Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025
Bugarska na remont šalje dodatne školsko-borbene avione Albatros
Prva dva aviona poslata su na remont januara 2003, u januaru sledeće godine se šalju još dva / Foto: Aero Vodochody

Bugarska na remont šalje dodatne školsko-borbene avione Albatros

Kompanija Aero Vodochody objavila je pre tri dana da joj je Ministarstvo odbrane Bugarske dodelilo još jedan ugovor za remont školsko-borbenih aviona L-39 Albatros. Ugovorom je dat nalog za remont dva bugarska aviona L-39, uključujući dva motora AI-25TL na kojima će raditi strateški partner, kompanija LOM Praha.

Ugovor je zasnovan na okvirnom sporazumu koji je zaključen u novembru 2022. godine i koji važi četiri godine. Osim toga, ugovor je takođe deo okvirnog ugovora sklopljenog januara 2023. Aero će započeti obimne radove na remontu i delimičnoj modernizaciji do kraja januara 2024. godine kada će avioni biti isporučen fabrici Vodohod. Kako se još navodi, u ugovoru će učestvovati i drugi dobavljači iz Češke, koji sarađuju sa kompanijom Aero Vodochody.

Iz Aera podsećaju da su, prema prvom ugovoru iz novembra prošle godine, prva dva bugarska L-39ZA prebačena na remont i modernizciju u Češku već u januaru 2023. godine, i da sada slede još dva aviona.

Prema ugovoru, bugarski Albatrosi proći će i delimičnu modernizaciju, koja uglavnom podrazumeva zamenu originalne sovjetske/ruske avionike zapadnom, čime se modernizuje oprema za navigaciju, komunikaciju, identifikaciju i snimanje parametara leta. Nakon remonta avioni će moći da lete 7,5 godina ili 1.500 sati, šta prvo istekne.

Bugarska je u periodu od 1986. do 1990. iz Čehoslovačke nabavila ukupno 36 Albatrosa. Kako je vreme prolazilo brojno stanje flote je bilo sve manje, a 2007. godine su ovi avioni prestali da lete. Vraćanje u službu izvršeno je tek tokom 2013-14. kada je u domaćem zavodu ‘‘Avionams‘‘ bilo remontovano samo 6 L-39ZA koji se i danas koriste, i lete u sastavu školske eskadrile L-39, Višeg vojnovazduhoplovnog učilišta ‘‘Georgi Benkovski‘‘ u 12. vazduhoplovnoj bazi Dolna Mitropolija. Osim Albatrosa, Bugarska na istom aerodromu obučava buduće pilote i na 4 školska klipna aviona Zlin 242L (dva imaju civilne registracije), kao i 6 turboelisnih aviona PC-9M.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Lo

I ja bih.

Odgovori
Jo

E moj Galebe po 1000 -ti put. Tebi sledi otpis , rekao bih , a bar si jednak ako ne bolji.Ponovna proizvodnja – moji pusti snovi.

Odgovori
Du

Obnavljanje proizvodnje našeg galeba bi bio pravi potez, ali…

е

Баш ме занима какав је Г-4 у поређењу са Л-39. Видео сам карактеристике, где ми се чини да је Г-4 има већи долет и брзину пењања. Нисам баш сконтао који може да понесе више оружја.

Поред ових ‘сувих’ података, какав је авион за летење, одржавање, итд.

Odgovori
Br

Galeb G4M sa dodatnim modifikacijama i jacim motorom bi bio klasa za L39, plus sto ima mnogo siri nos i mesto za radar.

ni

Kamo srece da su modernizovali G4 na G4MD imali bi i skolski i borbeni avion

Odgovori
Ni

G4 je nastao u Jugoslaviji i nije samo Srbija ucestvovala u razvoju. Bilo je mozgova i iz drugih republika. Sad yåtoga nema vise tako da Srbija nije sama u mogucnosti razviti dalje taj avion.

Ni

Ove preostale G-4ke nisu za otpis ! Albatros je odlučna ptica ali G-4 bio i ostao zakon . U narednom periodu treba očekivati donaći~ino Galeb ✨ sa novim avionikom, novim legurama, senzorima … Itd …; Mnogo bolje od Rumunse modernizacije Soim ; More rada ukočeno u modernizaciju Orla nije zalud.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor