Danas je aerodrom „Nikola Tesla“ imao interesantne goste iz Turske. Teški vojni transporter A400M (ev. br. 17-0080) turskog ratnog vazduhoplovstva i mnogo interesantniji mlazni dvosed za obuku Hurjet, nov projekat izuzetno aktivne turske vojne vazduhoplovne industrije.
Kako Tango Six saznaje, letelice nisu u poseti Srbiji. Na beogradski aerodrom sleteli su radi punjenja gorivom.
Hurjet (ev. br. 24-001) je na proputovanju iz španske vojne vazduhoplovne baze Torehon do Ankare. Hurjet je najverovatnije preleteo u Španiju znog prikaza i tamošnje evaluacije, budući da je taj tip aviona jedan od kandidata na tenderu za novi mlazni trenažni avion španskog ratnog vazduhoplovstva koji će zameniti postojeće avione SF-5M Freedom Fighter.
A400M nije imao potrebu da se tankuje, već je to uradio Hurjet.
Dve letelice turskog ratnog vazduhoplovstva nastaviće dalje. Kao da ne znaju da Srbiji, ako želi da uskoro kupi nove višenamenske borbene avione, što pre treba zamena i za Supergaleb G-4.
…ali to je već druga tema.
Srbofil
Od Turaka samo baklave. G-4 još i nekako ima budućnost, ali Orao….
Markan
Čuj turske,samo nam još Te kante fale.
Posetilac
@Markan – Pročitajte bolje Srbofilov tekst.
Profa Fini
Su-24 je u Ukrajini osposobljen da koristi Storm Shadow / SCALP krstareće rakete i iz muzejskog eksponata postao ozbiljno oružje. Orao sa glide bombama kakve razvijamo (VLATACOM, na primer), laserski vođenim domaćim bombama i raketama kao VRVZ 200 nije baš za bacanje iako naravno nije za poređenje sa novijim i neuporedivo skupljim višenamenskim avionima. Neki nivo upotrebljivosti će imati posle modernizacije, makar kakav takav…
Miks
Pored T-50 i M-346 ovo ne treba ni uzimati u razmatranje.
Pilojac
Ko će to da leti?
Imamo „projekat 5000“ što se specijalaca tiče.
Ako ovako nastavimo sa srozavanjem pilotskog poziva katastrofalnim vrednovanjem istih i stavljanjem u istoj ravni sa šoferima (uz dužno poštovanje svim poštenim šoferima) uskoro ćemo što se pilota tiče imati „projekat 100“.
A svi znamo koliko godina je potrebno da bi se stvorio borbeno upotrebljiv pilot (nakon akademije sigurno još 6 do 8 godina).
Master
Ima i drugačijeg mišljenja o obrazovanju i tkz pravljenja borbenih pilota.
Možda po meni je usaf model brzog ospodobljavanja pilotskog sastava najbolji.
Paralele postoje sa usa u predratnom jugoslovenskom vazduhoplovstvu gde ste imali narednika lovca….
Toliko napredna tehnika je omogucila da se pored tehnike pilotiranja sve druge teme stave po strani i delimicno odstrane.
Moderan pilot treba da unisti cilj a ne da pise doktorat….
Pilojac
@Master
Možda je bolje primeniti ruski model iz 1942. i 1943. kada su proizvodili pilote za po 2 do 3 nedelje. Nauče ga da poleti i sleti i ajd na Istočni front. Još ako ne uhvati horizontalni let kako treba i time bude nepredvidiv za Nemce, pa divota, izdrži na frontu i do 10 minuta u borbi.
Pilot nije šofer. Posebno vojni pilot. Mora da bude emancipovan, da zna ea se ponaša u društvu, da poznaje fiziku, matematiku, mehaniku leta, fluida, aerodinamiku, sociologiju, psihologiju, informatiku, taktiku, pravila i propise vazduhoplovne kulture, da psihofizički bude stabilan, izrdržljiv, u izuzetno stresnim situacijama.
Tako da se apsolutno ne slažem da pilot može da bude svako ko ima kažiprst da može da stisne obarač na palici. Ako hoćeš da imaš profesionalca koji će da bude majstor svog zanata.
Ako želiš kauboja koji ne zna šta mu se dešava gore u vazduhu, koji ne zna šta je i kako se stvara uzgon i šta je potisak i otpor, onda možeš i sa ulice zahvatiti koga stigneš i odmah u avion. Samo mislim da se to neće dobro završiti.
Sunny Boy
Vojni avioni NATO zemlje pune gorivo u jednoj od retkih ne-NATO zemalja na ruti. Zanimljivo bi bilo znati zasto.
Novaković Saša
Jeftinije kod nas😁
Motorista
Za Srbiju najbolja opcija bi bila nabavka aviona M346, da zameni Orlove i Galebove.
Vlad
Pre dve eskadrile L 15…
Jedna u konfiguraciji lakog višenamenskog i jedna u konfiguraciji školsko borbenog…
Višenamenski L 15 bi bitno sačuvali resurse novih višenamenskih aviona koje trebamo pazariti (bilo da su u Pitanju Rafali, J10, J17, Mig 35 (M/M2) ili Su 30).
Motorista
@ Vlad Šta će nama nadzvučni školsko borbeni avion?
Dusan
I Turci kupuju od Amera da valjaju koristili bi svoje oni su za paprice ulagati.
Novaković Saša
Koliko para toliko i muzike….leonardo 346
po meni najrealniji za nas.
Vlad
Od svih blizanaca Yak 130, realno najbolji je L 15…
Novaković Saša
Vlad…Nigerija je kupila od Kineza 3 jf17
za 184mi..dol….zar nije logično da kupe
l15 od Kineza nego M346 od Italijana..
Verovatno se dobro pokazali pa su
naručili 24 m346 za1.2 milijarde.
Nemojte mnogo hvaliti Kineze..
Dragan
A da napravimo G-5? Mislim, zasto samo da se kupuje.
OpFor777
Ništa od Turske kupovati. Imaju previše uticaja na ove prostore preko manjina, svojih imigranata „dobrobit nih“ donacija, a prije svega hipokritne politike.
Nenad N.
Kako bi nam lepo leglo par tih Atlasa.
Ogi
A šta misliš da li bi nam legli ti stari SF-5M od Španije?
Nenad N.
Ogi
Mislim da u tom slucaju vazi ono „nismo toliko bogati da kupujemo jeftino“. To je staro, mi nemamo potrebe za nekim vecim brojem skolskih aviona. Mislim da se to ne isplati ni kao poklon. Bolje kupiti nesto novo.