Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024
[ILA 2024] Belgija novi korisnik Erbasovog helikoptera H145M
Nemački H145M LUH nemačkog ratnog vazduhoplovstva, prve mušterije vojne verzije uspešnog Erbasovog civilnog helikoptera / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[ILA 2024] Belgija novi korisnik Erbasovog helikoptera H145M

Još jedna evropska država uskoro će postati korisnik nemačkog dvomotornog lakog višenamenskog helikoptera H145M, objavljeno je pred početak ILA sajma u Berlinu.

Savet ministara Belgije je, na predlog ministarke odbrane Ludivine Dedonder, u petak 31. maja doneo je dugo očekivanu odluku o nabavci lakog višenamenskog helikoptera. Kako je navedeno, javni ugovor biće dodeljen za 15 letelica H145M u varijanti LUH – Light Utility Helicopter koje će dobiti vojska, a tu su i dva helikoptera istog tipa za Federalnu policiju.

Prema sadašnjem planu, ugovorom će biti obuhvaćena i obuka pilota i tehničkog sastava, rezervni delovi i logistička podrška u trajanju od 5 godina. Vrednost ugovora nije otkrivena, a helikopteri će biti nabavljeni preko NATO agencije NSPA (NATO Support and Procurement Agency).

Nemačka je nekoliko svojih helikoptera ovog tipa opremila i MG6 Minigun rotirajućim mitraljezom koji može ispaliti 3000 metaka u minuti / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Belgijska ministarka odbrane Dedonder izjavila je da će se helikopteri koristiti za zadatke taktičkog transporta trupa, kao i medicinsku evakuaciju. Ona je podsetila da ovaj tip helikoptera koriste i belgijski susedi, Nemačka i Luksemburg, što bi moglo da omogući zajedničku obuku i održavanje. Belgijska ministarka unutrašnjih poslova Anelis Verlinden objavila je da će dva nova H145M pojačati vazduhoplovne sposobnosti koje su neophodne za podršku kopnenim timovima u zadacima traganja, nadzora i intervencija.

Isporuka helikoptera se očekuje 2027. godine, a vojni belgijski H145M biće stacionirani u vazduhoplovnoj bazi Beauvechain. U Vazduhoplovnoj komponenti belgijske armije, H145M će zameniti zastarele lake višenamenske helikoptere A109, kao i relativno nove srednje transportne višenamenske helikoptere NH90 TTH koji se u operativnoj upotrebi nisu dobro pokazali.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Th

Dobar mali helikopter za specijalne jedinice. Bolji od Black Hawka. Kompakniji. Vremena masovnih helikopterskih desanta su prosla. Isto vrijedi za borbene helikoptere. Oklopno mehanizirane jedinice su samo lake mete za drone. Neki jos uvjek nista ne uce od proslost. Jos danas bi vodili rat kao JNA i pokusavaju da imitiraju HV iz 95.

Odgovori
Pa

„Vremena masovnih helikopterskih desanta su prosla.“

Tačno. Prođoše 2022.kod Gostimela (Hostomel).

Mi

Bolji od Black Hawka? Nisu uopce iste namjene niti se mogu porediti. Kao da kazes Toyota Yaris je bolja u odnosu na Toyotu Hilux

Th

@Mislav
Mislio sam za specijalne jedinice. Zasto Amerikanci jos koriste UH-6? Koje su to namjene Black Hawka? Prvo procitaj i upali mozak. Sta mislis zasto su im poklonili te Helikoptere? Imaju oni i UH-72. Ovako moraju dokupit ono sta su im Amerikanci odredili. Da su bili pametni uzeli bi od civilnim do vojnim sluzbama H145. Ako zatreba mogu i civilni piloti letjeti za vojsku. Iste djelove i jednostavna potpora (logistika itd.).

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs