[RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

30. sep 2022

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

29. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

28. sep 2022

Aero-klub „Vazduhoplovci Niša“ i Ministarstvo odbrane pokreću projekat “Biću pilot“: Besplatna pripremna nastava i sat vremena leta motornom jedrilicom

28. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Grčki vazduhoplovni muzej na aerodromu Dekelija

27. sep 2022

Rojters: UAE nabavili Bajraktare; Bugarska vlada odobrila projekat investicionih troškova za još osam F-16

23. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Athens Flying Week 2022: Festival retkih letelica iznad Tanagre

22. sep 2022

[ANALIZA] Sve o ratnim vazduhoplovstvima Evrope

16. sep 2022

[EKSKLUZIVNO] Komemorativni prelet 67. Eskadrile za Specijalne Operacije USAF-a iznad Pranjana u čast 78. godišnjice operacije „Halijard“

15. sep 2022

Vojni budžet Poljske u sledećoj godini raste 68% : Planira se nabavka 96 borbenih helikoptera AH-64E Apache Guardian

15. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

[INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 12 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

12. sep 2022

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

10. sep 2022

Frustracije u SAAB-u zbog neuspeha prodaje borbenog aviona Gripen

9. sep 2022

Rumunija namerava da nabavi tri bespilotna sistema Bajraktar TB2 za 300 miliona dolara

8. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Srbija želi da nabavi Bajraktare za “stotine miliona dolara“

7. sep 2022

[REPORTAŽA] SIAF 2022: Slovački oproštaj od voljenih MiG-ova 29

7. sep 2022

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

6. sep 2022

Armija 2022: Sve o novim ruskim sredstvima protivvazduhoplovne odbrane, vazdušnog osmatranja i protivelektronske borbe

5. sep 2022

Međunarodni vojni sajam “Armija 2022“: Najveći prikaz ruske namenske industrije do sada

2. sep 2022
[EKSKLUZIVNO] Novi srpski vazduhoplovni brend: Icarus proizvodi opremu za pilote generalne avijacije, vojne letače i entuzijaste
Štand Icarusa na ćuprijskom hepeningu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Novi srpski vazduhoplovni brend: Icarus proizvodi opremu za pilote generalne avijacije, vojne letače i entuzijaste

Nedavno održan fly-in na aerodromu Ćuprija bio je prilika da se novi domaći brend nazvan Icarus predstavi i van interneta. Ako ste danima ranije na Instagramu došli do dela njihovih proizvoda, biće interesantno da danas, prvi put u javnosti, saznate nešto više o ovom poduhvatu koji vodi mladi pilot Mihailo Milićević sa prijateljima.

Kako, ekskluzivno za Tango Six, priča Mihailo, ideja o Icarusu nastala je kao posledica razmišljanja o postojanju nekoliko bitnih proizvoda koje su njemu lično bili potrebni za letenje.

– Sam početak jeste trenutak kada sam napravio prvi kneeboard, s obzirom da sam i ja pilot, od kolege sam uzeo kneeboard koji je kupio u inostranstvu i napravio nesto slično tome za ličnu upotrebu. S obzirom da su kolege, piloti, bili zainteresovani za kneeboard, odlučio sam da napravim brend koji će biti prepoznatljiv i brendirao sam proizvod.

Naziv Icarus povezuje dve nama dobro poznate stvari: legendu o Ikaru i Dedalu, a ujedno i jugoslovensku fabriku aviona Ikarus. Samim tim, predstavlja jedno veoma jako i zvučno ime, kojim se ponosimo i trudimo da sačuvamo našu istoriju I tradiciju. Razvoj brenda nastao je iz prethodnog iskustva, ranije smo izradili više vrsta amblema za letačke jedinice u VS, a ranije i u VSCG. Nakon toga smo krenuli sa izradom proizvoda kojih nije bilo na tržištu. – priča Mihailo.

IK-3 je Icarusov flagship proizvod / Ilustracija: Icarus

Od ostalih proglada i, kako kaže, inovacija i dodataka koji pomažu pilotima, napravili su i vazduhoplovni transporter u kilometarskoj podeli za karte koje su u upotrebi kako u Vojsci Srbije tako i u aeroklubovima.

– Takođe smo izradili i torbice za slušalice i pilotske kacige, vojne i generalne avijacije, koje se ne mogu naći na našem tržištu, a izrađene su od kvalitetnih materijala, čvrstih i vodonepropusnih, koji su u prodaji po pristupačnim cenama.

Sama narandzasta boja jeste zaštitna boja Icarusa, na našim amblemima i privescima se često nalaze šestougao, oblik pčelinjeg saća, i narandzasta boja, boja saća i voska, koja predstavljaju vosak kojim su napravljena krila Ikaru i Dedalu.

Od ostalih proizvoda, za sad, u ponudi su aksesoari poput amblema, privezaka generalne avijacije koja je zastupljena u Srbiji (Cessne, Blanika, Sile 450c, Pipistrela), zidova za ambleme (kolekcionare, koji drže ambleme po fiokama, sada ih mogu sa ponosom okačiti na zid). Generalno sam odabir proizvodnje proizvoda je zasnovan na tome čega trenutno nema na tržištu i čime bih mogao da pomognem pilotima i vazduhoplovnim entuzijastima. – naglašava vlasnik.

Fotografije zadovoljnih korisnika / Foto: Icarus

Kada je reč o najpraktičnijem i možda najpotrebnijem ličnom sredstvu za nesatelitsku navigaciju, Mihajlo kaže da je sadašnji kneeboard nastao iz više iteracija.

– Tokom letenja video sam da, što se kneeboarda tiče, ima mesta za neke modifikacije. Tako je nastao drugi model. Konačni, odnosno treći model, jeste finalna verzija. Sa svim unetim izmenama kvalitetniji material, na sredini mesto za brzo postavljanje tableta ili telefona, četiri mesta za alkice koje odgovaraju rupama dokumenata iz AIP-a, više mesta za hemijske, markere, širina kneeboarda u širini butine, staje u dzep pilotskog kombinezona. Treća varijanta kneeboarda zove se IK-3 (po našem avionu). Kneeboard je u toku prve godine proizvodnje naišao na dosta pohvala od korisnika, kako od pilota vojne, tako i pilota generalne avijacije. S obzirom da je komercijalna varijanta proizvoda, može se reći da je testiran i u civilnoj i u vojnoj upotrebi, što govore slike i komentari njegovih korisnika. –

Porodični biznis

Kako Mihailo kaže, koren njegove ideje zapravo se nalazi u porodičnoj tradiciji, manufakturu i iskustvu na koje je i više nego ponosan.

– Naš porodični biznis predstavlja rad sa tekstilnim materijalima i štofovima (autotapetarija), uz koje ide i njhovo krojenje i šivenje, sama proizvodnja, šivenje i spajanje kroja kneeboarda nije toliko zahtevna, ali u početku je bila izazovna u smislu unošenja modifikacija što se tiče dimenzija istog (uradjeno nekoliko uzoraka), odabira materijala, pronalazaka određenog repromaterijala (alkica, traka, čička), osmišljavanje pakovanja i ostalo.

Torbe za kacige su takođe u portfoliu proizvoda / Ilutracija: Icarus

Po završetku studija, s obzirom da sam počeo da radim u svom rodnom mestu, nakon posla, a ujedno i kroz ceo život sam učio malo po malo zanat i tako usavršio i sašio prvi kneeboard. Finalna varijanta predstavlja naš glavni proizvod a ujedno i najprodavaniji i najzastupljeniji. U svemu tome mi je dosta značilo iskustvo oca, takođe pilota, koji mi je ukazao ukazao na određene stvari i na šta bi trebalo da obratim pažnju prilikom izrade proizvoda. Tako je i nastao slogan „Od pilota, za pilote“. Dizajn svih proizvoda sam lično ja uradio, a što se tiče ostalih detalja poput veza i štampe, imamo firme kod kojih to radimo i sa kojima saradjujemo. –

Kada smo ga pitali za budućnost i dalje planove, Mihailo je i tu imao dosta da kaže.

– Plan nam je da pokrijemo tržište sa amblemima, majicama i aksesoarima sto se tiče vazduhoplova generalne avijacije, u opticaju su i vazduhoplovi iz Drugog svetskog rata. Da predstavimo domaći brend i pokrijemo sa konkurentnim proizvodima svetskom tržištu ali po pristupačnim i povoljnim cenama. S obzirom da imamo dugotrajnu vazduhoplovnu tradiciju koju treba negovati i čuvati i aero-klubove koji su nekada bili značajan izvor vazduhoplovne populacije.

Trudićemo se da u bližoj budućnosti napravimo veći asortiman pilotske opreme, kako za vojne pilote tako i za pilote generalne avijacije. Od pilotskih rukavica, torbi, pilotskih kompleta, torbica za pilotske knjižice, čak i kombinezona.

Trudićemo se da prisustvujemo svim vazduhoplovnim manifestacijama, kako u Srbiji tako i u državama bivše Jugoslavije. Kao odgovor na Vaše pitanje, budućnost vidimo da ostanemo i opstanemo na ovom malom tržištu, pratimo savete i iskustva vazduhoplovaca i entuzijasta, da unapredimo dizajn i kvalitet. – završava Mihailo Milićević u svom prvom predstavljanju.

Komentari

l

Da su se Ikar i Dedal držali visina gdje inače radi Generalna avijacija bili bi živi ali eto poželješe na veće visine pa krila rastopiše… 😉
Svaka čast na proizvodu i na tržišnom segmentu i odabiru imena, modela i slogana. Želim vam da se razvijete do tog nivoa da Ikar opet bude i avion 😉, ali ULL ili GA, nemojte u jet visine 😄

Odgovori
P

Sjajno da ovako nesto postoji u Srbiji,zelim uspeh i dalji razvoj kompaniji Icarus!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend