Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Er Frans slavi 90. rođendan: Od Pariza do Beograda 11 sati
"Danas, nakon gotovo 90 godina postojanja, kompanija je izrasla u jednu od najvećih evropskih avio-kompanija koja svojim putnicima nudi skoro 1000 letova dnevno do 200 destinacija koristeći više od 240 svojih letelica." / Foto: Er Frans

Er Frans slavi 90. rođendan: Od Pariza do Beograda 11 sati

Francuska nacionalna avio-kompanija proslaviće 7. oktobra 90 godina postojanja. Er Frans nastao je 1933. godine spajanjem pet avio-kompanija.

Pre 90 godina i Beograd se sa upoznao sa Er Fransom. Naime, „Međunarodna kompanija za avio-navigaciju“, jedna od kompanija koje su se spojile u Er Frans, imala je let po imenu „Flèche d’Orient“ („Istočna strela“), koji je zadržan i nakon spajanja. Ova „strela“ povezivala je Pariz sa Pragom, Varšavom, Bečom, Budimpeštom, Beogradom i Bukureštom, a tridesetih godina prošlog veka let od Beograda do Pariza je trajao čitavih 11 sati.

Kompanija je poznata po elegantnim uniformama svojih posada koje su su dizajnirala čuvena imena iz sveta mode, kao što su Kristijan Dior, Kristobal Balensijaga i Kristijan Lakroa. Povodom proslave 90. rođendana Ksavijer Ronze, glavni kostimograf u Baletu Pariske opere dizajnirao je pet haljina od kojih svaka oslikava po jedno od obeležja kompanije: tehnologiju, modu, čuvene postere, kuhinju i dizajn. Ove haljine, kao i istorijske uniforme Air France-a, biće prikazane na izložbi u čuvenoj pariskoj robnoj kući Galierija Lafajet od 28. septembra do 10. Oktobra. Tokom izložbe, biće upriličene i prave modne revije tokom kojih će modeli biti obučeni u uniforme pilota, kabinskog i aerodromskog osoblja, ali i mehaničara, a posetioci će moći da se upoznaju sa istorijom Er Fransovog vizuelnog identita.

Francuski stil

– Tokom proslave rođendana Er Fransa, posetioci izložbe moći će da kupe originalni pribor za jelo koji je potpisao slikar Žan Pikar Le Do i koji je korišćen u prvoj i biznis klasi između 1966. i 2000-ih. Prihod od prodaje biće doniran Air France fondaciji koja  već  tri decenije pruža podršku deci širom sveta. Prodajna izložba će obuhvatiti i razlilčite predmete koji reprezentuju 90 godina dugu istoriju avio-kompanije, kao što su modeli starih i novih letelica, istorijske razglednice, tagove za torbe, kao i dizajnerske torbe i postere, po kojima je Er Frans već decenijama prepoznatljiv.

Devedeset godina elegancije ove avio-kompanije ne ogleda se samo u saradnji sa najvećim imenima iz sveta mode, već i u saradnji sa kuvarima nosiocima Mišelinovih zvezdica i i najboljim svetskim somelijerima koji kreiraju jelovnike i vinske liste na letovima Er Fransa.

Danas, nakon gotovo 90 godina postojanja, kompanija je izrasla u jednu od najvećih evropskih avio-kompanija koja svojim putnicima nudi skoro 1000 letova dnevno do 200 destinacija koristeći više od 240 svojih letelica. – saopštili su iz francuskog nacionalnog avio-prevoznika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

lj

Ove godine je 100 godina od prvih redovnih putničkih letova kompanije Franko-Rumen sa beogradskog prvog putničkog aerodroma kraj Pančeva. Sa istog aerodroma je u septembru 1923. godine pokrenuta prva u svetu redovna noćna putnička avio linija između Beograda i Bukurešta. Er Frans takođe baštini ovu tradiciju jer je Franko-Rumen tj. njegov nastavljač SIDNA bila među kompanijama čijim je sjedinjavanjem nastao francuski avioprevoznik.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs