„Total Energies“, globalna energetska kompanija, i evropska grupacija „Air France-KLM“ potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine, saopštio je „Air France-KLM“.
Francusko-holandska grupacija najveći je svetski korisnik održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) i u 2023. koristila je 17% od ukupne svetske proizvodnje SAF-a, a samo 3% od ukupno proizvedenog fosilnog goriva, stoji u saopštenju.
– Ovaj ugovor sa „Total Energies“ jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je grupa do sada potpisala i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.
Ugovor se odnosi na održivo gorivo napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija sama proizvodnja mora biti održiva. U pitanju SAF druge generacije koji se ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za svoju održivost. Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies-a. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France-a i KLM-a koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja. –
Održivo avio-gorivo ili SAF jedan je od najznačajniji činilaca u „dekarbonizaciji avijacije“, jer omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.
– Obezbeđivanje dovoljne količine održivog avionskog goriva potrebnog za dekarbonizaciju naše aktivnosti je veliki izazov. Ovaj sporazum sa TotalEnergies je dalji korak u ovom pravcu i dokaz naše dugogodišnje podrške razvoju proizvodnje SAF-a u Francuskoj i Evropi. Stabilan sektor SAF-a, sposoban da zadovolji potrebe naše industrije, ključni je faktor za evropski suverenitet i energetsku nezavisnost. – rekao je Bendžamin Smit, generalni direktor grupe Air France-KLM.
Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine.
– Koraci kojim grupa ide ka cilju su kombinacija obnove flote, operativnih mera kao što je „eko-pilotiranje“ i upotreba najmanje 10% održivog avionskog goriva na svim našim letovima. Ovi ambiciozni ciljevi prevazilaze regulatorne obaveze. – saopštili su iz kompanije.