[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Er Srbija potpisala ugovore o školovanju sa deset stipendiranih kadeta pilota

15. okt 2024

Holandija i Austrija u Londonu potvrdile svoje narudžbine brazilskog transportnog aviona C-390 Milenijum

24. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Na istorijskom RV i PVO letu do najvećeg vojnog aero-mitinga na planeti: Srpski C295MW na centralnoj poziciji statike RIAT-a

18. jul 2024

Rumunskom ministarstvu unutrašnjih poslova isporučeni prvi helikopteri Black Hawk

28. nov 2023

[RAT U UKRAJINI] Velika pomoć EU Ukrajini u artiljerijskoj municiji, prvi borbeni avioni saveznika popunjavaju jedinice ukrajinskog ratnog vazduhopovstva

24. mar 2023

KLM povećava broj letova iz Beograda

24. mar 2023

Katar Ervejz i Erbas postigli poravnanje u pravnom sporu

3. feb 2023

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft otvorio firmu u Srbiji 

21. apr 2022

Sećanja i sukobi: Gospodine Lazanski, možda je vreme za legendu

4. avg 2021

Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra za 2019. godinu

5. avg 2020

Bugarska će remontovati 18 sovjetskih raketa vazduh-vazduh R-27R kojima će naoružati svoje MiG-ove 29

24. jan 2020

DCV i RV i PVO potpisali proceduru za dodelu „Mode-S“ i ELT kodova vojnim vazduhoplovima

11. okt 2019

Did i do my homework twitter

2. jul 2019

„Prvi čovek na mesecu“ od danas u bioskopima

12. okt 2018

Direktorat civilnog vazduhoplovstva dobio priznanje od Vazduhoplovne akademije

24. sep 2018

Miloradović o detaljima nabavke kineskih bespilotnih letelica: Imaćemo bespilotne koje navode druge bespilotne koje dejstvuju po ciljevima

18. sep 2018

[POSLEDNJA VEST] „Konstantin Veliki“ predat državi na upravljanje; Preneti objekti, zemljište i osnivačka prava

22. jun 2018

Ministarstvo zaštite životne sredine na „Tesli“: Ispunjeni ekološki standardi, Podržaćemo buduće planove i inicijative

21. jun 2018
[EKSKLUZIVNO] Na istorijskom RV i PVO letu do najvećeg vojnog aero-mitinga na planeti: Srpski C295MW na centralnoj poziciji statike RIAT-a
Posada C295MW "29502" po prvom sletanju na vazduhoplovnu bazu Ferford. Četiri pilota i dva letača-mehaničara provešće šest dana na najvećem svetkom vojnom aero-mitingu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Na istorijskom RV i PVO letu do najvećeg vojnog aero-mitinga na planeti: Srpski C295MW na centralnoj poziciji statike RIAT-a

Piloti i avio-mehaničari Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije sleteli su juče oko 18:30 časova po lokalnom vremenu u vojnu bazu britanskog i američkog ratnog vazduhoplovstva Ferford sa avionom C295MW „29502“.

Srpski Erbas, među posadom ipak kršten kao „Kaza“, učestvovaće na najvećem vojnom vazduhoplovnom aero-mitingu na planeti – RIAT („Royal International Air Tatoo“) do ponedeljka. Letelica će biti izložena na statici tokom trajanja događaja u petak, subotu i nedelju.

Jučerašnji let i šestodnevni boravak srpskog RV i PVO, uz prisustvo i njihovog komandanta general-potpukovnika Duška Žarkovića, predstavljaju i svojevrsni istorijski događaj.

Pored prvog učešća 138. transportno-avijacijske eskadrile „Rode“ na nekom aero-mitingu u Velikoj Britaniji, ovo je i prvi put da je srpsko RV i PVO učestvovalo na nekoj britanskoj vazduhoplovnoj priredbi od osamostaljenja Srbije 2006. godine.

C295MW i srpsko RV i PVO dobili su iznenađujuće dobru poziciju na statici RIAT-a. Parking aviona određen je od strane organizatora na gotovo samom centru izložbe.

Tango Six je dobio ekskluzivnu priliku da se priključi posadi „Petsto dvojke“ na letu iz Srbije do periferije Londona i izveštavaćemo sa spektakla zvanog RIAT do ponedeljka.

 

„Pomoz Bog“ negde kod Brisela

Nakon što je Tango Six dobio priliku da bude prvi medij koji je detaljnije izvestio o nasledniku Antonova u jedinoj avionskoj transportnoj eskadrili srpskog RV i PVO, u sredu smo imali priliku da prisustvujemo jednoj dužoj, međunarodnoj, misiji.

„502“ je prema planu treablo da poleti oko 09:30 časova, kako bi nakon petosatnog leta sleteli u okviru unapred dogovorenog vremenskog slota na Ferford. Preko stotinu letelica sleće u sredu i četvrtak pa lokalna ATC i organizatori svakom daju precizan raspored.

Od Kazahstana do Velike Britanije za samo mesec i po dana. Raznovrsnost misija i dsestinacija dramatično su porasli uvođenjem novog tipa letelice u 138. eskadrilu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Svaki detalj logistike, načina dolaska i ponašanja dok su na RIAT-u šalje se svim gostima nekoliko nedelja ranije u formi dokumenta od nekoliko desetina strana / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Deklarisana IFR ruta vodila nas je preko Mađarske, Austrije, Nemačke, Belgije i Francuske. Vojni transporter imao je prilično direktno i često skraćivano rutiranje od oblasnih centara koje smo preletali.

Iznad Belgije nam je na radio-vezi kapetan Viz era vršačkog porekla, nakon poletanja na CRL-SKP ruti, čuvši da je „vojni Srbin“ u vazduhu tu negde blizu, poželeo: „Pomoz Bog“ preko frekvencije.

Erbas je bio lagan sa sedmoro ljudi, koferima, opremom i konfiguracijom teretne kabine namenjenom za prikaz na statici: dva reda putničkih sedišta, dve sekcije trupno-desantnih sedišta uz trup letelice i MEDEVAC nosila. Iako lagan, iako nov, performanse turbopropa ne omogućavaju ništa više i brže od 20-ak hiljada fita i 180-ak čvorova (IAS, TAS je bila do 250 čvorova). Što se prevodi u oko četiri i po sata leta sa izuzetno kvalitetnom klimom kabine.

Posade C295 ići će jednom godišnje na „full-flight“ simulator u Španiju, osim ako Erbas ne odluči da će biti jeftinije da Indijci organizuju ovaj ključni deo redovnog osveživanja znanja. Indija je naručila 56 aviona ovog tipa / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Sto trideset i osma je već počela da koristi avion na prilično egzotičnim destinacijima. Nedavno su leteli do Kazahstana, Azerbejdžana i Libana, dok je Velika Britanija druga duža destinacija na zapad posle letova isporuke iz Španije.

Sleteli smo na Ferford nekih četrdesetak minuta pre okončanja perioda prvog dana za dolaske. Taksirajući namenski ispred impozantnog broja spotera, parkirali smo se na neki deo stajanke RIAT-a.

U danima koji slede Tango Six će se potruditi da prenese neverovatan broj i raznovrsnost gotovo većine planetarnih vojnih vazduhoplova koji su za javno prikazivanje. Odnosno onih čija ministarstva odbrane, oružane snage i vazduhoplovni vidovi imaju dovoljno sluha i inicijative da pozitivno odgovore na godišnje pozive RIAT-a.

Pohvalno je da su Vojska Srbije i RV i PVO ponovo među njima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mi

To je dobro.Biti deo medjunarodne zajednice,a ne stalno biti „uvredjena mlada“. Ovo je dobro za Srbiju na svaki nacin.

Odgovori
Bo

A zašto ste se vraćali sa pola puta?

Odgovori
Pe

Ja debil zaboravio punjač.

Н

Hahahaha

lo

Pratio sam deo leta preko flitradar24 , tako i druge, opasno se leti moram priznatiali vecinom 502 sta se desava sa 501 nije leteo odavno.
Cesce je leteo An 26

Odgovori
Mi

A kada ce biti medjunarodni aeromiting u Srbiji kao sto je bilo na vojnom aerodromu Batajnica 2009 i 2012 godine da se pokazemo kao domacini i organizatori

Odgovori
Ne

Jel to nemaju usisivac i neku krpicu da malo pociste taj avion, nije mu ni par meseci, a vec neuredan..

Odgovori
Za

O čemu ti govoriš? Gde si ti video da je avion neuredan? Gde si ti video prašinu ili prljavštinu? Jesi možda bio u avionu?

С

А зашто су уопште ишли? Зашто набивати часове рада моторима и тиме им скраћивати ресурс до ремонта ако није неопходно?
Да би показали богатима шта смо од њих купили?

Odgovori
Ve

Са првим делом се не слажем. Авион боље да лети него да „лежи“ у хангару. Ионако смо мала држава и кад се лети, лети се по пола сата. Исто као са аутима, боље по ауто путу него по граду. А за ово друго се слажем. Боље да смо један од СМ МиГ-ова офарбали у државне боје и послали тамо.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs