Kako Tango Six saznaje, srpska nacionalna avio-kompanija, pored Embraera E-190 koji danas popodne stiže u flotu Er Srbije (SX-PTM), nabavlja još dva Embraera kojima će pojačati flotu tokom leta i koji će, za razliku od aviona koji stiže danas, doći u potpunosti obojeni u standardnu Er Srbijinu šemu bojenja (livery).
Kako saznajemo, avioni će biti iznajmljeni na duži vremenski period od grčke avio-kompanije Marathon Airlines. Letelice će prvobitno biti iznajmljene u „wet lease“ konceptu, odnosno sa posadama i radi se o jednom Embraeru E-190 i dva Embraera E-195. Kako saznajemo, drugi avion stiže u Beograd u julu a treći u avgustu.
Er Srbija nije htela da komentariše naša saznanja o ovoj značajnoj novini uvođenja novog tipa aviona koji, po svemu sudeći, može biti i dugoročno rešenje. To se može indirektno zaključiti prema našoj informaciji da će letelice biti u Er Srbijinoj šemi bojenja što nije praksa prilikom privremenog iznajmljivanja putničkih aviona. Dakle može se zaključiti da je u pitanju dugoročno rešenje za srpsku nacionalnu avio-kompaniju koja ovim može konačno pokriti jaz između ATR-ova koji imaju do 72 putnička sedišta i Erbasova od 180 do 144 putničkih sedišta.
Ukoliko kompanija planira da dugoročno iznajmljuje ovaj tip aviona, sledeći verovatan i logičan potez je da će, zbog manjih troškova, školovati svoje posade umesto iznajmljivanja tuđih.
Očigledno je da Er Srbija poslednjim potezima i saradnjom sa pomenutom grčkom kompanijom, uprkos mišljenjima sa društvenih mreža i pojedinih medija koji najavljuju ovo leto kao „labudovu pesmu“ i epski raspad svega, pokušava da pošalje signal da je putnički avio-saobraćaj maraton, a ne sprint.
Ivan
SX-PTM je upravo sleteo na LYBE :)
Petar
Bravo za Air Serbia -u !
Vesna
Više aviona u vlasništvu ima Momtenegro nego Er Srbija , ups, Srbija nema ni jedan jedini! Sta su stručnjaci napravili od pokojnog JATa, raspad kompaniju
stex011
Ahm, a koliko putnika je prevezao u tekucoj godini Montenegro airlines? Koliki mu je profit? Starost flote? Mogu ovako jos hiljadu pitanja da Vam postavim i sasvim sam siguran da nece biti bolji Montenegro airlines u bilo kom mom postavljenom pitanju! Svako posluje na svoj nacin na koji misli da je ispravan i u to ne treba da zalazite jer verovatno nemate svoju aviokompaniju pa da mozete nekome da sudite i donosite zakljucke. Zavist i ljubomora… Pozdrav
Brad
@Vesna
Air Serbia je imala dobit od 8.8 miliona bez subvencija za PSO letove, a sa troskovima koji oni proizvode. Takodje od prosle godine Air Serbia nema gubitak iznad visine kapitala
miami
@vesna Bolje izanjmiti dobre konje, nego imati copavo kljuse u vlasnistvu… Elem, pitanje vremena, kada ce ta liliputanska avio kompaniju, nestati iz orbite.
Vesko
Zasto toliko mrznje prema jednoj maloj kompaniji kakva je AirMontenegro? Sta je sa vama u Srbiji,prije podne mrzite sebe a posle podne ostatak svijeta.AirMontenegro i bivsi Montenegroairlines su Air Srbiji dali logistiku za uvodjenje ovog tipa aviona u flotu.Zao mi je sto se ovaj posao nije napravio sa AirMontenegrom u svakom slucaju sa srecom Air Srbiji.
YPT
@Vesko
Molim Vas da ne generalizujete stvari.
Mišo NS
@Patar, šta je tu bravo? Da iznajme avion??? Valjda svaka ozbiljna aviokompanija ima svoju flotu. Oni koji rentiraju svoje avione lošim kompanijama kao Er Srbija lepe pare zarađuju jer su na čelu Er Srbije nesposobni ljudi. A videli smo to i u prošlu nedelju, kolaps su napravili.
Dakle umesto BRAVO treba napisati Uaaaaa Er Srbija!!!
PSA
@Vesko
A gde vidiš mržnju? Neko napisao da je Air Montenegro bolji drugi da nije i sad tu negde vidiš mržnju?
@Mišo NS
Kolaps je katastrofa ali šta je problem sa iznajmljivanjem? O tome najviše pričali ljudi koji su 20-30 godina vodili JAT u svetlu budućnost i doveli ga do gašenja. Kad se uvodi nova linija jasno je da je isplativije iznajmiti avion dok se ne utvrdi isplativost iste. Ako radi radi ako ne radi nikom ništa, otkaže se zakup. Sigurno da srednjeročno i dugoročno gledano Air Srbija treba da ima svoju sopstvenu i to veliku flotu, ali ne vidim da je samo po sebi iznajmljivanje problem… Na kraju krajeva verovatno će na lizing i da kupuju kad budu kupovali.
AquaSila
Miso, mislim da nisi u tijeku s novcarskim trendovima.
Nijedna ozbiljna kompanija na ovom svijetu nema avione u svojem vlasnistvu.
Sve ti je to leasing……..
Алекса
@Mišo NS
Прво Ер Србија има своју флоту. Друго, изнамљивање авиона на краћи до средњи период је изузетно логично решење, које примењују многобројне авио компаније, поготово у условима нестабилног тржишта као што је ово данашње.
Куповина сопствене флоте јесте дугорочно решење, али је оно изузетно велик залогај, поготово за мање компаније, с једне стране, док је с друге, чекање на доставу релативно дуго, те самим тим искључиво куповина авиона не може бити једини основ за експанзију компаније.
Aca
@AquaSila – Lepo si objasnio neke stvari… Danas to na Zapadu nazivaju „cirkularna ekonomija“, koja se temelji na tome da se što manje stvari kupuje, a što više iznajmljuje, jer se na taj način obezbeđuje veća privredna aktivnost. Danas na Zapadu većina kompanija ne poseduje fabričke zgrade, nego iste iznajmljuje i ne poseduje mašine, nego ih uzima na lizing. Na taj način, kompanija ne mora da uloži ogromna sredstva da bi pokrenula proizvodnju i ne izlaže se skoro nikakvom finansijskom riziku ako posao krene loše, jer tada kompanija samo ugasi fabriku i ništa ne gubi zato što ništa u fabrici i nije njihovo. Nakon gašenja fabrike, kompanija koja je vlasnik fabričke hale istu izdaje drugom zakupcu, a mašine preuzima banka koja ih zatim putem novog lizinga prosleđuje drugom korisniku. Istovremeno, fabričke hale i mašine tokom perioda svog izdavanja obezbeđuju obrtanje višestruko veće količine novca nego da su odmah kupljene, tako da to doprinosi znatno većoj ekonomskoj aktivnosti… Isto tako, na Zapadu većina ljudi ne poseduje nekretnine, nego ih iznajmljuje od korporacija, a ne kupuje ni automobile, nego ih uzima na lizing. Istina je da bi većina više volela da kupi nekretninu ili automobil, ali isto ne čine zbog jako nepovoljnih uslova, jer gotov novac za kupovinu nekretnine ili automobila nema skoro niko, a bankarski krediti se daju pod jako nepovoljnim uslovima… Situacija sa avio kompanijama je praktično identična i većina njih ne poseduje nijedan avion, nego ih iznajmljuje…
Istino_mer
Vesna ja sam počeo da radim u tom JAT_u a pre 40 godina i poznajem odlično kompletnu genezu priče. JAT su razbili oni predhodni „stručnjaci“. Prvo su ga rasparčali, pa onda rasprodali te delove nastale od JAT_a i pare strpali u svoje džepove. Da ovi sadašnji „stručnjaci“ nisu našli ko će da uđe u strateško partnerstvo i preuzme jako nepovoljan ugovor sa AirBUS_om odavno bi kompanija bila ugašena. I dan danas bi država plaćala te dugove. Kako su se Nemci i nadali, a i pisali su o tome: „da se čude koju su budalu ovi naši našli da ulaže u mrtvog konja i baca pare u bunar“. Oni su već trljali ruke da će Lufthansa da preuzme priču kao u Bugarskoj. Sve ovo lako možete i proveriti ako vas zanima istina i činjenice. Ili ste od onih koji čuju i govore samo ono što njima prija.
Srkiboy
Imao sam priliku da letim sa ovim tipom aviona. Odlučan izbor. A220 je u poredjenju sa njim „lošiji“, manje prostran.
Markan44
Takoder jucer letio s a220-300 (air baltic) i nije me nesto odusevio.
Drazi mi je bio let u e190 (klm).
Tomislav
Da, i ja sam sa A220 od Swiss, ali mi je nekako prebučan. Embraer mi se mnogo više dopada.
Aleksandar Dj.
Samo napred Air Serbia! Dogodine u Majamiju!
Sinisa stojiljkovic
odlazite iz Nisa sa vasim avionima i vratite nam letove i kompanije koji su od niskog aerodroma napravili mogucnost da svako moze da let jeftino a ne samo bogati
Branko
Mi smo poznati po megalomaniji, 16 tipa oklopnih tockasa, 10 tipa oklopnih gusenicara sa inzinjerijom i OT, 3 mlazna aviona, 3 osnovna aviona, 3 teretna, 3 osnovna kalibra, 3 mitraljeza i 3 teska mitraljeza, 3 kalibra 30mm, po svemu ovome smo prvi u svetu, to niko nema. Sto ne bi i novi JAT imao cetiri tipa…
Алекса
@Branko
Осим што 4 типа (тачније 5) дефинитивно није мегаломанија за националног превозника, који истовремено покрива различите врсте линије, те му требају и одговарајући авиони за те различите линије.
Nikola
@Branko
Tri kalibra 30mm? Ajde ne lupetaj ziv bio.
Isto vazi i za ostalo sto si napisao.
Branko
@Nikola
Praga, ruski top za Lazara kakav je izvezen u Jermeniju i kakav je planiran i za nas i Zastavin top 30mm za M-80. Svi imaju drugaciju duzinu, tacnije razliciti su.
Oklopna vozila tockasi: Milos, Lazar, BOV KIV, Mrap M-20, BOV-OT, Bov-1, BOV-M86, Hummer, Lenco Bearcat, BRDM2, BRDM-2MS, BTR-60, Praga (koristi se kao podrska pesadiji, Dingo i Lazanski koji stizu.
Tu sam pogresio, imamo 15 komada :)
Mada, postoji i M11 valjda, za zandarmeriju i izvozi se kao kiv za Nore, ali dobro, omanuo sam za jedan.
mitraljezi: 7.62*39, 7.62*51, 7.62*54
teski mitraljezi: ruski 12.7, americki M2 browning 12.7 i 14.5mm
transportni avioni An-26, C295, An-2
obicni avioni: utva, lasta, pajper
mlazni: mig, orao i galeb, do skoro ih je bilo cak 4 tipa
gusenicare prebroji sam, ja ti garantujem da ih ima desetak, ako se racuna izinjerija i transporteri i komandna vozila :)
O radarima da ne pricamo.
Na zalost sve je tacno i nije lepo vredjati ljude, narocito bez ikakve argumentacije :)
Ziv bio.
Саша
Е190 је врло удобан.
Branko
Ko mercedes.
Dejan
Leteo Embraerima Belavie Dok je postojala linija Minsk -Budimpešta-Beograd i obrnuto. Prilično tesan (visok sam 190cm) avion.
Nikola
Da li Embraer moze koristiti KVO obzirom na nosivost piste u rulne staze?
Srbofil
Nisam neki fan poslovne prakse AS, pre svega zbog nedostatka komunikacije od strane države koji je zapravo cilj subvencija i šta želimo da postignemo sa nacionalnim avio prevoznikom(neka strategija da se predstavi, za bilo šta ne samo za AS), ne toliko sama kompanija kao kompanija(sa kojom rado letim kada sam u mogućnosti).
No, vidim da se pokrenula hajka u pojedinim medijima na AS samo zato što je „projekat vlasti“ i uopšte se ne prenosi objektivno, a komentarišu redovno direktori bivše kompanije koju su u grob oterali, to mi je tek bizarno. Nije sve što uradi ova vlast glupo i nije za svaku lošu država kriva.
Poslednja dva puta kada sam leteo sa AS, kasnili smo zbog stranih aerodroma. AS je funkcionisala dobro, usluga uvek dobra, Tesla(na stranu raskop) isto. Utisak aerodroma je popravila HJ MUPa koja je taj dan letela sa H145m, prvi put da ih vidim „u akciji“.
Mislim da je avion dobar izbor za short haul letove, ekonomičan je, moderan i bezbedan, da li je udoban videćemo. Svakako im fali aviona u floti, ne vidim u čemu je problem? Nadam se da ću leteti AS Ebmraerom nekad.