Najveći srpski MRO, kompanija Jat Tehnika, svečano je juče obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog aviona u letelicu koja će biti namenjena isključivo prevozu tereta.
Tehnika će, kao deo Avia Prajma, kako smo javili u oktobru prošle godine, uz pomoć izraelskog IAI (Israeli Aerospace Industries) proširiti svoj portfolio i na kargo konverzije.
Svečanosti je prisustvovala i kompanija Čelendž Air (Challenge Air) koja će biti operater prvog 767-300ER konvertovanog u Srbiji (i u Evropi), dok je, kako je otkriveno na svečanosti, drugi 767 koji sledeći čeka na konverziju već bio parkiran ispred hangara Jat Tehnike.




Događaj je organizovan na interesantan način, tako što je pred zvanicama izvedeno uklanjanje većeg dela oplate sa letelice, na mestu na kojem će biti instalirana kargo vrata.
Prvom jubilarnom sečenju i pratećoj svečanosti prisustvovali su ambasadori Izraela i Poljske, zvanice iz domaće vazduhoplovne industrije, kao i predstavnici tri kompanije koje će po svemu sudeći u Beogradu nastaviti da se bave ovom nišom.
Prilikom obraćanja gostima, direktor Avia Prajma Pjotr Kačor indirektno je najavio da će kompanija želeti da, nakon sticanja znanja i veština na konverzijama prvih Boinga 767, proširi capability listu ovih radova i na Boing 777.
Aca
Da li mi imamo takav avion koji bi mogli da prepravimo za potrebe prevoza tereta?
Sasha
Ko smo „mi“? AirSerbia nema interes da se bavi prevozom tereta, a ni jedan avion osim ATR-a nije u vlasnistvu AirSerbie tako da nemaju ni sta da prepravljaju.
Nenad
G.Jiri Marek je najavio, da bi se moglo ići na prepravljanje Atr 72-200 na cargo varijantu. Imaju neke dugorocne planove, ali mislim da nisu još doneli konacnu odluku.
ivan
Zvuci sjajno,cestitam i puno uspeha u radu!
Realni
Baš lepa vest,i svaka čast za tango6.E takve nam investicije trebaju.
MarkoM
Jadan onaj prizor B727 AKF iza Pegas B767, sto ceka muzej….