CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025
[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa
Ričard Maslen ispred CAPA-e na 4. Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u Beogradu / Foto: Dimitrije Ostojić, SEAS

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

Ovogodišnji Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope SEAS (u organizaciji Tango Six Eventsa) počeo je sa „scene setting“ prezentacijom od strane Ričarda Maslena, glavnog analitičara verovatno najuticajnije globalne kompanije koja se bavi analizama u „airline“ biznisu – CAPA – Center for Aviation.

Četvrti po redu SEAS je bio prvi regionalni događaj ovog tipa na kojem je CAPA učestvovala.

Maslen je u prezentaciji rekapitulirao globalni i regionalni „airline“ biznis kroz 15 ključnih uvida, uz elaboraciju budućih trendova i izazova.

Na početku prezentacije kandidovao je novi referentni datum, naglasivši da je CAPA počela da uzima 2024. godinu kao novu osnovu za industriju, sa kojom će se od sada porediti oporavak u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu. Ovo je, prema Maslenu, iz razloga što je period između 2020.-2023. sadržao previše anomalija u biznisu i jednostavno nije referentan za značajnija statistička poređenja.

Prema CAPA-i, trenutno smo, na globalnom nivou, dostigli 105% broja mlaznih putničkih aviona u poređenju sa poslednjom predpandemijskom 2019. godinom. Kapacitet niskotarifnih avio-prevoznika porastao je 20% u odnosu na period pre COVID-a.

Dramatičan raskorak između potreba za letačkim osobljem i kapacitetima za njihovu proizvodnju (obuku) / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

COVID je planetu vratio na nivoe vazdušnog sabraćaja iz kasnih 90-tih.

Tek u januaru ove godine planeta je dostigla 99,6% saobraćaja pre pandemije.

CAPA procena je da su se u drugom kvartalu ove godine avio-kompanije na starom kontinentu vratile na nivoe pre COVID-a – preciznije na 100,7% kapaciteta.

Prema CAPA-i, nagli rast koji traje i ove godine, ponovo globalno gledano, zahtevaće od najvećih proizvođača putničkih aviona da prvo nadoknade 10 godina vrednosti izgubljenih isporuka novih aviona. U 2023. godini, Erbas i Boing su isporučili 1.263 aviona, slično brojkama iz 2013. godine. Trenutni globalni broj nardžbina putničkih aviona garantuje posao najvećim proizvođačima ovog tipa letelica u narednih 13 godina.

Globalno gledano, 53% aviona koji lete u avio-kompanijama je iznajmljeno.

Sve ove avione i dalje nema ko da leti. Procena je da bi potreban godišnji rast broja novih pilota trebalo da bude 4,1% da bi se zadovoljile potrebe industrije do 2032. godine. Trenutna stopa rasta (na osnovu podataka iz SAD) je samo 1,4% godišnje.

Pogledajte integralni snimak prezentacije Ričarda Maslena ispod. Pričao je i detaljnije o svakoj zemlji bivše Jugoslavije u pogledu trenutnog stanja avio-saobraćaja i perspektiva za svaku lokaciju pojedinačno.

CAPA će održati svoj „Airline Leader Summit World & Awards for Excellence“ događaj 21. i 22. novembra u Beogradu.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs