Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

4. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024
[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu
Upoznavanje sa C-GMTG u Kanadi / Foto: "Air Tractor", Osijek

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

Kompanija „Air Tractor“ iz Osijeka potvrdila je ekskluzivno za Tango Six da će uskoro postati civilni operater aviona tipa Air Tractor.

Kako je za naš portal kazao Krešimir Vlašić, rukovodilac letačkih operacija kompanije, nabaviće jedan avion AT-504 serijskog broja 004 koji je proizveden 2010. godine.

Projekat nabavke civilnih Air Tractora za kompaniju koja je višedecenijski operater aviona An-2 započeo je u novembru prošle godine:

– Tada smo prvi put bili u Sjedinjenim Američkim Državama i obavili smo PPI (Pre-Purchase Inspection) na jednom Air Tractor jednosjedu. U međuvremenu smo se odlučili za drugi zrakoplov jer prodavac iz Amerike nije ispunio sve naše zahtjeve.

Tako smo kupili AT-504 „C-GMTG“ na kojem smo se školovali u Kanadi početkom ove godine. Zrakoplov je dvosjed, „side-by-side“ konfiguracije te ispunjava sve uvjete za školovanje novog kadra.

Avion je naleteo 2600 sati / Foto: „Air Tractor“, Osijek
„Side-by-side“ konfiguracija / Foto: „Air Tractor“, Osijek

Ovaj tip je uzet iz više razloga. Prvi razloga je što hitno trebamo zamjenu za Antonova-2 za kojega smatramo kako ga je vrijeme pregazilo te je postao veliki problem u domenu nabavke dijelova.

Drugi razlog je što je tip zrakopolova Air Tractor najuspješniji proizvod na cijelom svijetu za namjene za koje ga mi trebamo. Tražili smo pouzdan motor, veliku nosivost te dobar support proizvođača. Sve smo to pronašli u Air Tractoru. – priča nam Krešimir i napominje da je proces obuke posade bio izazovan. AT-504 je iz pilotske perspektive dosta drugačji od AT-802 i u Evropi postoji samo jedna škola za obuku, ali na -802 verziji:

– Za rješenje se moramo zahvaliti slovenskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo čije dozvole posjeduju sva tri pilota koja će letjeti na ovom tipu zrakoplova u našoj kompaniji. Uz pomoć slovenačke agencije, obuku smo odradili u Kanadi te ovlaštenje upisali u nase EASA dozvole. Sami postupak školovanje je trajao dva tjedna i bio je dosta zahtjevan. – kaže Vlašić.

Isporuka aviona planirana je za avgust.

Kompanija „Air Tractor“ deo je grupacije vazduhoplovnih kompanija porodice Vlašić iz Osijeka.

Na AOC-u trenutno imaju jedan An-2 (9A-DAM), jedan „Britten Norman“ BN-2B-20 Islander, (9A-SMM) i uskoro pomenuti Air Tractor. Kompanija „Air Pannonia“ takođe je u porodičnom vlasništvu sa tri Cesnina biz-jeta (9A-JIM, 9A-JIP i 9A-JET) dok trećom kompanijom „Pannonia Aero Technics„, koja se bavi Part 145 održavanjem, rukovodi Domagoj Vlašić.

Na hrvatskom registru već je bilo civilnih Air Tractora – 9A-DKG i 9A-DKJ.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sp

Sve čestitke, pravi potez!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs