[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
Nemačka potpisala ugovor za nabavku vojnih H145M, najveći ikad za ovaj tip helikoptera
Nemačko ratno vazduhoplovstvo već koristi 15 H145M LUH, a armijska avijacija 8 H145M LUH SAR / Foto: Bundesver

Nemačka potpisala ugovor za nabavku vojnih H145M, najveći ikad za ovaj tip helikoptera

Kako je danas saopšteno iz kompanije Erbas Helikopteri, sa nemačkim vojskom (Bundesver) potpisan je ugovor za kupovinu do 82 višenamenska helikoptera H145M (62 u čvrstoj porudžbini plus 20 kao opcija).

Radi se o najvećoj narudžbini za H145M ikada, a ujedno i najvećoj narudžbini za sistem upravljanja vatrom HForce. Ugovor takođe uključuje sedam godina podrške tokom eksploatacije, čime se, kako Erbas naglašava, obezbeđuje optimalan ulazak u operativnu upotrebu. Nemačka armija će dobiti 57 helikoptera, dok će specijalne snage ratnog vazduhoplovstva dobiti pet.

– Ponosni smo što se Bundesver odlučio da naruči do 82 helikoptera H145M – rekao je Bruno Even, izvršni direktor kompanije Erbas Helikopteri.

– H145M je robustan višenamenski helikopter i nemačko ratno vazduhoplovstvo je steklo značajno operativno iskustvo upotrebom svoje flote snaga za specijalne operacije H145M LUH. Osiguraćemo da Bundesver dobije helikoptere u skladu sa veoma ambicioznim rasporedom isporuke koji uključuje prve isporuke već od 2024., manje od godinu dana nakon potpisivanja ugovora – dodao je Even.

Kako se navodi, novi nemački H145M obuhvata i opcije za buduće mogućnosti izvođenja operacija, uključujući mogućnost korišćenja uz integraciju sa besposadnim letelicama (Manned-Unmanned Teaming), nadograđene linkove za prenos podataka, i nadograđene komunikacione sisteme.

Osnovna verzija naručenih H145M biće opremljena onim što je trenutno standardna opcija, uključujući sistem za upravljanje oružjem HForce, koji su razvili Erbas Helikopteri.

– Ovo će omogućiti obučavanje pilota na istom tipu helikoptera koji se istovremeno može koristiti i za izvođenje raznih misija, kao i za borbu. Na ovaj način je eliminisan skupi prelazak sa jednog na drugi tip letelice, a biće postignut najviši nivo profesionalizacije. – stoji u saopštenju.

Iz Erbasa podsećaju da Bundesver već poseduje 16 helikoptera H145M LUH SOF i 8 H145M LUH SAR. Takođe navode da američka vojska koristi skoro 500 helikoptera iz porodice H145 pod imenom UH-72 Lakota, kao i da su trenutni korisnici H145M Mađarska, Srbija, Ekvador, Tajland, Luksemburg, i UK, a da je Kipar naručio šest letelica.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

al

Sta reci osim toga da se radi o zaista vrhunskoj letelici..

Odgovori
Mo

Hoće li naši da nabavljaju još ovih helikoptera da zamene Gazele ili će nabavljati H125?

Odgovori
De

Mozda jos ima nade za brilijantni Nemacki narod. Poceli su da uce od najboljih. Znam da ce mnogima ovo zvucati smesno, ali i veliki uce od manjih.

Odgovori

@Dejan K.
Možda su im uzor Ameri sa 500 komada UH-72 u oružanim snagama?

Page – На страну то шта је Месершмит који је део ербаса пројектовао и направио хеликоптер : )

De

@Raqe

Pa i to sigurno. Slazem se.

Mi

@алекса
Штета што је она титанијумска глава главног ротора одбачена и замењена са „бољом“ петокраком. Сигуран сам да је разлог унапређење перформанси а не недостатак материјала.

Th

@Dejan K.
Na koga to mislis? Od koga to oni uce? Ko je tu najbolji?

VJ

Dobro je da imamo i mi ovakav helikopter i da će ih biti još.

Odgovori
Pe

Samo da Nemci i po treci put ne preteraju sa naoruzavanjem, ona prva dva puta nama u Srbiji i nisu bas dobro legla.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor