Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

10. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin ICAO kursa za nacionalne instruktore u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

20. apr 2024
[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu
Upoznavanje sa C-GMTG u Kanadi / Foto: "Air Tractor", Osijek

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

Kompanija „Air Tractor“ iz Osijeka potvrdila je ekskluzivno za Tango Six da će uskoro postati civilni operater aviona tipa Air Tractor.

Kako je za naš portal kazao Krešimir Vlašić, rukovodilac letačkih operacija kompanije, nabaviće jedan avion AT-504 serijskog broja 004 koji je proizveden 2010. godine.

Projekat nabavke civilnih Air Tractora za kompaniju koja je višedecenijski operater aviona An-2 započeo je u novembru prošle godine:

– Tada smo prvi put bili u Sjedinjenim Američkim Državama i obavili smo PPI (Pre-Purchase Inspection) na jednom Air Tractor jednosjedu. U međuvremenu smo se odlučili za drugi zrakoplov jer prodavac iz Amerike nije ispunio sve naše zahtjeve.

Tako smo kupili AT-504 „C-GMTG“ na kojem smo se školovali u Kanadi početkom ove godine. Zrakoplov je dvosjed, „side-by-side“ konfiguracije te ispunjava sve uvjete za školovanje novog kadra.

Avion je naleteo 2600 sati / Foto: „Air Tractor“, Osijek
„Side-by-side“ konfiguracija / Foto: „Air Tractor“, Osijek

Ovaj tip je uzet iz više razloga. Prvi razloga je što hitno trebamo zamjenu za Antonova-2 za kojega smatramo kako ga je vrijeme pregazilo te je postao veliki problem u domenu nabavke dijelova.

Drugi razlog je što je tip zrakopolova Air Tractor najuspješniji proizvod na cijelom svijetu za namjene za koje ga mi trebamo. Tražili smo pouzdan motor, veliku nosivost te dobar support proizvođača. Sve smo to pronašli u Air Tractoru. – priča nam Krešimir i napominje da je proces obuke posade bio izazovan. AT-504 je iz pilotske perspektive dosta drugačji od AT-802 i u Evropi postoji samo jedna škola za obuku, ali na -802 verziji:

– Za rješenje se moramo zahvaliti slovenskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo čije dozvole posjeduju sva tri pilota koja će letjeti na ovom tipu zrakoplova u našoj kompaniji. Uz pomoć slovenačke agencije, obuku smo odradili u Kanadi te ovlaštenje upisali u nase EASA dozvole. Sami postupak školovanje je trajao dva tjedna i bio je dosta zahtjevan. – kaže Vlašić.

Isporuka aviona planirana je za avgust.

Kompanija „Air Tractor“ deo je grupacije vazduhoplovnih kompanija porodice Vlašić iz Osijeka.

Na AOC-u trenutno imaju jedan An-2 (9A-DAM), jedan „Britten Norman“ BN-2B-20 Islander, (9A-SMM) i uskoro pomenuti Air Tractor. Kompanija „Air Pannonia“ takođe je u porodičnom vlasništvu sa tri Cesnina biz-jeta (9A-JIM, 9A-JIP i 9A-JET) dok trećom kompanijom „Pannonia Aero Technics„, koja se bavi Part 145 održavanjem, rukovodi Domagoj Vlašić.

Na hrvatskom registru već je bilo civilnih Air Tractora – 9A-DKG i 9A-DKJ.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sp

Sve čestitke, pravi potez!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs