Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin 206. sastanka Koordinacionog komiteta ECAC-a

5. nov 2025

Početak zimske sezone na aerodromu „Nikola Tesla“

30. okt 2025

[POSAO] Drugi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

24. okt 2025

Novi rekordi saobraćaja beogradskog aerodroma: U prva tri kvartala ove godine opsluženo 6,8 miliona putnika

16. okt 2025

„Prince Aviation“ prvi put u Beogradu servisira avion na indijskom registru nakon dobijanja odobrenja indijskih vazduhoplovnih vlasti

16. okt 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom u ponedeljak 27. oktobra

15. okt 2025

„Wizz Air“ otvara bazu u Podgorici: Dva aviona, 14 novih linija i više od milion novih sedišta godišnje

15. okt 2025

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila uspostavljanje treće linije do Severne Amerike: Letovi za Kanadu, kroz Toronto, počinju krajem maja sledeće godine

13. okt 2025

KLM slavi 106. rođendan, na ruti Amsterdam – Beograd lete od 1920. godine

8. okt 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi dobio „Wyvern Wingman Pro“ sertifikat nakon eksterne kontrole SMS sistema

7. okt 2025

[POSLEDNJA VEST] Direktan let Beograd – Toronto potvrđen za proleće sledeće godine

6. okt 2025

Er Frans predstavio novi enterijer putničke kabine na Embraer 190 floti

2. okt 2025

Delegacija Direktorata na 42. Skupštini ICAO u Montrealu

1. okt 2025

Jačanje regionalne saradnje: Direktori civilnih vazduhoplovnih vlasti održali sastanak u Podgorici

17. sep 2025

Er Frans i KLM pokrenuli promotivne kampanje za putovanja iz Beograda

12. sep 2025

Frank Haberkamp imenovan za novog generalnog direktora MTU Srbija

4. sep 2025

[POSAO] Beogradski „Flyus“ zapošljava kapetane sa iskustvom na tipu aviona Cesna „Citation“ CJ3

3. sep 2025

[POSAO] „Princ Aviation“ zapošljava nove kapetane ali i kopilote bez prethodnog iskustva

26. avg 2025

Predsednik Srbije kontrolorima letenja u štrajku: „Ne može 15% povećanje plata“

24. avg 2025

Šarl de Gol i Er Frans uveli novi sistem brzog presedanja za konekcije ispod 45 minuta

21. avg 2025
„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva
"Air France-KLM" je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine / Foto: "Air France-KLM"

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

„Total Energies“, globalna energetska kompanija, i evropska grupacija „Air France-KLM“ potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine, saopštio je „Air France-KLM“.

Francusko-holandska grupacija najveći je svetski korisnik održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) i u 2023. koristila je 17% od ukupne svetske proizvodnje SAF-a, a samo 3% od ukupno proizvedenog fosilnog goriva, stoji u saopštenju.

– Ovaj ugovor sa „Total Energies“ jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je grupa do sada potpisala i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.

Ugovor se odnosi na održivo gorivo napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija sama proizvodnja mora biti održiva. U pitanju SAF druge generacije koji se ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za svoju održivost. Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies-a. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France-a i KLM-a koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja. –

Održivo avio-gorivo ili SAF jedan je od najznačajniji činilaca u „dekarbonizaciji avijacije“, jer omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a  tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.

– Obezbeđivanje dovoljne količine održivog avionskog goriva potrebnog za dekarbonizaciju naše aktivnosti je veliki izazov. Ovaj sporazum sa TotalEnergies je dalji korak u ovom pravcu i dokaz naše dugogodišnje podrške razvoju proizvodnje SAF-a u Francuskoj i Evropi. Stabilan sektor SAF-a, sposoban da zadovolji potrebe naše industrije, ključni je faktor za evropski suverenitet i energetsku nezavisnost. – rekao je Bendžamin Smit, generalni direktor grupe Air France-KLM.

Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine.

– Koraci kojim grupa ide ka cilju su kombinacija obnove flote, operativnih mera kao što je „eko-pilotiranje“ i upotreba najmanje 10% održivog avionskog goriva na svim našim letovima. Ovi ambiciozni ciljevi prevazilaze regulatorne obaveze. – saopštili su iz kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs