Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije
Mađarski Gripeni patroliraće iznad severnog i kontinentalnog dela Hrvatske / Foto: Uroš Mitrović

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

Hrvatska televizija Nova TV prenela je prošlog petka vest da će hrvatski vazdušni prostor uskoro čuvati borbeni avioni mađarskih i italijanskih vazduhoplovnih snaga. Istog dana o tome je u Dnevniku ove televizije govorio zamenik komandanta hrvatskog ratnog vazduhoplovstva pukovnik Željko Ninić.

– Pri kraju smo pregovora i dogovora, treba promijenit dosta regulative na razini susjednih zemalja, Hrvatske i NATO-a. Sve to ide paralelno i ja bih rekao da smo blizu početka primjene sporazuma. Sve bi trebalo biti dogovoreno do kraja godine – rekao je za Novu TV pukovnik Ninić.

Nova TV ističe da je prva došla do saznanja da su sporazum prošlog meseca u ime ministarstava obrane potpisali komandanti ratnih vazduhoplovstava, ali da hrvatski mediji i javnost nisu obavešteni, i pored toga što se o tome pregovaralo godinama.

Rafali će MiG-ove zameniti tek kada, krajem 2025. godine, postignu početnu operativnu sposobnost. Do tada Mađari i Italijani čuvaju hrvatsko nebo / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

– Sve ono što dan danas radimo sa svojim lovcima i svojim operativnim središtem, nastavit će se i dalje. Samo neće polijetati hrvatski borbeni avioni na uzbunu koja bude od strane NATO-a, nego će to raditi susjedne zemlje članice sa svojim avionima. – objasnio je Ninić.

Kako dalje navodi hrvatska televizija, mađarski borbeni avioni Gripen preuzeće čuvanje severnog i kontinentalnog dela Hrvatske, dok će italijanski EF-2000 imati dežurstvo na Jadranu. Njihovim angažovanjem biće prizemljeni postojeći lovci-presretači MiG-21 hrvatskog ra6nog vazduhoplovstva koji se još uvek koriste za patroliranje i nadzor vazdušnog prostora.

Mađarska i Italija neće naplatiti svoje angažovanje, po istom principu nenaplaćivanja po kojem funkcioniše saradnja NATO članica u ovoj oblasti. Severna Makedonija i Grčka imaju sličan sporazum.

– Zemlje koje će dati uslugu ne traže zauzvrat nikakve financijske naknade od zemlje primateljice. To su isti lovci koji čuvaju Mađarsku i Italiju, samo će im područje odgovornosti biti malo prošireno i ne iziskuje nikakve dodatne troškove. To je praksa i drugih europskih zemalja, koje su u sličnoj situaciji kao Hrvatska. – rekao je Ninić.

Ovim povodom se u subotu 12. oktobra oglasilo i ministarstvo odbrane Hrvatske (MORH) koje je potvrdilo da će se zadatak kontrole vazdušnog prostora privremeno poveriti Mađarskoj i Italiji. Takođe se navodi da HRZ neće formirati dežurni par letelica „kako se ne bi uticalo na intenzitet obuke pilota i sigurnost letenja, i nepotrebno trošili materijalni, personalni i finanijski resursi“. Takođe je potvrđeno da je takav sporazum potpisan prošlog meseca, kao i da će njegova primena početi krajem godine.

Povlačenjem iz upotrebe u HRZ MiG-ovi 21 stigli do kraja svoje svoje službe na prostoru bivše Jugoslavije / Foto: Dimitrije Ostojić 

S obzirom na prethodno poznate činjenice da preostalim trenutno aktivnim hrvatskim MiG-ovima 21 resursi ističu ove godine, kao i da je plan da se početna operativna sposobnost na borbenim avionima Rafal postigne krajem 2025., ovakav scenario je bio očekivan. Ne samo da se tako nešto očekivalo već je bilo i planirano, jer je pre pet godina Hrvatska sa Mađarskom potpisala međuvladin sporazum o nadgledanju vazdušnog prostora, što je tada prvi objavio portal OBRIS.

Postojalo je više razloga za ovakav potez, a jedan od njih je moguće nastajanje problema samostalne sposobnosti kontrolisanja hrvatskog neba jer je floti MiG-ova 21 isticao resurs, nabavka izraelskih F-16 je propala, i bila je neizvesno šta će se dalje događati sa procesom nabavke borbenih aviona.

Hrvatska trenutno poseduje šest borbenih aviona Rafal (od kojih dva dvoseda) koji su isporučeni krajem aprila ove godine, prvi od preostalih šest naručenih bi trebalo da stigne do kraja 2024., poslednji u prvoj polovini 2025. godine. Pored toga što se obuka izvodi u Hrvatskoj, pripadnici hrvatskog ratnog vazduhoplovstva se još uvek obučavaju i u Francuskoj.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

V

Tko je dežurni za BiH?

Odgovori
Mi

E muko moja predji na drugoga.

Ne

EUFOR, na papiru…

KK

Nije li NATO? U nekoj od formi.

Sr

@V
USAF, Aviano

T

niko…kada je prije par godina odbjegli balon preletao ka Makedoniji, kroz BiH ga niko nije pratio, pa onda srbija preuzela na granici…

Pe

A koliko juče smo raspravljali da je nemoguće da se obuče Ukrajnici za puno korišćenje F-16 za borbena dejstvia za neko kratko vreme. Ispade da na savremenom avionu ne možeš da se za kratko vreme obučiš čak ni za air police.

Odgovori
Dj

HR je tek dobila 5 letelica, ne mogu od njih nekoliko formirati dezurnu paru, jer bi onda ostali na 3 za obuku. Ne racunamo da su od 5 komada 1-2 uvek na nekom odrzavanju. Zato neće odmah formirati dežurni par letelica: „da se ne bi uticalo na intenzitet obuke pilota i sigurnost letenja, i nepotrebno trošili materijalni, personalni i finanijski resursi“.

Su

Kada su pre tako nešto radili, trajalo je petsto godina !

Si

Djuka, 6 masina je preuzeto od Francuza.

St

„Ukoliko se napad desi, NATO, odnosno EUFOR, ima mandat da preuzme kontrolu nad vazdušnim prostorom iznad Bosne i Hercegovine. Ovo je potvrđeno za RSE iz Ministarstva odbrane BiH.“

Odgovori
Mi

Ali standardnu zadaću „air policing“ – a u vp BiH nema ko, niti čim da obavlja.
A naknade za prelet vazdušnog prostora se uredno naplaćuju.

Da

Sasvim normalna stvar.Zbog ovakvih benefita Srbija treba sto pre da udje u NATO gde i pripada.Ko ce onda nama cuvati nebo dok prvo se isporuce Rafali Srbiji,pa dok postignu operativnu sposobnost itd…Resenje je jedino NATO.Ne valja biti“crna ovca“u svome stadu a ni“sut sa rogatim ne ide“…

Odgovori
Yr

Apsolutno se slažem, isti dan kad NATO ispoštuje ustav republike Srbije i vrati VS kontrolu nad čitavom teritorijom države mi treba da pristupimo toj organizaciji čiji cilj i jeste očuvanje suvereniteta i teritorijalnog integriteta država članica u skladu sa ustavom tih država. Bez ispunjenja tog osnovnog preduslova članstvo nema nikakvog smisla. To bi bilo kao da se učlaniš u biblioteku ali ne možeš da čitaš knjige.

Ne

Kod nas se o tome misli malo ranije. Zato ce Migovi i teteti naporedo sa Rafalima. Ozbiljnija vazduhoplovstva se oslanjajju na sebe.

St

U NATO hrabro ulazimo na kineskim dronovima i PVO sistemima..

KK

Ajmo realno. Da je NATO hteo da se SRB ne isporuce rezervni delovi za MiG29 ili BTR80, da li bi Madjarska isporucila ili ne? Naravno da ne bi.

Znaci procenjeno je da se neke stvari mogu resiti mrkvom a ne batinom. Rafali, GM radari, Mistrali, a bit ce toga jos ocito s Eurobasom, sve to lagano ide u jednom smeru koji je svima jasan koji je. Sad mozda potraje par godina vise ili manje, ali smer je taj.

Da

@Yrraf
Pa ti se tu uopste ne pitas vec strucni ljudi koji su kupili i odabrali Rafale F4.1 kao novi multirole avion Vojske Srbije.Kada bi se ljudi poput tvog razmisljanja pitali,Srbija ne bi imala ni jedan jedini avion…
@Nenad.N.
Procitaj tekst kada resursi nasim MIG-29 isticu bas Tango Six je pisao o tome.Ako pises cisto da bi nesto i napisao onda bolje nemoj,kazem ti zbog tebe da ti se ljudi ne smeju…

Yr

Ali ja ne kritikujem nabavku Rafala, u ovoj političkoj situaciji i sa Migovima koji ispadaju do 2030.-ete ovo je vrlo logična odluka. Sa druge strane oko ulaska države u vojne saveze se pitam i ja i svi punoletni građani Srbije. I za to nemam primedbe čim se ispuni osnovni preduslov koji nameće zdrava logika, u vojni savez se ulazi da bi ti saveznici čuvali suverenitet i teritorijalni integritet. Ako ne žele da se obavežu na to, svaka priča o članstvu je potpuno bespredmetna i tupava.

Dj

Lepa fotografija MiG-21, jano se vide karakteristike lovca 2. generacije, znaci nema prosto nista na sebi osim zakrzljalih krilaca i motorcine, to mu garantuje veliku brzinu i to je to sto se sposobnosti tice…

Odgovori
Mu

Po meni potpun promašaj da se odustane od proizvodnje jednomotornog jeftinog aviona na temelju MIG-21. Toliko toga se moglo na njemu poboljšati, motor, radar, senzori, katapultitajuća kabina, krilo… Izvorna ideja je bila tako dobro zamišljena. Koliko država po Africi, Aziji nema novca za avione 5 generacije.

da

Istina, dobra, a biće jedna od zadnjih fotki operativnih 21-ca a tu se vraćamo na ono da si je jako teško priuštiti dupli set posada i tehničara za stare i nove avione nego imamo migraciju ljudstva sa starog na novo i dok se to ne riješi snađi se, ispada manji problem iskeširat a poslje…

Ko

@multiboy postoji direktni nasljednik Jl9/ftc2000g cijena prava sitnica 8.5mil. US.

Ne

Rumunjski Migovi 21 Lancet koji su modernizirani od strane Izraela , sa novim radarom, navođenim bombama, izraelskim raketama i ECM sustavom, su bili bolji od nekih aviona 4. generacije.

Dj

>> su bili bolji od nekih aviona 4. generacije.

:-)))) Na primer od kojih?

Dj

>> a biće jedna od zadnjih fotki operativnih 21-ca

2020. sam na jednom aerodrumu u Vijetnamu video dezurnu paru MiG-21. Od tada je doduse proslo evo vec opet 4 godine…

Ne

@Djuka
U svoje vrijeme Lanceri su sasvim sigurno bili bolji od MiGova 29 u okruženju, pa čak i prve tranše EF2000 kojeg imaju Austrijanci jer je to bio aviona za zračnu prevlast bez mogućnosti napada na zemaljske ciljeve.
Imao je moderan radar, koji je doduše bio ograničen u dometu na 80km zbog duboke ugradnje u nosu i konstrukcije prednjeg dijela miga 21, ali i to je bilo dvije generacije iznad mogućnosti originalnog miga21 sa radarom od efektivno 8km dometa.

Mi

Pa zbog dobrog nišanskog kontejnera i vodjenih VZ naouruzanja bio je puno bolji od nekih aviona generacije 4 sa opremom iz 80tih pa i kasnijom. Ponarucito kad se uzme u obzir brzina poletanja, penjanja i maksimaln brzina stizanja u reon dejstva bilo to VV ili VZ. Indijci su imali do skoro jos bolje modernizovne 21ce od Rumuna ali vise za dejstva na vazdusne ciljeve. Sa dobrom taktikom svasta se moze sa R-73 ili R-77.

Dj

Preporucujem ti da pogledas spospbnosti koje poseduje EF-200 Trance 1 Block 5.

Ne

EF2000 tranche 1 blok5 je odobren 2008., dok je Lancer uveden 1995.
Kao što napisah, u svoje vrijeme.
Takav MiG 21 Lancer je bio bolji od srpskih MiGova 29 do prije par godina.

Dj

Napisao si: „pa čak i prve tranše EF2000 kojeg imaju Austrijanci“ – Austrijanci poseduju Tranche 1 Block 5 letelice!

Koju tacno verziju EF-2000 zelis porediti sa MiG-21 da vidimo kako stoje stvari?

Ne

Sreca u nesreci pa se lako resi neznatnim prosirenjem zone odgovornosti. Nije ni velicina uvek prednost.

Odgovori
om

Stvar je sasvim jasna. Imamo tek šest zrakoplova i bilo bi glupo da dva stoje u pripravi za airpolicing. To bi remetilo obuku koja po logici stvari još nije završena. Piloti lete prema planu obuke i do je kraja ’25 sve će biti na svom mjestu, a eskadrila u potpunosti operativna. Francuzi će ostati tri godine od dolaska prvih zrakoplova i pomagati tehničarima i pilotima u implementaciji znanja. Do tada će sve biti isplaćeno. Na kraju ispada ništa prije, plati sve pa potom slijedi finaliziranje ugovora.
Takav put slijedi i vama, prve su rate najveće. Ipak razlika je u tome što ulazimo u neka nemirnija vremena , a Dassault baš i ne poštuje rokove. Mi smo uskočili u zadnji vlak i uhvatili priliku za donekle razumnu cijenu, a dalje kako bude ,kad nam je već posao prije propao.

Odgovori
Si

sve se nekako mislim da je mozda bolja opcija bila novi F16 viper. Ako imas 1 mlrd onda mozes skucati i 1.5mlrd. Ako Block 25 koji je poprilicno star moze spustiti SU34 tvrdo, novi Viper mora biti strasan stroj. Jedini problem je sto Ameri vrlo lako stopiraju suport ukoliko se ne slazu sa politikom koju vodis. Moras ici po diktatu. Francuzi su tu fleksibilniji i operativnost ti nece doci u pitanje ako se vanjske politike razilaze.

Yr

Ta priča za Su-34 je lažna vest. Avion je pao duboko u ruskoj teritoriji nikakvog F-16 nije bilo u blizini. Teško se Viper dobija za 1.5 milijardi, bilo bi to sa celim paketom mnogo bliže našoj nabavci Rafala. Hrvatska je prošla odlično. Kad bi bilo šanse za 5-6 godina dobiti drugu eskadrilu polovnu to bi bio pun pogodak da se zamene Orlovi.

Dj

>> Ameri vrlo lako stopiraju suport ukoliko se ne slazu sa politikom koju vodis

Urbane legende, kada se to i kome desilo?

Ruska propaganda o USA koje navodno nece ko kraja podrzati svoje saveznike, protura se ima vec 15 godina…

Lo

@Sivi

F-16V ima jako dugu listu cekanja, nebi dosli na vrijeme. Rafale Hrvatskoj za 1 milijardu je izvrstan deal koji ce trajati sljedecih 20-30 god do neke 5/6 generacije.

Ovo za Su-34, tko zna sto ga je srusilo, nesto je jer kakav bit to kvar onesposobio i letne kontrole i sjedista.

F-16AM u Ukrajini je ekvivalent block 50 iz ranih 90tih, s par novijih stvari kao kod Danaca s early warning systemom.

Francuska je vise puta stavila sankcije na Izrael, u Falklandskom ratu su dali Britancima sifre da onesposobe Argentinske Exocet rakete, tako da ta teza pada u vodu.

Mi

@Djuka
,,Urband legende“ ???
Misliš nije bilo, ili ne mogu, ili ne bi? Molim pojasni komentar.
Podsećam samo na egioatske F-16 obećNe i reklamirane sa Aim-120, a onda iste blokirane i ograničeni su na Aim -9 stare v, i Aim -7.
Turska nine jos dobila nijedan F-35 a bili su prvi nivonsaradnje i proizvodnje tog programa. Politika ih je sutnula u bulju preko noci zbog jednog diviziona S400, i to nakon umlozenih milijardi.u F-35 pogram inizgradjenih fabrika u Turskoj za proizvodnju mnogih F-35 delova.
Mogu d nastavim listu americkog stopiranja isporuke, saradnje i podrske u buducnosti usled promene politicke garniture i slicnih stvari.

YP

Milos77
Ti si izgleda zaboravio šta je prethodilo kupovini S400 od strane Turske. Ostalo je samo posledica.

Mi

@YPT
Nije u pitanju uzrok ni posledica nabavke S400, nego cinjenica da se Amerika nikad nije ustrucavala da istupi iz ugovora zbog politickih promena koje im se nisu svidjale. Ili radis kod kuce i u svom komsiluku po njihovom, ili ne dobijes ugovorenu robu. A mozes i mnogo gore da prodjes.

Dj

Nikakav odgovor, standardna propaganda, nadjena je Turska koja ne igra po pravilima i dat akao primer. Jadno

Si

Su34 je oboren 50km od prve crte, a sami ruski kanali govore da je oboren od strane F16. Doduse mogao ga je tu dohvatiti Patriot Nasams i Aster. Zanimljivo mi je da sami Rusi tvrde da je bas F16. A aim 120 to ima u dometu lako. Ukrajina obicno suti par mjeseci u ovim situacijama. Za A 50 su tek nakon pola godine objavili da je bio patriot sakriven iza prve linije.

Mi

@Sivi
,,Ukrajina obicno suti par mjeseci u ovim situacijama. “

Cek da se podsetimo kako su Ukrajinci javljali nekoliko dana za redom da obaraju Su-34/30/35 ranije ove godine. Kolko ono bese, sve zajedno nekih 8 Suhoja u 10 dana. Ili 10 suhoja u 8 dana? Vecina pro NATO navijaca veruje u to jer je naravno. A kad se Patriot poklopi i sve strane potvrde onda je to ipak montaza.

EVo sta kaze Kijev Post na tu temu. Ni njima prica ne drzi vodu!
https://www.kyivpost.com/post/40515

Realno, tu nema sta da se cuti! Da se desilo reklamiralo bi se ko nijedno obaranje do sada. Ponarucito jer bi bilo prvi put da Aim-120 obori avion u ratu na distanci 60+ km.

Л

Djuka

Turska je prva bila sankcionisana u godinama nakon invazije na Kipar od Amera. To je glavni razlog zašto od tada postoji jasna rešenost kod njih za izgradnjom domaće nezavisne vojne industrije, s jedne strane, te što veće oslanjanje na neameričke proizvođače gde je to moguće s druge strane.

Američke sankcij na vojnu opremu su vremenom pokupili i Kinezi posle Tanjmana, Iranci posle revolucije, Kubanci isto, Egipat zbog vojnog udara do dolaska Trampa. Tu je i uvek standardna Kambodža, a dugo vremena je bio i Vijetnam. U suštini, nije uopšte nikakva tajna da SAD ume da sankcioniše i svoje saveznike u pogledu kupovine vojne opreme, a kamoli protivnički nastrojene države.

Mi

Najbolji skorasnji primer je odbijanje isporuke Aim-120 Egiptu, a slikali se sa F-16 sa egipatskim oznakama za reklamu i amraam okacen o krila. Al ne vredi kad neko ne zeli da veruje.

Dj

Evo jos jedan skorasnji primer kako USA sankcionisu Egipat (koji uzgred nikada nije bio americki saveznik):

„The administration of United States President Joe Biden has said it will provide Egypt with $1.3bn in military assistance, overriding concerns about ongoing rights abuses by the government of President Abdel Fattah el-Sisi.“

Pa

Egipat bez modernih v-v raketa jer im , bez obzira što su najveći korisnik f16 svaka simulacija sukoba uključuje rat s Izraelom. A hteli su i f15

Mi

@Djuka
Prvo, U.S. millitary assistance to Egypt 😄… sigurno! Znaju Ameri šta rade, šta poklanjaju, i za koju upotrebu. Tu Egipćani nemaju mnogo izbora. Drugo, i Srbija dobija „millitary assistance“ od USA, pa sta. Ne znaci da nam nece blokirati isporuku nečeg sto mi kupimo ako im se ne svidi naš politički potez. To je realnost dokazana 1000 puta, a ne mit.

Me

Možda su Srbi tek sada shvatili da neće imate Rafale prije 2034 godine. Čak i da dođu 2028 godine, za što postoji 20% šanse, dvije godine se provesti na obuci osnovnih pilota i mehaničara i dvije godine za obuku ostalih pilota kada će imati u potpunosti imati cijelu eskadrilu. Ovo i Srbiju čeka sa MIG29.

Odgovori
Zo

@MedoMed

Neke se stvari mogu raditi paralelno čak i ako nemaš svoje avione , može Srbija i pilote i mehaničare poslati na obuku u Francusku ( što će i učiniti ) prije dolaska prvih aviona tako da se sve poklopi , dođu avioni , piloti i mehaničari zajedno. A piloti i mehaničari se obučavaju cijeli život
Ako dođu 2028-2030 za 2 godine su u potpunosti operativni

da

„Neke se stvari mogu raditi paralelno……..“,

mogu , to je i Hrv napravila i to sa ugovorima i sa Dassault-om i Fra vladom (znači obuka i kod Fra RZ) i stiglo prvih 6 na kojima se intenzivno trenira i opet će bit jedan period kada će trebat ispmoć saveznika kod zaštite ZP i to je tako, da nije bilo bi to glumatanje i „fušeraj“. LP

Me

@Zooro I Hrvatska je to napravila. Ali obuka pilota i mehaničara stvarno traje dugo. I to govoriš o samo prvim pilotima koji onda kasnije educiraju ostale pilote. Neki ljudi misle da se može samo sjesti iz aviona u avion i to je to, pogotovo kada su i pitanju dvije različite generacije, dvije različite tehnologije, itd. Ne ide to tako lako…

Mi

Uff što je lijep ovaj hrvatski MIG-21

Odgovori
Dj

Jbga lepi su im vizuelno drzavni simboli, ova siva sahovnica stvarno super izgleda.

Zo

@Logika

Francuska je vise puta stavila sankcije na Izrael, u Falklandskom ratu su dali Britancima sifre da onesposobe Argentinske Exocet rakete, tako da ta teza pada u vodu.

Mora da su im dali krive šifre kad je Super Etandar sa Exocet raketama potopio britansku krstaricu Sheffield i pobili 300-400 mornara :)

Odgovori
Pe

Upravo tako, potpuna dezinformacija jer su francuski avioni i francuske rakete i bombe imali izuzetan ucinak i potopili vise britanskih brodova.
Pored toga Izrael je proizvodio u Izraelu Mirage III…

Pa

Manite te vracarske price, Argentina nije oborila nijedan engleski avion u V-V borbi. Vecinu potopljenih teretnih brodova pogadjali su najobicnijim bombama i to sa A-4, sem pomenutog razaraca i jos jednog transportnog broda, sto je velik uspeh i cela operacija je u knjigama ratovanja. U tom ratu izgubili su mnogo vise aviona, ratnih brodova i vojnika nego Engleska.

Л

Petrovic Dušan i Zooro

Nije nikakva dezinformacija. Javno je poznata informacija da su Britanci izvršili ogroman pritisak na Francuze da spreče dalje isporuke Etendara i Exocet raketa, zbog čega su Argentinci tokom čitavog rata ostali na 4 Etendara i 5 Exocet raketa, a najveći učinak ostvaren običnim bombama.

PS Šefild je bio razarač. Britanci od Drugog svetskog rata nisu krstaricu novu novcatu napravili.

Pa

koje su to legende….Exocet je pogodio brod i nije eksplodirao, brod nije potonuo odmah vec je potopljen od strane vlasnika. sveukupno poginulo manje od 30, povredjeno do 70…..

Odgovori
Si

@Djuka nama se dogodilo kasnih 90tih kad smo odbili potpisat sporazum o izrucivanju amerikanaca. ukino se odma suport za bellove helikoptere i citava flota prizemljena vrlo brzo.
@ Logika Sheffield i Coventry su potopljeni exocetom. Atlantic conveyor pogodjen i tesko ostecen. Argentina je imala samo 5 komada exoceta kad je zaratilo i izbacili 3 broda iz stroja. Nikakve sifre britanci nisu imali.

Odgovori
zo

Pa i VaP iznad KIM odavno čuvaju mađarski Gripeni.

Odgovori
Jo

Molim te daj neku potvrdu ove informacije koju si dao. Nema zdrave logike da taj izuzetno mali prostor pokrivaju avioni iz Mađarske, kada Albaniju i Crnu Goru pokrivaju avioini iz Italije.

Zo

@Pavle

Nije jedna legenda nego dvije :)

Prva je da Exocet nije eksplodirao ( valjda je kuhar izazvao eksplozije , više njih ) a druga je da su ga potopili vlasnici ( jesu pokušavajući ga spasiti , šlepajući ga u luku na popravak )

Moja greška , oko 400 je broj članova posade

A vi ste Petre , pretpostavljam , bili tamo i znate detalje :)

Odgovori
Pa

postoje fotografije broda da rupom na boku. potopljen kad je sve iole vredno izvuceno sa njega, 400 – broj posade svih potopljenih brodova mozda? ovaj potopljeni negde oko 250….dakle pogrešan voz, pogrešne stanice, a ti bas voliš da se vozis…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor