Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024
Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare
Prikaz upotrebe protivpožarnog vedra sa helikopterom Bel 212 / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare

Evropska Komisija konstatovala je u svom izveštaju o angažovanju svih deklarisanih snaga posvećenih gašenju šumskih požara u Evropi da je prilikom prošlonedeljnih požara u Sloveniji Helikopterska jedinica MUP-a Srbije napravila najviše ispuštanja vode na požare u ovoj zemlji.

Podaci MUP-a kažu da je Jedinica poslala dva helikoptera Bel 212 YU-HCD i YU-HCE koji su naleteli ukupno 42 sata, obavili 502 naleta na požar, ispustivši 650 tona vode.

Kako konstatuje Evropska Komisija, Mehanizam civilne zaštite Evropske Unije (UCPM) bio je aktiviran šest puta ove godine. Albanija, Portugal, Češka, Francuska i na kraju Slovenija zatražile su pomoć zbog požara na njihovim teritorijama.

Srbija je deklarisala svoje vazduhoplovne kapacitete evropskom programu pomoći kroz Helikoptersku jedinicu MUP-a / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Srbija među etabliranim vatrogascima

Kada je reč o Sloveniji sistem EU aktiviran je 17. jula nakon prvih šumskih požara na zapadu zemlje, na granici sa Italijom. Slovenija je tada zahtevala dva protivpožarna aviona. Dan kasnije zahtev je povučen zbog poboljšanja situacije. Međutim, 20. jula situacija se ponovo pogoršaala i Slovenija je zatražila dva protivpožarna aviona i jedan helikopter. Zahtev je proširen na dodatna četiri helikoptera 21. jula i još dva protivpožarna aviona 22. jula. Požari su većinom ugašeni juče i sistem pomoći je deaktiviran.

Izveštaj Komisije navodi da su u gašenju požara u Sloveniji sa svojim vazduhoplovima učestvovale Hrvatska, Austrija, Slovačka, Srbija i Rumunija.

Kanaderi HRZ-a obavili su 19 ispuštanja vode na požare 17. jula i 73 ispuštanja 23. jula. Njihov Mi-8-MTV1 je 21. i 22. jula obavio 169 ispuštanja vode na požare.

Slovačka je sa svojim UH-60M obavila 352 ispuštanja vode, Austrija sa AS 350 398 ispuštanja a Rumunija sa svoja dva C-27J Spartana četiri ispuštanja vode.

Od svih nabrojanih letelica, uprkos tome da su verovatno bili najstariji (stari oko 42 godine) dva srpska Bela obavili su ukupno, prema izveštaju Komisije, 472 ispuštanja vode i tako bili vazduhoplovi sa najviše letova i neposrednih dejstava na požare prošle nedelje.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

П

Јако занимљив снимак дејства свих типова хеликоптера у Словенији 24.07.2022
https://www.youtube.com/watch?v=FQXxmhDIwUw&ab_channel=IvanMenard

Odgovori
Po

Ostali samo teski statisti koji otvorenim ustima bleje kad vide te majstore iz srbije. Poz iz Maribora!

Odgovori
om

https://www.24sata.hr/news/hrvatski-kanader-gasi-pozar-u-sloveniji-drugi-je-napraceniji-let-na-svijetu-na-flight-radaru-850137/galerija-699745
pogledaj drugi najpračeniji let na flight radaru na sijetu.
Još ne kužim jesi li se ti ono o statistima samo šalio, ako jesi imaš čudan smisao za humor.

Ma

Bell 212 nosi 1,5 t vode
MI 8 2,25 t
Kanader oko 6 t

Ajd sad pomnoži letove s nosivosti i vidi nisi li preuranjeno počeo vrijeđati nečiji trud.
Da ne kažem da je izlijevanje vode iz helikoptera puno manje efikasno nego kad to napravi avion dizajniran za gašenje požara.

Jo

Jel` ono 17 – ica na petom minutu ? Ili 8 ..ili stare oči me varaju?

Odgovori
19

Dobro bi dosli ruski avioni za gasenje pozara. Steta,sankcije.

Odgovori
ma

Realno vrlo je mala korist od tih kanti pri ovako velikom požaru. Jedan pilot HRZa je dobro opisao kako to izgleda kad sa MI8 i kantom gase požar – kao da pljuneš u vatru. Eventualno neku mikrolokaciju zaštiti.
KA-32 je već druga priča.

Odgovori
V-

Ne bi se slozio.
No, potrebna je puno veca koordinacija i razliciti sustavi, da ne kazem razlicite smijese koje se izoacuju na pozar.

Sr

@max
SuperPuma ponese 4t vode, to je ipak znacajno.

C-295 ima paletno resenje, ako se ne varam 7-8t vode. Sve to uskoro stize u HJ MUP i RViPVO.

Mi

VKOK,
Uboli ste resenje u jednoj recenici. Potrebna je veca saradnja i koordinacija. To je poenta. Jedan Helikopter ili avion ne pravi razliku. Ali zamislite ako se pojavi pozar, dolete dva kanadera jz Cro, doleti jedan Spartan iz Srb, doleti jedan M17 iz Cro, dolete dva Kamova, dva Bela, dve 17 iz Srb… na jednom mestu vi imate desetak, mozda i vise letelica za gasenje. To je ipak sila. Ne mozemo sami protiv tih situacija, samo zajedno.

V-

Da se razumijemo, vojni transportni avioni su u sekundarnoj ulozi protupozarnoj odlicno rijesenje, ali ne sami za sebe.

I njih i helikoptere treba uvezati oko kanadera, gdje je moguce naravno…

No, nije to moja najveca briga.
Imam u dzepu projekt, idejno rijesenje protupozarna djelovanja u priobalnom podruciju.
Onom podruciju koje je do 1 km zracne linije udaljeno od mora.
Pa nikako mi u glavu ne ide, kad se uzme u obzir plovni park Obalne straze i Luckih kapetanija po Hrvatskoj.
Zar nikom nije palo napamet na te brodove ugraditi mrcinu od vodena topa i sisaj??????
Da jeste, ne bi bilo panike kod Sibenika neki dan.

Mi

Mora se priznati i pohvaliti da su hrvatske posade najefikasnije u gasenju.Treba biti objektivan i cestitati Hrvatima.Kanader je ipak Kanader a HRV ima i dosta sati naleta i vezbi na Jadranu,ono sto drugi nemaju.Treba samo nastaviti timski i reci svima „Bravo majstori“!

Odgovori
An

Izraelski piloti su toliko bili oduševljeni Hrvatskim pilotima, i njihovom taktikom gašenja, to jest niskim naletima, da su se pobratimili s njima, a tadašnji izraelski premijer je osobno došao na aerodrom da im zahvali i stisne ruku. Znači, ne pomaže se samo susjedima, čak i do Izraela se potegne kad je katastrofa. Zbog konfiguracije terena u Dalmaciji, naši piloti su stvarno, bez pretjerivanja, među najboljima pilotima na svijetu. Gledao sam tucet požara i gašenja, nažalost, helihopter pomaže, ali prema Kanaderu, kao da nema efekta, tolika je razlika. Vjerujem da je onaj ruski mlazni avion još efikasniji, ali samo za terene koji su ravni, a rijetki su takvi tereni uz obalu. Iako ima veču zapreminu vode, taj avion je teško upravljati, ako s 10m veče visine baciš vodu, gubi se 50% efikasnosti nego s niže visine. Zato je Kanader bio i bit će, najefikasniji vatrogasni avion. Ne mogu shvatiti, da je prestala proizvodnja istog, zamjene još nema..
Več godinama čekam neki članak od Tango Sixa, da malo obrati pažnju i da nam pruži neke informacije o toj vrsti zrakoplova, nevjerovatno je kako je velika potreba za njima, a koliko mala ponuda…
Neshvatljivo ..

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs