[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024
Direktorat odobrio Vansiju korišćenje nove umetnute piste od 6. juna
Inženjeri, pravnici i menadžeri DCV-a, Vansija, SMATSA-e i Er Srbije prilikom današnjeg preuzimanja ažuriranog Sertifikata / Foto: DCV

Direktorat odobrio Vansiju korišćenje nove umetnute piste od 6. juna

Kompaniji Belgrade Airport, operatoru aerodroma Nikola Tesla za još 20 godina, danas je u prostorijama Direktorata civilnog vazduhoplovstva uručen ažurirani Sertifikat aerodroma, saopštili su iz DCV-a.

Ovom izmenom beogradski aerodrom moći će da koristi svoju novu umetnutu 30L/12R pistu od 6. juna.

Ažurirani sertifikat operatera aerodroma znači da je DCV formalno pregledao i odobrio novu umetnutu pistu i sve ostale infrastrukturne radove koji fizički nisu postojali kada je Vansi dobio prvu verziju svog sertifikata, kako je Tango Six izvestio 2018. godine. Sertifikat operatera je ključna administrativna dozvola putem koje Vansijeva srpska kompanija Belgrade Airport d.o.o. može upravljati putničkim i infrastrukturnim operacijama najvećeg srpskog aerodroma. Sertifikat je formalno prenet 2018. godine sa državnog, akcionarskog, preduzeća Nikola Tesla kojem će biti vraćen jednom kada istekne koncesija.

Kako se navodi u saopštenju sa današnjeg događaja, DCV je u periodu od 29. decembra 2022. godine do 25. maja 2023. godine, sproveo neposrednu proveru aerodroma u obimu koji je neophodan da bi se odlučilo o zahtevu o izmeni sertifikata aerodroma.

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov i generalni direktor aerodroma Nikola Tesla Fransoa Berizo / Foto: DCV

– Nakon sprovedene provere, Direktorat je utvrdio da su ispunjeni svi uslovi koji su od značaja za početak korišćenja novoizgrađene poletno-sletne staze na aerodromu Nikola Tesla Beograd, nakon čega je izdao rešenje o izmeni Sertifikata aerodroma kojim se dozvoljava korišćenje novoizgrađene poletno-sletne staze na aerodromu Nikola Tesla Beograd.

Ovom prilikom, direktorka Direktorata civilnog vazduhoplovstva Mirjana Čizmarov, izjavila je da su aktivnosti povodom izmene Sertifikata aerodroma, uspešno sprovedene zajedničkim angažovanjem i sveobuhvatnim pristupom svih nadležnih organizacija i vazduhoplovnih subjekata, a pre svega Davaoca koncesije, Direktorata, operatera aerodroma, SMATSA i Air Serbia.

AIP je ažuriran sa novim podacima nove piste

Izdavanjem rešenja o izmeni sertifikata aerodroma i njegovim stupanjem na snagu dana 6. juna 2023. godine, biće omogućeno korišćenje novoizgrađene poletno-sletne staze čime će biti ispunjen najvažniji uslov za dalje unapređenje vazdušnog saobraćaja, aerodromske infrastrukture na aerodromu kao i povećanje obima saobraćaja uz istovremeno omogućavanje bezbednog, efikasnog i održivog razvoja vazdušnog saobraćaja u našoj zemlji. – stoji u saopštenju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo !
Drzava je ozbiljna !

Odgovori
Pe

Čija? Francuska? To svakako…

De

Umetnuta pista neće moći da se koristi u paralelnom radu. Rastojanje između dve piste je manje od propisanog za takav režim rada. Ne vide se ni svetla za precizno navođeni prilaz ni na 30R ni na 12L (bar iz priloženog crteža-projekta). Ali u svakom slučaju značajan pomak na bolje!

Odgovori
Xe

To nije „crtez-projekt“ nego stanradizovani Airport Chart publikovan od strane srpskog ANSP kao AIP amandment.

De

Jok,reći će im „..be nam se za vašu pistu“.Tužno i žalosno,kao da živimo u nekom „paralelnom kocka-kocka-kockica univerzumu“.Oni njih kao pitaju,a ovi im kao dozvoljavaju,fenomenalno.

Odgovori
PS

Neće reći da ih se ne tiče pista nego proveravaju usklađenost sa propisima. Da li ta pista ispunjava uslove ili ne, bez toga ništa. Ti uslovi su međunarodni i bez njih nema ništa. Visoko uređen sistem na međunarodnom nivou, tako da vam je komentar malo više bzvz. Naravno da mogu da odbiju dok se ne usaglase sa nekim propisom. I onda nema letenja dok se ne ispravi. Što uvek može da se desi. Prilično komplikovan posao.

Av

Na ovo sto je PSA napisao bih dodao da je u interesu Francuza da im se ukaze ako nesto uslovno receno ne valja. „Deb.sefe“ izgleda ne znate kako funkcionise sistem vazdusnog saobracaja.

Odgovori
Ne

Frankestajn pista za frankestajn aerodrom u istoimenoj drzavi. Nespretno skrpljeno da sluzi svrsi do prve kise kao krov, duplo lepljeni podovi, nezavrseni radovi na dolascima, parkingu. Za okvirno isto vreme je zavrsen aerodrom u istanbulu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs