„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025
Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge
Temeljni dokument udruživanja dve države za potrebe kontrole letenja nije menjan 12 godina / Foto: Vazduhoplovna akademija

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

Prilikom posete Crnog Gori radi otvaranja železničke stanice u Bijelom Polju, ministar Građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić pomenuo je i odnose dve države u zajedničkoj Kontroli letenja Srbije i Crne Gore uz komentar da je vreme da se izmeni Osnivački akt kompanije.

Tango Six je nakon izjave dobio pojašnjenje direktno od Vesića o razlozima najavljenog koraka i formiranja radne grupe koja bi trebalo da se bavi ovom tematikom.

Ministrova izjava dolazi samo nekoliko dana nakon njegovog isticanja da je SMATSA nedavno imala do sada najzauzetijih 24 časa operacija. Zajednički ATC provajder je 29. juna postavio rekord od 3903 opslužena IFR leta.

Nakon izjava o (železničkoj) temi događaja u Bijelom Polju Vesić je pomenuo SMATSA-u. Kazao je da kompanija radi dobro, ali da može da radi mnogo bolje:

– Obojica (ministara) smo prepoznali mogućnost razvoja, jer kao što znate, ona se finansira od preleta koji se dešavaju iznad Srbije i Crne Gore. Hvala Bogu sve je više tih preleta, između ostalog i zbog sadašnje situacije u Evropi i u svetu.

Tako da mi možemo mnogo više da investiramo kroz tu firmu kako u infrastrukturu vazduhoplovnu Srbije i Crne Gore. Dogovorili smo se da napravimo zajedničku komisiju. Od 2012. imamo Osnivački akt SMATSA-e koji je odavno trebao da se promeni. Promenićemo ga i na taj način ćemo zajednički definisati kako možemo više novca da investiramo u vazduhoplovnu infrastrukturu obe zemlje.

Već ćemo sledeće nedelje pokrenuti radnu radnu grupu sastavljenu od predstavnika obe zemlje koja će to raditi. – izjavio je Vesić.

„Cilj je da dođemo do kvalitetnijeg dokumenta koji reguliše odnose između država suvlasnica“ / Foto: Vazduhoplovna akademija

Ministar saobraćaja je u izjavi za Tango Six detaljnije pojasnio potrebu za izmenom Osnivačkog akta:

– S obzirom da je od zaključenja Ugovora o potvrđivanju kontinuiteta pružanja usluga u vazdušnoj plovidbi u prostorima Srbije i Crne Gore (Osnivačkog akta ) proteklo više od 12 godina, određene odredbe su u velikoj meri prevaziđene i predstavljaju ograničenja u radu i funkcionisanju Кontrole letenja Srbije i Crne Gore.

U međuvremenu su menjene odredbe Zakona o privrednim društvima Republike Srbije, Zakona o vazdušnom saobraćaju Republike Srbije, a u Crnoj Gori je donet novi Zakon o privrednim društvima.

Iz navedenih razloga potrebno je preduzeti aktivnosti na unapređenju sada važećeg dokumenta, sa ciljem da dođemo do kvalitetnijeg dokumenta, koji reguliše odnose između dve države u ovoj oblasti i način rada i funkcionisanja Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, što ima veliki značaj za obe države potpisnice ugovora, odnosno Osnivačkog akta. – kazao je Vesić za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mt

Па није рекао ништа корисно, а још мање конкретно.

Odgovori
Sr

Suštinski, u planu je proširivanje nadležnosti.

Odgovori
Me

Šta će biti s MET službom?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs