[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025
Kosovske bezbednosne snage dobijaju američke bespilotne letelice RQ-20 Puma
Američki vojnici na Kosovu koriste BPL RQ-20 / Foto: AeroVironment

Kosovske bezbednosne snage dobijaju američke bespilotne letelice RQ-20 Puma

Dnevni list Koha Ditorë preneo je juče informaciju da će Kosovske bezbednosne snage (KBS) iz Sjedinjenih Američkih Država uskoro dobiti 40 bespilotnih letelica. Kako se navodi, u pitanju su bespilotne letelice RQ-20 Puma u verziji Puma LE (Long Endurance) proizvođača AeroVironment.

Koha prenosi i da je u dogovoru sa proizvođačem, proizvodnja ovih BPL trebala da se završi juče. Letelice, čija je vrednost oko 215 hiljada dolara, najverovatnije su naručene krajem juna prošle godine kada je vlada u Prištini saopštila da je iz SAD nabavljena vojna oprema u vrednosti od 4,6 miliona dolara.

17 zemalja je do sada nabavilo ovu BPL / Foto: AeroVironment

RQ-20 Puma je ultralaka izviđačka bespilotna letelica koja se lansira ručno ili putem katapulta, verzija Puma LE uz primenu antene LRTA (Long-Tange Tracking Antenna) ima maksimalan operativni domet od 60 km (bez LRTA domet je 20 km). Dužina letelice je 2,2 m, razmah krila 4,6 m, normalna poletna masa je 10,7 kg, maksimalna masa 12,2 kg.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AeroVironment (@aerovironmentinc)

Maksimalna masa korisnog tereta je 2,5 kg, autonomija leta je 5,5 sati kada nosi standardnu opremu za izviđanje (optoelektronika Mantis i45 ili opciono Mantis i45N za dnevno-noćne operacije) i 6,5 sati kada se koristi baterija Puma Smart 2500.

Interesantno je da RQ-20 koristi američka vojska iz sastava KFOR-a, a do sada su ovu BPL nabavili Albanija, Belgija, Češka, Danska, Egipat, Estonija, Francuska, Holandija, Kanada, Letonija, Nemačka, Novi Zeland, Norveška, Španija, Švedska, UK i oružane snage SAD.

Prilikom prenošenja ove vesti, Koha Ditore se pozvala na neimenovane američke medije, ono što se može videti kao nelogično je da 40 RQ-20 košta samo 215.000 dolara. Ono što je zvanično objavljeno je da je ministar odbrane privremenih kosovskih institucija Armend Mehaj krajem juna zatražio od kosovske vlade 11,9 miliona evra za nabavku 4 bespilotne letelice.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

Dok mi cekamo da se nasa socijalisticka namenska industrija probudi, svi se opremaju.

Odgovori
St

@Živojin Banković
Sto bi rekli, sve ja to postujem ali ako mogu da sklope par Vrabaca ili par maih i velikih Milosa, ili nijednog Pegaza koji se razvija evo 11 godina, nesto tu ne valja i mora da se menja.
Shvatam da je to sto su napravili dovoljno za pokazne vezbe i TT zborove, ali ajde budimo realni. Cak su i veliki vodja i njegov poslovni partner ministar priznali da moramo da damo 150 miliona namenskoj da bi dosli do bilo kakvih realnih kapaciteta proizvodnje.

Dr

@Živojin Banković
I koliko smo tamo Vrabaca videli?
Ako zanemarimo da je po karakteristikama duplo slabiji od americke BPL.

Sa

Kada je bila skorasnja vezba na aerodromu u Nisu, leteo je u toku pripreme i vezbe Pegaz ili CH92, ne znam ni sam. Otprilike bi se do centra grada culo kada poleti, kao da je neko obesio tri motorne testere pod punim gasom i vitla njima iznad grada.

Ž

Stojko

И сами сте рекли, потребна су велика улагања у наменску индустрију, што је и најављено. Плус куповина домаћих производа у вредности од 1,25 милијарди евра.

Dragojlo

То што је виђено не значи да је то све што је испоручено и набављено/наручено.

А поред Врапца, ВС од 2008. године користи и Орбитер.

Тако да није баш да нисмо опремљени оваквим БПЛ.

Ko

Stojko, ne budimo, kako bi naš vrli glavni urednik rekao, glupi. Jbg, ne može niko oko nas da kupi bilo šta, a da se ovde ne komentariše „leleeee, svi uzimaju novu tehniku, a mi“??!!
Pa, realno, mi uz „braću“ Hrvate, uzimamo najviše, više i od njih, stoji to da naša namenska ne razvija i ne proizvodi brzinom kojom bismo mi to voleli, ali napredak je vidljiv, na duge staze, biće to OK.
S druge strane, ovakvi komentari su ipak potrebni, kako se ljudi zaduženi za namensku ne bi previše opustili.
Živojine, da li bi oprema za elektronsko ratovanje koja je, navodno, poručena od Rusa i stiže (mislim na Repelent uparen sa Krasuhom u najslabijoj verziji), poobarala ove igračke kojima Ameri snabdevaju ove „naše“ dole, i znamo li da li to znači da i naše bpl i avijacija uopšte, za vreme delovanja tih sredstava ne može operisati u tom reonu?

Hvala

P. S. Izvinjavam se ako sam napisao nešto glupo, poštovani uredniče

Ž

Kovač

Ако погледамо спецификације Репелента, за њега је наведено да му је првенственa намена електронска борба против малогабаритних БПЛ.

Фреквентни опсег који омета је 200 до 6000 МHz.

iv

Imam utisak da nece vise da se bune zbog naseg opremanja, ali ce zato da dele sakom i kapom regionu tehniku. Nema sanse da mi izrdzimo tu trku.

Odgovori
Fe

@Ivkos
Samo 4 minijaturna drona (40 dronova se prividelo nekom novinaru), i već trka u naoružanju? I veruješ da će U.S of A ikome iz ex-YU da proda/pokloni išta od ozbiljne opreme?!
Komentara bez…
Znaju oni da bi BAŠ sve upotrebljivo završilo u Turskoj…

Mi

Ozbiljno dobri lako prenosivi dronovi sa fenomenalnim karakteristikama , očigledno ih neko dobro savetuje kako da se nauružavaju .Ista firma pravi i dronove kamikaze u slučaju takvih nabavki što nije isključeno ovo može da bude ozbiljan problem za našu vojsku.Danas neki kosovski ministar je demantovao nabavku 40 dronova već 4 , da li se neko istrča pa objavio prave količine a ministar danas sanira štetu videćemo.Mi smo sa ovim Light dronovima jako tanki , Vrabac je polu proizvod sa lošim karakteristikama.

Odgovori
St

@Živojin Banković
Krajem proslog veka, dok je Vojnktehnicka akademija bila u krugu VTI na Belim vodama, a klase pitomaca imale.dvocifrene oznake, vidjao sam nesto sto jako lici na Pegaza, uglavnom kako se kotrlja od zgrade do zgrade. U to vreme to je bio iskorak u buducnost, nova tehnologija 21
veka. I evo skoro 25 godina kasnije, i dalje se nismo mnogo odmakli. Tako da sam skepitcan po pitanju svih tih maketa i projekata, i kapaciteta i mogucnosti.

Odgovori
Ž

Stojko

Да, сећам се пројеката БПЛ из тог времена, биле су то ИБЛ-2000, ИБЛ-2004 (ВБЛ-1000).

Нема шта да будете скептични, Пегаз је урађен са кинеском технологијом, и то ће функционисати.

А да ли ћемо на крају успети да сами направимо такву БПЛ, мало ко може да каже.

Iv

Zivojine
E vidi ovo je glavni problem za Vas . „Kineskom tehnologijo“. Srbija nema sanse da kupi Rafale, bas zbog toga.Ako znamo da je Indiji Rafale glavna protuteza Kineskim “ naprebnim“ lovcima , tesko da ce Francuska izabrati Srbiju umjesto Indije.Ne trebam objasnjavat “ prijateljski“ odnos Indija/ Kina.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor