Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion
Svečano uklanjanje dela trupne sekcije na čijem mestu će biti instalirana kargo vrata. Jat Tehnika je tako postala prvi evropski MRO koji obavlja pax to cargo konverzije Boingovog širokotrupca 767 / Foto: Avia Prajm

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

Najveći srpski MRO, kompanija Jat Tehnika, svečano je juče obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog aviona u letelicu koja će biti namenjena isključivo prevozu tereta.

Tehnika će, kao deo Avia Prajma, kako smo javili u oktobru prošle godine, uz pomoć izraelskog IAI (Israeli Aerospace Industries) proširiti svoj portfolio i na kargo konverzije.

Svečanosti je prisustvovala i kompanija Čelendž Air (Challenge Air) koja će biti operater prvog 767-300ER konvertovanog u Srbiji (i u Evropi), dok je, kako je otkriveno na svečanosti, drugi 767 koji sledeći čeka na konverziju već bio parkiran ispred hangara Jat Tehnike.

Lokacija Jat Tehnike u Evropi, veliki hangar projektovan za širokotrupne letelice i stučna radna snaga, razlog su, po rečima IAI-a, zašto je kompanija izabrana da bude podizvođač konverzija / Foto: Avia Prajm
Predstavnici tri kompanije ceremonijalno su isekli prvu oplatu na prvom avionu / Foto: Avia Prajm
Direktor Avia Prajma Pjotr Kačor najavio je nastavak ove vrsta posla u bližoj budućnosti / Foto: Avia Prajm
Sledeći na radove konverzije čeka Boing 767-300 VQ-BTQ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Događaj je organizovan na interesantan način, tako što je pred zvanicama izvedeno uklanjanje većeg dela oplate sa letelice, na mestu na kojem će biti instalirana kargo vrata.

Prvom jubilarnom sečenju i pratećoj svečanosti prisustvovali su ambasadori Izraela i Poljske, zvanice iz domaće vazduhoplovne industrije, kao i predstavnici tri kompanije koje će po svemu sudeći u Beogradu nastaviti da se bave ovom nišom.

Prilikom obraćanja gostima, direktor Avia Prajma Pjotr Kačor indirektno je najavio da će kompanija želeti da, nakon sticanja znanja i veština na konverzijama prvih Boinga 767, proširi capability listu ovih radova i na Boing 777.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ac

Da li mi imamo takav avion koji bi mogli da prepravimo za potrebe prevoza tereta?

Odgovori
Sa

Ko smo „mi“? AirSerbia nema interes da se bavi prevozom tereta, a ni jedan avion osim ATR-a nije u vlasnistvu AirSerbie tako da nemaju ni sta da prepravljaju.

Ne

G.Jiri Marek je najavio, da bi se moglo ići na prepravljanje Atr 72-200 na cargo varijantu. Imaju neke dugorocne planove, ali mislim da nisu još doneli konacnu odluku.

iv

Zvuci sjajno,cestitam i puno uspeha u radu!

Odgovori
Re

Baš lepa vest,i svaka čast za tango6.E takve nam investicije trebaju.

Odgovori
Ma

Jadan onaj prizor B727 AKF iza Pegas B767, sto ceka muzej….

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs