ne služi im za hvalu nego za čast.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs