Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

10. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin ICAO kursa za nacionalne instruktore u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

20. apr 2024
Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge
Temeljni dokument udruživanja dve države za potrebe kontrole letenja nije menjan 12 godina / Foto: Vazduhoplovna akademija

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

Prilikom posete Crnog Gori radi otvaranja železničke stanice u Bijelom Polju, ministar Građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić pomenuo je i odnose dve države u zajedničkoj Kontroli letenja Srbije i Crne Gore uz komentar da je vreme da se izmeni Osnivački akt kompanije.

Tango Six je nakon izjave dobio pojašnjenje direktno od Vesića o razlozima najavljenog koraka i formiranja radne grupe koja bi trebalo da se bavi ovom tematikom.

Ministrova izjava dolazi samo nekoliko dana nakon njegovog isticanja da je SMATSA nedavno imala do sada najzauzetijih 24 časa operacija. Zajednički ATC provajder je 29. juna postavio rekord od 3903 opslužena IFR leta.

Nakon izjava o (železničkoj) temi događaja u Bijelom Polju Vesić je pomenuo SMATSA-u. Kazao je da kompanija radi dobro, ali da može da radi mnogo bolje:

– Obojica (ministara) smo prepoznali mogućnost razvoja, jer kao što znate, ona se finansira od preleta koji se dešavaju iznad Srbije i Crne Gore. Hvala Bogu sve je više tih preleta, između ostalog i zbog sadašnje situacije u Evropi i u svetu.

Tako da mi možemo mnogo više da investiramo kroz tu firmu kako u infrastrukturu vazduhoplovnu Srbije i Crne Gore. Dogovorili smo se da napravimo zajedničku komisiju. Od 2012. imamo Osnivački akt SMATSA-e koji je odavno trebao da se promeni. Promenićemo ga i na taj način ćemo zajednički definisati kako možemo više novca da investiramo u vazduhoplovnu infrastrukturu obe zemlje.

Već ćemo sledeće nedelje pokrenuti radnu radnu grupu sastavljenu od predstavnika obe zemlje koja će to raditi. – izjavio je Vesić.

„Cilj je da dođemo do kvalitetnijeg dokumenta koji reguliše odnose između država suvlasnica“ / Foto: Vazduhoplovna akademija

Ministar saobraćaja je u izjavi za Tango Six detaljnije pojasnio potrebu za izmenom Osnivačkog akta:

– S obzirom da je od zaključenja Ugovora o potvrđivanju kontinuiteta pružanja usluga u vazdušnoj plovidbi u prostorima Srbije i Crne Gore (Osnivačkog akta ) proteklo više od 12 godina, određene odredbe su u velikoj meri prevaziđene i predstavljaju ograničenja u radu i funkcionisanju Кontrole letenja Srbije i Crne Gore.

U međuvremenu su menjene odredbe Zakona o privrednim društvima Republike Srbije, Zakona o vazdušnom saobraćaju Republike Srbije, a u Crnoj Gori je donet novi Zakon o privrednim društvima.

Iz navedenih razloga potrebno je preduzeti aktivnosti na unapređenju sada važećeg dokumenta, sa ciljem da dođemo do kvalitetnijeg dokumenta, koji reguliše odnose između dve države u ovoj oblasti i način rada i funkcionisanja Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, što ima veliki značaj za obe države potpisnice ugovora, odnosno Osnivačkog akta. – kazao je Vesić za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mt

Па није рекао ништа корисно, а још мање конкретно.

Odgovori
Sr

Suštinski, u planu je proširivanje nadležnosti.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs