Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024
Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion
Svečano uklanjanje dela trupne sekcije na čijem mestu će biti instalirana kargo vrata. Jat Tehnika je tako postala prvi evropski MRO koji obavlja pax to cargo konverzije Boingovog širokotrupca 767 / Foto: Avia Prajm

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

Najveći srpski MRO, kompanija Jat Tehnika, svečano je juče obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog aviona u letelicu koja će biti namenjena isključivo prevozu tereta.

Tehnika će, kao deo Avia Prajma, kako smo javili u oktobru prošle godine, uz pomoć izraelskog IAI (Israeli Aerospace Industries) proširiti svoj portfolio i na kargo konverzije.

Svečanosti je prisustvovala i kompanija Čelendž Air (Challenge Air) koja će biti operater prvog 767-300ER konvertovanog u Srbiji (i u Evropi), dok je, kako je otkriveno na svečanosti, drugi 767 koji sledeći čeka na konverziju već bio parkiran ispred hangara Jat Tehnike.

Lokacija Jat Tehnike u Evropi, veliki hangar projektovan za širokotrupne letelice i stučna radna snaga, razlog su, po rečima IAI-a, zašto je kompanija izabrana da bude podizvođač konverzija / Foto: Avia Prajm
Predstavnici tri kompanije ceremonijalno su isekli prvu oplatu na prvom avionu / Foto: Avia Prajm
Direktor Avia Prajma Pjotr Kačor najavio je nastavak ove vrsta posla u bližoj budućnosti / Foto: Avia Prajm
Sledeći na radove konverzije čeka Boing 767-300 VQ-BTQ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Događaj je organizovan na interesantan način, tako što je pred zvanicama izvedeno uklanjanje većeg dela oplate sa letelice, na mestu na kojem će biti instalirana kargo vrata.

Prvom jubilarnom sečenju i pratećoj svečanosti prisustvovali su ambasadori Izraela i Poljske, zvanice iz domaće vazduhoplovne industrije, kao i predstavnici tri kompanije koje će po svemu sudeći u Beogradu nastaviti da se bave ovom nišom.

Prilikom obraćanja gostima, direktor Avia Prajma Pjotr Kačor indirektno je najavio da će kompanija želeti da, nakon sticanja znanja i veština na konverzijama prvih Boinga 767, proširi capability listu ovih radova i na Boing 777.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ac

Da li mi imamo takav avion koji bi mogli da prepravimo za potrebe prevoza tereta?

Odgovori
Sa

Ko smo „mi“? AirSerbia nema interes da se bavi prevozom tereta, a ni jedan avion osim ATR-a nije u vlasnistvu AirSerbie tako da nemaju ni sta da prepravljaju.

Ne

G.Jiri Marek je najavio, da bi se moglo ići na prepravljanje Atr 72-200 na cargo varijantu. Imaju neke dugorocne planove, ali mislim da nisu još doneli konacnu odluku.

iv

Zvuci sjajno,cestitam i puno uspeha u radu!

Odgovori
Re

Baš lepa vest,i svaka čast za tango6.E takve nam investicije trebaju.

Odgovori
Ma

Jadan onaj prizor B727 AKF iza Pegas B767, sto ceka muzej….

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs