Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

23. maj 2025

Bosni i Hercegovini odobrena nabavka lakih višenamenskih helikoptera AW119Kx

22. maj 2025

Dvadesetogodišnja tradicija saradnje: Ambasada SAD uručila počasna odlikovanja srpskim vojnim diplomcima, pukovnik RV i PVO jedan od odlikovanih

20. maj 2025

[ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

20. maj 2025

FEINDEF 2025: Prvi prikaz modela Erbasove besposadne letelice SIRTAP, moguća španska nabavka turskog trenažnog aviona Hurjet

19. maj 2025

[ANALIZA] Srbija odlučila da 70% troška nabavke Rafala finansira kreditom francuskih banaka

19. maj 2025

[ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

16. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025
[ILA 2024] Belgija novi korisnik Erbasovog helikoptera H145M
Nemački H145M LUH nemačkog ratnog vazduhoplovstva, prve mušterije vojne verzije uspešnog Erbasovog civilnog helikoptera / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[ILA 2024] Belgija novi korisnik Erbasovog helikoptera H145M

Još jedna evropska država uskoro će postati korisnik nemačkog dvomotornog lakog višenamenskog helikoptera H145M, objavljeno je pred početak ILA sajma u Berlinu.

Savet ministara Belgije je, na predlog ministarke odbrane Ludivine Dedonder, u petak 31. maja doneo je dugo očekivanu odluku o nabavci lakog višenamenskog helikoptera. Kako je navedeno, javni ugovor biće dodeljen za 15 letelica H145M u varijanti LUH – Light Utility Helicopter koje će dobiti vojska, a tu su i dva helikoptera istog tipa za Federalnu policiju.

Prema sadašnjem planu, ugovorom će biti obuhvaćena i obuka pilota i tehničkog sastava, rezervni delovi i logistička podrška u trajanju od 5 godina. Vrednost ugovora nije otkrivena, a helikopteri će biti nabavljeni preko NATO agencije NSPA (NATO Support and Procurement Agency).

Nemačka je nekoliko svojih helikoptera ovog tipa opremila i MG6 Minigun rotirajućim mitraljezom koji može ispaliti 3000 metaka u minuti / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Belgijska ministarka odbrane Dedonder izjavila je da će se helikopteri koristiti za zadatke taktičkog transporta trupa, kao i medicinsku evakuaciju. Ona je podsetila da ovaj tip helikoptera koriste i belgijski susedi, Nemačka i Luksemburg, što bi moglo da omogući zajedničku obuku i održavanje. Belgijska ministarka unutrašnjih poslova Anelis Verlinden objavila je da će dva nova H145M pojačati vazduhoplovne sposobnosti koje su neophodne za podršku kopnenim timovima u zadacima traganja, nadzora i intervencija.

Isporuka helikoptera se očekuje 2027. godine, a vojni belgijski H145M biće stacionirani u vazduhoplovnoj bazi Beauvechain. U Vazduhoplovnoj komponenti belgijske armije, H145M će zameniti zastarele lake višenamenske helikoptere A109, kao i relativno nove srednje transportne višenamenske helikoptere NH90 TTH koji se u operativnoj upotrebi nisu dobro pokazali.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Th

Dobar mali helikopter za specijalne jedinice. Bolji od Black Hawka. Kompakniji. Vremena masovnih helikopterskih desanta su prosla. Isto vrijedi za borbene helikoptere. Oklopno mehanizirane jedinice su samo lake mete za drone. Neki jos uvjek nista ne uce od proslost. Jos danas bi vodili rat kao JNA i pokusavaju da imitiraju HV iz 95.

Odgovori
Pa

„Vremena masovnih helikopterskih desanta su prosla.“

Tačno. Prođoše 2022.kod Gostimela (Hostomel).

Mi

Bolji od Black Hawka? Nisu uopce iste namjene niti se mogu porediti. Kao da kazes Toyota Yaris je bolja u odnosu na Toyotu Hilux

Th

@Mislav
Mislio sam za specijalne jedinice. Zasto Amerikanci jos koriste UH-6? Koje su to namjene Black Hawka? Prvo procitaj i upali mozak. Sta mislis zasto su im poklonili te Helikoptere? Imaju oni i UH-72. Ovako moraju dokupit ono sta su im Amerikanci odredili. Da su bili pametni uzeli bi od civilnim do vojnim sluzbama H145. Ako zatreba mogu i civilni piloti letjeti za vojsku. Iste djelove i jednostavna potpora (logistika itd.).

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs