Piloti i avio-mehaničari Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije sleteli su juče oko 18:30 časova po lokalnom vremenu u vojnu bazu britanskog i američkog ratnog vazduhoplovstva Ferford sa avionom C295MW „29502“.
Srpski Erbas, među posadom ipak kršten kao „Kaza“, učestvovaće na najvećem vojnom vazduhoplovnom aero-mitingu na planeti – RIAT („Royal International Air Tatoo“) do ponedeljka. Letelica će biti izložena na statici tokom trajanja događaja u petak, subotu i nedelju.
Jučerašnji let i šestodnevni boravak srpskog RV i PVO, uz prisustvo i njihovog komandanta general-potpukovnika Duška Žarkovića, predstavljaju i svojevrsni istorijski događaj.
Pored prvog učešća 138. transportno-avijacijske eskadrile „Rode“ na nekom aero-mitingu u Velikoj Britaniji, ovo je i prvi put da je srpsko RV i PVO učestvovalo na nekoj britanskoj vazduhoplovnoj priredbi od osamostaljenja Srbije 2006. godine.
C295MW i srpsko RV i PVO dobili su iznenađujuće dobru poziciju na statici RIAT-a. Parking aviona određen je od strane organizatora na gotovo samom centru izložbe.
Tango Six je dobio ekskluzivnu priliku da se priključi posadi „Petsto dvojke“ na letu iz Srbije do periferije Londona i izveštavaćemo sa spektakla zvanog RIAT do ponedeljka.
„Pomoz Bog“ negde kod Brisela
Nakon što je Tango Six dobio priliku da bude prvi medij koji je detaljnije izvestio o nasledniku Antonova u jedinoj avionskoj transportnoj eskadrili srpskog RV i PVO, u sredu smo imali priliku da prisustvujemo jednoj dužoj, međunarodnoj, misiji.
„502“ je prema planu treablo da poleti oko 09:30 časova, kako bi nakon petosatnog leta sleteli u okviru unapred dogovorenog vremenskog slota na Ferford. Preko stotinu letelica sleće u sredu i četvrtak pa lokalna ATC i organizatori svakom daju precizan raspored.
Deklarisana IFR ruta vodila nas je preko Mađarske, Austrije, Nemačke, Belgije i Francuske. Vojni transporter imao je prilično direktno i često skraćivano rutiranje od oblasnih centara koje smo preletali.
Iznad Belgije nam je na radio-vezi kapetan Viz era vršačkog porekla, nakon poletanja na CRL-SKP ruti, čuvši da je „vojni Srbin“ u vazduhu tu negde blizu, poželeo: „Pomoz Bog“ preko frekvencije.
Erbas je bio lagan sa sedmoro ljudi, koferima, opremom i konfiguracijom teretne kabine namenjenom za prikaz na statici: dva reda putničkih sedišta, dve sekcije trupno-desantnih sedišta uz trup letelice i MEDEVAC nosila. Iako lagan, iako nov, performanse turbopropa ne omogućavaju ništa više i brže od 20-ak hiljada fita i 180-ak čvorova (IAS, TAS je bila do 250 čvorova). Što se prevodi u oko četiri i po sata leta sa izuzetno kvalitetnom klimom kabine.
Sto trideset i osma je već počela da koristi avion na prilično egzotičnim destinacijima. Nedavno su leteli do Kazahstana, Azerbejdžana i Libana, dok je Velika Britanija druga duža destinacija na zapad posle letova isporuke iz Španije.
Sleteli smo na Ferford nekih četrdesetak minuta pre okončanja perioda prvog dana za dolaske. Taksirajući namenski ispred impozantnog broja spotera, parkirali smo se na neki deo stajanke RIAT-a.
U danima koji slede Tango Six će se potruditi da prenese neverovatan broj i raznovrsnost gotovo većine planetarnih vojnih vazduhoplova koji su za javno prikazivanje. Odnosno onih čija ministarstva odbrane, oružane snage i vazduhoplovni vidovi imaju dovoljno sluha i inicijative da pozitivno odgovore na godišnje pozive RIAT-a.
Pohvalno je da su Vojska Srbije i RV i PVO ponovo među njima.
mile
To je dobro.Biti deo medjunarodne zajednice,a ne stalno biti „uvredjena mlada“. Ovo je dobro za Srbiju na svaki nacin.
Borko
A zašto ste se vraćali sa pola puta?
Petar Vojinovic
Ja debil zaboravio punjač.
Нишлија
Hahahaha
lordsirgiga
Pratio sam deo leta preko flitradar24 , tako i druge, opasno se leti moram priznatiali vecinom 502 sta se desava sa 501 nije leteo odavno.
Cesce je leteo An 26
Milos
A kada ce biti medjunarodni aeromiting u Srbiji kao sto je bilo na vojnom aerodromu Batajnica 2009 i 2012 godine da se pokazemo kao domacini i organizatori
Neko
Jel to nemaju usisivac i neku krpicu da malo pociste taj avion, nije mu ni par meseci, a vec neuredan..
Za nekog
O čemu ti govoriš? Gde si ti video da je avion neuredan? Gde si ti video prašinu ili prljavštinu? Jesi možda bio u avionu?
Србин пише ћирилицом
А зашто су уопште ишли? Зашто набивати часове рада моторима и тиме им скраћивати ресурс до ремонта ако није неопходно?
Да би показали богатима шта смо од њих купили?
Veteran
Са првим делом се не слажем. Авион боље да лети него да „лежи“ у хангару. Ионако смо мала држава и кад се лети, лети се по пола сата. Исто као са аутима, боље по ауто путу него по граду. А за ово друго се слажем. Боље да смо један од СМ МиГ-ова офарбали у државне боје и послали тамо.