Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024
[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu
Upoznavanje sa C-GMTG u Kanadi / Foto: "Air Tractor", Osijek

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

Kompanija „Air Tractor“ iz Osijeka potvrdila je ekskluzivno za Tango Six da će uskoro postati civilni operater aviona tipa Air Tractor.

Kako je za naš portal kazao Krešimir Vlašić, rukovodilac letačkih operacija kompanije, nabaviće jedan avion AT-504 serijskog broja 004 koji je proizveden 2010. godine.

Projekat nabavke civilnih Air Tractora za kompaniju koja je višedecenijski operater aviona An-2 započeo je u novembru prošle godine:

– Tada smo prvi put bili u Sjedinjenim Američkim Državama i obavili smo PPI (Pre-Purchase Inspection) na jednom Air Tractor jednosjedu. U međuvremenu smo se odlučili za drugi zrakoplov jer prodavac iz Amerike nije ispunio sve naše zahtjeve.

Tako smo kupili AT-504 „C-GMTG“ na kojem smo se školovali u Kanadi početkom ove godine. Zrakoplov je dvosjed, „side-by-side“ konfiguracije te ispunjava sve uvjete za školovanje novog kadra.

Avion je naleteo 2600 sati / Foto: „Air Tractor“, Osijek
„Side-by-side“ konfiguracija / Foto: „Air Tractor“, Osijek

Ovaj tip je uzet iz više razloga. Prvi razloga je što hitno trebamo zamjenu za Antonova-2 za kojega smatramo kako ga je vrijeme pregazilo te je postao veliki problem u domenu nabavke dijelova.

Drugi razlog je što je tip zrakopolova Air Tractor najuspješniji proizvod na cijelom svijetu za namjene za koje ga mi trebamo. Tražili smo pouzdan motor, veliku nosivost te dobar support proizvođača. Sve smo to pronašli u Air Tractoru. – priča nam Krešimir i napominje da je proces obuke posade bio izazovan. AT-504 je iz pilotske perspektive dosta drugačji od AT-802 i u Evropi postoji samo jedna škola za obuku, ali na -802 verziji:

– Za rješenje se moramo zahvaliti slovenskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo čije dozvole posjeduju sva tri pilota koja će letjeti na ovom tipu zrakoplova u našoj kompaniji. Uz pomoć slovenačke agencije, obuku smo odradili u Kanadi te ovlaštenje upisali u nase EASA dozvole. Sami postupak školovanje je trajao dva tjedna i bio je dosta zahtjevan. – kaže Vlašić.

Isporuka aviona planirana je za avgust.

Kompanija „Air Tractor“ deo je grupacije vazduhoplovnih kompanija porodice Vlašić iz Osijeka.

Na AOC-u trenutno imaju jedan An-2 (9A-DAM), jedan „Britten Norman“ BN-2B-20 Islander, (9A-SMM) i uskoro pomenuti Air Tractor. Kompanija „Air Pannonia“ takođe je u porodičnom vlasništvu sa tri Cesnina biz-jeta (9A-JIM, 9A-JIP i 9A-JET) dok trećom kompanijom „Pannonia Aero Technics„, koja se bavi Part 145 održavanjem, rukovodi Domagoj Vlašić.

Na hrvatskom registru već je bilo civilnih Air Tractora – 9A-DKG i 9A-DKJ.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sp

Sve čestitke, pravi potez!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs