Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024
Ujedinjeni Arapski Emirati najverovatnije kupuju kineske školsko-borbene avione L-15
Prvi strani korisnik L-15 je Zambija koja je kupila 6 L-15A (AFT) za oko 100 miliona dolara / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ujedinjeni Arapski Emirati najverovatnije kupuju kineske školsko-borbene avione L-15

Ministarstvo odbrane Ujedinjenih Arapskih Emirata saopštilo da namerava da sa kineskom kompanijom CATIC ugovori nabavku 12 školsko-borbenih aviona L-15, sa opcijom da u budućnosti doda još 36 aviona istog tipa.

Kako je navedeno, Tarik Abdul Rahum Al Hosani, generalni direktor ekonomskog saveta kompanije Tawazun, rekao je da ovaj dogovor dolazi u okviru programa politike diverzifikacije izvora nabavki naoružanja, kao i u okviru kontinuirane modernizacije jedinica Ratnog vazduhoplovstva i Oružanih snaga uopšte.

Dok Amerika i dalje odbija da odobri prodaju aviona F-35 Emiratima zbog saradnje sa kineskim kompanijama, Emirati hvale kinesku tehnologiju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Došli smo do završnih faza pregovora sa kineskom stranom, i konačni sporazum biće zaključen uskoro – izjavio je Al Hosani koji je još naglasio da je diverzifikacija jedna od karakteristika Oružanih snaga UAE kako bi se dobile najbolje mogućnosti koje odgovaraju njihovim potrebama i kako bi se ostvarili njihovi strateški ciljevi. Hosani je izrazio svoje poverenje u kompaniju CATIC, koja, kako je navedeno, poseduje naprednu tehnologiju sa konkurentskim prednostima na svetskom nivou.

UAE će tako postati drugi strani korisnik školsko-borbenog aviona L-15 Falcon koji predstavlja izvoznu verziju aviona JL-10. Prvi korisnik postala je 2016. godine Zambija koja je nabavila 6 primeraka verzije L-15Z (školsko-borbeni L-15A za Zambiju), a izveštaji govore da je paket sa obukom, delovima i naoružanjem koštao oko 100 miliona dolara. Početkom februara ove godine pojedini kineski mediji preneli su i informaciju da je L-15 naručila i Etiopija, ali to do sada zvanično nije potvrđeno.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

Vec vidim da ce sledeci avion srpskog ratnog vazduhoplovstva biti kineski. Od Rusije tesko da cemo sta kupiti uskoro, a za zapadne avione se mora objaviti i cena nabavke, sto ne odgovara posrednicima.

Odgovori
М

Слажем се са тобом

Sl

Ja i dalje navijam za T/ FA 50 .

V

Blizu 17 mil po komadu, odlična cijena!

Odgovori
Pe

Kao sto govorim vec neko vrijeme mislim da je ovo i potencijalno novi avion Srpskog RV, posto se program T-7A vec odlaze i ima neke izazove…vidjecemo.
Sa druge strane odnos cijena performanse je jako povoljan.

Odgovori
Bu

Ovi su prestigli i Srbiju po broju zemalja od kojih kupuju naoružanje.

Odgovori
Je

Nisu prestigli Srbiju nego rade pametan potez zavladalo je opšte bezbedinosno ne poverenje u svetu svako ti u ključnom momentu može otkazati logistiku iz raznih interesnih razloga, ovako ako jedno ne radi drugo je spremno za rezervu.Kina mnogo kupuje nafte od Emiraćana verovatan je to jedan od razloga da se partnerstvo proširi i na odbranu.

Ci

Nisam siguran kakva je situacija sa ovim avionom, ne mogu da kažem da sam ga ispratio previše… Ono što znam inače je da je glavna boljka svih kineskih aviona pouzdanost i radni vek motora… Zato nisam siguran koliko je pametno kupovati avione sa te strane…

Odgovori
Dr

Ne znam sa koje druge strane mozes. Rusija je pod sakncijama, od njih nema ni kupovine ni trasnporta, zapad i amerikancice nam tesko prodati jer nismo uveli snkcije Rusima, pritivice se i Hrvati kao EU/NATO sila.. Turska jos uvek ne pravi avione, Iran je daleko, korejski su skuplji od ovoga. Znaci ili sami da krenemo u razvoj pa da uvedemo u upotrebu 2122. ili kinezi.

St

Ovi avioni bi trebalo da imaju manje vise isti motor kao Jak-130.

al

@Stojko

…a u stvari i ne… Yak je subsonicna masina a L15 supersonik (1,4 maha deklarisano)

Ž

alexanto

школско борбена верзија L-15 је исто субсоничан, L-15B је суперсоничан

al

@Zivojin

Tako je, sa druge strane ne postoji supersonican Yak 130 za razliku od Kineza…

А

@alexanto

Исти (украјински) мотори, само што би на Л-15Б верзији требао да се нађе јача верзија мотора са ДС-ом.

Br

Da li bi ovaj avion bio dobar za prelazak sa osnovne letačke obuke (sa Utvom 75 odnosno Lastom 95)? Tj. zamenio bi školsko-borbeni avion Super Galeb G-4?

Odgovori
al

U varijanti Trainer-a i Fighter-a, mogao bi da nam podmiri sve nase potrebe za RV vezane za nadzvucnu komponentu – Napredna obuka, visenamenski borbeni avion i air policing.

Drugi par rukava sto se mnogi ovde loze da smo kadri za Rafale, teske SU-ove i razne F-ove…

Treci par rukava je sto nece nikad doci do nas kako se stvari globalno odvijaju u zadnje vreme. Na ove L-ove mislim o ostalima ne treba ni divaniti…

А

@Бранко

Овај авион (као и његова италијанска и донекле руска родбина) могу заменити код нас и Галебове и Орлове.

al

@Aleksa

Ja bi iskreno bio za ‘talijanskog rodju ali samo da ga iskamcimo u full verziji, sa svim njegovim mogucnostima. Za razliku od Yaka, ima radar, moze da bude i AESA, samim tim moze da nosi BVR projektile, moze da kaci americko, evropsko i izraelsko naoruzanje, na kraju krajeva Izrael ga koristi, modularan je – u varijanti FA, moze da bude i multirole i trainer. Kvalitet izrade prvoklasan… Mislim da bi od zapada pre iskamcili takav avion nego Rafale u full izvedbi a da ne govorim F-ove…

Sa Leonardom i uz saradnju sa Airbusom ovaj avion bi omogucio da RV zivi, da se leti, obucava, vrsi air policing sa modernom platformom, uz niske cene sata naleta i odravanja. Uz C295 i H145, dobro bi to izgledalo. Posle ako bude mogucnosti (pre svega) i potrebe, nabavljati punokrvni VBA. Mislim da je to put kojim je i HRZ trebao ici. Vreme ce pokazati…

Ruske letilice, bojim se, mozemo polako da zaboravljamo, kao onomad americke, Sejbrove i Tanderdzete… Opet velim – vreme ce pokazati…

Г

Овакав тип авиона нама треба. Да замени и Галеба и Орла. Дакле једна еск тренажна, друга јуришно-бомбардерска. Још ако испреговарамо неки офсет бомбона.
Секундарно би могао да ради ер полисинг, али сад то опет је питање шта су наши дефинисали какав и да ли нам класични ловац уопште треба?

Odgovori
Mi

Mani L-15 deluje kao ozbiljan avion i kao trenažni i kao borbeni. Kao trenažni mi nema mnogo smisla za UAE jer su im svi moderni avioni zapadni. Uciti letenje na mlaznjaku sa dva motora a da ne mozes da vezbas borbena dejstva sistemima koji su u F-16 Blok60, Rafal F4, Mirage 2000 mi nema mnogo smisla za UAE pilote.

Mislim da im je pazar 12 L-15 opipavanje efikasnosti jeftinijeg lakog bombarder sa Istoka. Nema razloga da taj avione ne ispadne veoma uspesan proizvod.

Sa druge strane imaju smesno mali broj trenazera.

Odgovori
Vl

L 15 po karakteristikama, radarom, borbenim specifikacijama, daleko prevalizali obične trenažne avione. S obzirom da je navedeno da je supersoničan, a u stvari je jedan od braće sa M346 i Jak 130, predpostavljam da je u njemu i novi motor.
S obzirom da je nama potrebna zamena za Galeba, a od Rusije nećemo moći u dogledno vreme kupovati ništa ozbiljnije, sa Kinom treba ugovoriti već sada kupovinu najmanje jedne eskadrile ovih aviona. U tu priču treba uključiti i jednu eskadrilu LA aparata. U svakom slučaju bi voleo da se razmatra kupovina Su 30, ali teško da će to biti izvodljivo u dogledno vreme.

Odgovori
Đ

Niko pametan ne tuče neprijatelja na svojoj teritoriji nego pre nego što dopre do nje. Zato je ovo smešan i nepotreban avion za Srbiju i zato Suhoji nisu preveliki za Srbiju i njeno nebo, jer će ciljevi biti udaljeni par i više stotina kilometara od naših granica, naravno uz pomoć naših saveznika. I naravno da sledeći oslobodilački rat nećemo voditi sami.

Odgovori
А

@Đoša

Сваки авион имају своју улогу. Проблем Сухоја за Србију није толико увеличини, колико у недостатку наше потребе за тешким ловцем (тј. потребе да се у том случају поред тешкаша набаве и додатне количине лаких или средњих ловаца).

Улога овог авиона јесте да обавља класичне ловачко-бомбардерске задатке на или непосредно изван линије фронта (у конвенционалном сукоба) или противпобуњеничку борбу. То су задаци за које би употреба Сухоја била бацање његових ресурса.

Ne

Odličan avion za Srbiju. Ovo definitivno treba pazariti bar jednu kvalitetnu eskadrilu možda i dve u fulu. Sasvim dovoljno i dodati eskadrilu novih rafala pošto se svi na njih lože. Iako smatram da je to preskupo za potrebe Srbije i da Srbija nema potrebe za rafalima. Novac ulagati u PVO i ljude

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor