Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[PRVE FOTOGRAFIJE] Iznad Beograda preleteo prvi transportni avion C295W za srpsko ratno vazduhoplovstvo
Dobrodošao kući / Foto: Dimitrije Ostojić

[PRVE FOTOGRAFIJE] Iznad Beograda preleteo prvi transportni avion C295W za srpsko ratno vazduhoplovstvo

Prvi Erbas C295W „29501“ za RV i PVO preleteo je danas centar Beograda i uputio se na aerodrom „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na kojem će se održati i zvanična ceremonija formalne predaje letelice Vojsci Srbije sa predstavnicima kompanije Erbas defens.

Kako je Tango Six najavio u petak, isporuka prve letelice za 138. transportnu avijacijsku eskadrilu poklopila se sa održavanjem sajma naoružanja Partner, iznad kojeg je oko 16:40 novi Erbas preleteo.

RV i PVO odlučilo je da, tradicionalno, ispoštuje svoj novi vazduhoplov – „501“ dočekan je u srpskom vazdušnom prostoru u pratnji MiG-ova 101. eskadrile iz koje će biti i fotografisan u vazduhu.

U iščekivanju, ne sumnjamo odličnih fotografija iz MiG pratnje, objavljujemo prve fotografije dobro poznatih majstora vazduhoplovne fotografije Dimitrija Ostojića i Uroša Mitrovića.

Budućnost domaćeg vertikalnog transporta u prelepoj kontri / Foto: Uroš Mitrović
Kolor palete obe letelice se sasvim solidno poklapaju / Foto: Dimitrije Ostojić

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Prelepo. Razlikuje li se u konfiguraciji drugi avion koji stiže?

Odgovori
Mi

Sretno bilo,nadam se da ce ih biti osim ova dva kupljena jos dva.

Pe

Leti yebo ga macak a da ja vas pitam sta ce nam svi ovi avioni kad vojska nesme nidje van ove skucene Srbije pa ni na Kosovo i Metohiju.

Vl

Pera Detlic,
Ovaj novi avion ima toliko posla u najavi da mi uopšte nije jasna vaša objava…

PS

@Pera Detlic
Pa sad je VS u gomili misija po inostranstvu…

Ј

Свакако одличан избор ѕа РВиПВО.

Odgovori
Ne

Za šta će se upotrebljavati?

С

Браво

Ve

Prelep je,dali on ima neko naoruzanje na sebi? Makar odbrambeno

PS

@Veljko
Transportni avioni imaju maksimum indikatore ozračenja i neke od protivmera, dispenzere mamaca i sl. Maksimum. Da li imaju i ovi naši pojma nemam ali nema tu nikakvog naoružanja niti bi imalo smisla.

@n

Па за транспорт. Глупог ли питања.

Ne

Transport čega kada i gde? Da podsetim provereno 90% letova transportne avijacije USAF je komercijalno što je jedino smisleno.U transportnim avionima RV i PVO VS najčešći teret je posada koja nešto vežba što se popularno zove ,“peglanje vazduha“. Lepa i skupa zabava za odrasle. Oduševljavanje dobrim i lepim avionom ima smisla. Namena dobrog i lepog aviona je zaista zanimljivo pitanje. Padobranski desant????. Hajde molim vas. Možda na aero mitinzima. Transport trupa. Gde i kada??????Prevoz robe i putnika. Kojih? Finansijska izvodljivost. Bezpredmetno.

Г

@Nemam pojma
1. Превоз људства у међународним мисијама
2. Допремање дефицитарних и хитних ствари типа респиратора, вакцина…
3. Управо превоз српског наоружања страним клијентима. Хоћеш рећи да нам продаја слабо иде?
4. Вежбање падобранаца, не видим чему подсмех?!
5. Ако су набављени танкови и остатак опреме, за ПП мисије.
6. Слање хуманитарне помоћи.
Не знам, хоћеш можда и музику још да пушта као фонтана на Славији?

VJ

Ovo će da leti iz Niša u Kraljevo, pa malo u BG i to je to.
A, sve ostalo je nonsens.
1.U međunarodnu misiju u CAR ili Somalliju voziti ljude ovim avionom??? Ovo je transportni, a ne putnički avion. Plus potpuno nepodesan za tako duge letove. Tehniku i opremu ne može većinu da preveze.
2.To je bilo 2020. I tada je bilo mnogo jeftinije i efikasnije rentirati mnogo slobodnih transportnih aviona.
3. Ajde prevezi NORU sa ovim leba ti. Granate idu brodskim kontejnerima, na veliko.
4. Preskupa igračka za 63. Brigadu/bataljon. Desantiranje iz vazduha ovakvim avionima je potpuna glupost. Nije viđeno od Dien Bien Fua u VIjetnamu pedesetih godina. Ostalo ne vredi komentarisati. Dati preko 100 miliona evra da se nešto piše da imaš je nepotrebno. Je li neko video kako na auto-putu BG NI stoji vojna tehnika u kvaru od stopedesetki do Lazara 3. Neophodno je bar malo dovesti u red kopnenu tehniku. Umesto bacanja para na avion koji moze da sleti na 3 mesta u Srbiji. To što u Srbiji može prevesti ,dok se utovari i pripremi, verovatno je kamion brži jer je razmak 250 km plafon. Naša vojska je za našu zemlju,a ne inostranstvo. Ovo je žali Bože para.

AL

Sretno bilo, prelep avion

Odgovori
en

Lepotan.

Odgovori
Dr

A kritike? Npr. samo dva,boja,nema parking senzore i sl? Hajde nemojte nas razočarati.
Bravo Srbijo i samo jako.

Odgovori
Mi

Nema dovoljno prozora :-)

Ajd živeli, i nek je sa srećom !!!🍺

Vl

ko prouči kateristike ovog vazduhoplova, videce izvanredne sposobnosti i visenamenske varijante eksplatisanja za nasu RVO I PVO. Konacno ce svi vazduhoplovci i u ovoj kategoriji vaz. imati ponos i diku na nasem SRPSKOM plavom nebu!!! Zivela SRBIJA

Pr

I brži je nego MiG-29 – evo dva ga jure na par slika i ne mogu da ga stignu!

Br

Ne postoji maketa ovog aviona. Bah.

Đ

Lijep i dobar avion. I dovoljan za potrebe V.S.

Odgovori
vl

ko prouči kateristike ovog vazduhoplova, videce izvanredne sposobnosti i visenamenske varijante eksplatisanja za nasu RVO I PVO. Konacno ce svi vazduhoplovci i u ovoj kategoriji vaz. imati ponos i diku na nasem SRPSKOM plavom nebu!!! Zivela SRBIJA

Odgovori
Go

Jel to Casa ili Airbus?

PS

EADS CASA, CASA kao samostalna firma odavno ne posluje.

Ti

Sjajno :) Ajde jos tri 👍🏻

Odgovori
Ni

Cudno…Srbija kupila nesto a da nije rusko…

Odgovori
Br

Imamo krdo nove zapadne tehnike, GM radari, H145M helikopteri u velikim kolicinama i Mistrali u malim, hameri, blackcat oklopnjaci, zapadne komponente u nasim kompleksim sistemima

Gl

Brad
Nije blackcat nego lenco bearcat i to koristi zandarmerija/MUP

Г

@Нико
Чудно може бити само оном који се јуче родио.
@Гладијус
Није него ВП Гарде.

Mi

Čudno samo onom ko ne prati.

St

Bio sam u centru danas kad je preleteo i bas sam se pitao sta sad vezbaju :)

Odgovori
Fa

I naravno čađavi Moskviči-29 moraše da upropaste savršeno lepe fotke 295-ice…

Odgovori
Sl

МиГ 29 један од најлепших авиона икад направљених. Настави да сањаш влажне снове о “ sweet sixteen“…

Mi

Odavno ovako lep prizor nisam video na našem nebu. Falkon nemaš pojma 😏

Vl

I od mene još jedna potvrda da je Mig 29 jedan od najlepših ikad napravljenih aviona.
I da, nema cene pokazana zavist dežurnih mrzitelja VS…

Ki

@Vlad Je lep, samo steta sto se avioni ne prave da se takmice u lepoti nego da ratuju, a tu je mig pusiona, bio, je i bit ce

Fa

@ Slobodan321 & Vlad

Lep sa 100 metara udaljenosti. Izbliza izgleda ko tepsija za burek. Takve su mu od prilike i t-t karakteristike…

@ Miloš77

Prizor će biti lep sa 2 Rafala sa strane.

Ovako izgleda kao seoska svadba – mlada u najnovijem Audiju Q7 a pijana rodbina u purnjavim Ladama iz 1987 :)

Mi

Lepsi 100 puta od nabudzenog F-16 koji izgleda kao bozicna jelka ukrasena delovima od mog oluka .
https://i.imgur.com/xPC33qP.jpg

Mi

Rafal ce biti našto, ako se desi!! Jedva čekam da ih vidim i kod nas , a i prvo kad slete u Hrvatsku.
Kod nas kad na stajanci stanu MiG-29, Rafal i C295 svi u sivoj šemi bice raj za oči. Jedan pred penziju, i dve moderne ptice za buduce generacije.

Mi

Milos

Lijep ili ne je stvar ukusa i o ukusima se ne raspravlja. Jos nesto o cemu nema rasprave jer je jednostavno cinjenica je da taj F16 ima duplo vecu ubojnu nosivost od MiG 29, a radi se o avionima slicnih dimenzija i jos je F16 jednomotorac.

Mi

Mislav, to stoji i niko ne spori. Stvar je bila namene i izvesnih delova dizajna zmaja za specificnu upotrebu tada koja je ostala takva kakva je. Sto se estetike zmaja tice za F-16V mi izgleda kao da je nabudzen delovima i nitnama sa mog oluka :-) https://i.imgur.com/xPC33qP.jpg
To sto MiG-29 ima dva motora a F-16 samo jedan nema nikakve veze. Zato je MiG-29 ima bolje letne karakteristike i vecu brzinu od slicnih visenamenskih aviona, jer je u korenu presretac.
F-16V 7.5 tona, MiG-29 4 tone, MiG-35 6,5 tona (pokusaj da bude malo i bombarder), Rafal 9.5 tona nosivosti (2t vise od F-16)
MiG-29 i derivati nisu originalno dizajnirani da budu i bombarderi. U tome je caka.

Mi

Njegove letne karakteristike su nebitne jer su to u najvecem broju slucaja samo letece platforme za bvr oruzja.

Mi

Inace ako vec govorimo o ljepoti F18 i F14 su jos ljepsi.

Mi

Mislav
Letne karakteristike ne znace samo karakteristike u bliskoj borbi.

Da, F-14 i 18 isto super izgledaju. Meni lepse od od Falcona i istog na steroidima.

Fa

@ Miloš77

Ufff kako dobra fotka Falcona. Samo na ovoj slici se vidi više tehnologije nego što imaju VKS Rusije.

Thanks man :)

Mi

Falcon,
Nema problema, any time. Mislim da je to bas onaj Blok 60 sto je prvi F-16 sa ranim AESA radarom od pre nekih 10+ godina il tako nesto. Jako problematican paket. Znam igrom slucaja verovao ili ne iz prve ruke. Danas rade na poboljsanju procesa dijagnostike i servisiranja tog paketa od zavrzlame. Znaju Ameri vrlo dobro koji Blok da kupe sebi a koji za bogate Šeike :-)

Vu

Falcon,

sasvim si u pravu što se tiče aviona koji nije dobio niti jednu zračnu bitku MIG-29. Na ovom sajtu ti jedini ovcama uporno objašnjavaš neoborive činjenice, koje oni slijepci ne vide ili si ne žele priznati. Stvarno svaka čast na upornosti i trudu.

Fa

@ Vukovarac

Hvala stari :)

Tako ti je to kod nas – kada porede Novaka i Federera, bitna je statistika, estetika se ne računa.

Kada porede MiG-29 sa drugim avionima IV generacije – ma kakva statistika iz borbe, bitna je lepota.

Pa ti vidi šta je bitnije :)

Г

Погубио си се скроз.
Да те подсетим, ти си први кренуо о изгледу и естетици 😉

Vu

Falcon

a tako to ide, na žalost samo mi nije jasno od kuda tolika nerealnost i zaslijepljenost kod srba i slijepo držanje one stare srpske..“Svetsko, a naše!“

Meni je interesantno bilo pratiti kada je HRZ potpisao ugovor za Rafale, pa kako su u srbiji svi govorili kako nije ništa bolji od Mig-29, kako je čak MIG-29 i bolji u nekim segmentima. Ali kada je Vučić rekao kako i oni pregovaraju o kupnji Rafala odmah je Rafal postao najbolji avion na svijetu i naravno puno,puno bolji od Mig-29. :-)

Drži mi se i samo dalje po svome jer znaš kako si u pravu, a ovce pusti neka i dalje bleje po svome. ;-)

PS

@Vukovarac
Eh, ljubav je ljubav. Kao što pojedine kolege vole američke, neke zapadne a neke istočne avione. Samo nije lepo neistomišljenike nazivati ovcama. Odluka za VS je racionalna sa Rafalom, kao što je i za Hrvatsku. Ako već hoćeš politiku i neke druge faktore (dostupnost naoružanja) i sl. nemoj da se iznenadiš samo bude neki sasvim drugi avion. Znam pričaćeš da je zbog love ili čega već LOL Samo racionalne odluke, verovao ili ne.

Mi

Evo ja se prvi izvinjavam ako sam koga uvredio. Lepo smo pricali o estetici aviona uz zezanje ali neki jednostavno ne mogu da izdrze da ne uskoce i izazivaju sa kauča. Inače sam siguran da to nikad ne bi radili da sedimo i diskutujemo ove teme u kafiću, ili da moraju da se potpisu pravim imenima ispod komentara😏

Dj

>> Sto se estetike zmaja tice za F-16V mi izgleda kao da je nabudzen delovima i nitnama sa mog oluka :-)

Realno, pokusavas biti duhovit ali nekako ti ne ide . Kod tih vazduhoplova je kvalitet izrade bio zaista na dnu, ne znam da li si imao priliku nekada na aeromitingu na staticnom delu prici vazduhoplovima i analizirati oplatu, uporediti itd. Tu se definitivno vidi da je razlika bila nebo i zemlja izmedju sovjetske industrije i zapadnih procesa proizvodnje. Kazem bila jer je danas stvar opet mozda drugacija ali nisam imao prilike videti Su-35S uzivo. Falcon kad ti kaze da izgleda kao tepsija on misli na kvalitet izrade, tom avionu kad pridjes on ostavlja utisak kao da ga je neko iskovao cekicem…

Vu

PSA
slažem se nije lijepo ljude nazivati ovcama, ali ja sam naveo na koga točno mislim. Npr. ja mogu reći kako je Rafale ljepši avion od F-22, ali nikako nije bolji jer to nije realno. Ili tvrditi kako je HRZ-ov Mig.-21 bolji li tu negdje sa Mig-29, pa čak i bolji u nekim segmentima od Mig-29. Pa naravno kako bi ti rekao da nisam normalan, jeli tako.

Ja sam na ovom sajtu naletio i na tipa koji je tvrdio kako su Tornado i Orao jednakih karakteristika te da Tornado nije ništa bolji od Orla!? Mislim što ja tome čovjeku nakon toga da kažem osim kako je ovca. Ja mogu razumjeti kada netko kaže kako mu je Mig-29 ljepši od F-16 ili mu se više sviđa ili zbog nekih razloga bolje imati Mig-29,a ne F-16. Ali ne možeš mi tvrditi kako je Mig-29 bolji od F-16 jer nije niti će ikada biti. Osim ako ako se ne držiš one pilotske kako je Mig-29 najbolji sportski avion.

Vu

PSA

P.S. Zaboravih ti napisati….Te vaše teorije kako će HRZ dobiti neki očerupani Rafal ili puno slabiji od F3R verzije to su samo priče za malu djecu i laži nekih politika koji žele umanjiti kvalitetu aviona kojega HRZ nabavlja. Ja ču još jednom spomenuti kako Rafal F3R dolazi u verziji koju trenutno koristi Francusko zrakoplovstvo i neće se ništa sa njega skidati niti dodavati, tehničke i taktičke zahtjeve koje je u natječaju postavilo HRZ su se morala zadovoljiti. A HRZ je tražila višenamjenski borbeni avion sa punim spektrom mogućnosti ne samo za air policing. Tako da budemo jasni, a Rafale F3R će se moći ako bude bilo potrebe i nadograditi na F4 verziju.

Go

Šta će nam kad nesmemo ništa da uradimo

Odgovori
ev

Још један успех у овим тешким временима, браво свима ,Куплил, Обучили допремили, па на њим летели , свима Браво!!

Odgovori
Bo

Kada je Slovenija narucila transporti avion, svi su vikali bravo, a kad veca Srbija dobila avion, sad vičeš, sta ce nam?

Odgovori
Vu

@ Bobane

realno srbiji su potrebna minimalno još dva takva transportna aviona. A transportni avion je uvijek dobro imati, osim toga vi imate padobransku postrojbu i morate imati barem jedan takav avion.

Mi

Inace airframe sve sa olucima tog F16 je napravljen da traje 8000 letnih sati. Mig 29 ni pola od toga.

Odgovori
Sr

@Mislav
U praksi nije tako. Od uslova u kojima Mig-29 vrši redovne operacije dan danas svaki F-16 bi se davno raspao. Slično tome nemoguće je napraviti broj sati u vazduhu sa 29kama koje F-16, uz odgovarajuće uslove, rutinski rade.
Pride ruski i NATO letni sati nisu isti, Rusi računaju samo „flight time“, a zapadni od uključenja do isključenja motora(time i više „sati“).

Oba zmaja su izuzetno izdržljiva. Zapravo svaki avion 4. gen. je kao tenk u poređenju sa starijim kolegama.

Mi

I „najbolji“ F-35 ima jos vise hiljada sati od F-16 po amerima, ali samo na papiru. Zato ih trebnutno vise od pola u upotrebi (dakle oko 500) spreman za misiju jer ceka na rezervne delove. Sta bi tek bilo da se forsiraju cesci letovi u svim uslovima u nekom ratu.

Sr

@Miloš1977
U slučaju rata, najverovatnije bi se forsirali i dobavljači, proizvodnja bi se raširila i konstruktori bi morali podeliti tehničke specifikacije i način izrade sa svim mogućim firmama koje mogu ispratiti zahteve, a tih firmi ima podosta u SAD.

Dokle oni imaju Ford, GM, Intel itd. ne bih brinuo puno za njih.

Mi

Vec dug niz godina pokusavaj da poprave neke stvari vezane za to, i guraju ih svi da se statistike poprave zbog teskih kritika i cekanja na delove. Sumnjam da bi preko noci mogli da ubrzaju taj proces pod pritiskom rata. Nije u pitanju brze stancanje granata, ili stakla za kabinu. Postoje malo teze resivi problemi vezani za „agregat“ celog aviona, i pregrevanje izvesnih delova. Duga lista ustvari. Pre bi bilo da bi ih gurali da lete sa nizim standardom proveravanja pa dokle mogu. Samo mislim da takve probleme jedan Rafal, Su-35 ili F-15 ni blizu ne bi iskusio. Mozda gresim, ali tako statistike zadnjih godina opisuje oficijalni report. Jedino resenje su duboke promene nekih vecih sistema koje ce Blok 4 mozda imati ali ne odmah.

Mi

Srbofil

Koji su to uslovi u kojima se MiG 29 koristi, a F16 bi se raspao? Imas primjer izraelskih F16/ Barak koji se desetljecima koriste u ratnom rezimu i uvijek lete pod opterecenjem naoruzani. I njihov mirnodopski rezim za nas je ratni pa su stari po nekoliko desetljeca i ne raspadaju se. Gdje se to MiG 29 koristi tako i toliko dugo?

Mi

„Flight Hours means the cumulative number of airborne hours in operation of each Engine computed from the time an aircraft leaves the ground until it touches the ground at the end of a flight.“

Definicija sata naleta je svugdje ista…

Dj

>> Vec dug niz godina pokusavaj da poprave neke stvari vezane za to, i guraju ih svi da se statistike poprave zbog teskih kritika i cekanja na delove.

Hejteri hejtuju, sta drugo, ali tih je vazduhoplova napravljeno vec skoro 1000 komada i lete u razlicitim zemljama i svim mogucim uslovima. Koliko je koncept vazduhoplova 5. gen. validan vidimo u Ukrajini gde normalni 4. gen. avioni ne smeju da lete duze od 3 min. iznad fronta da ih nesto ne bi srokalo. Takodje, skoro se moglo procitati o vezbama negde u Skandinaviji gde su f-35A sletali na obicne puteve i bivali opsluzivani od strane mobilnih servisnih jedinica kao da su Gripeni itd. Dakle dok ti ovde detoniras bez smisla ljudi rade sa tim masinama, narucuju nove i razvijaju planirane sposobnosti itd.

Mi

@Djuka
Koncept F‐35 vrednosti ne vidimo ni u miru u praksi a kamoli u ratnim uslovima. Samo na papiru i obecanom ali u zadnjih 8 godina lose pokazanom proizvodu.

Ne

Prevoz ljudstva u medjunarodnim misijama pokušali jednom Anom sa četri sletanja do Malija tamo i nazad. Ekonomski efekat fantazija. Možda će ovim prepoloviti trošak. Inače su rotacije misija učestale i svuda po svetu. Vakcine i respiratori pa ti nisi pri sebi. Humanitarna pomoć. Što nisi do sad slali Anom. Osim Jermenije kada jadni izgiboše nikada više.Padobranci pa to sam i rekao samo na zabavama. Inače veoma uspešno skaču iz helikoptera opet radi sporta. Padobranski desant iz aviona u eventualnom ratu u napadnutih Srbiji glupost. Gašenje požara??????? Gde si video da je ovaj avio do sada gasio požare a tankovi nisu nabavljeni već su kupljeni Ka 32. Jedino se slažem sa muzičkom fontanom što transportna avijacija u suštini jeste. Njima treba avion za VIP to je jedina isplativa potreba koliko su na inostranim dnevnicama. PS ne zaboravimo civilnu registraciju.

Odgovori
Г

Види се да немаш појма.
Овај за разлику од Антонова може 2000км више да пређе.
Зато што су Ановима ресурси били при крају, можда?!? Плус мањи долет.
Баш бих волео да видим ове из 63. да им кажеш како им је посао забава.
Буквално 10 секунди посла ти треба да нађеш, ал видим да је и то тешко
https://youtu.be/bYsAh2s_b5Y?si=JKL8L1GJwcgkYFkv
Ако ми кажеш да нико пре није с њима гасио, па није ни са Х145. И? Управо наши из МУПа пробили лед.
И опет си прескочио оно главно, а за шта си се на почетку ухватио,комерцијални летови.
Наша наменска је ове године извезла 1,5 милијарди долара а рачунају на преко 1,6 до краја године, рекао Милорадовић пре неки дан. Јел то неисплативо превозити нашим авионима?

Odgovori
Ga

Za sve koji se pitate čemu ovo, koja mu je namena i šta sve može ovim avionom da se obavlja imate odlične predstavke na sajtu:
https://www.airforce-technology.com/projects/c295w-transport-and-surveillance-aircraft/
Različite njegove konfiguracije za različite namene aviona ovde:
https://www.airbus.com/en/products-services/defence/military-aircraft/c295/c295-technical-information
Ukratko rečeno – sjajan izbor u ovoj kategoriji aviona koji ćemo moći koristiti jako dugo vremena za jako puno različitih namena i misija.
Pozdrav!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs