Kompaniji Belgrade Airport, operatoru aerodroma Nikola Tesla za još 20 godina, danas je u prostorijama Direktorata civilnog vazduhoplovstva uručen ažurirani Sertifikat aerodroma, saopštili su iz DCV-a.
Ovom izmenom beogradski aerodrom moći će da koristi svoju novu umetnutu 30L/12R pistu od 6. juna.
Ažurirani sertifikat operatera aerodroma znači da je DCV formalno pregledao i odobrio novu umetnutu pistu i sve ostale infrastrukturne radove koji fizički nisu postojali kada je Vansi dobio prvu verziju svog sertifikata, kako je Tango Six izvestio 2018. godine. Sertifikat operatera je ključna administrativna dozvola putem koje Vansijeva srpska kompanija Belgrade Airport d.o.o. može upravljati putničkim i infrastrukturnim operacijama najvećeg srpskog aerodroma. Sertifikat je formalno prenet 2018. godine sa državnog, akcionarskog, preduzeća Nikola Tesla kojem će biti vraćen jednom kada istekne koncesija.
Kako se navodi u saopštenju sa današnjeg događaja, DCV je u periodu od 29. decembra 2022. godine do 25. maja 2023. godine, sproveo neposrednu proveru aerodroma u obimu koji je neophodan da bi se odlučilo o zahtevu o izmeni sertifikata aerodroma.
– Nakon sprovedene provere, Direktorat je utvrdio da su ispunjeni svi uslovi koji su od značaja za početak korišćenja novoizgrađene poletno-sletne staze na aerodromu Nikola Tesla Beograd, nakon čega je izdao rešenje o izmeni Sertifikata aerodroma kojim se dozvoljava korišćenje novoizgrađene poletno-sletne staze na aerodromu Nikola Tesla Beograd.
Ovom prilikom, direktorka Direktorata civilnog vazduhoplovstva Mirjana Čizmarov, izjavila je da su aktivnosti povodom izmene Sertifikata aerodroma, uspešno sprovedene zajedničkim angažovanjem i sveobuhvatnim pristupom svih nadležnih organizacija i vazduhoplovnih subjekata, a pre svega Davaoca koncesije, Direktorata, operatera aerodroma, SMATSA i Air Serbia.
Izdavanjem rešenja o izmeni sertifikata aerodroma i njegovim stupanjem na snagu dana 6. juna 2023. godine, biće omogućeno korišćenje novoizgrađene poletno-sletne staze čime će biti ispunjen najvažniji uslov za dalje unapređenje vazdušnog saobraćaja, aerodromske infrastrukture na aerodromu kao i povećanje obima saobraćaja uz istovremeno omogućavanje bezbednog, efikasnog i održivog razvoja vazdušnog saobraćaja u našoj zemlji. – stoji u saopštenju.
Petar
Bravo !
Drzava je ozbiljna !
Petronije
Čija? Francuska? To svakako…
Dejan
Umetnuta pista neće moći da se koristi u paralelnom radu. Rastojanje između dve piste je manje od propisanog za takav režim rada. Ne vide se ni svetla za precizno navođeni prilaz ni na 30R ni na 12L (bar iz priloženog crteža-projekta). Ali u svakom slučaju značajan pomak na bolje!
Xerxes
To nije „crtez-projekt“ nego stanradizovani Airport Chart publikovan od strane srpskog ANSP kao AIP amandment.
Debeli šef
Jok,reći će im „..be nam se za vašu pistu“.Tužno i žalosno,kao da živimo u nekom „paralelnom kocka-kocka-kockica univerzumu“.Oni njih kao pitaju,a ovi im kao dozvoljavaju,fenomenalno.
PSA
Neće reći da ih se ne tiče pista nego proveravaju usklađenost sa propisima. Da li ta pista ispunjava uslove ili ne, bez toga ništa. Ti uslovi su međunarodni i bez njih nema ništa. Visoko uređen sistem na međunarodnom nivou, tako da vam je komentar malo više bzvz. Naravno da mogu da odbiju dok se ne usaglase sa nekim propisom. I onda nema letenja dok se ne ispravi. Što uvek može da se desi. Prilično komplikovan posao.
Aviator
Na ovo sto je PSA napisao bih dodao da je u interesu Francuza da im se ukaze ako nesto uslovno receno ne valja. „Deb.sefe“ izgleda ne znate kako funkcionise sistem vazdusnog saobracaja.
Nele
Frankestajn pista za frankestajn aerodrom u istoimenoj drzavi. Nespretno skrpljeno da sluzi svrsi do prve kise kao krov, duplo lepljeni podovi, nezavrseni radovi na dolascima, parkingu. Za okvirno isto vreme je zavrsen aerodrom u istanbulu.