[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024
Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge
Temeljni dokument udruživanja dve države za potrebe kontrole letenja nije menjan 12 godina / Foto: Vazduhoplovna akademija

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

Prilikom posete Crnog Gori radi otvaranja železničke stanice u Bijelom Polju, ministar Građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić pomenuo je i odnose dve države u zajedničkoj Kontroli letenja Srbije i Crne Gore uz komentar da je vreme da se izmeni Osnivački akt kompanije.

Tango Six je nakon izjave dobio pojašnjenje direktno od Vesića o razlozima najavljenog koraka i formiranja radne grupe koja bi trebalo da se bavi ovom tematikom.

Ministrova izjava dolazi samo nekoliko dana nakon njegovog isticanja da je SMATSA nedavno imala do sada najzauzetijih 24 časa operacija. Zajednički ATC provajder je 29. juna postavio rekord od 3903 opslužena IFR leta.

Nakon izjava o (železničkoj) temi događaja u Bijelom Polju Vesić je pomenuo SMATSA-u. Kazao je da kompanija radi dobro, ali da može da radi mnogo bolje:

– Obojica (ministara) smo prepoznali mogućnost razvoja, jer kao što znate, ona se finansira od preleta koji se dešavaju iznad Srbije i Crne Gore. Hvala Bogu sve je više tih preleta, između ostalog i zbog sadašnje situacije u Evropi i u svetu.

Tako da mi možemo mnogo više da investiramo kroz tu firmu kako u infrastrukturu vazduhoplovnu Srbije i Crne Gore. Dogovorili smo se da napravimo zajedničku komisiju. Od 2012. imamo Osnivački akt SMATSA-e koji je odavno trebao da se promeni. Promenićemo ga i na taj način ćemo zajednički definisati kako možemo više novca da investiramo u vazduhoplovnu infrastrukturu obe zemlje.

Već ćemo sledeće nedelje pokrenuti radnu radnu grupu sastavljenu od predstavnika obe zemlje koja će to raditi. – izjavio je Vesić.

„Cilj je da dođemo do kvalitetnijeg dokumenta koji reguliše odnose između država suvlasnica“ / Foto: Vazduhoplovna akademija

Ministar saobraćaja je u izjavi za Tango Six detaljnije pojasnio potrebu za izmenom Osnivačkog akta:

– S obzirom da je od zaključenja Ugovora o potvrđivanju kontinuiteta pružanja usluga u vazdušnoj plovidbi u prostorima Srbije i Crne Gore (Osnivačkog akta ) proteklo više od 12 godina, određene odredbe su u velikoj meri prevaziđene i predstavljaju ograničenja u radu i funkcionisanju Кontrole letenja Srbije i Crne Gore.

U međuvremenu su menjene odredbe Zakona o privrednim društvima Republike Srbije, Zakona o vazdušnom saobraćaju Republike Srbije, a u Crnoj Gori je donet novi Zakon o privrednim društvima.

Iz navedenih razloga potrebno je preduzeti aktivnosti na unapređenju sada važećeg dokumenta, sa ciljem da dođemo do kvalitetnijeg dokumenta, koji reguliše odnose između dve države u ovoj oblasti i način rada i funkcionisanja Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, što ima veliki značaj za obe države potpisnice ugovora, odnosno Osnivačkog akta. – kazao je Vesić za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mt

Па није рекао ништа корисно, а још мање конкретно.

Odgovori
Sr

Suštinski, u planu je proširivanje nadležnosti.

Odgovori
Me

Šta će biti s MET službom?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs