Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025
Direktorat odobrio Vansiju korišćenje nove umetnute piste od 6. juna
Inženjeri, pravnici i menadžeri DCV-a, Vansija, SMATSA-e i Er Srbije prilikom današnjeg preuzimanja ažuriranog Sertifikata / Foto: DCV

Direktorat odobrio Vansiju korišćenje nove umetnute piste od 6. juna

Kompaniji Belgrade Airport, operatoru aerodroma Nikola Tesla za još 20 godina, danas je u prostorijama Direktorata civilnog vazduhoplovstva uručen ažurirani Sertifikat aerodroma, saopštili su iz DCV-a.

Ovom izmenom beogradski aerodrom moći će da koristi svoju novu umetnutu 30L/12R pistu od 6. juna.

Ažurirani sertifikat operatera aerodroma znači da je DCV formalno pregledao i odobrio novu umetnutu pistu i sve ostale infrastrukturne radove koji fizički nisu postojali kada je Vansi dobio prvu verziju svog sertifikata, kako je Tango Six izvestio 2018. godine. Sertifikat operatera je ključna administrativna dozvola putem koje Vansijeva srpska kompanija Belgrade Airport d.o.o. može upravljati putničkim i infrastrukturnim operacijama najvećeg srpskog aerodroma. Sertifikat je formalno prenet 2018. godine sa državnog, akcionarskog, preduzeća Nikola Tesla kojem će biti vraćen jednom kada istekne koncesija.

Kako se navodi u saopštenju sa današnjeg događaja, DCV je u periodu od 29. decembra 2022. godine do 25. maja 2023. godine, sproveo neposrednu proveru aerodroma u obimu koji je neophodan da bi se odlučilo o zahtevu o izmeni sertifikata aerodroma.

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov i generalni direktor aerodroma Nikola Tesla Fransoa Berizo / Foto: DCV

– Nakon sprovedene provere, Direktorat je utvrdio da su ispunjeni svi uslovi koji su od značaja za početak korišćenja novoizgrađene poletno-sletne staze na aerodromu Nikola Tesla Beograd, nakon čega je izdao rešenje o izmeni Sertifikata aerodroma kojim se dozvoljava korišćenje novoizgrađene poletno-sletne staze na aerodromu Nikola Tesla Beograd.

Ovom prilikom, direktorka Direktorata civilnog vazduhoplovstva Mirjana Čizmarov, izjavila je da su aktivnosti povodom izmene Sertifikata aerodroma, uspešno sprovedene zajedničkim angažovanjem i sveobuhvatnim pristupom svih nadležnih organizacija i vazduhoplovnih subjekata, a pre svega Davaoca koncesije, Direktorata, operatera aerodroma, SMATSA i Air Serbia.

AIP je ažuriran sa novim podacima nove piste

Izdavanjem rešenja o izmeni sertifikata aerodroma i njegovim stupanjem na snagu dana 6. juna 2023. godine, biće omogućeno korišćenje novoizgrađene poletno-sletne staze čime će biti ispunjen najvažniji uslov za dalje unapređenje vazdušnog saobraćaja, aerodromske infrastrukture na aerodromu kao i povećanje obima saobraćaja uz istovremeno omogućavanje bezbednog, efikasnog i održivog razvoja vazdušnog saobraćaja u našoj zemlji. – stoji u saopštenju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo !
Drzava je ozbiljna !

Odgovori
Pe

Čija? Francuska? To svakako…

De

Umetnuta pista neće moći da se koristi u paralelnom radu. Rastojanje između dve piste je manje od propisanog za takav režim rada. Ne vide se ni svetla za precizno navođeni prilaz ni na 30R ni na 12L (bar iz priloženog crteža-projekta). Ali u svakom slučaju značajan pomak na bolje!

Odgovori
Xe

To nije „crtez-projekt“ nego stanradizovani Airport Chart publikovan od strane srpskog ANSP kao AIP amandment.

De

Jok,reći će im „..be nam se za vašu pistu“.Tužno i žalosno,kao da živimo u nekom „paralelnom kocka-kocka-kockica univerzumu“.Oni njih kao pitaju,a ovi im kao dozvoljavaju,fenomenalno.

Odgovori
PS

Neće reći da ih se ne tiče pista nego proveravaju usklađenost sa propisima. Da li ta pista ispunjava uslove ili ne, bez toga ništa. Ti uslovi su međunarodni i bez njih nema ništa. Visoko uređen sistem na međunarodnom nivou, tako da vam je komentar malo više bzvz. Naravno da mogu da odbiju dok se ne usaglase sa nekim propisom. I onda nema letenja dok se ne ispravi. Što uvek može da se desi. Prilično komplikovan posao.

Av

Na ovo sto je PSA napisao bih dodao da je u interesu Francuza da im se ukaze ako nesto uslovno receno ne valja. „Deb.sefe“ izgleda ne znate kako funkcionise sistem vazdusnog saobracaja.

Odgovori
Ne

Frankestajn pista za frankestajn aerodrom u istoimenoj drzavi. Nespretno skrpljeno da sluzi svrsi do prve kise kao krov, duplo lepljeni podovi, nezavrseni radovi na dolascima, parkingu. Za okvirno isto vreme je zavrsen aerodrom u istanbulu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs