„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024
„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva
"Air France-KLM" je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine / Foto: "Air France-KLM"

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

„Total Energies“, globalna energetska kompanija, i evropska grupacija „Air France-KLM“ potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine, saopštio je „Air France-KLM“.

Francusko-holandska grupacija najveći je svetski korisnik održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) i u 2023. koristila je 17% od ukupne svetske proizvodnje SAF-a, a samo 3% od ukupno proizvedenog fosilnog goriva, stoji u saopštenju.

– Ovaj ugovor sa „Total Energies“ jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je grupa do sada potpisala i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.

Ugovor se odnosi na održivo gorivo napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija sama proizvodnja mora biti održiva. U pitanju SAF druge generacije koji se ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za svoju održivost. Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies-a. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France-a i KLM-a koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja. –

Održivo avio-gorivo ili SAF jedan je od najznačajniji činilaca u „dekarbonizaciji avijacije“, jer omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a  tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.

– Obezbeđivanje dovoljne količine održivog avionskog goriva potrebnog za dekarbonizaciju naše aktivnosti je veliki izazov. Ovaj sporazum sa TotalEnergies je dalji korak u ovom pravcu i dokaz naše dugogodišnje podrške razvoju proizvodnje SAF-a u Francuskoj i Evropi. Stabilan sektor SAF-a, sposoban da zadovolji potrebe naše industrije, ključni je faktor za evropski suverenitet i energetsku nezavisnost. – rekao je Bendžamin Smit, generalni direktor grupe Air France-KLM.

Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine.

– Koraci kojim grupa ide ka cilju su kombinacija obnove flote, operativnih mera kao što je „eko-pilotiranje“ i upotreba najmanje 10% održivog avionskog goriva na svim našim letovima. Ovi ambiciozni ciljevi prevazilaze regulatorne obaveze. – saopštili su iz kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs