KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
[POSLEDNJA VEST] Francuski Tales i Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžili saradnju do 2025. godine: Sajber bezbednost novina u paketu usluga
SMATSA, između ostalog, unapređuje i sajber bezbednost svojih sistema / Foto: SMATSA

[POSLEDNJA VEST] Francuski Tales i Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžili saradnju do 2025. godine: Sajber bezbednost novina u paketu usluga

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžila je svoje partnerstvo sa francuskim vazduhoplovnim konglomeratom, kompanijom Tales, do 2025. godine. Kako se navodi u zajedničkom saopštenju, nastavak saradnje definisan je potpisivanjem novog ugovora za usluge koje se tiču podrške hardverskim i softverskim sistemima koje SMATSA koristi.

Novi ugovor uključivaće, kako se navodi u saopštenju, nova funkcionalna unapređenja koja će poboljšati interoperabilnost sistema i pružiti nove alate za podršku kontrolorima letenja i njihovim procesima odluka.

– Produžavamo naše postojeće partnerstvo za dodatne tri godine. Tales će pomagati SMATSA-i u upravljanju svim aspektima koji se odnose na podršku njihovom ATM (Air Traffic Management) sistemu uz donošenje novih alata koji će doprineti produktivnosti kontrolora letenja i koji će pružati podršku opštoj bezbednosti operacija.

Novi alati za poboljšanu situacionu svesnost kontrolora letenja / Foto: SMATSA

Jedan od rezultata novog ugovora biće i poboljšanje svesnosti SMATSA-e na pretnje iz digitalnog (cyber) domena što će biti postignuto kroz uslugu koju nazivamo „Vulnerability Management Service“. Ovo rešenje obuhvata mesečne izveštaje iz segmenta sajber bezbezbednosti koji će omogućiti pravovremeno reagovanje na bilo koje nove pretnje.

Takođe, novi ugovor sadržaće i dodatne funkcionalne evolucije sledećih sistema ili usluga: „2D and 3D based What Else probing“ namenjenog poboljšanju bezbednosti operacija i produktivnosti kontrolora letenja, interfejsa baziranog na SWIM-u (System Wide Information Management) za uvećan nivo operacija, i TSA (Temporary Segregated Areas) grupisanja radi povećanja situacione svesnosti kontrolora letenja. – stoji u saopštenju.

Tales je jedna od najvećih francuskih kompanija sa fokusom na odbrambene tehnologije, vazduhoplovnu industriju kao i oblast digitalnog identita i sajber bezbednosti. Kompanija zapošljava preko 77.000 zaposlenih u 68 zemalja i u 2022. godini prihodovala je 17,6 milijardi evra.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) ima 891 zaposlenog od čega je 310 kontrolora letenaja. Provajder je opslužio 780.000 IFR operacija iznad teritorije dve države u 2022. godini što predstavlja rast u odnosu na 764.000 operacija 2019. godine i 337.000 operacija 2020. godine, na vrhuncu pandemije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs