Bugarska nastavlja sa aktivnostima na rešavanju problema svoje lovačke avijacije koja bi mogla biti prizemljena već krajem ove godine. Bugarski ministar odbrane Dimitar Stojanov izjavio je početkom januara da Ministarstvo odbrane Bugarske nastavlja razgovore sa Poljskom u vezi sa remontom motora za avione MiG-29 bugarskog ratnog vazduhoplovstva.
Ministar Stojanov objasnio je da Poljska može Bugarskoj da obezbedi dva motora, da su u toku razgovori o remontu još četiri motora, kao i da se cena i parametri budućeg ugovora još preciziraju. Bugarska novinska agencija BTA je istovremeno prenela da je zamenica ministra odbrane Katerina Gramatikova krajem 2022. godine učestvovala na radnom sastanku u Poljskoj sa predstavnicima Ministarstva nacionalne odbrane Poljske i poljske kompanije Wojskowe Zaklady Lotnicze 2 (WZL-2) upravo u vezi remonta motora.
BTA navodi i da Ministarstvo odbrane istovremeno traži opcije za nabavku aviona, da su u toku su pregovori sa SAD, Izraelom, Francuskom i Švedskom, i prenosi reči ministra Stojanova o tome da se očekuje više informacija kako bi se pripremila analiza u kojoj će glavna tačka biti neophodna finansijska sredstva. Bugarski ministar je istakao da se zalaže za to da Bugarska ima lovačke avione i da sam čuva svoj vazdušni prostor, a preneo je i uveravanja koje je dobio iz bugarskog ratnog vazduhoplovstva da ono ima sposobnosti da obezbedi letačko i tehničko osobljea ko se u upotrebu bude uveo neki drugi tip aviona.
Kao što je Tango Six već prenosio, isporuka američkih F-16 koji će do kraja ove decenije zameniti lovce MiG-29 i jurišnike Su-25, kasniće, prvih 8 ugovorenih aviona stići će u Bugarsku 2024-2025, a drugih 8 tek od 2027-2028. To bi značilo da bi Bugarska mogla da ostane bez sopstvene lovačke avijacije jer bi, čak i uz pomoć Poljske, flota MiG-ova 29 mogla da prestane da leti krajem ove godine, a možda i ranije. Kako bi se to sprečilo, nastoji se da se period od prizemljenja sovjetskih aviona i dolaska američkih (kao i postizanja makar početne operatvine sposobnosti) premosti nabavkom ili iznajmljivanjem novih ili polovnih borbenih aviona. Navodno su u igri takođe F-16 (američki i izraelski), potom švedski Gripen, kao i francuski Mirage-2000 i Rafal.
ivan
Desi se to tako kad su politicari vise zauzeti kupovanjem glasova zarad sopstvenog opstanka na vlasti u cilju sticanja bogatstva kroz korupciju nego jacanjem odbrambenih moci drzave koje navodno predstavljaju.
Branko
Pa ako prelaze na F16, bilo bi ludo premostiti pomocu miraza, rafala ili gripena, pored ovoliko f16 starih blokova po Evropi.
Golub
Pretpostavljam da bi najviše smisla imalo iznajmiti polovne F-16, ako ništa drugo, ako su piloti odradili preobuku za buduće F-16, ne bi trebalo da bude previše teško da se uradi doobuka za starije verzije. Svakako lakše nego za potpuno novi tip. Još bi bolje bilo kada bi oni koji su odgovorni za kašnjenje isporuke novih aviona platili sami za iznajmljivanje privremenih.
Vlada
Ma osposobiće oni bar par miguški za osnovni nalet al zato im već od iduće godine stižu novi f-ovi.Ratosiljaće se konačno sovjetskih kanti.Da smo i mi pametni pa samo od amera f-ove,a usput da nam dozvole dotur pancira Iz Rusije i svega plaćenog jer su ipak Rusi tate za pvo.Mislim da sa Amerima u zadnje vreme idu odnosi uzlaznom putanjom.Pametno jagnje dve ovce sisa.
letač u pokušaju
Imam osjećaj da nikad neće vidjeti te super duper F16… Zo sam rekao onog momenta kad su ih kupili a sad sam još više uvjeren u to…
Stojko
Mi sad bas sisamo, posto ne mozemo da dovezemo nista sto bi eventualno mogli da kupimo, a dosta njih i nece nista da nam proda.
Djordje
Kod Amera nema toga kupuješ kod nas F-ove a kod „njih“ PVO. Pogledaj primer Turske. Ništa mi nećemo kupiti od Amerikanaca jer nam neće prodati dok god smo „neutralni“.
Djordje
Спасаваћемо и ми наше,кад буду почели да отказују,а неможемо да набавимо делове због санкција.Те Рафале смо давно требали да поручимо да би стигли пре него што Миговима истекне ресурс сад је касно.
Yoda
Zanimljivo gledište koje bi trebalo da zainteresuje struku – koja se izjasnila za Rafale – ali, šta ako oni kod nas ne stižu na vreme da zamene Migove ili čak značajno kasne?
Koje su alternative u okolnostima kada je izgleda nemoguća isporuka vojne opreme iz Rusije i Kine?
Bilo je reči o tome da će Daso povećati proizvodnju – jer objektivno gube i mušterije zbog duge liste čekanja – ali od toga još uvek nema ništa.
Najnovije Rafale od aviona 5. gen. valjda odvaja samo to što nema unutrašnji spremnik oružja pa ga veša spolja – ali 9-10 t toga…
Prvim Migovima navodno najranije ističu resursi već 2027. godine – i dotad bi trebalo da počne da im stiže zamena.
Ne bi iznenadilo da im naši produžavaju radni vek smanjenjem naleta – u (ne)vreme kada bi trebalo da ga povećavaju – ali to nije nikakvo rešenje već problem.
Postoji li nešto adekvatno našim potrebama na tržištu što bi bilo isporučivo?
Алекса
@Yoda
Српски Мигови се одржавају по стању, тако да стара ограничења условно речено више не постоје, већ ће те летелице када им истекне ресурс проћи преглед и ако буду могле, наставити да лете.
omniameamecumporto
Ništa od zapadnih aviona, samo pusti sanak, ali tko sam ja da vam branim da sanjate.
Ovo sa Rusijom iz temelja mijenja geostratešku politiku na kugli zemaljskoj, stoga me ne čudi što neki ovdje totalno izgubljeni u vremenu i prostoru lutaju bespućima
vlastitih htijenja.
John C. Colton
Bre covece, kako ti ne dosadi vise, na svakoj temi jedno te isto ponavljas kao papagaj.
F-15 Strike Eagle
Za Bugarsku to ne vidim da je ikakav problem obzirom da su clanica NATO-a te imaju dosta mogucnosti u vezi resenja.Problem je kod nas jer ne daj Boze da krenu da se kvare ove sovjetske remontovane kante mi onda tacno mozemo sve da prizemljimo.Treba iskoristiti dobre odnose sa USA i pazariti F-18 Super Hornete Blok 3 jer koliko vidim niko nece da ulaze ozbiljno u RV Srbije.Od silnih prica u vezi Rafala smo ostali i dalje samo na prici i to je to…
Srbofil
@F-15 Strike Eagle
Nasi Migovi su sada remontovani i modernizovani koliko-toliko, inace nasi(ex Yu) nisu potrosili ni onaj njihov originalni casovni resurs. Jadni kanibalizovani 18101 nije leteo ni 1000h ukupno. Odrzavaju se od sada po stanju(sto znaci da imaju neke pod sisteme vezane za odrzavanje), imaju svezi stok delova i motora i polako cekuju zamenu tamo 2030(mozda cak i posle toga). U krajnjem slucaju da se desi neki problem, uvek se mozes obratiti Grckoj, Madjarskoj ili Rumuniji.
Nemamo mi sada novca za nove VBA, nismo imali ni tada, to je i citava poenta sa Migovima.
Moras priznati da bi bilo bizarno imati SuperHorneta, a KV ti se voza u M-80A i imaju modernih oklopnih transportera taman za jednu cetu, a modernih IFV okruglo nula.
Ilija
@Srbofil
Srbija je u zadnje dve godine na tzv. pare iz helikoptera potrosila bar za pola eskadrile novih savremenih aviona sa komplet naoruzanjem i rezervnim delovima. Srbija trenutno moze za 5 godina da otolati kompletnu eskadrili. Taman dok se isporuci poslednji avion od momenta kad se naruce.
1980
Како год окренеш ми смо у тешкој ситуацији по питању увозног наоружања. Ако требамо нешто од Руса-не може,неда НАТО. Ако увозимо из Кине и то се гледа од рилике као „хајде може овај пут преко нашег ваздушног простора али није нам драго“. И обавезно се изражава нека „забринутост“,чак и када купујемо одбрамбено оружје. А опет ако нешто требамо од НАТО земаља опет је проблем,не воле нас,не вјерују нам и опет нисмо сигурни у испоруке.
А нисмо у могућности да баш све сами произведемо.
Ипак у будућности треба да јачамо војску,ружна су времена у свијету.
Stefan
treba ih sad napasti dok su u problemu :D