KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024
„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva
"Air France-KLM" je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine / Foto: "Air France-KLM"

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

„Total Energies“, globalna energetska kompanija, i evropska grupacija „Air France-KLM“ potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine, saopštio je „Air France-KLM“.

Francusko-holandska grupacija najveći je svetski korisnik održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) i u 2023. koristila je 17% od ukupne svetske proizvodnje SAF-a, a samo 3% od ukupno proizvedenog fosilnog goriva, stoji u saopštenju.

– Ovaj ugovor sa „Total Energies“ jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je grupa do sada potpisala i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.

Ugovor se odnosi na održivo gorivo napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija sama proizvodnja mora biti održiva. U pitanju SAF druge generacije koji se ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za svoju održivost. Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies-a. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France-a i KLM-a koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja. –

Održivo avio-gorivo ili SAF jedan je od najznačajniji činilaca u „dekarbonizaciji avijacije“, jer omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a  tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.

– Obezbeđivanje dovoljne količine održivog avionskog goriva potrebnog za dekarbonizaciju naše aktivnosti je veliki izazov. Ovaj sporazum sa TotalEnergies je dalji korak u ovom pravcu i dokaz naše dugogodišnje podrške razvoju proizvodnje SAF-a u Francuskoj i Evropi. Stabilan sektor SAF-a, sposoban da zadovolji potrebe naše industrije, ključni je faktor za evropski suverenitet i energetsku nezavisnost. – rekao je Bendžamin Smit, generalni direktor grupe Air France-KLM.

Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine.

– Koraci kojim grupa ide ka cilju su kombinacija obnove flote, operativnih mera kao što je „eko-pilotiranje“ i upotreba najmanje 10% održivog avionskog goriva na svim našim letovima. Ovi ambiciozni ciljevi prevazilaze regulatorne obaveze. – saopštili su iz kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs