„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
[POSLEDNJA VEST] Francuski Tales i Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžili saradnju do 2025. godine: Sajber bezbednost novina u paketu usluga
SMATSA, između ostalog, unapređuje i sajber bezbednost svojih sistema / Foto: SMATSA

[POSLEDNJA VEST] Francuski Tales i Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžili saradnju do 2025. godine: Sajber bezbednost novina u paketu usluga

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžila je svoje partnerstvo sa francuskim vazduhoplovnim konglomeratom, kompanijom Tales, do 2025. godine. Kako se navodi u zajedničkom saopštenju, nastavak saradnje definisan je potpisivanjem novog ugovora za usluge koje se tiču podrške hardverskim i softverskim sistemima koje SMATSA koristi.

Novi ugovor uključivaće, kako se navodi u saopštenju, nova funkcionalna unapređenja koja će poboljšati interoperabilnost sistema i pružiti nove alate za podršku kontrolorima letenja i njihovim procesima odluka.

– Produžavamo naše postojeće partnerstvo za dodatne tri godine. Tales će pomagati SMATSA-i u upravljanju svim aspektima koji se odnose na podršku njihovom ATM (Air Traffic Management) sistemu uz donošenje novih alata koji će doprineti produktivnosti kontrolora letenja i koji će pružati podršku opštoj bezbednosti operacija.

Novi alati za poboljšanu situacionu svesnost kontrolora letenja / Foto: SMATSA

Jedan od rezultata novog ugovora biće i poboljšanje svesnosti SMATSA-e na pretnje iz digitalnog (cyber) domena što će biti postignuto kroz uslugu koju nazivamo „Vulnerability Management Service“. Ovo rešenje obuhvata mesečne izveštaje iz segmenta sajber bezbezbednosti koji će omogućiti pravovremeno reagovanje na bilo koje nove pretnje.

Takođe, novi ugovor sadržaće i dodatne funkcionalne evolucije sledećih sistema ili usluga: „2D and 3D based What Else probing“ namenjenog poboljšanju bezbednosti operacija i produktivnosti kontrolora letenja, interfejsa baziranog na SWIM-u (System Wide Information Management) za uvećan nivo operacija, i TSA (Temporary Segregated Areas) grupisanja radi povećanja situacione svesnosti kontrolora letenja. – stoji u saopštenju.

Tales je jedna od najvećih francuskih kompanija sa fokusom na odbrambene tehnologije, vazduhoplovnu industriju kao i oblast digitalnog identita i sajber bezbednosti. Kompanija zapošljava preko 77.000 zaposlenih u 68 zemalja i u 2022. godini prihodovala je 17,6 milijardi evra.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) ima 891 zaposlenog od čega je 310 kontrolora letenaja. Provajder je opslužio 780.000 IFR operacija iznad teritorije dve države u 2022. godini što predstavlja rast u odnosu na 764.000 operacija 2019. godine i 337.000 operacija 2020. godine, na vrhuncu pandemije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs