Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024
[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu
Iran je u periodu 1976-1979. primio u naoružanje 79 aviona F-14A koji je najmoćniji borbeni avion u inventaru IRIAF. Poslednji 80-ti naručeni avion ostao je zbog islamske revolucije u SAD / Foto: Uroš Mitrović

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

Kako evropski aeromitinzi postaju sve manje interesantni kada je u pitanju raznolikost vazduhoplovne tehnike, mnogi ljubitelji avijacije odlaze na neka daleka mesta gde se još uvek mogu videti retki tipovi aviona, helikoptera, pa i besposadnih letelica.

Jedna od takvih letelica je američki palubni lovac-presretač Grumman F-14 „Tomcat“ koji danas leti još samo u Iranu. SAD su ga povukle iz naoružanja sada već daleke 2006. godine.

Prilika da šira javnost možda poslednji put uživo vidi „Persijske mačke“ bio je međunarodni aero-miting Iran Air Show koji je u periodu od 10. do 13. decembra dvanaesti put održan na ostrvu Kiš u Perijskom zalivu.

Glavna zvezda i razlog odlaska na aeromiting u Iran – lovac-presretač F-14A Tomcat / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Ekipa Tango Sixa se odvažila na dug i veoma rizičan put, u uslovima neizvesnosti i veoma složene geopolitičke situacije u svetu u kome trenutno traje nekoliko ratnih sukoba.

Jedna od neuralgičnih tačaka je već dugo vremena i Bliski istok čiji smo sjaj i bedu mogli u potpunosti da sagledamo tokom našeg putovanja.

Od prebogatih Ujedinjenih Arapskih Emirata (Dubaija i Abu Dabija), do veoma siromašnog južnog dela Teherana. Put nas je vodio i preko Istanbula, koji je negde između kontrasta UAE i Irana.

Treba naglasiti da u Iran danas baš i nije lako ući. Srbija je jedna od svega pet evropskih zemalja kojima ne treba viza, u našem slučaju za turiste, u trajanju od 15 dana. Na aeromitingu smo osim iranskih, sreli spotere i novinare iz Japana, Kine, Slovačke, Turske i Rusije.

Od helikoptera na statici bilo je samo civila, Belovi 212, A109 i Mi-17 / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Iran Air Show 2024 bio je, iz objektivnih razloga, jedno od slabijih izdanja ovog događaja. Na to je uticalo rušenje mlaznog trenažnog aviona Jasin (Yasin) iranske proizvodnje 5. decembra, prilikom uvežbavanja letnog programa upravo za predstojeći aeromiting. Tom prilikom poginula su oba veoma iskusna pilota, pukovnici Hamidreza Randžbar i Manučehr Pirzadeh.

Kako smo saznali, oni su bili opitni piloti iranskog Vazduhoplovno-opitnog centra. Ne samo da su trebali da dolete na Kiš i prikažu u letu avion Yasin, već i da lete na lovcima F-5. Zvanično još uvek nije saopšten uzrok udesa. Postoji pretpostavka da je došlo do tehničkog kvara, ali i da izbaciva sedišta nisu odradila kako treba (u pitanju je iranska kopija ruskog sedišta Zvezda K-36DM koja ima naziv ‘‘Sarir‘‘).

Pošto je aerodrom Kiš civilni, posetioci su mogli da vide i putničke avione u redovnom vazdušnom saobraćaju. Prava egzotika su različite verzije aviona DC-9 (ovim avionom je na Kiš letela ekipa Tango Sixa). Tu su potom Fokker 100 i BAe 146 / Foto: Uroš Mitrović

Istog dana kada se dogodio udes, Tango Six ekipa je od organizatora dobila e-mail kojim su nas obavestili da na aeromitingu neće biti vojne avijacije. Moral nam je, naravno, odmah pao, bili smo veoma razočarani i razmišljali smo da i pored rezervisanih avio-letova, smeštaja i ostale logistike, odustanemo od puta.

Činilo se da su bili uzaludni naši uzvratni mejlovi u kojima smo nastojali da organizatoru naglasimo koliko nam je važno da vojna avijacija učestvuje. A onda smo dan kasnije iznenada dobili sjajnu informaciju da je ipak odlučeno da se iranske vojne vazduhoplovne snage pojave na aeromitingu.

Skoro neograničen pristup novinara i spotera avionu F-14 na zemlji i privilegija da ovu legendu izbliza gledamo u vazduhu / Foto: Uroš Mitrović

Moram naglasiti da su prvog dana događaja spoteri koji su platili posebnu kartu od nekoliko stotina dolara, doživeli veliku neprijatnost. Organizator nije bio sposoban da ih uvede na poseban deo aerodroma koji je bio rezervisan za njih. Videlo se da postoji neorganizovanost i neusklađenost sa policijom i vojskom koji su obezbeđivali aerodrom.

Iz organizacije su se izvinili i poslednjeg dana aeromitinga kao nadoknadu ponudili prepodnevni turistički obilazak ostrva Kiš. Dobra strana tog prvog dana je bila što su novinari i spoteri imali skoro neograničen pristup avionu i posadi F-14.

Na statici se nalazilo sedam IRIAF aviona / Foto: Uroš Mitrović

Iransko ratno vazduhoplovstvo (IRIAF – Islamic Republic of Iran Air Force) jeste učestvovalo, ali sa vrlo malim brojem letelica. Na zemlji i u vazduhu moglo se videti samo deset aviona.

Na statičkoj izložbi šest (tri F-5 i tri PC-7) plus jedan koji je i leteo (F-14), i u vazduhu još tri (F-4). To je daleko od onoga što je zvanično najavljeno na sajtu organizatora. Pored F-4 i F-14, trebali su da lete i avioni Jasin, F-5, MiG-29, Jak-130, a dobar deo toga je trebao da se nađe i na statici.

Učešće IRIAF je bilo skromno ne samo zbog već pomenute katastrofe trenažnog aviona Jasin, već i sigurno jer stanje u ovom vidu oružanih snaga Irana nije baš najbolje, pre svega što se tiče broja operativnih vazduhoplova.

Većina aviona je veoma stara, 30-50 pa i više godina. Iako su se Iranci u uslovima sankcija odavno prilagodili i snalazili na sve moguće načine, sve je teže održavati takvu tehniku. U to smo se delimično mogli uveriti i na samom aeromitingu, F-14 smo u letu videli samo prvi dan, dakle dolazak, prelet (brisanjac), zaokret, sletanje i rulanje. I to je bilo to, taj avion na aeromitingu više nije leteo (aerodrom je napustio tek 14. decembra).

F-14A (Block 95, c/n 160334, ev. broj 3-6006) stigao je iz 8. taktičke vazduhoplovne baze Isfahan gde su stacionirane tri taktičke borbene eskadrile (81, 82. i 83.) naoružane ovim avionom. Drugog dana se očekivala, odnosno najavljena je trka F-14 i automobila marke Lambordžini, ali je „Tomcat“ imao tehnički kvar, i umesto njega smo u trci sa automobilom videli civilni Hawker Beechcraft 400XP avio-kompanije „Toos“.

Lovci-bombarderi F-4E su trenutno glavni oslonac RV Irana / Foto: Uroš Mitrović

Još jedan od trenutno u svetu retkih „čeličnih ptica“ jeste američki lovac-bombarder F-4 Phantom II koji se u Evropi još uvek može videti u Grčkoj i Turskoj. Jedini preostali korisnik u svetu je Iran, a tri F-4E 91. taktičke borbene eskadrile IRIAF, su doletala iz matične 9. taktičke vazduhoplovne baze Bandar Abas. Tri od četiri dana trajanja aero-mitinga posade su izvodile po dva veoma efektna preleta u formaciji i zatim još nekoliko solo preleta.

Dvorepi iranski F-5E nazvan „Saghe“ / Foto: Uroš Mitrović
Jedna od modernizacija iranskih lovaca F-5 – borbeni avion „Kowsar“ / Foto: Uroš Mitrović

Na statici su najzanimljivija bila dva borbena aviona „Saeghe“ (iranski modernizovani američki F-5E Tiger II sa dva vertikalna stabilizatora) iz 23. taktičke borbene eskadrile, 2. taktičke vazduhoplovne baze Tabriz. Pored njih se nalazio borbeni avion „Kowsar (Kowsar-I, Kosar), takođe varijanta F-5, modernizovani dvosed F-5F.

Iranski modernizovani PC-7 sa oznakom T-90 / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Preostale tri letelice RV Irana na zemlji su bili švajcarski turboelisni školski avioni Pilatus PC-7 „Turbo Trainer“ takođe u iranskoj varijanti, modernizovani avioni sa oznakom T-90.

Interesantno je napomenuti da je Iran reverzibilnim inženjeringom kopirao PC-7, nazvavši ga S-68. Avioni T-90 pripadaju 84. trenažnoj eskadrili, 8. taktičke vazduhoplovne baze Isfahan.

Ruski hidroavioni u inventaru IRGCAF / Foto: Uroš Mitrović
Neuobičajni ali u budućnosti verovatna sve češći prizor na aeromitinzima, formacija borbenih besposadnih letelica / Foto: Uroš Mitrović

Vazduhoplovne snage Korpusa islamske revolucionarne garde (IRGCAF) predstavile su se lakim transportnim avionom Y-12-II „Turbo Panda“ kineske proizvodnje, koji je najverovatnije baziran u vazduhoplovnoj bazi Bandar Abas, ali mu je matični aerodrom Širaz.

Interesantna su bila i dva hidroaviona AeroVolga LA-8 ruske proizvodnje. Na kraju letačkog programa bi obično letela formacija tri izviđačko-borbene besposadne letelice Mohajer 6 koje takođe pripadaju IRGCAF.

Neobično ofarbani civilni An-26B kompanije „Atlas Air“ / Foto: Uroš Mitrović
Atraktivan program ultralakih aviona Remos GX koji su imali dimne generatore / Foto: „Uroš Mitrović“

Od ostalih letelica koje su vredni pomena, a koje su se mogle videti u letu jesu prototip iranskog transportnog aviona „Simourgh“, potom sovjetski transportni avion An-26B avio-kompanije „Atlas Air“ (jedan je leteo i iz njega su iskakali padobranci, a jedan je bio na statici), iz iste kompanije je leteo i PA-31-350 „Navajo Chieftain“.

Izuzetno atraktivan letački program imala su tri ultralaka aviona Remos G-X koji pripadaju avijacijskoj školi „Asoo Aviation“.

Prototip transportnog aviona „Simourgh“ / Foto: Uroš Mitrović

Transportni avion Simourgh predstavlja dalji razvoj putničkog aviona IrAn-140 koji je zapravo licencni rusko-ukrajinski An-140. „Simourgh“ je u odnosu na IrAn-140 dobio zadnju rampu, umesto trapeznih tu su krila pravougaonog oblika, horizontalni stabilizatori su potpuno horizontalni dok su kod IrAn-a 140 pod uglom (V-oblik), a postoje izmene i na zadnjem delu trupa.

Pogonsku grupu čine dva turboelisna motora Klimov TV3-117VMA-SBM1 snage po 2.465 KS. Nosivost aviona je 6 tona, mogu se ukrcati 52 osobe ili se postaviti 24 nosila, maksimalna masa iznosi 21.500 kg, maksimalni dolet je 3.900 km, dolet sa 6 tona tereta je oko 900 km, krstareća brzina 533 km/h. Avion je prvi put prikazan maja 2022, prvi let je izvršen 30. maja 2023.

Model kabine borbenog aviona „Kosar“, vidljiva je antena radara „Bayyenat II“ / Foto: Živojin Banković, Tango Six
Iranska izviđačko-borbena besposadna letelica „Ababil 5“ / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Iran Air Show nije samo aeromiting, to je zapravo iranski vazduhoplovni sajam, a izložba se održava u hali centra „Kish International Exhibition Center“. Svoje štandove obično imaju kompanije gotovo čitave iranske vazduhoplovne industrije koje nude svoje proizvode i usluge. Pored kompletnih letelica, izloženi su i razni sklopovi, podsklopovi, simulatori, pogonske grupe, razne mašinske, elektronske, optoelektronske komponente, modeli.

Od interesantnijih eksponata izdvojićemo model kabine borbenog aviona Kosar („Kowsar“) za koga smo već naveli da je zapravo modernizovani dvosed F-5F Tiger II. Na modelu se mogao videti i radar „Bayyenat II“ koji predstavlja iransku kopiju kineskog radara SY-80.

Među velikim brojem tipova besposadnih letelica različitih tipova i namena (od FPV dronova, većih kvadkoptera, taktičkih besposadnih letelica avionskog tipa, pa do BPL klase MALE) vredi istaknuti izviđačko-borbene letelice Ababil 5 i Mohajer 6C.

Za još sadržaja i naših utisaka iz Irana pratite Tango Six u narednim danima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Upravo zbog stanja avijacije ne počinju rat sa izrealom jer ne da nemaju šanse nego su zaostali tri generacije u svakom smislu.
izreal bi ih tako ponizio i vratio u kameno doba.

Odgovori
Pa

Iran bi napao Izrael? Iran grčevito radi na razvoju pvo i strateških raketnih snaga ‘samo’ da bi opstao. Ali u nekim igricama i to je moguće. kao što napisa jedan, bestrzajnom sa zemlje…

Sr

@Pavle
U Hadisu piše, da bi došlo do spasenja, Muslimani moraju prvo da ubiju Jevreje. To piše ne samo u Hadisu nego i u Kuranu. To je osnova njihove religije, a jedan od proklamovanih političkih ciljeva vlasti u Iranu je uništenje Izraela i Jevreja kao naroda. To uče deću od malih nogu.

Sreća pa Iran odnosno Persija imaju predugačku tradiciju i previše obrazovanih ljudi, pa dobar deo populacije ne podržava te gluposti. Naravno, bitna je i činjenica koju je Master pomenuo, to je da oni nemaju taktičku avijaciju koja to može da izvrši niti će je imati dokle god imaju takvu vlast.

Mi

Kakva crna taktička avijacija. Valda smo nesto naucili u ratu u Ukrajni i Izraelu. Pod jedan, dobar i mnogobrojan PVO neutrališe silovanje jedne nacije bombardovanjem odgore do kapitulacije. Pod dva, bez kopnene ofanzive nema ništa od eliminacije neprijatelja sa teritorije, a to je danas masakr i jedne i druge strane i veoma spor proces cak i za Izrael koji ima SVE sto moze vojnik da ima u 2024 plus jos toliko.

Iranski Su-35 i bilo koji drugi borbeni
avioninu buducnosti nece imati nikakav pristup Izraelu zbog PVO sve da ih ovi imaju na stotine, a ne nekoliko desetina. Ni u obrnutom slučaju nije dečija igra kad Izrael proba da pridje iranskom vazdusnom prostoru zbog nepoznatog broja i lokacija PVO.
Jedina razlog za nabavku Su-35 je za odbranun od uljeza. Stvara komplikacije i to je sve sto mogu da priuste.

Sr

@Miloš77
Iran nema PVO kao Ukrajina, Izrael nema stratešku dubinu kao Ukrajina i Rusija, niti je ruska avijacija opremljena za takav vid operacija jer rade pomoću iznuđenih rešenja.

Mi

@Srbofil
Iran mozda nema predgled situacije nad svojim nebom i okolinom, i PVO kao Ukrajna danas ( u zavisnosti koliko Ukrajna gubi tih sistema), ali daleko od toga da Iran nema viseslojnu PVO u velikom broju i relativno nove proizvodnje. Imaju i teritoriju da ih kriju i za razliku od Ukrajne podzemne fabrike da ih stancaju. Da ne govorim o maketama i laznim metama koje ni Izrael ne moze da potvrdi posle pogotka iz daleka kako su to uradili u tom jednom napadu. Sve to stvara probleme Izraelu da bez problema kako ovde neki eksperti navode, lete znad Irana. Kada bi se na to dodali i Su-35 rastrkani okolo, samo bi se jos podebljala odbrana VaP. Sa druge strane nikakva avijacija ne bi imala sanse da pridje izraelu pored izuzetno snazne PVO, plus USA i partneri. To i da moze se ne bi isplatilo jer bi takva kampanja uzela predugo, i na kraju bi koalizija potukla Iran.
Zbog toga Iran konstantno podebljava PVO i pravi rakete koje su u zadnjem napadu dokazale da mogu da izbuse Izraelski PVO. Sutra ce biti jos bolje i visebrojnije. Opet ponavljam, time se ne osvaja neprijatelj, nego je to oruzije odvracanja ili naplate kad se predju neke linije.
Izrael

Ne

Iran i ako kuburi sa borbenom avijacijom, najnovijom nabavkom SU 35, u odbrambenom smislu imaće dobre izglede,i tu prednost koju Izrael ima i u kvantitetu i u kvalitetu i F35, neće moći da vršlja po Iranu , pošto Iran i pored prilično dobrog i raznovrsnog PVO imaće dovoljno SU 35 ,za čije radare stelt ne postoji , samo ako su im Rusi uskratili te mogućnosti. Poznato je da je Stelt za Rusiju ,Kinu ,kao i za Amere Britance i Francuze potpuno vidljiv na preko 200 km. Jasno je da Izrael čak i sa SAD nema nikakve mogućnosti da totalno poraze Iran ,pogotovo kada Rusija i Kina u ovoj konstalaciji stanja bi otvoreno stale na stranu Irana u svakom smislu. Tako ni Iran nema potrebnu RV komponentu ,kao ni prateće mogućnosti za invaziju na Izrael. Tu se može očekivati razmena raketnih napada, s’tom što bi Izrael koristio i Avijaciju sa odstojanja i uz Američku asistenciju i subverzivno delovanje, pokušali bi da trajno unište nuklearni potencijal i infrastrukturu.
Izrael zato i žuri da završi posao sa Iranom pre nego se Iran adekvatno naoruža i dođu svi SU35, i još po nešto iz Rusije.

Sr

@Miloš77
Raketni sistemi PVO svakako jesu značajan deo odbrambenog arsenala svake moderne vojske, ali oni sami se ne mogu izboriti sa kontinualnim napadima iz vazduha ako strana koja napada ima moćno RV.
Kada već pominjete Ukrajinu, znajte da polako gura napred ona strana koja ima moćno RV jer S-400 ne pomaže da se uništite utvrđenja na frontu, da se dejstvuje po trupama itd.

@Nebojša
Niko ne spori da Izrael i Iran nemaju kapaciteta da direktno ratuju jedni pritiv drugih, pre svega zbog logistike. Ali isto tako je suludo tvrditi da vlast u Iranu nema želju da uništi Izrael i sve Jevreje kao što je to tvrdio Pavle ili da se „samo brane“ kao što svi islamisti vole da kažu kada dobiju po nosu od nekoga koga su prethodno čačkali.

Vl

Tomcat je savrsenstvo od aviona. Nema dalje.

Odgovori
Mi

Izgledom i performansama ali vrlo nepouzdan cak i kod Amerikanaca. Na palubi bi pored dvojca spremnog za poletanje uvijek bio još bar jedan u rezervi jer je nerijetko dolazilo do otkaza bar jednog od njih pri samoj pripremi za uzletanje. Hornet se pokazao daleko pouzdaniji kao palubni lovac ali ipak F14 je vjerovatno najljepše dizajnirani lovački avion.

ma

@Mislav, bilo je planova da se radi na nekoj moderniziranoj verziji F14 ali su odustali, prednost su opet dali Hornetu. F24 je bio jedinstven, ne samo zbog ljepote već i promjenjive geometrike krila. Da je ta modernizacija stigla, sve mačje bolesti bi riješili do sada

Be

Tome macak je imao jedan problem.
s motorima.

a i on je rijesen prije nego je Strsljen uopce dosao na palubu.

Pe

Vrlo rizican put.
Posle likvidiranja PVO i RV Sirije pocetkom decembra, Izrael moze neometano da koristi vazdusni prostor Sirije za avio cisterne, sto ranije nisu mogli.
A to znaci da Izrael sad moze neometano da vrsi bombardovanja svih delova Irana, gde su vec unistili sve S-300 napadom u novembru

Odgovori
Br

Unistili sve S-300… Unistili su radar i dva lansirno vozila…

Mi

Voleo bi tebe da vidim kao pilota bombardera koji treba danas da leti misije iznad Irana. Kada se u istoriji modernog ratovanja unistio sav PVO u kratkom roku (ili za mesec dva?) a kamoli u jednom napadu nad tolikom teritorijom Irana. Kako mozes da napises tako nesto zasnovano propagandim izjavama IDF i Bibija bez ikakvog dokaza i logike. Izrael je nadmasio Rusi i u propagandi i u kolateralnoj steti jedno 20 puta u zadnjih godinu dana samo.

KK

Tomcat predivan i dalje.

Citam neke analize da nakon fijaska u Siriji, Rusija daje dozvolu i licencu da se Su35 radi u Iranu. Takodjer da ce omoguciti da Iran postane nuklearna sila. Ulozi rastu.

Odgovori
Fr

Meni je još uvek bizarno što nisu dobili one Su-35SE namenjene za Egipat.

Odgovori
Mi

I ja mislim da nisu.
Inace bi bilo tona satelitskih snimaka unistenih kaponira po avio bazama koje bi Bibi prikazao kao dokaz neceg unistenog. Dobro, sve se moze sakriti ispod zemlje, ali Su-35 da polece ispod zemlje ala Željava, jos i najteže. Jednostavno je ogroman, i takve baze se lako onesposobe unistenjem izlaza i ulaza.

Ž

Frunze и Miloš77

Ми смо у Ирану добили потврду писања неких западних медија да су стигли први Су-35.

Ne

Pa bre svaka vam cast za ovo. Pravi raritet. Zavidim.

Odgovori
Ni

Jad i tuga. Avioni 30-50 godina stari.

Odgovori
Re

Mršavo je to sve.Nisu trebali da čačkaju Izrael dronovima.Jednostavno nemaju na koga da se oslone računajući tu i Ruse.Još ako se udruže Izrael i Turska ode Iran ko i Sirija.Trenutno im je najpametnije da se ukopavaju.

Odgovori
Pr

Zna li se kada se povlače tomketi?

Odgovori
Un

Imali ste prošle godine najveću vojnu vežbu u istoriji vojne avijacije u Nemačkoj“Air Defender 2023″,gde su učestvovala ratna vazduhoplovstva svih zemalja NATO i zemalja koje su to htele.Pristup je bio moguć jer je i narod pratio.Što se tiče Irana,ne bih išao u Iran iz razloga što taj režim je uzrok terorizma na Bliskom istoku,padom i bekstvom Asada i Rusa iz Sirije sa novcem naroda Sirije,Iran je uz Rusiju osramoćen a uskoro će biti napadnut od strane Izraela.F-14 Tomcat je izvanredan avion za sedamdesete godine prošlog veka i veoma dokazan u svim sukobima ali obzirom da rezevrne delove više ne mogu nabaviti od SAD a i prilično je zastario kao avion u svakom smislu,ne pruža ništa već rashodovanom iranskom RV.Do dokazuju i udari Izraelskog RV po dubini Irana i uništenja nuklearnog istraživačkog centra, balističkih raketa i iranskog PVO pre dva meseca.Diktaturom islamskog fanatika Homeinija i finansiranjem terorizma na Bliskom istoku,Iran sve više propada a to nažalost oseća iranski narod koji masovno beži iz Irana i stanje se neće nažalost poboljšati dok ovaj režim ne bude svrgnut.Kada se samo setim odsecanja glave našem Srpskom vojniku od strane iranskog plaćenika i fanatika iz redova islamske revolucionarne garde Irana koji se bio predao,pripadne mi muka na samu pomisao o Iranu…

Odgovori
Ra

“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak.”
― Sun Tzu, The Art of War

Odgovori
Ik

Iskreno nije mi jasno, zasto Kina i Pakistan ne mogu isporuciti svoje zrakoplove Iranskoj Vojsci, jesu li i oni uplaseni sankcija USA…..

Odgovori
Ne

Zato sto Iran i ne zeli da kupi avione. IRGC koji kontrolise finansije u drzavi onemogucava modernizaciju regularne armije koja se zove Artesh. zato regularna iranska armija koristi jedino zastarelu tehniku iz 60ih i 70ih dok sve modernizovano ide u IRGC.

Mi

@Ikar, zato što Kina, a pogotovo Pakistan ne podržavaju ono što je Iran danas.

To što Kina možda jeste u sukobu sa USA po određenim pitanjima, ne znači da želi da podržava verske fanatike i finansijere unutardžavnih paravojnih organizacija (teroriste) u susednim državama.

Zapad svakako jeste zastranio u društvenom i civilizacijskom smislu, ali Iran, ISIL pa čak ni Putin sigurno nisu valjana i ispravna alternativa koju treba potpomagati.

Bo

Izuzetna reportaža.
Hvala vam za zanimljiv tekst Živojine. Takođe hvala i Vama i Urošu za lepe fotografije !

Odgovori
Si

In the Name Of God(truth) Most Gracious, Most Merciful
hello dears
what the abovementioned sentance that is in our holy book, Quoran, as a starter above all God signs, says:“get started any job in your life in the name of truth, not in self interest, like the school of the west basiclly based on secularism, secular culutre, on the self interest, country interest, not God intererst, or God satisfication! get started any action based on the truth!
here you can understan why the west colonism and new colonism happend!
now you will understand why the west media propaganda is happning against Islamic Republic Of Iran with all dimenssionss of synthetic warfares, econmic wardare, crippling sanctions, cyber warfare, intelligent warefare, military warfare, psychological or cognitive warefare and…..
so now you can get the true mening of terror and terrirism!
and khow why Iran is building and rebuilding his own systems!
God may help us to be in the right way and stay on the righ side of history!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor